Pražské cyklozvonění tentokrát zamíří do centrálního parku Prahy 13

(cyklozvoneni.cz)

Tradiční akce Pražské cyklozvonění se bude konat už poosmé. Z několika míst v Praze i blízkém okolí vyrazí v sobotu 13. září 2014 cyklistické pelotony, které budou směřovat k vodní nádrži na pomezí Prokopského údolí, do centrálního parku Prahy 13.

Tipy na MTB trasy – Jak se jezdí po neexistující dálnici aneb Trans Chřiby a ještě dále

Rozhledna nad obcí Modrá (Jiří Juřík)

Poměrně nenápadná vrchovina ve Zlínském kraji působí na svém místě poněkud nepatřičně. Na jedné straně, na té severní je nížina úrodné Hané, na straně druhé, jižní pak rovina okolo řeky Moravy. Mezi tím takřka neobydlený lesnatý masiv s podivným jménem Chřiby. Docela výzva na další výlet na horském kole s Authorem.

Greenways v ČR – Moravské vinařské stezky

Kraj jižní Morava je dobře znám milovníkům vína, mezi kterými si vydobyl velkou prestiž. Zdejší vinařské oblasti mohou všichni sportovně založení příznivci nápoje králů poznávat prostřednictvím unikátní sítě cyklotras – Moravských vinařských stezek.

Test horského kola Author Epoque 1.0 27 – halama nejen do lesa

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech (Jiří Juřík)

První pohled na testované Author Epoque 1.0 kolo nás od ryze horských kol posunul spíše ke kolům na sjezd či freeride. Silné trubky rámu, čtyřčepové pružení, široké pláště s rozměrem 2,25 a průměrem 27,5 palců. Vše je ještě podtrženo masivními sváry a nelakovaným rámem, který zachovává původní stříbrnou barvu duralových trubek. Prostě na první pohled pěkný kousek, který vysloveně láká do těžkého terénu. Ostatně Epoque je deklarován jako stroj kategorie Enduro.

Tipy na MTB trasy – Hory se špatnou pověstí

Cesta po bezlesém vrcholku Krušných hor (Jiří Juřík)

Špatnou pověst lze získat velmi snadno, ale zbavit se jí, může být běh na velmi dlouhou dráhu. Přesně toto pravidlo se týká jedněch našich pohraničních hor. Nejprve zde byly Sudety, pak na jejich jedné straně bydleli dederóní (tedy východní Němci), na druhé pak ropák bahnomilný, který si liboval ve zdevastované krajině povrchových dolů a nedalekých chemiček. Lesy na hřebenech těchto hor pak úspěšně likvidovaly kyselé deště a kůrovec. Snad každý už ví, o jakém území se bavíme. Samozřejmě jde o Krušné hory.

Greenways v ČR – Stezka železné opony (EuroVelo 13)

Cyklotrasa EuroVelo 13, též nazývaná Stezka železné opony, je součástí vznikající celoevropské sítě dálkových cyklotras EuroVelo. Po svém dokončení bude tato trasa kopírovat linii bývalé železné opony. Linii, jež dlouhá léta rozdělovala státy a hlavně lidské osudy, do kterých můžete právě i díky tomuto unikátnímu projektu mapujícímu smutné svědectví 20. století, nahlédnout.

Test horského kola Author Sector 29 – lehký švihák

Horské kolo Author Sector 29 (Jiří Juřík)

Nejde o paralelu s lehkou ženštinou, ale pouze o upozornění, že námi testované kolo Author Sector 29 je lehké (10,9 kg) a nedělá problémy užít si s ním svižný výjezd.

Tipy na MTB trasy – Šumava na těžko

Bývalá fořtovna březnického polesí, jedno z nejodlehlejších míst Šumavy (Jiří Juřík)

Označení horské kolo jasně naznačuje, kde by se s takovýmto strojem mělo jezdit, nicméně mnohdy tak tomu není a na kolech kategorie MTB se nejčastěji vyráží kamkoliv. V našem dalším tipu na výlet s Authorem se pokusíme vše napravit a vyrazíme do našich hor, a to rovnou na těžko.

Greenways v ČR – Labská stezka

Labská stezka patří k nejpůvabnějším a nejrozmanitějším dálkovým cyklotrasám v Evropě. Od Severního moře přes Labské pískovce až do Polabí vás čeká 1.270 km rozmanité a nedotčené přírody labských lužních lesů.

Na kole po Novém Zélandu – Jižní ostrov

Na kole po Novém Zélandu (Petr Mlčkovský)

Jižní ostrov Nového Zélandu je vetší a obecně turisticky atraktivnější. Vyčlenil jsem si tedy na něj tedy dvakrát delší dobu než na ostrov severní, konkrétně měsíce únor a březen, kdy je oficiálně ještě léto a oproti lednu poměrně stabilní počasí s malými dešťovými přeháňkami.

« Předchozí 1 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 94 Další »

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...

Asi před rokem, ani ne, jsme si začali pohrávat s myšlenkou, že s dětmi a koly vyrazíme do Gruzie, Arménie a Náhorního Karabachu. Po této oblasti jsme pokukovali dlouho. Nejprve se nám ale děti zdály moc malé, pak tam v pohraničí v roce 2016 vypukl krátký ale ozbrojený konflikt, v dalších letech…
Peggy | 24.04.2020

Západní Evropou s dětmi - část 6. - Provence

Naše děti už vědí, že když se chtějí vykoupat v moři, musí si k němu dojet na kole. Letos to měly obzvláště daleko. Z Hamburku se to sice podél Labe zdálo na pláž kousek, ale na koupání to tam nebylo. Tak jsme to museli vzít na jih, přes státy Beneluxu, městečkem Schengen do Francie, pak podél Rýnu…
Peggy | 10.03.2020

Západní Evropou s dětmi - část 5. - Route des Grandes Alpes

To se prostě ráno vzbudíte, po snídani sbalíte stany a vyjedete si nějaké dvoutisícové sedlo... :-) Jmenuje se to Route des Grandes Alpes, a jde o slavnou silnici vedoucí napříč francouzskými Alpami. Oficiálně začíná u Ženevského jezera, vine se skrz hory poblíž italské hranice, kde překonává šest…
Peggy | 26.02.2020

Dámská zdraví z PoSázaví aneb jaké jsou cesty podél Sázavy

Dámská 2019 se nesla pod heslem "Pramen zdraví z PoSázaví" a Posázaví jsme si užily opravdu dost. Jely jsme Sázavu od pramene k soutoku. HMS chtěla původně jet obráceně, ale akceptovala můj návrh, že je lepší vyjet z domova vlakem a po svých se pak vrátit, než někde poslední den stíhat vlak. A…
radka | 14.02.2020

Západní Evropou s dětmi - část 4. - Alpami pod Mont Blanc

Oberalppass (2046 m n. m.) tak tam končí naše cesta podél Rýna. Nebude to žádné dlouhé psaní, asi tak jako nám trval výjezd do sedla. Ráno jsme stáli on the road ještě dřív, než se objevili první motorkáři, a za dvě hodinky jsme byli nahoře. Překvapilo nás ta snadnost, taková rozehřívačka po ránu,…
Peggy | 14.02.2020

Rada při výběru kola Kolik máte jízdních kol před 2 minutami
NEcyklo Francouzský tisk 6 před 14 minutami
Lehokola Tak jsem viděl lehokolo VII. před 18 minutami
NEcyklo Nejlepší vtip 43. dnes v 09:16
Elektrokola Bafang Max Drive omezení rychlosti dnes v 08:28
Stavba akumulátoru dnes v 01:05

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...