Na trať z Prahy na Dobříš vyrazí Regionovy s novým cyklovozem

Na cyklisty oblíbené trati z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Mníšek pod Brdy do Dobříše se objeví nový cyklovůz s kapacitou 20 kol.

Foto: ROPID

Kromě neobvykle řešeného interiéru je unikátní i tím, že to bude první cyklovůz v Česku, který bude možné zařadit v soupravě mezi Regionovy nebo za ně. Vozy upravené pro cyklisty se tak dostanou nově i tam, kde zatím být nasazeny nemohly. Do Dobříše by měl upravený cyklovůz vyrazit na začátku května.

Nový cyklovůz se objeví na dobříšské trati o víkendech a svátcích ve vlaku, který vyjíždí z Prahy do Dobříše v 10:25. Z Dobříše zpět do hlavního města se bude vracet v 17:34. S kapacitou 20 kol tak výrazně zlepší možnosti cyklistů vyrazit do této oblasti Brd.

„Regionovy na trase do Dobříše měly často za hezkého počasí problém všechny cestující s koly pobrat. Částečně se to teď vyřeší, je dobře, že se České dráhy pustily do speciálního cyklovozu pro tak atraktivní trať,„ říká Martin Šubrt, zástupce ředitele ROPID. Spokojený je s novým vozem i hejtman Středočeského kraje Miloš Petera: „Nasazením nového vozu pro cyklisty jsme vylepšili objednávanou dopravu na této trati, protože jiný dopravní prostředek než vlak vás s kolem v regionu nedokáže tak dobře přepravit. Doufám, že nezůstane jen u tohoto prototypu a brzy se dočkáme v Posázaví dalších vlaků upravených pro cyklisty.“

Cyklovagon

V čem je vůz unikátní

Na první pohled se tento cyklovůz příliš neliší od ostatních cyklovozů, přesto jde o důležitý prototyp. „Regionovy dosud mohly být plnohodnotně spojovány zase jen s Regionovami, jen tak byly propojené všechny řídící a komunikační systémy. Cyklovozy takové propojení dosud neumožňovaly," upozornil ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta. „Například dvě spojené Regionovy mají jednoho strojvedoucího, který řídí obě soupravy najednou. Pokud mezi ně dáme cyklovůz, musí být speciálně upravený, aby přes něj počítače obou motorových vozů komunikovaly, aby uměly ovládat jeho dveře, aby uměl hlásit zastávky atd. V pražském depu jsme postavili prototyp, který teď vyjede do ostrého provozu. Pokud se osvědčí, vytvoříme další vozy."

Neobvykle řešený je i interiér. Vůz je v polovině rozdělen na dva samostatné oddíly – v jednom jedou cestující, v druhém se vezou jízdní kola. Cestující tak mají kola nadosah a nadohled, sedí ale přitom v odděleném prostoru.

TZ ČD/ROPID, 25.04.2016

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

Kalendář – Rájem rozhlednovým 2017

Velký nástěnný kalendář s rozhlednami ve Středních Čechách
Rozhledny Středních Čech Kalendář RÁJEM ROZHLEDNOVÝM 2017 je celobarevný, obsahuje 14 listů velikosti A3 na výšku (30×42 cm), na lesklém…

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…