Před několika dny jsme vás v pozvánce na březnový veletrh For Bikes upozornili na skutečnost, že se zde v plné síle a šíři předvedla kompletní rodinka horských kol, čítající již tři členy, které lze pojmenovat čísly: 26", 27,5" a 29". Představme si je podrobněji.
Letošní cyklistická sezona byla symbolicky odstartována. Ve spolupráci s nástupem jarního počasí ji začal veletrh jízdních kol FOR BIKES 2014.
Jihlava představila novou cykloznačku města, která by měla nově označovat služby pro cyklisty. Jejich symbolem se stane ježek na jízdním kole, kterého si výtvarnice vypůjčila z erbu města. V roce 2014 chystá Jihlava také otevření několika nových cyklostezek.
Pardubice směle konkurují německým městům a v některých ohledech je dokonce překonají. Tuto skutečnost odhalil rozsáhlý průzkum dopravního chování, který dal Pardubičanům jedinečnou možnost porovnat se s našimi severními sousedy.
Tuto otázku vám před několika dny mohl pomoci zodpovědět 23. ročník středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World, který ve dnech 20. až 23. února zabral celá tři křídla výstavního areálu v pražských Holešovicích.
Tern Joe D24 je zástupcem ne příliš obvyklé kategorie „velkých“ skládaček – jde o kolo více méně standardní velikosti s 26" koly, určené primárně pro ježdění po městě nebo v lehčím terénu. Dominantním rysem této kategorie je limitovaná skladnost – kolo sice složíte, ovšem zapomeňte na portabilitu skládaček s 20" nebo menšími koly – spíš než pro neustálé skládání při nastupování do tramvaje či autobusu je tento kus vhodný pro snadnou přepravu autem, dobře se vejde do výtahu a má menší nároky na uskladnění například v bytě.
Vybrat to nejlepší „cykloměsto“ má pomoci soutěž nazvaná Hlavní město cyklistů. Třináctičlenná odborná porota v ní bude posuzovat nejen stav infrastruktury nebo počet cyklistů v ulicích, ale také kvalitu připravených strategií a spolupráci klíčových hráčů, kteří mají vliv na dopravní politiku města.
Stoupací vosky se aplikují na běžecké lyže pro klasickou a kombinovanou techniku. Nanáší se jen do stoupací komory ve středu lyže. Tuto část skluznice před vlastním voskováním zdrsněte brusným papírem a poté jí zbavte prachu specilání fiberlenovou utěrkou. Zdrsnění přispěje k tomu, že se stoupací vosk na skluznici udrží delší dobu.
Jistě jste o tom slyšeli nebo dokonce sami vyzkoušeli, protože v zahraničí to již léta funguje – veřejné půjčovny kol, nebo jinak, kola ke krátkodobému zapůjčení, čili sdílená kola, anglicky pak bike sharing.
Skluzné vosky snižují tření mezi skluznicí a sněhem a tím lyže zrychlují a šetří energii lyžaře. U běžek na bruslení se aplikují po celé délce skluznice, u lyží na klasickou techniku či u kombi běžek pak na přední a zadní část skluznice mimo stoupací komoru. Skluzné vosky se dělí na tekuté a pevné. Tekuté vosky se snáze nanášejí, pevné zase poskytují lepší vlastnosti.
« Předchozí | 1 … 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 … 85 | Další » |