reklama

Recenze skládacího elektrokola Gocycle G2R

Je to už nějakou dobu, co jsme měli v redakci k dispozici futuristické skládací elektrokolo Gocycle – tehdy ve verzi G1. Aktuální vylepšenou verzi G2R vám krátce představíme právě teď.

Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Design

Stejně jako model G1, je i G2R na prvním místě o designu – nic podobného na našich silnicích skoro určitě nepotkáte. Ať už jde o bílou variantu, kterou jsme testovali, šedou nebo černou, vypadá kolo jako vystřižené z nějakého sci-fi filmu – na designu si dal výrobce opravdu hodně záležet a věřím, že spousta lidí si Gocycle pořídí jen kvůli němu. Vedle samotného rámu z magnéziové slitiny je výrazným designovým prvkem hodně netradiční uchycení obou kol, která se nasazují z boku. Ostatně pozornost připoutají i samotná kola s širokými paprsky, vyrobená ze stejného materiálu jako samotný rám. Řetěz i přehazovačka jsou zcela zakryté, baterie šikovně schovaná v rámu, takže čistotu designu nic nenarušuje.

Ostatně, designu musela místy ustoupit i ergonomie – zejména v případě ovládacího panelu – ale o tom později. Každopádně lze s klidným svědomím říci, že Gocycle je krásný. Dokonce velmi krásný. S žádným kolem jsem si „neužíval“ takovou pozornost okolí. A o žádné kolo jsem se tak nebál, protože i největší ignorant na něm na první pohled pozná, že nemohlo stát deset, dvacet, ani třicet tisíc.

Cena, vybavení, dojezd

Po pravdě – Gocycle G2R stojí zhruba tolik co ojetá Fabie – necelých 79 tisíc korun včetně DPH je skutečně dost. Na druhou stranu, vedle naprosto exkluzivního designu za své peníze dostanete i slušnou nálož moderních technologií. Jen namátkou – elektronické řazení, třístupňovou převodovku v zadní nábě, hydraulické brzdy, rám z pevného a přitom lehkého hořčíku, odpružená zadní vidlice (pokud se dá tedy ještě hovořit o vidlici, když se kolo nasazuje z boku). A abych nezapomněl – není mnoho kol, která se dají ovládat přes mobilní telefon. Gocycle G2R je jedním z nich – z App Store, nebo Google Play si stáhnete příslušnou aplikaci, ke kolu se připojíte přes Bluetooth a už to sviští – ovládání, nastavení, statistiky a tomu podobně. Ideální záležitost pro cyklisticky založené geeky. Bohužel, tuto cool featurku jsme při našem malém testu nevyzkoušeli.

Abych nezapomněl – Gocycle G2R je jedním z mála u nás prodávaných kol, která dokáží bez dodatečných úprav jet na elektrický pohon i víc než u nás maximálně povolených 25 km/h. V některých jízdních módech (a pochopitelně na vlastní riziko) lze uhánět rychlostí až 32 km/h.  Počítejte ovšem s tím, že výdrž baterie pak radikálně klesne.

Gocycle G2R - elektromotor
Gocycle G2R – elektromotor

A propos – dojezd: G2R dostal oproti modelu G1 novou lithium-iontovou baterii a výrobcem udávaný dojezd je až 64 km. Popravdě, když jsem kolo hodně ždímal a moc nešlapal, dokázal jsem plně nabitou baterii vyšťavit už po dvaceti kilometrech; je ovšem pravda, že minimálně třetina trasy vedla do poměrně prudkého kopce. Věřím, že při nastavení méně intenzivní asistence je udávaný dojezd reálný.

Na co si člověk snadno zvykne, je elektronické prediktivní řazení. Řadí se spínačem pod řídítky a v módu predikce dokáže kolo dokonce samo přeřazovat, což na mně (nejsem cyklistickým geekem) udělalo značný dojem. Netuším, jak dalece je tento systém spolehlivý, ale během našeho testu fungoval bez jediného zaváhání. Kolo je dostatečně inteligentní na to, aby si nechalo zásobu energie pro řazení i v případě, kdy je baterie úplně vybitá – nestane se Vám tedy, že byste zůstali viset v půlce kopce s vybitou baterií a zařazeným nejtěžším převodem (manuálně nejde řadit ani v nouzi).

Jízdní dojmy

V sedle Gocycle G2R

Pocit z jízdy je zhruba takový, jaký byste u kola tohoto druhu očekávali – tedy jízda je pohodlná, posez poměrně vzpřímený a při zapnuté asistenci se jede velice příjemně. Ve chvíli, kdy asistenci vypnete (nebo Vám dojde baterie), narazíte na limit v podstatě každého městského elektrokola, kterým je vzpřímená poloha jezdce, která není úplně nakloněna efektivní jízdě na lidský pohon.  Navíc, například v kopcovitém terénu nejsou tři rychlosti právě výhra – i když abychom nekřivdili – rozsah převodů je vzhledem k jejich počtu slušný.

Co mi trochu vadilo, byly skřípavé zvuky, které se při jízdě – zejména na nerovném povrchu – ozývaly jak od přední, tak od zadní vidlice – patrně byly způsobné poněkud nezvyklým využitím plastů při jejich konstrukci. Pneumatiky s nevýrazným vzorkem jsou jasně stavěné na rychlou jízdu na zpevněných površích. Myslím, že na obtížnější terény můžete s G2R bez obav zapomenout – opravdu to není trekové kolo – což ale, jak v recenzích často píšu, není vada, nýbrž vlastnost…

Jízda na elektřinu, případně se zapnutou vyšší mírou asistence, je opravdu zážitek – kolo umožňuje i jízdu v režimu „moped", tedy čistě na elektrický pohon, kdy plyn přidáváte spínačem pod řídítky – vzhledem k zmíněné maximální rychlosti až 32 km/h si užijete spoustu legrace (na zalidněných cyklostezkách doporučuji ovšem opatrně – hydraulické brzdy jsou opravdu ostré a prudké brždění z maximální rychlosti může snadno skončit nějakou nepříjemností).

Kapitola sama pro sebe je ovládací panel na řídítkách. Jeho svítící diody, které indikují stav baterie, rychlost a zařazenou rychlost, jsou určitě efektní a dobře zapadají do promyšleného designu kola, ale v praktickém životě by patrně většina uživatelů uvítala obyčejný LCD display, který mají i elektrokola za čtvrtinovou cenu. Je pravda, že tento handicap je do určité míry kompenzován možností ovládání přes iPhone/Android aplikaci, ale přiznejme si, že tento způsob, který navíc vyžaduje manipulaci s telefonem, není pro každého.

Řídítka Gocycle G2R
Řídítka fungují i jako indikátor stavu baterie, rychlosti a řazení.

Gocycle 2GR se prezentuje jako skládací kolo. Nepředstavujte si ovšem klasickou skládačku, kterou během dvaceti sekund složíte a nastoupíte s ní do tramvaje. Kolo lze skutečně poměrně rychle složit do přepravního vaku, nicméně jde o funkci sloužící spíše k jeho přepravě na delší vzdálenosti – do auta, letadla apod. Na každodenní využívání třeba v MHD to opravdu není.

Závěrečné shrnutí

Gocycle ušel od prvního modelu velký kus cesty. Co zůstalo, je skvělý design (a prémiová cena), zlepšení ale můžeme vidět takřka na každém kroku. Vynikající kolo pro geeky, milovníky krásných věcí a lidi, kteří mají rádi pozornost okolí.

Hlavní vylepšení modelu G2R v porovnání s modelem G1

  • Li-Ion baterie s vyšší kapacitou namísto původní NiMH
  • Magnetický senzor byl nahrazen tlakovým. Kolo lze však ovládat také pomocí ručního akcelerátoru, frekvenčního senzoru a jejich možnými kombinacemi
  • Hydraulické kotoučové brzy místo původních mechanických
  • Elektronické řazení místo mechanického
  • Diodový ukazatel napětí baterie a rychlosti kola na řídítkách
  • Hmotnost kola snížená z 16,2 na 15 kg
  • S kolem lze komunikovat pomocí smartphonu

Technická specifikace

Název: Skládací elektrokolo Gocycle G2R white
Baterie: 10,75 Ah, 22V, Li-Ion
Výkon motoru: 250 W
Rám: Magflow®
Hmotnost: 15 kg
Nosnost: max. 100 kg
Rozměry ve složeném stavu: 600 × 760 × 300 mm (se sklopnými pedály)
Řazení: 3 rychlosti, elektronické řazení
Brzdy: Gocycle – hydraulické kotoučové brzdy
Velikost kol: 20"
Dojezd: 20–64 km
Cena: 78 985 Kč
Volitelné doplňky: přední blatník, zadní blatník, stojánek, držák na tašku, bezpečnostní zámek, světla, přepravní box, sklopné pedály
Další informace: Elektrokolo Gocycle G2R

Přečtěte si také

Recenze Gocycle G1 – test předchozího modelu G1

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Petr Vít, NaKole.cz, 17.01.2014
Blogy

Kavkaz s dětmi - část 5.

 ()
Náhorní Karabach Tahle kapitola se mi nebude psát lehce. Neuplynuly ani dva roky - a kolik se toho změnilo!Tak do toho! U města Goris jsme pomalu dojeli k hranicím Ázerbájdžánu. Hřebeny Malého Kavkazu se začaly viditelně snižovat do nížiny u Kaspického moře. Tam odsud nemožno vstoupit, tuto oblast…
Peggy | 04.05.2021

Kavkaz s dětmi - část 4.

 ()
Arménské kláštery V Jerevanu jsme strávili asi půl dne. Nebyli jsme úplně dokonale připraveni, co v metropoli Arménie vidět, ale pravda je, že nám ke štěstí docela stačilo se tam pouze vyskytovat. Na městě považuji za zajímavé několik prvků - první z nich je nadmořská výška. Většina měst se…
Peggy | 27.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 3.

 ()
S Johnem do Jerevanu... Arménie leží v pohoří Malý Kavkaz, takže většinu jejího území tvoří hory. Vlastně jsem dřív o Arménii nevěděla skoro nic, jen že je to jedna ze zemí bývalého SSSR. Arménie byla první zemí na světě, která přijala křesťanství jako státní náboženství (v roce 301, což je o 500…
Peggy | 21.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 2.

 ()
  V bouřkách náhorními planinami na arménskou hranici...   Město Akhaltsikhe (jehož jméno nejsem zaboha schopná si zapamatovat, a ani teď ho zpaměti nenapíšu) bylo po čtyřech dnech první pořádnější město. Jako první jsme využili služeb myčky aut a omyli si kola wapkou. Ne že bychom tolik dbali na…
Peggy | 17.04.2021

Kavkazská odysea aneb Gruzie, Arménie a Náhorní Karabach s dětmi - část 1.

 ()
léto 2019Markéta, Luděk, Víťa a Šárka Zigáčkovi Pocity, které se mi honily hlavou, když se po dvoudenní plavbě přes Černé moře na temném pozadí objevila světla města, mě samotnou překvapovaly. Byly dvě hodiny po půlnoci. Stáli jsme na palubě, čerstvý vánek ochlazoval naše vzrušené tváře a vzduch…
Peggy | 14.04.2021

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 107 před 2 minutami
NEcyklo Co vás zaujalo 239 před 6 minutami
Covid před 12 minutami
Technické rady Merida Matts speed držák přehazovačky včera v 22:47
Elektrokola Prosim o radu - ekolo pro duchodkyni včera v 22:06
NEcyklo La France revient à la normale? včera v 18:12
Technické rady Sachs Super 7 - seřízení včera v 10:09
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

207 cyklistů (8 přihlášených)

Kavkaz s dětmi - část 5.

Náhorní Karabach Tahle kapitola se mi nebude psát lehce. Neuplynuly ani dva roky - a kolik se toho změnilo…
Peggy | 04.05.2021

Kavkaz s dětmi - část 4.

Arménské kláštery V Jerevanu jsme strávili asi půl dne. Nebyli jsme úplně dokonale připraveni, co v metropoli…
Peggy | 27.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 3.

S Johnem do Jerevanu... Arménie leží v pohoří Malý Kavkaz, takže většinu jejího území tvoří hory. Vlastně…
Peggy | 21.04.2021