Svatý Mořic na horském kole

Trail z Piz Nair (© swiss-image.ch/Markus Greber)

Přes 400 km špičkově značených cest pro cyklisty na horských kolech, to už je dobrý důvod navštívit Svatý Mořic ve švýcarském Engadinu.

Od desíti k osmnácti aneb velikonoční novinky v přepravě jízdních kol pražskou MHD

(Jiří Juřík)

Když se něco nedaří, říká se, že to jde od desíti k pěti. Od letošního pátku 25. března se možná zažije rčení od desíti k osmnácti, což bude znamenat vývoj k lepšímu.

Jak zlepšovat mobilitu v českých městech

Drážďany (Asociace cykloměst)

Zástupci českých měst a nevládních organizací se setkali začátkem března v Hradci Králové a hledali způsob, jak zlepšit podmínky pro bezmotorovou dopravu a oživení veřejných prostranství. Ve více než třiceti městech letos proběhnou informační aktivity, mezi které budou patřit výstavy, ankety, soutěže a veřejná projednání. Akce se plánují například v Jihlavě, Ostravě, Olomouci, Zlíně, Děčíně nebo v Kladně.

Známý astronom a vášnivý cyklista Jiří Grygar slaví významné životní jubileum

Jiří Grygar na kole (Archiv J. Grygara)

Ve čtvrtek 17. března se známý astronom a astrofyzik Dr. Jiří Grygar dožívá 80 let. Stále aktivně sportuje a s oblibou jezdí hlavně na kole. V jeho chystané knižní novince s tajemným názvem „Knihy a hvězdy“ toho o ježdění na kole a cykloturistice bude také docela dost.

Takřka vítězný cyklistický únor

Únor je pro naši zemi měsícem, kdy se občas dějí věci…, nejinak tomu bylo i letos. Letošní únor přinesl několik změn a novinek, které by měly být přínosné pro další rozvoj cyklistiky především v našich městech.

První zprávy od „Peggy“ Marvanové z ledového závodu Lapland Extreme Challenge

(Archiv Markéty Marvanové)

20. února 2016 odstartoval za polárním kruhem extrémní závod, kterého se na Fatbiku účastní i česká sportovkyně Markéta „Peggy“ Marvanová.

Vyšel oficiální cykloprůvodce Labská stezka 2016

Obálka cykloprůvodce Labská stezka 2016 ()

Labská stezka patří k nejoblíbenějším říčním stezkám v Evropě. V únoru proběhl slavnostní křest nového cykloprůvodce, který poskytuje cenné informace o hlavních atrakcích, ubytování, přívozech či turistických informačních centrech na českém i německém území toku Labe. K dispozici je cykloturistům zdarma.

Odvážná Markéta „Peggy“ Marvanová chce v Laponsku ujet závod na 900 km na Fatbiku

Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014) (Archiv Markéty Marvanové)

Peggy už několik měsíců, jako messenger, trénuje v pražských ulicích na extrémní závod Lapland Extreme Challenge, který odstartuje 20. února 2016 v dalekém Rovaniemi ve finském Laponsku.

Brdy se otevřely turistům

CHKO Brdy (Václav Vrtal)

Vojenský újezd Brdy se ode dne 1. ledna 2016 otevřel civilistům, především turistům, a změnil se na chráněnou krajinnou oblast (CHKO) Brdy.

Elektrokola pro Evropský parlament

Elektrokolo Kolos No.3 (Citybikes)

Česká firma vyhrála tendr na nákup služebních elektrokol pro Evropský parlament.

« Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 54 Další »

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

NEcyklo Kovid v Evropě před 3 minutami
NEcyklo Covid dnes v 08:28
Technické rady Koloběžka? dnes v 08:27
Vyjížďky, srazy, akce Galasova Cyklojizda Č.311 – 133 Čtvrteční Večerní dnes v 08:25