Češi stále více milují jízdu na kole, přednost jí dává až 31,4 % sportovců

Nejoblíbenějším sportem v ČR je cyklistika, jejíž popularita stále roste. Z ankety webu SportCentral vyplývá, že jí dává přednost až 31,4 % sportovců. Nechává tak za sebou běh a dokonce i fotbal.

Veletrh For Bikes 2016 odstartoval

Expozici značky Author na výstavní ploše jen tak nepřehlédnete. (Jiří Juřík)

Rok utekl jako voda, v cyklistickém prostředí spíše projel tak rychle jako peloton Tour de France, a máme zde další ročník cyklistického svátku, kterým lze bezesporu veletrh For Bikes nazvat. Byli jsme se na něm podívat hned první den, a to není apríl, ačkoliv datum bylo 1. dubna.

Svatý Mořic na horském kole

Trail z Piz Nair (© swiss-image.ch/Markus Greber)

Přes 400 km špičkově značených cest pro cyklisty na horských kolech, to už je dobrý důvod navštívit Svatý Mořic ve švýcarském Engadinu.

Od desíti k osmnácti aneb velikonoční novinky v přepravě jízdních kol pražskou MHD

(Jiří Juřík)

Když se něco nedaří, říká se, že to jde od desíti k pěti. Od letošního pátku 25. března se možná zažije rčení od desíti k osmnácti, což bude znamenat vývoj k lepšímu.

Jak zlepšovat mobilitu v českých městech

Drážďany (Asociace cykloměst)

Zástupci českých měst a nevládních organizací se setkali začátkem března v Hradci Králové a hledali způsob, jak zlepšit podmínky pro bezmotorovou dopravu a oživení veřejných prostranství. Ve více než třiceti městech letos proběhnou informační aktivity, mezi které budou patřit výstavy, ankety, soutěže a veřejná projednání. Akce se plánují například v Jihlavě, Ostravě, Olomouci, Zlíně, Děčíně nebo v Kladně.

Známý astronom a vášnivý cyklista Jiří Grygar slaví významné životní jubileum

Jiří Grygar na kole (Archiv J. Grygara)

Ve čtvrtek 17. března se známý astronom a astrofyzik Dr. Jiří Grygar dožívá 80 let. Stále aktivně sportuje a s oblibou jezdí hlavně na kole. V jeho chystané knižní novince s tajemným názvem „Knihy a hvězdy“ toho o ježdění na kole a cykloturistice bude také docela dost.

Takřka vítězný cyklistický únor

Únor je pro naši zemi měsícem, kdy se občas dějí věci…, nejinak tomu bylo i letos. Letošní únor přinesl několik změn a novinek, které by měly být přínosné pro další rozvoj cyklistiky především v našich městech.

První zprávy od „Peggy“ Marvanové z ledového závodu Lapland Extreme Challenge

(Archiv Markéty Marvanové)

20. února 2016 odstartoval za polárním kruhem extrémní závod, kterého se na Fatbiku účastní i česká sportovkyně Markéta „Peggy“ Marvanová.

Vyšel oficiální cykloprůvodce Labská stezka 2016

Obálka cykloprůvodce Labská stezka 2016 ()

Labská stezka patří k nejoblíbenějším říčním stezkám v Evropě. V únoru proběhl slavnostní křest nového cykloprůvodce, který poskytuje cenné informace o hlavních atrakcích, ubytování, přívozech či turistických informačních centrech na českém i německém území toku Labe. K dispozici je cykloturistům zdarma.

Odvážná Markéta „Peggy“ Marvanová chce v Laponsku ujet závod na 900 km na Fatbiku

Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014) (Archiv Markéty Marvanové)

Peggy už několik měsíců, jako messenger, trénuje v pražských ulicích na extrémní závod Lapland Extreme Challenge, který odstartuje 20. února 2016 v dalekém Rovaniemi ve finském Laponsku.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 91 Další »

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…
StanaPavlicek | 13.03.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (5.)

Ukrajina „Z Ruska jedete?" zeptali se nás domorodci na Ukrajině. „Da. To bývali vaši druzja, že?" nadhodili jsme téma. Ve zvědavosti, co na to řeknou. „To bývalo. Teď už prý spolu zase nekamarádíme," odpověděli s úsměvem. Vypadali, že je jim to jedno. Starosti měli úplně jiné. Tak trochu jsme…
Peggy | 01.03.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (4.)

Do Ruska Dvacátý pátý den cesty jsme navečer přijeli na ruské hranice. Měli jsme za sebou přesně 2000 ujetých kilometrů, z toho přes Bělorusko jich bylo 900.Věděli jsme, že mezi Ruskem a Běloruskem by měly hranice být otevřené, což umožnila vzájemná dohoda, resp. konfederační rusko-běloruské…