Nová Anglie (3.) – několik doporučení před cestou

Nová Anglie (Radim Knobloch)

Několik doporučení před cestou na východ Spojených států. Radim Knobloch tu v Nové Anglii strávil necelé dva týdny. Výsledkem je zajímavá reportáž o zvláštnostech tohoto koutu světa a také balíček rad pro případ, že se necháte touto cestou inspirovat.

Nová Anglie (2.) – Z Vermontu do White Mountains

Vítejte ve Vermontu (Radim Knobloch)

Druhý díl cestopisu Radima Knoblocha, který nám poslal svoje zážitky z putování po Nové Anglii.

Nová Anglie (1.) – Vermont, New Hampshire, Maine

Na kole do Nové Anglie (Radim Knobloch)

Co si počít s kolem na hustě osídleném východním pobřeží USA a ještě k tomu v létě, kdy se díky vysoké teplotě a vlhkosti vzduchu stává cykloturistika na jih od New Yorku prakticky nemyslitelnou? Máte jedinou volbu: než se plácat v nekonečných lesích Pensylvánie či se nechat spálit sluncem Virginie, kupte si letenku do Nové Anglie… konkrétně do Bostonu nebo tak, jako jsem to udělal já, do Manchesteru…

Azurové pobřeží neznamená pouze riviéra

Jižní Francie (Adventura)

Azurové pobřeží neboli Côte d´Azur – pásmo hor linoucí se jižní Francií při pobřeží Středozemního moře od italských hranic až přibližně po Marseille.

Křížem krážem pustinami Atlasu

Maroko (Adventura)

Když jsem jel do Maroka před 12 lety poprvé, říkal mi kamarád: Sever Maroka je skvělý, ale to nejkrásnější uvidíš, až přejedeš Atlas. Vypadá to tam jako v Arizoně. V Arizoně jsem nikdy nebyl, ale v Maroku od té doby mnohokrát a do kraje za Atlasem jsem se zamiloval.

Korsika – ostrov lásky

(CK Alpin-Tour)

Perla středomoří, Amerika v malém, pohoří v moři. To všechno jsou přídomky, kterými se pyšní Korsika, čtvrtý největší a možná nejkrásnější ostrov ve Středozemním moři. Cesta z Prahy tam trvá přibližně 24 hodin, ale výsledek za to rozhodně stojí, čeká vás učiněný ráj. Ať už jste cyklisti, horolezci, potápěči, milovníci starobylých měst nebo jednoduše toužíte po krásných plážích bez rušivých hotelových komplexů, Korsiku si zamilujete.

700 km přes Rodopy a Pirin na kole

(Adventura)

Patřím k těm cyklistům, kteří si říkají „bikeři“ a kteří by svého horáka nevyměnili takříkajíc ani „za zlaté prase“. Na víkendových „kochacích“ vyjížďkách nevadí nějaký ten kousek silnice, přesto terén je terén a dát si práci s pečlivým výběrem trasy vždycky stojí za trochu času. A když se člověk vypraví na dovolenou, je ochoten překousnout i nějaké to nepohodlí při delším přejezdu autobusem, pak ten výběr je důležitý dvojnásob.

Cyklotoulky Toskánskem

(CK Extrem Tour)

„Ze všech činností, které znám, je nejlepší jízda na kole. Ještě lepší než jízda na kole je jízda na kole v Itálii. A ještě lepší než jízda na kole v Itálii je jízda na kole v Toskánsku.“
Proč do Toskánska?

Pobaltím na kole

Tallinn (Václav Vrtal)

Pobaltí je blízké a přeci vzdálené. Pobaltí je podmanivě známé a přesto pohansky tajemné. Pobaltí jsou vesnice, ve kterých neznají pumpu, takže vodu nabírají rumpálem, ale také vesnické sámošky uprostřed lesa či národního parku, ve kterých lze bez sebemenších problémů platit kartou.

« Předchozí 1 7 8 9 10 11 12 Další »

Valíme na moravu - podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)