Kupujeme elektrokolo - na co si dát pozor při jeho výběru

(Jitka Vrtalová)

Koupě elektrokola je významnou událostí srovnatelnou s koupí automobilu. Nejde ani tak o výši nákladů, ale o okamžik „zlomu“, kterým tato akce svým způsobem je. Ostatně vše je jednou poprvé, a elektrokolo je věcí přeci jen relativně novou až tajemnou. Proto si při jeho výběru budete dávat větší pozor, než u koupě kola standardního.

Nečas ve Štrasburku na kole

Symbolem Štrasburku je místní katedrála, která navíc ve městě slouží jako užitečný orientační bod. (Jitka Vrtalová)

Hlavní město Alsaska nám kromě svých pokladů nabídlo bohužel také sníh smíchaný s deštěm a teploty pohybující se kolem nuly. I přes vytrvalý déšť byl ale Štrasburk francouzsky okouzlující a pulsující životem. Co potká cyklisty ve městě, které je sídlem několika evropských institucí, a kde podle pověsti lze na mostě potkat štěstí?

Pavel Hnilička: Architekt na kole a v bílé košili

(Jan SCHEJBAL, Hospodářské noviny)

Architekt a urbanista Pavel Hnilička toho v životě stihl celkem dost. Vystudovat prestižní školu ve Švýcarsku, založit vlastní ateliér, stát se otcem tří dětí. V současné době podniká velkou část cest po Praze na elektrokole. Jak zkušenost s ním ovlivnila jeho život a práci, jsme si povídali v jeho kanceláři na pražské Ořechovce.

Cyklistům zima ve Vídni nevadí

Taková běžná zimní cyklistka vídeňská. (Lahar)

Do slavné metropole našich sousedů, Vídně, jsem na konci února odjel ze zcela jiných důvodů, než bylo sbírání podkladů pro následující článek. Nicméně za ten necelý týden, kdy se lámala zima s jarem, jsem nasbíral něco poznatků, o které se chci s vámi podělit.

Skotskem na sever po cyklotrase číslo 7

Značení skotské cyklotrasy č. 7 (Josef Vaníček)

Dálková cyklistika je o úniku, poznávání nových míst, zdravém životním stylu a svobodě pohybu. Naprosto při ní platí pravidlo, že cesta je cíl. Každá zatáčka, stoupání, sjezd či zastávka slibují nové výhledy, zážitky a pocity.

Na co si dát pozor při nákupu levných elektrokol

(NaKole.cz)

Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.

Hradec Králové otevírá unikátní robotickou parkovací věž

Parkovací věž v Hradci Králové. ()

Už nejenom v Asii, ale i v Čechách lze najít robotickou parkovací věž pro kola. V únoru letošního roku v Hradci Králové zahajuje provoz nové parkoviště pro kola, které je jediné svého druhu v celé Evropské unii.

Roman Truhlář: Ve srovnání s Belgií máme luxusní kola

(Jiří Juřík)

Každou středu ho můžete potkat, jak křižuje lesy v okolí Prahy na horském kole. Rozhovor odhaluje nepříliš známou tvář ředitele mBank ČR a SR Romana Truhláře.

Elektrokolo jako tahač i mikrobus

(Citybikes)

O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.

Zimní jízda (4.) – Zkušenosti z hor

(MěÚ Trutnov)

Následující článek berte jako zakončení malého seriálu o zimním jezdění na kole. Dojde v něm nejen na jízdu na kole, ale i jiné, alternativní aktivity (to pokud náhodou nejste ortodoxní bikeři). (Aktualizováno 4. 2. 2013)

« Předchozí 1 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 84 Další »

Československo s dětmi - kapitola 1.

Československo s dětmi - rok 2020 1. část Slovensko s rouškou Kapitola 1 - Cesta na východ Něco málo na úvod... Nebyla to tak úplně naše volba, ale jak každý ví, tak v březnu se zavřely hranice států a nikdo nevěděl, co bude. Sice jsme si tehdy říkali, že do léta daleko, ale postupem času bylo…
Peggy | 24.11.2021

Rok kovidový-druhý

Po loňském, předčasném jásotu, na nás na začátku letošního roku 2021 zaútočila ta čínská svině znovu. Opět se zavíraly hranice, nejprve okresů, později i katastrů. No jo, ale co my cyklisté, co s tím máme dělat? Naštěstí jsem před těmi lockdowny stačil alespoň jednou navštívit moje oblíbené…
Stanley58 | 24.11.2021

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Trénink a zdraví Cyklistika v zimě před 9 minutami
NEcyklo Co píší ve Francii dnes v 00:24
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 115. včera v 23:42
NEcyklo Nejlepší vtip 48 včera v 23:29
Co vás zaujalo 249 včera v 20:42
Pobavilo, potěšilo 175. včera v 19:18
Bezpečnost na kole Doufám že to nebude pravda. včera v 18:17

Československo s dětmi - kapitola 1.