Na veliké cestě – část 6. – Jak jsme spali

Naše tlupa a její vybavení (Tomáš Kolínský)

Jak už jsem zmínila, dobře se najíst a vyspat, to byly dva hlavní úkoly naší Velké cesty. Jídlu a vaření byl věnovaný zvláštní díl povídání. Bylo by tedy poctivé, abych něco řekla také o tom, jak jsme trávili noci na Velké cestě, tedy kde a jak jsme spali.

Na veliké cestě – část 4. – Jídlo a vaření

Stolování na břehu Dunaje (Václav Vrtal)

Jídlu jsme na Velké cestě věnovali zvláštní pozornost. V brašnách s námi cestovalo kompletní kuchyňské vybavení. Měsíční cesta s malými dětmi v polních podmínkách vyžadovala trochu víc plánování, které se ale vyplatilo.

Na veliké cestě – část 3. – Jak to snášely děti

Když to nás nás padlo, tak jsme si zdřímly (Václav Vrtal)

Ještě než se nám narodily děti, prakticky každá dovolená se odehrávala ve znamení kol. Putování z místa na místo s využitím vlastních sil nás hodně baví. Ani jeden z nás si ale nebyl schopný představit, jak měsíc na kolech zvládnou naše holky. A zvládnou to vůbec? A zvládneme to my? Nepropadneme v téhle rodičovské zkoušce?

Na veliké cestě – část 2. – Trasa

Vyznačení trasy na mapě (Václav Vrtal)

V této části najdete popis trasy, kterou jsme s našimi dětmi projeli v létě roku 2006.

Na veliké cestě – část 1. – Přípravy

Anička je rozený cestovatel. Ještě jí nebyl ani rok, když se s námi byla podívat ve Skandinávii. (Jitka Vrtalová)

Putování s pracovním názvem „Velká cesta“ se uskutečnilo v létě 2006. Pro nás i naše děti to byla šance sáhnout si o kousíček dál za hranice poznaného, vybočit ze zaběhlých stereotypů a vyzkoušet si, co měsíční putování udělá s naší rodinou. Série článků popisuje naše zkušenosti a dojmy z různých úhlů pohledu.

Estonsko známé i neznámé

Rybářská vesnička Altja (Petr Stříbrný)

Estonsko není Sovětský svaz, přestože do něj kdysi na několik desítek let patřilo. Estonsko není Finsko, přestože má k němu geograficky i jazykově velice blízko. Estonsko není Německo, přestože v některých místech této malé a příjemné zemičky lze bývalý německý vliv cítit téměř na vlastní kůži. Estonsko není ani Švédsko, přestože bylo dlouhou dobu pod jeho přímým vlivem. Estonsko je…

Souostroví Kyklady

Na Kykladách (Adventura)

Nikdo doopravdy nespočítá, kolik ostrovů mají Řekové. Nicméně mezi ty nejzajímavější z údajných 777 určitě patří ty z kykladského souostroví.

Cyklotrasa Odra – Nisa

Trojmezí (Nisa o.p.s.)

Mezinárodní cyklotrasa Odra – Nisa je úspěšným společným projektem třech zemí: Německa, Česka a Polska, kterými trasa prochází. Vydejte se na 591 km dlouhou cestu od pramene Nisy v Jizerských horách až po Baltské moře (Ostsee), kterou částečně můžete absolvovat i po polském území.

Dalsideveien

Vodopád Mardalsfossen (wikipedia)

Na mapě Norska lze najít mnoho horských oblastí, do jejichž nitra nevedou žádné cesty a které jsou přístupné pouze pěším cestovatelům. Putování trvá obvykle několik dní a člověk si vše potřebné musí nést na zádech. Jsou však i oblasti, kam vede jedna jediná cesta, pomocí které se dostanete až do samého nitra hor i na kole.

Lehocipedem po Holandsku

Skutečně pěkné kolo mi bylo zapůjčeno – Challenge, model Hurricane (Jakob Bloemberg)

Jízda na kole Nizozemskem je pohádka, a je-li něco lepšího, pak je to jízda Nizozemskem na lehocipedu. Díky Holandskému společenství ležákistů (HSL) se mi dostalo srovnání, kterak se dělají lehovyjížďky v Brně a v Delft.

« Předchozí 1 6 7 8 9 10 11 12 Další »

Valíme na Moravu – podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

NEcyklo Co vás zaujalo 214. včera v 21:49
Elektrokola Bafang M420 Throttle včera v 20:09
Lehokola Homebuilders lehokol 12 včera v 19:42
NEcyklo OT - Jak ušít teepee včera v 18:53
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 83. včera v 17:57
Technické rady Převod přesmykače včera v 13:39
Délka ramínka včera v 07:42

116 cyklistů (1 přihlášený)

Valíme na Moravu – podruhé

JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)