Podél Bečvy přibyly další kilometry cyklostezek

Mezi dálkovými trasami má cyklostezka Bečva výsadní postavení. Česká „cyklodálnice“ na východní Moravě má nejlépe vybudovanou síť chráněných cest, které jsou vhodné také pro rodiče s dětmi, in-line bruslaře a pohodové cykloturisty.

Foto: Radka Žáková, plzenskonakole.cz

Zatímco beskydské vršky lákají k projížďkám hlavně bikery, cyklostezka vinoucí se údolím podél řeky Bečvy zase láká k nenáročným výletům rodiny s dětmi, ale i například seniory. Velká část z nově vybudovaných 41 km je příhodná také pro jízdu na in-line bruslích. Nový úsek začíná ve Velkých Karlovicích a přes sousední obce Karolinka, Nový Hrozenkov, Halenkov, Huslenky a Hovězí vede až do Vsetína. Rameno „Vsetínské Bečvy“ dále pokračuje až do Valašského Meziříčí, kde se stéká s druhým pramenem „Rožnovskou Bečvou“, která své jméno dostala po známém sídle Valašského skanzenu, Rožnově pod Radhoštěm.

Cyklostezka Bečva – pro detailní mapu klikněte na obrázek.

Na naší cestě jsme ale potkali nejen výletníky, ale také děti na cestě do školy. „Naše škola má 200 žáků a naprostá většina z nich dojíždí v létě na kole,“ reagovala učitelka základní školy z Velkých Karlovic, když viděla, jak se divíme obsypanému cyklostojanu v sousedství školy. Pro děti, které se do školy sjíždějí z obcí podél údolní stezky, je kolo ideální dopravní prostředek.

V uplynulém roce byly zprovozněny také další úseky na Rožnovsku a ve Valašském Meziříčí. Cyklostezka Bečva je tak nejlépe dobudovanou dálkovou trasou na východní Moravě, která na území Zlínského kraje měří celkem 141 km. Společně s navazujícím Baťovým kanálem pak tvoří projekt nové české „cyklodálnice C1“.

Další informace:

Přes 40 km dlouhý úsek mezi Velkými Karlovicemi a Vsetínem vede po chráněných cestách. Cyklostezka podél Bečvy provádí cykloturisty přes město Vsetín. Přestože značení stezky v terénu zatím na mnoha místech chybí, není problém najít správnou cestu. Dosavadní pásové značení KČT Podél stezky jsou také zařízení se značkou Cyklisté vítáni. Cyklostezka Bwčva ve Velkých Karlovicích Tiskové konference k otevření stezky se zúčastnili zástupci Zlínského kraje, obce, Úřadu regionální rady, dodavatelské firmy i národní cyklokoordinátor.
Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 06.06.2011

Kalendář – Rájem rozhlednovým 2017

Velký nástěnný kalendář s rozhlednami ve Středních Čechách
Rozhledny Středních Čech Kalendář RÁJEM ROZHLEDNOVÝM 2017 je celobarevný, obsahuje 14 listů velikosti A3 na výšku (30×42 cm), na lesklém…

Každý kopec se zvedá … VÝŠ

Milan Silný
Volné pokračování knih „Každý kopec má své ... NEJ“ a „Každý kopec stojí za ... TO“.
Dobrá zpráva pro všechny milovníky náročných stoupání a fantastických sjezdů. Další kniha Milana Silného je na světě. Jedná se o jeho…

TRANSKAVKAZ – nalehko

Je to více než 40 let co jsem v antikvariátu našel knížku „Kavkazská cesta"od Julia Komárka. Popis cesty kavkazskou Svanetií (v dnešní Gruzii), kterou autor vykonal v roce 1913 se svým spolustudentem zoologie. Popis plný lehkého studentského humoru, dobrodružství, porozumění pro místní reálie.…
mirekbik | 01.08.2018

Valíme na Moravu - poprvé

Na Moravě, v Třebíči, máme tetičku. Já, bratr, děda a kamarád Slávek za ní a za dalšími příbuznými v okolí jezdíme každý rok, někdy i dvakrát. Cesta autem dlouhá 250 km, skoro tři a půl hodinky jízdy. A tak jsem si řekl, pro cyklistu dobrá výzva! V žádném případě ale nepojedu po hlavní silnici!…
JohnyB | 28.07.2018

Welzlův kvadriatlon 2018 - extrémní závod pohledem programátora

Varování - následující vyprávění je dlouhé a nezkušený čtenář by se raději neměl do čtení vůbec pouštět. Pokud preferujete pohyblivé obrázky zkuste raději reportáž České televize. Před lety mě zaujal závod Hornettlon, což je inline kvadriatlon, tedy triatlon rozšířený o inline bruslení. Na tomhle…
Jrr | 23.07.2018

Kola v autobuse

Zdravím všechny. No jo, máte recht :-)
Drak007 | 23.07.2018

Dámská 2018 -přes 3 vrchy, 3 řeky, 3 země

Letošní termín, kdy vyjet na „Dámskou" byl daný datem 14. 7. a využily jsme pozvánku na návštěvu od kamarádky Ivy do Semil - Bítouchova. V sobotu 14. 7. v den dobití Bastily jedeme ráno na Hlavní nádraží a vlakem se přesouváme do Turnova. Původně jsme měly začínat v Mnichově Hradišti, projet Českým…