Podél Bečvy přibyly další kilometry cyklostezek

Mezi dálkovými trasami má cyklostezka Bečva výsadní postavení. Česká „cyklodálnice“ na východní Moravě má nejlépe vybudovanou síť chráněných cest, které jsou vhodné také pro rodiče s dětmi, in-line bruslaře a pohodové cykloturisty.

Foto: Radka Žáková, plzenskonakole.cz

Zatímco beskydské vršky lákají k projížďkám hlavně bikery, cyklostezka vinoucí se údolím podél řeky Bečvy zase láká k nenáročným výletům rodiny s dětmi, ale i například seniory. Velká část z nově vybudovaných 41 km je příhodná také pro jízdu na in-line bruslích. Nový úsek začíná ve Velkých Karlovicích a přes sousední obce Karolinka, Nový Hrozenkov, Halenkov, Huslenky a Hovězí vede až do Vsetína. Rameno „Vsetínské Bečvy“ dále pokračuje až do Valašského Meziříčí, kde se stéká s druhým pramenem „Rožnovskou Bečvou“, která své jméno dostala po známém sídle Valašského skanzenu, Rožnově pod Radhoštěm.

Cyklostezka Bečva – pro detailní mapu klikněte na obrázek.

Na naší cestě jsme ale potkali nejen výletníky, ale také děti na cestě do školy. „Naše škola má 200 žáků a naprostá většina z nich dojíždí v létě na kole,“ reagovala učitelka základní školy z Velkých Karlovic, když viděla, jak se divíme obsypanému cyklostojanu v sousedství školy. Pro děti, které se do školy sjíždějí z obcí podél údolní stezky, je kolo ideální dopravní prostředek.

V uplynulém roce byly zprovozněny také další úseky na Rožnovsku a ve Valašském Meziříčí. Cyklostezka Bečva je tak nejlépe dobudovanou dálkovou trasou na východní Moravě, která na území Zlínského kraje měří celkem 141 km. Společně s navazujícím Baťovým kanálem pak tvoří projekt nové české „cyklodálnice C1“.

Další informace:

Přes 40 km dlouhý úsek mezi Velkými Karlovicemi a Vsetínem vede po chráněných cestách. Cyklostezka podél Bečvy provádí cykloturisty přes město Vsetín. Přestože značení stezky v terénu zatím na mnoha místech chybí, není problém najít správnou cestu. Dosavadní pásové značení KČT Podél stezky jsou také zařízení se značkou Cyklisté vítáni. Cyklostezka Bwčva ve Velkých Karlovicích Tiskové konference k otevření stezky se zúčastnili zástupci Zlínského kraje, obce, Úřadu regionální rady, dodavatelské firmy i národní cyklokoordinátor.
Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 06.06.2011

Šťastná to země

Rosťa Gregor
Koloputování okolo Československa a jiné příběhy
„Co je to štěstí? Mít radost na duši a neubližovat tím druhým. Může tak být, milý čtenáři? Moje duše se raduje na cestách. A taky se …

Každý kopec bere … DECH

Milan Silný
Výborná inspirace k výletům na nejzajímavější české a příhraniční kopce.
Pátá kniha autora a volné pokračování jeho knih: Každý kopec má své ... NEJ Každý kopec stojí za ... TO Každý kopec se zvedá ... VÝŠ Víte…

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...

Asi před rokem, ani ne, jsme si začali pohrávat s myšlenkou, že s dětmi a koly vyrazíme do Gruzie, Arménie a Náhorního Karabachu. Po této oblasti jsme pokukovali dlouho. Nejprve se nám ale děti zdály moc malé, pak tam v pohraničí v roce 2016 vypukl krátký ale ozbrojený konflikt, v dalších letech…
Peggy | 24.04.2020

Západní Evropou s dětmi - část 6. - Provence

Naše děti už vědí, že když se chtějí vykoupat v moři, musí si k němu dojet na kole. Letos to měly obzvláště daleko. Z Hamburku se to sice podél Labe zdálo na pláž kousek, ale na koupání to tam nebylo. Tak jsme to museli vzít na jih, přes státy Beneluxu, městečkem Schengen do Francie, pak podél Rýnu…
Peggy | 10.03.2020

Západní Evropou s dětmi - část 5. - Route des Grandes Alpes

To se prostě ráno vzbudíte, po snídani sbalíte stany a vyjedete si nějaké dvoutisícové sedlo... :-) Jmenuje se to Route des Grandes Alpes, a jde o slavnou silnici vedoucí napříč francouzskými Alpami. Oficiálně začíná u Ženevského jezera, vine se skrz hory poblíž italské hranice, kde překonává šest…
Peggy | 26.02.2020

Dámská zdraví z PoSázaví aneb jaké jsou cesty podél Sázavy

Dámská 2019 se nesla pod heslem "Pramen zdraví z PoSázaví" a Posázaví jsme si užily opravdu dost. Jely jsme Sázavu od pramene k soutoku. HMS chtěla původně jet obráceně, ale akceptovala můj návrh, že je lepší vyjet z domova vlakem a po svých se pak vrátit, než někde poslední den stíhat vlak. A…
radka | 14.02.2020

Západní Evropou s dětmi - část 4. - Alpami pod Mont Blanc

Oberalppass (2046 m n. m.) tak tam končí naše cesta podél Rýna. Nebude to žádné dlouhé psaní, asi tak jako nám trval výjezd do sedla. Ráno jsme stáli on the road ještě dřív, než se objevili první motorkáři, a za dvě hodinky jsme byli nahoře. Překvapilo nás ta snadnost, taková rozehřívačka po ránu,…
Peggy | 14.02.2020

Lehokola Tak jsem viděl lehokolo VII. před 16 minutami
Elektrokola Stavba akumulátoru dnes v 14:15
Racceway E-Babeta dnes v 13:36
Nabíječka 14s dnes v 13:33
Technické rady Staré pastorky. dnes v 09:32
NEcyklo Francouzský tisk 6 dnes v 09:14
Rada při výběru kola Gravel kolo dnes v 08:22

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...