Cesta do Schengenu (4.) – Přes Švýcarsko zpět do Prahy

Do Čech už co by kamenem dohodil. (NaKole.cz)

Moje měsíční putování do Schengenu a zpět se chýlí ke konci. Na posledním úseku cesty jsem sám. Z německého Freiburgu mám namířeno k Bodamskému jezeru (Bodensee).

Cesta do Schengenu (3.) – Přes Francii do Freiburgu

Pohoří Vogézy oddělující Lotrinsko od Alsaska (NaKole.cz)

Je rozhodnuto, koupil jsem podrobnější mapu Lotrinska a vyrážím z Lucemburska zpět na cestu domů. Loučím se s Pavlou, která mi udělala k snídani kupu palačinek. Její manžel Vašek mi ještě bude dělat průvodce na prvních kilometrech Francií. Také jsem dostal slovník se základními francouzskými frázemi, abych se v tom světě neztratil.

Na vlnách - střípky z expedice El Gafla

(Aleš Ali Podivínský)

Zatímco nad Čechami krouží první sněhové vločky, okolí Barcelony cyklistům přeje. Před třemi měsíci se na cestu do Maroka vydala rodina se čtyřmi dětmi. Zprávy z expedice El Gafla dorážely postupně z Rakouska, Itálie, Francie a naposledy i Španělska.

Do Schengenu a zpět (2.) – Příjezd do Lucemburska

…a jsme v Schengenu! (NaKole.cz)

Během prvních osmi dní cesty do Schengenu jsme přivykli na každodenní rutinu cestování. Koncem prvního týdne jsme se podívali na veletrh Spezi. Před námi je Lucembursko, kde na nás čekají naši přátelé.

Na cestě do Maroka a zpět

Tři nejmladší účastníci výpravy – Jakub, Daník a Šimon. (LivePla.net)

Pro většinu z nás už období nekonečných prázdnin a dlouhých cest definitivně skončilo. Právě teď ale může být ten pravý čas vyrazit do jižních krajin. Příkladem toho je Katka Minková, Aleš Podivínský a jejich dlouhá karavana El Gafla, která před několika dny opustila Čechy a směřuje do Maroka.

Polsko na kole i lodí

Wroclav (Míra Klas)

Jak se v Polsku nakládají kola do vlaku a jak se jezdí na kole u našich severních sousedů.

Do Schengenu a zpět (1.) – Praha – Porýní-Falc

Na kolonádě v Mariánských Lázních (NaKole.cz)

Média zrovna zaplňovaly zprávy o vstupu naší země do Schengenského prostoru. Cíl naší jarní cesty byl tedy jasný – městečko Schengen na pomezí Německa, Francie a Beneluxu. Na cestě z Prahy do Lucemburska a zpět jsme na vlastní kůži zažili, co znamená Schengen.

Do Schengenu a zpět

Jirka s Václavem těsně před startem. (NaKole.cz)

Část redakce NaKole.cz je znovu na cestách. Skupinka cyklistů dnes na pražském Barrandově nasedla na kola a vydala se směrem do Schengenu. I když kvůli vytrvalému dešti většina doprovázejících vzdala cestu ještě v Praze, dva kmenové členy týmu to od cesty neodradilo.

Vyjížďky v Luxu neboli Randonnées

Larochette (vasek)

Od roku 2001 žijeme s ženou Pavlou v Lucembursku. Celé Lucembursko mi vždycky připomínalo malou Českou republiku, jestli to tak jde říci. Kanton Moselle moji a hlavně Pavlinu rodnou Jižní Moravu s prosluněnými údolími a proslulými vinicemi. Severněji položené Ardeny jsou jako Vysočina, drsná vrchovina s hustými lesy a hrady rozesetými po kopcích.

Po střeše nahoru, po střeše dolů (2.)

Na expedici Friendship Highway 2007 (David Koribský)

V táboře pod Everestem strávili členové expedice tři dny. Byli tam vlastně jediní hosté. Sezona totiž měla začít až za tři týdny. Rádi by se potkali s dalšími expedicemi, třeba proto, aby se s jejich pomocí dostali lépe k internetu a mohli dát o sobě vědět, ale místo toho prožívali spíše ticho pod velehorami.

« Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »

Valíme na Moravu – podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

NEcyklo Co vás zaujalo 214. včera v 21:49
Elektrokola Bafang M420 Throttle včera v 20:09
Lehokola Homebuilders lehokol 12 včera v 19:42
NEcyklo OT - Jak ušít teepee včera v 18:53
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 83. včera v 17:57
Technické rady Převod přesmykače včera v 13:39
Délka ramínka včera v 07:42

117 cyklistů (1 přihlášený)

Valíme na Moravu – podruhé

JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)