Jízda pánů velocipedistů na vysokých kolech

Základem jízdy na vysokém kole je elegance. (Jiří Juřík)

Tradiční akce, sraz jezdců na vysokých kolech, má název Pražská míle a letos v sobotu 5. listopadu se konal 23. ročník.

Designblok a jízdní kola

Instalace skládající se jen a pouze z bicyklů. (Jiří Juřík)

Pro nás cyklisty se může zdát jízdní kolo zcela běžným předmětem, ale tento stroj lze uchopit, pochopit i jinak. O tomto jste se mohli přesvědčit na Designbloku 2016, tedy největší přehlídce designu a módy ve střední Evropě.

Ta naše Kanada Česká

Značení cyklotras v České Kanadě je opravdu dostatečné. (Jiří Juřík)

Pojem Česká Kanada vznikl jako reklamní slogan v druhé polovině dvacátého století. Cílem byla propagace okolí Jindřichova Hradce. Původní rozloha České Kanady vlastně zabírala celé Jindřichohradecko.

Karol Voltemár má už cestu okolo sveta na dvoch kolesách za sebou

(Karol Voltemár)

32-ročný podnikateľ Karol Voltemár sa vybral na cestu okolo sveta na bicykli. Postupne prešiel 57 krajín a kolesá jeho bicykla sa dotkli všetkých kontinentov okrem Antarktídy. Do Bratislavy, kde sa jeho cesta pred tromi rokmi začala, dorazil 14. septembra 2016.

Na horském kole brdskou hřebenovkou na rozhlednu Studený vrch

Rozhledna na Studeném vrchu (Václav Vrtal)

Severní výběžek Brd se jako vražený klín mezi Berounku a Vltavu táhne téměř od Příbrami až k hranicím Prahy. A právě do těchto končin nás zavede parádní výlet, kde nebude nouze o náročná stoupání, překrásné výhledy, kulturní památky a možná potkáte i Fabiána, ducha brdských lesů.

Výlet skoro pořád z kopce

Příjemná cesta lesoparkem Litavka (Jiří Juřík)

U tohoto výletu se pojede převážně z kopce, a po silnicích, ale také dojde na polní cesty a v závěru i na parádní cyklostezku. Tedy docela pěkný průřez všemi povrchy, jen na technické pasáže a sjezdy nedojde. Ostatně posuďte to sami, nejlépe tak, že si trasu projedete.

Jak dlouho trvá cesta k Protivínu

Blanice mezi Protivínem a Vodňany (Jiří Juřík)

Jistě znáte lidovou písničku Na břehu Blanice, kde se zpívá o cestě z Maletic do Protivína. Má trvat ani ne hodinu a je prý stromkama sázená. Důvěřuj, ale prověřuj, a tak jsme se do Jižních Čech to vydali zkontrolovat.

Výlet pro pohodáře, vrchaře i freeridisty v Jeseníkách

Odpočívadlo na cyklotrase č. 53 (Jiří Juřík)

Existuje několik odrůd cyklistů, ale jen málo míst, kde by se navzájem ve své cyklistické touze protnuli. Jak titulek praví, jedno univerzální místo jsme zřejmě objevili a pochopitelně jej vám nyní představíme.

Tipy na MTB trasy – Na nejvyšší vrchol Brd

Vstupte do CHKO Brdy (Václav Vrtal)

Nejmladší naší chráněnou krajinnou oblastí jsou Brdy, které byly jako CHKO vyhlášeny teprve v lednu 2016. Výrazným zmenšením vojenského výcvikového prostoru se nám tak zpřístupnila unikátní příroda, kterou byste ve středních Čechách jen stěží jinde našli. Tak do sedel a vyjeďme rovnou až na nejvyšší vrchol Tok.

Tipy na výlety v Praze – Výlet z Prahy za Jizerou

Cesta k podjezdu pod železnicí na konci Centrálního parku v Kbelích. (Jiří Juřík)

Pokud se řekne Jizera, obvykle se vybaví místa jako Jizerky (myšleno hory), Jablonec, Liberec či hora Smrk, kde tato řeka pramení. Málo kdo si však uvědomí, že Jizera se takřka dotýká i naší metropole, a právě poslední úsek jejího toku nabízí několik tipů na pohodovou vyjížďku.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 91 Další »

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…
StanaPavlicek | 13.03.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (5.)

Ukrajina „Z Ruska jedete?" zeptali se nás domorodci na Ukrajině. „Da. To bývali vaši druzja, že?" nadhodili jsme téma. Ve zvědavosti, co na to řeknou. „To bývalo. Teď už prý spolu zase nekamarádíme," odpověděli s úsměvem. Vypadali, že je jim to jedno. Starosti měli úplně jiné. Tak trochu jsme…
Peggy | 01.03.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (4.)

Do Ruska Dvacátý pátý den cesty jsme navečer přijeli na ruské hranice. Měli jsme za sebou přesně 2000 ujetých kilometrů, z toho přes Bělorusko jich bylo 900.Věděli jsme, že mezi Ruskem a Běloruskem by měly hranice být otevřené, což umožnila vzájemná dohoda, resp. konfederační rusko-běloruské…