Podél Bečvy přibyly další kilometry cyklostezek

Mezi dálkovými trasami má cyklostezka Bečva výsadní postavení. Česká „cyklodálnice“ na východní Moravě má nejlépe vybudovanou síť chráněných cest, které jsou vhodné také pro rodiče s dětmi, in-line bruslaře a pohodové cykloturisty.

Foto: Radka Žáková, plzenskonakole.cz

Zatímco beskydské vršky lákají k projížďkám hlavně bikery, cyklostezka vinoucí se údolím podél řeky Bečvy zase láká k nenáročným výletům rodiny s dětmi, ale i například seniory. Velká část z nově vybudovaných 41 km je příhodná také pro jízdu na in-line bruslích. Nový úsek začíná ve Velkých Karlovicích a přes sousední obce Karolinka, Nový Hrozenkov, Halenkov, Huslenky a Hovězí vede až do Vsetína. Rameno „Vsetínské Bečvy“ dále pokračuje až do Valašského Meziříčí, kde se stéká s druhým pramenem „Rožnovskou Bečvou“, která své jméno dostala po známém sídle Valašského skanzenu, Rožnově pod Radhoštěm.

Cyklostezka Bečva – pro detailní mapu klikněte na obrázek.

Na naší cestě jsme ale potkali nejen výletníky, ale také děti na cestě do školy. „Naše škola má 200 žáků a naprostá většina z nich dojíždí v létě na kole,“ reagovala učitelka základní školy z Velkých Karlovic, když viděla, jak se divíme obsypanému cyklostojanu v sousedství školy. Pro děti, které se do školy sjíždějí z obcí podél údolní stezky, je kolo ideální dopravní prostředek.

V uplynulém roce byly zprovozněny také další úseky na Rožnovsku a ve Valašském Meziříčí. Cyklostezka Bečva je tak nejlépe dobudovanou dálkovou trasou na východní Moravě, která na území Zlínského kraje měří celkem 141 km. Společně s navazujícím Baťovým kanálem pak tvoří projekt nové české „cyklodálnice C1“.

Další informace:

Přes 40 km dlouhý úsek mezi Velkými Karlovicemi a Vsetínem vede po chráněných cestách. Cyklostezka podél Bečvy provádí cykloturisty přes město Vsetín. Přestože značení stezky v terénu zatím na mnoha místech chybí, není problém najít správnou cestu. Dosavadní pásové značení KČT Podél stezky jsou také zařízení se značkou Cyklisté vítáni. Cyklostezka Bwčva ve Velkých Karlovicích Tiskové konference k otevření stezky se zúčastnili zástupci Zlínského kraje, obce, Úřadu regionální rady, dodavatelské firmy i národní cyklokoordinátor.
Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 06.06.2011

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…

Každý kopec bere … DECH

Milan Silný
Výborná inspirace k výletům na nejzajímavější české a příhraniční kopce.
Pátá kniha autora a volné pokračování jeho knih: Každý kopec má své ... NEJ Každý kopec stojí za ... TO Každý kopec se zvedá ... VÝŠ Víte…

Salzkamergut – Solná komora a přilehlé okolí na kole 2018

Krásné místo, krásná příroda. Ideální destinace pro turistiku a cyklistiku to je oblast Solné komory v Rakousku nedaleko Salzburka.  Mým „útočištěm" se stalo městečko Altaussee, Puchen-Camping Temel s přilehlým a malebným jezerem Altausseer see pouze přes kopec. Odtud jsem podnikal cyklo výlety do…
Marťas004 | 29.11.2018

Cyklotoulky Českomoravským Mezihořím 2018

Pro další víkend jsme zvolili podhůří Orlických hor. Chceme navštívit muzeum řemesel v Letohradě (já ne, byl jsem nedávno), rozhlednu Mariánka u Lanškrouna, vesnici Cotkytle a dojezd má být v obci Leština u Zábřehu. Přece jenom je říjen, tak dáváme vale stanům a máme zařízené ubytování na hřišti v…
ondrapisklak | 21.11.2018

Expedice 116 Novohradské hory

Motto : Když se na něco hodně těšíme, tak se to většinou pos... (nepovede). Ale tohle není tento případ. I když začátek tak vypadá. Letošní Expedici jsem začal opět plánovat za dlouhých zimních večerů. První otázka zněla: Kam? Napadlo mě, že by nebylo špatné navázat na naši úplně první šumavskou…
Stanley58 | 20.11.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 2 – Plošin, Boudovka

Je nádherné první zářijové odpoledne a já měl velké plány, jak ho co nejpříjemněji strávit. Tedy do chvíle, než mi na mobilu pípla esemeska. Rázem je po plánech i po náladě. Co teď? Pustit se znovu do práce na domě? Té jsem si užil dost dopoledne. Podmínky jsou ideální pro vyjížďku na kole, jen ta…
JohnyB | 02.11.2018

Cyklotoulky Olomouc - Slezská Harta

Další kraj pro naše cyklotoulky jsme vybrali Olomoucko. Respektive Mariánské údolí, Moravský Beroun a Slezskou Hartu. Na Slezské Hartě jsme byli naposledy před dvěma roky, když jsme se vraceli z Osoblahy. Zaujalo nás, že je to místo rekreačně nedotčené. Žádné davy lidí jen sem tam rybář. Tábořit…