Kam jezdí cyklobusy – Čechy

(NaKole.cz)

Oproti předchozí sezóně se i v roce 2011 rozrostla síť cyklobusů, usnadňujících milovníkům kol výlety do atraktivních oblastí České republiky. (Aktualizováno 22.6.2011)

Jak si užít cyklovýlet v horách

Autor článku si užívá odpočinek a výhled na alpské velikány. V pozadí je vidět vrchol Schmittenhöhe (1965 m). (archiv M. Zajíce)

Lesní cesta ubíhá pod nohama, vrchol je na dohled, tělo s kolem tvoří jeden celek. Tuto představu o cyklovýletu v horách ale může narušit spousta věcí. Hory jsou náladové, a tak se vyplatí pořádně se na cestu připravit. Pár praktických tipů přináší Milan Zajíc, který většinu roku žije a pracuje v turistickém středisku Zell am See v rakouských Alpách. (aktualizováno 10. 6. 2011)

Podél Bečvy přibyly další kilometry cyklostezek

Přes 40 km dlouhý úsek mezi Velkými Karlovicemi a Vsetínem vede po chráněných cestách. (Radka Žáková, plzenskonakole.cz)

Mezi dálkovými trasami má cyklostezka Bečva výsadní postavení. Česká „cyklodálnice“ na východní Moravě má nejlépe vybudovanou síť chráněných cest, které jsou vhodné také pro rodiče s dětmi, in-line bruslaře a pohodové cykloturisty.

Nová cyklostezka okolo Brandýsa slouží zatím hlavně in-line bruslařům

Na nové stezce podél Labe (redakce NaKole.cz)

Před časem byl slavnostně otevřen nový úsek Labské stezky v okolí Brandýsa nad Labem. S fotoaparátem přes rameno a na kolech jsme se vypravili podívat, jak vypadá čerstvý úsek jedné z nejvýznamnějších dálkových tras v ČR. Na stezce se dopoledne projížděli především in-line bruslaři…

Jak se jezdí na Valašsku

Luboš Sušila na vyjížďce. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Pro příznivce horských kol vznikl valašských horách jedinečný projekt. Místní lesy křižuje na 300 km MTB tras, na které může návštěvník vyrazit sám nebo s průvodcem.

Kam na kole na Brněnsku

Brněnská přehrada je nejoblíbenějším cílem cykloturistů. (Lukáš Schwab)

Počasí nám dává znát, že začíná hlavní cyklistická sezóna. Lidí na kolech přibývá, a tak je na čase vytáhnout mapu a najít nějaký zajímavý cíl pro výlet na kole. Dnes se podíváme do okolí Brna.

Jak se pojede v českých regionech

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Pod patronátem České centrály cestovního ruchu - CzechTourismu představily české regiony, co nového chystají pro letošní sezónu. Redaktorka NaKole.cz se ptala, jaké novinky jsou v letošní sezóně připraveny pro cykloturisty.

Holiday World 2011 ovládne o víkendu pražské Výstaviště

Burgenland patří mezi cyklisticky nejpřívětivější regiony Rakouska. (NaKole.cz)

Známý veletrh cestovního ruchu dnes poprvé otevřel své brány. Až do nedělního odpoledne bude Holiday World nabízet návštěvníkům informace a ochutnávky z padesáti zemí světa. Mezi hlavní lákadla patří mistrovství světa v hokeji, výherní soutěž „Zájezd za milion“ či sekce věnovaná technickým památkám. My jsme se byli podívat, co je na Holiday World zajímavého pro cyklisty.

Zell am See & Kaprun – malý eden pro cyklisty

(Milan Zajíc)

Příjemná a nenáročná dovolená pro rodiny s dětmi může být jen pár stovek kilometrů od našich hranic. Rakouská oblast Zell am See & Kaprun, která bývá někdy nazývaná Pinzgau, je známá především příznivcům zimních sportů.

Sezóna cestovatelských veletrhů a festivalů začne příští týden

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Zima je období, kdy většina z nás oprašuje mapy, pročítá staré deníky a uspořádává fotografie z dovolené. Zároveň je to ale období, kdy se plánují cesty k novým horizontům. Příslibem blížící se letní sezóny jsou cestovatelské veletrhy a festivaly. Kde všude můžete načerpat inspiraci na dovolenou...

« Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Další »

Valíme na Moravu – podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)