Architekt a urbanista Pavel Hnilička toho v životě stihl celkem dost. Vystudovat prestižní školu ve Švýcarsku, založit vlastní ateliér, stát se otcem tří dětí. V současné době podniká velkou část cest po Praze na elektrokole. Jak zkušenost s ním ovlivnila jeho život a práci, jsme si povídali v jeho kanceláři na pražské Ořechovce.
Do slavné metropole našich sousedů, Vídně, jsem na konci února odjel ze zcela jiných důvodů, než bylo sbírání podkladů pro následující článek. Nicméně za ten necelý týden, kdy se lámala zima s jarem, jsem nasbíral něco poznatků, o které se chci s vámi podělit.
Dálková cyklistika je o úniku, poznávání nových míst, zdravém životním stylu a svobodě pohybu. Naprosto při ní platí pravidlo, že cesta je cíl. Každá zatáčka, stoupání, sjezd či zastávka slibují nové výhledy, zážitky a pocity.
Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.
Už nejenom v Asii, ale i v Čechách lze najít robotickou parkovací věž pro kola. V únoru letošního roku v Hradci Králové zahajuje provoz nové parkoviště pro kola, které je jediné svého druhu v celé Evropské unii.
Každou středu ho můžete potkat, jak křižuje lesy v okolí Prahy na horském kole. Rozhovor odhaluje nepříliš známou tvář ředitele mBank ČR a SR Romana Truhláře.
O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.
Následující článek berte jako zakončení malého seriálu o zimním jezdění na kole. Dojde v něm nejen na jízdu na kole, ale i jiné, alternativní aktivity (to pokud náhodou nejste ortodoxní bikeři). (Aktualizováno 4. 2. 2013)
Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.
V předchozím díle našeho miniseriálu o specifikách zimní cyklistiky jsme se zabývali stroji, tedy koly. Nyní se zaměříme na jejich motor, tedy na samotného cyklistu, který toho při jízdě v zimním období musí také hodně vydržet a především ve zdraví přestát.
« Předchozí | 1 … 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 … 85 | Další » |