reklama

For Bikes 2017 skončil, co přivezl nového

Se začátkem dubna obvykle začíná nová cyklistická sezona, kterou startuje příchod pěkného počasí a konání veletrhu For Bikes. Počasí se na přelomu března a dubna opravdu až letně vydařilo. Ještě se podívejme, jak se povedl 8. ročník veletrhu For Bikes.

Kola, kola, kola, co jiného byste od For Bikes očekávali.
Kola, kola, kola, co jiného byste od For Bikes očekávali.
Foto: Jiří Juřík

Celkovým počtem 290 vystavovatelů ze šesti zemí, kteří mimo jiného sortimentu představili na 62 značek jízdních kol, a to na ploše 17 000 m2, všemi těmito čísly se For Bikes stává nejvýznamnějším podnikem tohoto druhu ve střední Evropě.

V halách letňanského výstaviště jste mohli vidět stovky kol, koloběžek a cyklistického příslušenství. K tomu zde navíc mají stánky cestovní kanceláře, zaměřené na cyklodovolené, cyklovydavatelství, organizace podporující cyklistiku, například Státní fond dopravní infarstruktury (SFDI), zástupci krajů a regionů, a to nejen z ČR, ale i ze zahraničí, viz. osvědčené Rakousko. Překvapivě velký stánek mělo na veletrhu hlavní město Praha, které interaktivní formou prezentovalo vývoj městské cyklistiky.

Čistou stopou Prahou
Město Praha mělo překvapivě velký stánek zaměřený na čistou dopravu.

Samozřejmě nechyběly tradiční testovací okruhy, jak pro děti, tak i pro dospělé. Bohatý byl i doprovodný program. Jelo se Author silniční kritérium, Hervis Race For Bikes, Merceds-Benz Aibox. Veletrh navštívily sportovní hvězdy, například Martina Sábliková, Jaroslav Kulhavý, Ondřej Cink, Petr Vakoč a další.

Elektrokola Author
Průhled elektrokoly značky Author

Konečně se dostáváme k samotným kolům. Letošní ročník lze přirovnat k dětské hře „škatulata hejbejte se“. Zjednodušeně, oproti loňskému ročníku se obsazení moc nezměnilo, jen místa, někomu bylo dopřáno více, někdo zůstal stranou. Prostě letošek nepřinesl nic nového, jen potvrdil stávající trendy:

Elektrokola masivně pronikají všude, a to i do kategorie horských, celoodpružených kol s většími zdvihy do těžkého terénu. Jedná se o kvalitní stroje z vyšších pater, čemuž odpovídají i ceny, oscilující okolo 90 000 Kč.

– Elektropohony se v naprosté většině přesunuly ke klikám do středu rámů. Elektromotory vpletené v předním či zadním kole byly k vidění minimálně, snad u nejlevnějších kousků nebo přestaveb.

– U elektropohonů nastupuje jejich zmenšování. Nový celek převodovka-motor od Bosche je o třetinu menší než starý několik roků.

– Designerskými změnami prošly i akumulátory, které již zpravidla tvoří nedílnou tvarovou součást rámu.

V jistém segmentu kol se projevuje návrat ke klasice, tedy chrom molybdenové rámy, kožená sedla, která se do pohodlna vysedí. Jde o kola určená pro velké cesty a nově i u tzv. gravel bike (štěrková kola), kol na rozhraní silničky a trekového kola, která jsou hbitá na silnici i v lehkém terénu. Viz. náš test kola Author Ronin.

Rozvíjí se nový způsob převážení zavazadel „na těžko“, tzv. bikepacking, který nepotřebuje k přichycení brašen a brašniček speciální nosiče napevno připevněné k e-kolu.

Stále více se prosazuje převod 1×11, přičemž zadní pastorek má velký rozsah zubů 11 až 46, který dalece přesahuje počet zubů (30 až 34) u klik.

Bikepacking
Ukázka takřka kompletního bikepackingu na celopéru

Na závěr se zmíníme o těch, na které, dle pravidel hry škatulata, nezbylo moc místa nebo vůbec. Samozřejmě absence nebo menší prezentace určitého segmentů kol neznamená, že nejsou stále vyráběna a v nabídce, jen nebyla tolik prezentována:

Poněkud se ztratily fixky a singlspeedy, tolik oblíbené v určitých komunitách. Možná je to dáno faktem, že jejich uživatelé a milovníci si je raději sami postaví, nechají postavit k obrazu svému, než by si šli koupit unifikovanou hotovku.

Ubylo nejlevnějších kol, a to i těch městských, byť jsou tolik propagována. Ostatně, kdo by dal 200 Kč za vstupenku a šel si vybrat kolo za 3 000 Kč.

Nebylo vidět tolik sjezdových, dirtových atp. speciálů. Tato kola si pořizují rideři, kteří se orientují jinak, než pomocí komerčních veletrhů.

Zlato-karbonové kolo
Zlatokarbonový krasavec, cena raději nebyla uvedena.

Chcete celkové vyznění veletrhu For Bikes 2017? Byla to taková velká přehlídka, hromada hezkých, různobarevných kol a křiklavých doplňků. Lze konstatovat, nic převratně nového. Na druhou stranu je to dobře, alespoň nemusíme měnit osvědčenou stáj. Hlavní je, že jedeme dál.

Fotogalerie

Kola, kola, kola, co jiného byste od For Bikes očekávali. Průhled elektrokoly značky Author Středový elektropohon Bosh je stále kompaktnější. A zase středový elektro Bosh Že by zas elektrokola Moped? Nikoliv, elektrokolo celoodpružené Zadní pružení a středový elektropohon, docela jim to začíná slušet. Pozor, toto není elektro, ale mechanická 18ti stupňová převodovka s řemenem. 11 koleček vzadu je skoro normál, ale stejně velikostí toho největšího překvapí. Zvlášť, když jej zdůrazní černá barva. Asi největší exot na veletrhu, elektrokolo se sajdkárou Fat boy elektrifikovaný, že by kvůli překonání valivého odporu? Zlatokarbonový krasavec, cena raději nebyla uvedena. Ukázka takřka kompletního bikepackingu na celopéru Mnoha cyklisty a mnoha kilometry osvědčená jistota – brašny Ortlieb Bikepacking v podání značky Ortlieb Sport Arsenal – klasika českých cyklobrašen Brompton, ctitel tradice, představil nové řazení. Je jen otázkou, zda je to kromě změny estetické i změna k lepší funkčnosti. Samozřejmě nechyběly ani cestovky zaměřené na cyklisty. Z expozice cestovních kanceláří Rakousko je na cyklisty vždy dobře připravené. Město Praha mělo překvapivě velký stánek zaměřený na čistou dopravu. Cykloknihy, stálice nejen ve světě cyklistiky, ale i ve světě knižním
redakce NaKole.cz, 03.04.2017
Blogy

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | včera

Pobaltí 2023 - 4. část

 ()
Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a nedaleko začíná národní park Lahemaa. Ten se vyznačuje ohromnými bludnými kameny ležícími přímo ve vodě. Pro snímky těch největších a nejefektnějších si musíte kousek zajet a potkat se tam s…
Peggy | 13.09.2025

Pobaltí 2023 - 3. část

 ()
Z Lotyšska do Estonska Později v Lotyšsku se vzdálenosti mezi „něčím" ještě víc protáhly. Z pauz po 15-20 kilometrech se stávalo i 30, protože nebylo kde a hlavně proč zastavovat. Díky tomu se po několik dní ale povedlo tu naši vysněnou stovku překonat a mně vzrůstala naděje, že cestu zvládneme…
Peggy | 11.09.2025

WISLA - proti proudu

 ()
...Teplota na místě, kde byl, klesla zatím na -47 stupňů. Tu noc, v době, která uplynula mezi Junovým příjezdem a odjezdem, jsem se rozhodl. Předsunutou základnu musí nevyhnutelně obsadit pouze jediný člověk... ...Alternativu dvoučlenné posádky jsem zamítl... ...A protože jsem si tohle všechno…
Monolema | 29.07.2025

Dámská 2025 VVO

 ()
pramen Vltavy - Vydra - Otava - Písek - Příbram - Praha 11. 7. až 14. 7. 2025 Druhá desítka Dámských opravdu nezačala nejšťastněji, sledujeme počasí, po tropických vedrech má být zrovna tento víkend deštivo a chladno. Radka balí už ve středu já až ve čtvrtek, Lenka se ujišťuje, že jedeme opravdu až…
HMS | 25.07.2025

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Co vás pobavilo, nebo potěšilo 196 před 4 minutami
Technické rady Ráfková páska před 9 minutami
Lehokola Pláště na tříkolku dnes v 11:58
Komentáře k blogu Pobaltí 2023 - 5. část dnes v 10:36
Cestovní a městská kola Favorit Brigitte rok výroby 1996. dnes v 08:46
Komentáře k blogu Pobaltí 2023 - 3. část dnes v 08:29
Ostatní – cyklo Jaký plast na kolo? dnes v 07:03
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

146 cyklistů (14 přihlášených)

Pobaltí 2023 - 5. část

Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se…
Peggy | včera

Pobaltí 2023 - 4. část

Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a…
Peggy | 13.09.2025

Pobaltí 2023 - 3. část

Z Lotyšska do Estonska Později v Lotyšsku se vzdálenosti mezi „něčím" ještě víc protáhly. Z pauz po 15-20…
Peggy | 11.09.2025