reklama

Test horského kola Author Epoque 1.0 27 – halama nejen do lesa

První pohled na testované Author Epoque 1.0 kolo nás od ryze horských kol posunul spíše ke kolům na sjezd či freeride. Silné trubky rámu, čtyřčepové pružení, široké pláště s rozměrem 2,25 a průměrem 27,5 palců. Vše je ještě podtrženo masivními sváry a nelakovaným rámem, který zachovává původní stříbrnou barvu duralových trubek. Prostě na první pohled pěkný kousek, který vysloveně láká do těžkého terénu. Ostatně Epoque je deklarován jako stroj kategorie Enduro.

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Foto: Jiří Juřík

Druhý pohled pak již přináší jisté pochyby o jednoznačnosti určení tohoto kola. První co nás trklo, byl nepatřičně dlouhý představec, který by se dal očekávat spíše u maratonského či silničního kola. Rovněž nášlapné pedály nejsou pro běžné dovádění v terénu obvyklé. Navíc série Epoque je derivátem trail bike AGang Patriot. Prostě Epoque je usazen kdesi uprostřed, mezi, což navíc umocňuje možnost uzamčení jak vidlice, tak částečně i tlumiče. Dalším detailem, které posouvá Epoque blíže k terénu je návarek na sedlovkové trubce, který je připraven pro vedení dálkového ovládání vysunutí sedlovky. Tuto vymoženost a další páčku na řídítkách uvítají jezdci, kteří jezdí v často se střídajícím terénu a před technickými pasážemi či sjezdy se jim nechce sesedat a manipulovat s rychloupínákem sedlovky.

Vzduchový tlumič
O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič.

Zastavme se podrobněji u systému pružení. Vpředu pracuje vzduchová vidlice RST F1RST 650B Air TRL, která má zdvih 120 mm a má dálkové uzamykání s ovládáním na pravé straně řídítek. Vidlice v terénu pracuje spolehlivě a větší nerovnosti bezpečně vyžehlí. V podstatě to samé lze napsat i o zadním pružení, kde se opět činí vzduchový prvek X-Fusion O2RL. Zadní stavba má rovněž zdvih 120 mm. K přepákování je použit čtyřčepový systém DLP (Drive Link Pivot), u kterého je čep sedlových vzpěr posunut nad osou zadního kola. Celek pracuje velice příjemně, ale… například zdvihnout kolo na zadní je docela obtížné, a to již při pouhém naskakování na obrubník. Zadek prostě propruží i při zamčeném tlumiči a přednímu kolu se nahoru nechce. Rovněž drobnější, často se opakující nerovnosti, například legendární pražská dlažba, vás i při jinak dobrém pružení pěkně vyklepou. Třeba takový sjezd z Vyšehradu ulicí Vratislavovou je zážitek i na tomto celopéru.

Desetikolečko
Vzadu se točí deset koleček.

Ostatní vybavení kola zajišťuje sázka na jistotu, a to především s ohledem na cenu Epoque 1.0, takže se setkáte s mixem od Shimana Deore a SLX. Vpředu je klasický převodník s třemi plackami, vzadu je pak pastorek s deseti kolečky. Rozsah rychlostí je tedy více než dostatečný pro všechny obtížnosti terénu, od silnice až po prudká stoupání. Pochvalu zaslouží řadicí páčky Deore, jejichž odřazovací páčku (na menší kolečka) lze ovládat na obě strany, tedy jak ukazováčkem k sobě, tak i palcem od  sebe. O zastavení se spolehlivě starají hydraulické kotoučové brzdy Tektro Draco WH se sedmipalcovými kotouči.

Řídítka
Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice.

Jak již bylo naznačeno, jízdní vlastnosti kola Epoque 1.0 si vychutnáte spíše v těžkém terénu, kam tento stroj primárně patří. Ovšem pro jeho plné využití je potřeba se s ním naučit spolupracovat. Ostatně hmotnost 15,5 kg není málo, k tomu 120 mm zdvihy a navíc kola o větším průměru 27,5", to vše dohromady nabízí dost možností k dovádění v terénu, ale chce to umět. Pokud se sžijete, v podobě Epoque 1.0 získáte pracanta, po uzamčení pružení pojedete svižně po asfaltu, po odblokování vás pak čekají terénní hrátky. Jak již podtitulek naznačil, jedná se o pořádné kolo pro pořádné chlapy.

  • Kolo do širokého spektra terénů
  • Kvalitní provedení rámu
  • Dobré překonávání větších překážek
  • Nemístně dlouhý představec
  • Zbytečně robustní, až sjezdové pláště
  • Hodila by se teleskopická sedlovka, natož dálkově ovládaná

Technická specifikace

Název: Author Epoque 1.0 27
Velikost: S, M, L
Rám: double butted dural 6061 27.5", odpružený vzduchový tlumič X-FUSION O2RL uzamykatelný, 200 / 50 mm (zadní stavba 120 mm)
Vidlice: RST F1RST 650B Air TRL vzduchová dálkově uzamykatelná 1.5" tapered sloupek (120 mm)
Hlavové složení: AUTHOR Integrated 1.5" tapered
Převodník: SHIMANO M610 44–32–22 zubů 170 / 175 mm kliky
Středové složení: SHIMANO M610 BB unit
Přesmykač: SHIMANO Deore (34.9)
Měnič: SHIMANO SLX
Řazení: SHIMANO Deore (30)
Vícekolečko: SHIMANO HG-62–10 11–36 (10)
Řetěz: SHIMANO HG-75
Náboje: AUTHOR Helium / Xenon Disc 12 mm zadní osa bílé 32 děr
Brzdy: TEKTRO Draco WH kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Draco WH
Ráfky: AUTHOR Radon Pro 27.5 černé 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé
Pláště: GEAX Goma Kevlar 27.5" x 2.25"
Pedály: SHIMANO M520 nášlapné
Řídítka: EASTON EA30 20 mm 685 mm
Gripy: AUTHOR Pro Lock
Představec: EASTON EA50
Sedlovka: EASTON EA50 (31.6)
Sedlo: AUTHOR Summit
Hmotnost: 15,5 kg / M
Cena: 41 990 Kč (akční cena: 38 990 Kč)
Další informace: www.author.cz

Fotogalerie

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech Epoque je opatřen decentní grafikou. Epoque je opatřen decentní grafikou. O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič. Detail přepákování zadního pružení Integrované 1,5 palcové hlavové složení Nečekaně dlouhý představec Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice. Ovládání uzavírání vidlice Přední hydraulická brzda Vzadu se točí deset koleček. Vpředu je klasický trojpřevodník. Přesmykač je již bez objímky. Neobvyklá objímka sedlovky Návarek pro vedení dálkového ovládání sedlovky
redakce NaKole.cz, 14.08.2014
Blogy

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

 ()
Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská plošina. Pokrývá oblast asi 7500 km2 v nadmořské výšce 1000 - 1250 metrů. Nachází se ve středu jižního Norska.Celá plošina leží nad hranicí lesa a nejsou zde žádná, jinde tak hojná údolí,…
šíp | včera

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

 ()
Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez cyklostezky. Část pátá. Probudíme se v jedné z více než 2000 obytných jeskyní, které dělají z Guadixu město s jejich největším počtem v Evropě. O Guadixu slyšelo málo lidí, přestože se nachází jen 60…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

 ()
Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

 ()
Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

 ()
V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka mírného sklonu naláká spoustu cyklistů včetně mě a Rendy. My konkrétně vyrazíme na dvě cyklostezky v okrese Tirschenreuth ve vládním obvodu Horní Falc. Zvolili jsme si třetí červnovou sobotu,…
Guiseppe | 27.08.2022

O čem se mluví:

NEcyklo Co pobavilo, potěšilo - 186 dnes v 08:31
Ukrajina 16 dnes v 08:22
Komentáře k blogu Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou dnes v 07:11
NEcyklo Ukrajina 15 včera v 21:56
Cestování na kole Jaké to bylo 133 včera v 20:39
NEcyklo Optimální solární systém včera v 18:51
Elektrokola Výběr el. Kola včera v 17:34
NEcyklo Nejlepší vtip 52 včera v 15:04
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

226 cyklistů (9 přihlášených)

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská…
šíp | včera

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022