Zimní jízda (3.) – Technika jízdy

(Petr Introvič)

Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.

Zimní jízda (2.) – Cyklista a zima – abychom v zimě nezamrzli

(Milan Zajíc)

V předchozím díle našeho miniseriálu o specifikách zimní cyklistiky jsme se zabývali stroji, tedy koly. Nyní se zaměříme na jejich motor, tedy na samotného cyklistu, který toho při jízdě v zimním období musí také hodně vydržet a především ve zdraví přestát.

Elektrokola: Výběrem správného elektromotoru ušetříte síly

Nejčastěji je k vidění na elektrokolech bezkartáčový motor. (Petr Vít)

Elektrokolo se od běžného kola liší dodatečným vybavením, které může vydatně pomoci při šlapání, ale také způsobit potíže.  Elektrická část elektrokola se skládá ze tří základních skupin součástek: elektromotor, řídící jednotka s kabeláží a akumulátor. Tentokrát jsme si vzali pod drobnohled právě elektromotory.

Zimní jízda (1.) – Zima v jednom kole, zima a naše stroje

(Václav Vrtal, NaKole.cz)

Přestože se letos skutečná zima dlouho někde toulala, anebo právě proto, že se zimní počasí do půlky ledna jaksi nedostavilo, můžeme stále na cestách potkat řadu cyklistů a je více než jisté, že je budeme potkávat i nadále. Co taková zimní jízda vlastně obnáší?

Sněžná kola v Umeå

Zimní Umeå (Jaroslav Paznocht)

„A v Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea štyři,“ zní dnes už zlidovělá píseň slezského barda. Poslední zimy u nás nehrozí hromadami sněhu ani tuhými mrazy. Taktéž s tou cyklistikou to ve městech není nejslavnější. Ale já se přesunul nějakých 1500 km severněji, kde už zima umí ukázat své drápy. A protože Umeå je také město cyklistů, pojďme se společně podívat, jak to tady vypadá.

Jitka Vrtalová mění stáj

(Radka Žáková)

S počátkem nového roku 2013 opouští tým NaKole.cz Jitka Vrtalová, která spolu se svým manželem server před deseti lety založila.

Cyklistický kalendář, jaký tu ještě nebyl

(Cykloknihy)

Další z cyklistických kalendářů pro rok 2013 jde na věc úplně jinak než ostatní - není plný fotografií poloobnažených (nebo úplně obnažených) žen, dokonce v něm nenajdete vůbec žádné fotografie - kalendář ŽENA A KOLO 2013 je totiž složen z reklamních cyklistických plakátů z 19. a 20. století. Nejstaršímu z nich je rovných 118 let.

Cyclepassion 2013 – ženy a kola

(Cyclepassion)

Stejně jako v loňském roce Vám přinášíme informaci o novém vydání známého cyklistického kalendáře Cyclepassion – a můžete si být jisti, že i letos jeho tvůrci přišli s novým nápadem jak spojit svět krásných žen se světem cyklistiky v dokonalé symbióze.

Na kole do Evropského parlamentu zdarma

S redakcí NaKole.cz se můžete vydat po stopách europoslance Edvarda Kožušníka na jeho cestě z Prahy do Štrasburku. Knížku Františka Šestáka si nyní můžete objednat a zdarma si ji nechat zaslat na svoji poštovní adresu.

« Předchozí 1 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 54 Další »

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…