Za sluníčkem na sever (1.) – Z Prahy na Rujánu

Mělnický zámek (NaKole.cz)

Co dělat, když ještě v půli června spí slunce kdesi za horami a venku to vypadá spíš na zamračený podzim? Sedněte na kolo a vyražte na sever. Tam snad bude o letním slunovratu slunečního svitu mnohem víc.

Pobaltí na kole (9.) – Vlakové dobrodružství na zpáteční cestě

Znovu cyklostezka po bývalé trati, tentokrát zpátečním směrem do Riispere (Jaroslav Tvrdík)

Závěrečný díl vyprávění Marie Tvrdíkové o cestování po baltských zemích nás zavede na estonské železnice. Že cestování vlakem s naloženým kolem není vždy v Česku úplně snadná  záležitost, si možná leckdo z vás už vyzkoušel. Ale víte, jak to vypadá v Estonsku?

Pobaltí na kole (8.) – Kolem ostrova Vormsi

Na trajektu silně foukalo (Jaroslav Tvrdík)

Estonsku náleží více než 1500 ostrovů a ostrůvků v Baltském moři. Na jeden z nich, kouzelný ostrov Vormsi nás zavedou i naši cyklocestovatelé. Po necelé hodině plavby na trajektu se najednou ocitnete v úplně jiném světě.

Pobaltí na kole (7.) – Po trati na západní pobřeží

Lokomotivní skanzen na bývalém nádraží v Haapsalu (Jaroslav Tvrdík)

V další části vyprávění o putování Estonskem se projedeme po luxusní cyklostezce, která nás dovede na západní pobřeží do lázeňského města Haapsalu.

Pobaltí na kole (6.) – Na Tallinn!

Turistický průmysl v centru Tallinu (Jaroslav Tvrdík)

Tallinn bývá částo nazýván perlou Pobaltí. Tento původně dánský přístav je zároveň krásným historickým městem, které svojí atmosférou asi nejvíce připomíná křivolaké uličky Starého města pražského. Jak zapůsobil na naše cyklopoutníky, to se dočtete v dalším díle cestopisu.

Pobaltí na kole (5.) – Putování podél severního pobřeží a poloostrovů Estonska

Kostýmová atrakce pro turisty na hradě Toolse (Jaroslav Tvrdík)

Starověké hrady, deštné pralesy, bludné balvany a vůni moře – to vše můžete potkat na cyklostezce z městečka Kunda přes estonský národní park Lahemaa, kudy vede další etapa putování po Estonsku.

Pobaltí na kole (4.) – K estonskému severu

Rakvere – směrovky na hlavní ulici (Jaroslav Tvrdík)

Cesta české výpravy směřuje dále na sever Estonska. V dalším díle seriálu se dozvíme, jaké jsou estonské lokomotivy a kde leží Kunda.

Pobaltí na kole (3.) – Přes Lotyšsko do Estonska

Tartu – pomník J. Hurta, současníka K. J. Erbena (Jaroslav Tvrdík)

Další část nás od známé litevské Hory křížů zavede dále na sever, kolem lotyšské metropole Rigy až do Estonska, kde výpravu čeká další překvapení.

Pobaltí na kole (2.) – Dobrodružství v Klaipédě a trocha kultury

Hora křížů v Litvě (Jaroslav Tvrdík)

Na cestu přes Polsko do litevské Klaipédy a přes Kuršskou kosu navazuje po malém dobrodružství s nosičem výlet do Šiauliai na známou Horu křížů (Kryžių kalnas).

Pobaltí na kole (1.) – Přes Polsko na pobřeží Litvy

Na trajektu Klaipéda-Smyltiné: jsou vidět současně břeh pevniny a Kuršké kosy (vpravo) (Jaroslav Tvrdík)

Tři země, které jsme si zvykli označovat jako Baltské státy, mají za sebou dramatickou historii. Tři státy, ve kterých žije dohromady méně lidí než v Česku, jsme si zvykli tak trochu házet do jednoho pytle. Jak rozmanité jsou chutě Pobaltí, to objevila Marie Tvrdíková na cestě se svým (tehdy ještě budoucím) manželem.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další »

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…