Oceněný Ráj rozhlednový

Členové Asociace publicistů a novinářů cestovního ruchu, v současnosti Czech Travel Press, vyhlásili nejlepšího knižního průvodce pro rok 2013. Stal se jím titul Rájem rozhlednovým od, v tomto oboru osvědčeného autora Jiřího Štekla, který vydalo vydavatelství Cykloknihy. Knížka zachycuje 70 nejnovějších rozhleden, které na území ČR vznikly za poslední čtyři roky, tedy od roku 2009.

Anketa hodnotící publikace o cestovním ruchu je svého druhu nejstarší u nás, pořádá se již od roku 1998 a soutěží se ve dvou kategoriích: Mapy a průvodce. Knihy do ankety vybírá z celorepublikové produkce nejprve odborná komise, která zvolí 7 titulů, z nichž v druhém kole vybírají všichni členové novinářské asociace nejlepší publikaci. Každý novinář, v roce 2013 hlasovalo 33 členů asociace, může dát jen jeden hlas jediné publikaci z každé kategorie. V kategorii knihy tedy vyhrál šesti body průvodce po nových rozhlednách z plzeňského vydavatelství, mezi mapami pak turistická mapa Český ráj – Sobotecko od Kartografie HP Jičín.

Pořadí v kategorii Mapy a atlasy

1. Český ráj – Sobotecko – turistická mapa 1:17 500 (Kartografie HP Jičín) 10 bodů
2.-3. Lužické hory zimní mapa 1:35 000 (Geodezie On Line) 7 bodů
2.-3. Církevní památky Česká republika 1:500 000 (Kartografie Praha) 7 bodů
4. Harrachov, Rokytnice nad Jizerou a okolí 1:15 000 – turistická mapa (ROSY – Mělník) 4 body
5. Křivoklátsko, Karlštejnsko cykloturistická mapa 1:65 000 (Žaket Praha) 3 body
6. Krkonoše 1:25 000 1:20 000 – turistická, cykloturistická a lyžařská mapa (Eurokart) 2 body
7. Plzeň cyklistická podrobná cyklomapa města a okolí 1:40 000 a 1:18 000 (Shocart) 1 bod

Pořadí v kategorii Průvodce

1. Jiří Štekl: Rájem rozhlednovým, na kole, pěšky, vlakem i lanovkou (Cykloknihy) 6 bodů
2.-5. Martin Leschinger : Cyklovýlety po Česku (Flétna) 5 bodů
2.-5. Eva Obůrková: Kam za vínem na Moravě a v Čechách ( C Press Brno) 5 bodů
2.-5. Petr Kovařík, Blanka Frajerová: Putov ání s knihou (Universum) 5 bodů
2.-5. Kol. Tajemství šumavských vrcholů (Starý most Plzeň) 5 bodů
6. Ivana Mudrová: Tajnosti českých hřbitovů (Lidové noviny) 4 body
7. Zdeněk Jirásek: Z Prahy do Svatojánských proudů (Turista Shop) 3 body
redakce NaKole.cz, 23.01.2014

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…