Na cestě do Maroka a zpět

Pro většinu z nás už období nekonečných prázdnin a dlouhých cest definitivně skončilo. Právě teď ale může být ten pravý čas vyrazit do jižních krajin. Příkladem toho je Katka Minková, Aleš Podivínský a jejich dlouhá karavana El Gafla, která před několika dny opustila Čechy a směřuje do Maroka.

Tři nejmladší účastníci výpravy – Jakub, Daník a Šimon.
Foto: LivePla.net

Rodina začala s cestami na kolech před třemi roky. Tehdy uskutečnili svůj plán dojet na kolech až k italskému pobřeží. Svoji expedici pojmenovali Cesta tam a zase zpátky.

Všichni kluci (včetně toho nejstaršího) nejenom jezdí na kolech, stejně rádi lezou po skalách. Všechny jejich cesty tedy více či méně vedly v blízkosti nějakých vrcholů. Letos tedy mají namířeno do Maroka. Kromě šesti měsíců šlapání na kolech čekají v dálce marocké hory. Velkým snem je zdolání nejvyšší hory Maroka Džabal Tubkal, jejíž vrchol dosahuje 4 176 m.n.m.

Jak poskládat na kola čtyři kluky ve věku od jednoho roku do jedenácti let, vyřešili Katka s Alešem originálně. Pokud uvidíte jejich povoz na silnici, určitě pochopíte název expedice El Gafla, což v arabštině znamená karavana. Dva tandemy se zapřaženými vozíky a jedno samostatné dětské kolo mezi nimi, to bude pro mnohého kolemjdoucího překvapivý pohled.

Kdo by chtěl sledovat průběh cesty, může zaskočit na stránky výpravy El Gafla. Kromě aktuálních zpráv sem po cestě budou přibývat i fotky.

Další cesty Katky, Aleše a jejich kluků:

Cesta tam a zase zpátky
Cesta do hor
Po železnici k půlměsíci aneb jedem, jedem, za tureckým medem

Tři nejmladší účastníci výpravy – Jakub, Daník a Šimon. Cílem expedice El Gafla je 10 000 km na kole. Karavana se chystá k odjezdu. Tandemy byly vyrobené na míru. Jak to, vždyť tátovi to šlo tak jednoduše odmontovat... Jakub bude určitě fotit stejně rád jako táta. Projedeme nebo ne?
redakce NaKole.cz, 26.09.2008

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

NEcyklo Táto, mámo, v komoře je myš... před minutou