Nečas ve Štrasburku na kole

Symbolem Štrasburku je místní katedrála, která navíc ve městě slouží jako užitečný orientační bod. (Jitka Vrtalová)

Hlavní město Alsaska nám kromě svých pokladů nabídlo bohužel také sníh smíchaný s deštěm a teploty pohybující se kolem nuly. I přes vytrvalý déšť byl ale Štrasburk francouzsky okouzlující a pulsující životem. Co potká cyklisty ve městě, které je sídlem několika evropských institucí, a kde podle pověsti lze na mostě potkat štěstí?

Pavel Hnilička: Architekt na kole a v bílé košili

(Jan SCHEJBAL, Hospodářské noviny)

Architekt a urbanista Pavel Hnilička toho v životě stihl celkem dost. Vystudovat prestižní školu ve Švýcarsku, založit vlastní ateliér, stát se otcem tří dětí. V současné době podniká velkou část cest po Praze na elektrokole. Jak zkušenost s ním ovlivnila jeho život a práci, jsme si povídali v jeho kanceláři na pražské Ořechovce.

Cyklistům zima ve Vídni nevadí

Taková běžná zimní cyklistka vídeňská. (Lahar)

Do slavné metropole našich sousedů, Vídně, jsem na konci února odjel ze zcela jiných důvodů, než bylo sbírání podkladů pro následující článek. Nicméně za ten necelý týden, kdy se lámala zima s jarem, jsem nasbíral něco poznatků, o které se chci s vámi podělit.

Skotskem na sever po cyklotrase číslo 7

Značení skotské cyklotrasy č. 7 (Josef Vaníček)

Dálková cyklistika je o úniku, poznávání nových míst, zdravém životním stylu a svobodě pohybu. Naprosto při ní platí pravidlo, že cesta je cíl. Každá zatáčka, stoupání, sjezd či zastávka slibují nové výhledy, zážitky a pocity.

Na co si dát pozor při nákupu levných elektrokol

(NaKole.cz)

Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.

Hradec Králové otevírá unikátní robotickou parkovací věž

Parkovací věž v Hradci Králové. ()

Už nejenom v Asii, ale i v Čechách lze najít robotickou parkovací věž pro kola. V únoru letošního roku v Hradci Králové zahajuje provoz nové parkoviště pro kola, které je jediné svého druhu v celé Evropské unii.

Roman Truhlář: Ve srovnání s Belgií máme luxusní kola

(Jiří Juřík)

Každou středu ho můžete potkat, jak křižuje lesy v okolí Prahy na horském kole. Rozhovor odhaluje nepříliš známou tvář ředitele mBank ČR a SR Romana Truhláře.

Elektrokolo jako tahač i mikrobus

(Citybikes)

O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.

Zimní jízda (4.) – Zkušenosti z hor

(MěÚ Trutnov)

Následující článek berte jako zakončení malého seriálu o zimním jezdění na kole. Dojde v něm nejen na jízdu na kole, ale i jiné, alternativní aktivity (to pokud náhodou nejste ortodoxní bikeři). (Aktualizováno 4. 2. 2013)

Zimní jízda (3.) – Technika jízdy

(Petr Introvič)

Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.

« Předchozí 1 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 94 Další »

Cesta k pramenům

Nápadů na různé cyklovýlety, cyklotoulky a jiné cesty v sedle dvoukolého oře nosím v hlavě plný pytel. Každý rok přes jaro a léto z něj něco vyberu, trochu vyprázdním a v zimě zas doplním, takže se nebojím, že by byl někdy prázdný. Nejmíň do smrti mám pořád kam vyrážet - a pak? Nejspíš ten…
JohnyB | 05.11.2020

Přesmykač pro Favorita, třípřevodník a indexové řazení

Na mém Favoritu se mi po 20 až 30 letech probrousila kladka presmykače na straně co shazuje řetěz z větších převodníků na menší. Je to vidět na fotografiích. Kus kladky v nejhořejší části, co strhává řetěz z největšího převodníku schází, zbytek je zbroušen na fólii, která se dá ohýbat prstem a…
Brahma | 18.10.2020

Jižní Morava na kole v turistickém duchu

Na jižní Moravě byl na kole téměř každý z nás – pohodová krajina s novomlýnskými nádržemi, výhledem na vinohrady, mnoha sklípky a Pavlovskými vrchy v pozadí. A mnoho spíše pohodových cyklostezek všude okolo. Ano, na jižní Moravě už jsem na kole byl, ale klasickým způsobem s bývalou přítelkyní,…
Ladulak | 15.10.2020

Nákolácký podzimní sraz 2020 - Vysočina - Žirovnice, kemp Budín, jak bylo

Rok 2020 se nepochybně zapíše do historie všech lidí a budeme na něj dlouho vzpomínat. Už jaro díky covidové pandemii a uzavírání ubytovacích zařízení bylo jiné a posunuté. Ale na opožděném jarním srazu jsme se dohodli, že podzimní bude, Covid-19 se během léta zkrotí a vše se vrátí do zaběhnutých…
HMS | 14.10.2020

Silesia bike marathon

Je to tady. Stojím na startu svého prvního (a asi i posledního) cyklomarathonu. Můj muž věděl, že toužím si ho zajet, ale jsem posera (je mi už moc kurňa a nemám na to!) tak mě přihlásil on. Pořadatelé odpočítávají poslední minuty a pouštějí Metallicu, AC/DC. Paráda, nervozita po týdnu utrpení…