Češi stále více milují jízdu na kole, přednost jí dává až 31,4 % sportovců

Nejoblíbenějším sportem v ČR je cyklistika, jejíž popularita stále roste. Z ankety webu SportCentral vyplývá, že jí dává přednost až 31,4 % sportovců. Nechává tak za sebou běh a dokonce i fotbal.

Při našich klimatických podmínkách je cyklistika a cykloturistika provozována převážně od dubna do konce října. Jízda na kole má v ČR velkou tradici a její popularita stále roste. To potvrzuje i server Srovname.cz. Podle interních dat se oproti loňskému roku zvedla poptávka po kolech o 10 %. Nejvíce lidé pátrají po značkách Author, Favorit, Cube, Scott a Merida.

Každý rok přichází na trh 350 000 kol. „Nejprodávanějším typem je stále horské kolo, v posledních letech ale výrazně roste počet prodaných silničních kol," potvrdil zvýšení zájmu o silniční cyklistiku Karel Studnička z e-shopu Kola-Radotin.cz.

Cyklistika je nejoblíbenější sport

Do práce na kole

Zatímco dříve se na kola nasedalo spíše o víkendech a vyráželo se na výlety do přírody, nyní se kolo stále častěji mění v dopravní prostředek i ve městech. V teplejších měsících tak částečně nahrazuje městskou hromadnou dopravu. Od roku 2010 se zvýšil počet lidí, kteří jezdí do práce na kole, o více než 50 %.

K rozšíření tohoto fenoménu přispívají i různé akce jako například soutěž Do práce na kole, do které se v loňském roce zapojilo 7 280 soutěžících z 1 156 firem a institucí ve 24 městech ČR. Akce podporuje Asociace cykloměst, která v současné době sdružuje více než 70 členů – měst, zájmových sdružení a nevládních organizací.

Nejprodávanější značky kol

Roste počet cyklotras a cyklostezek

Kromě snahy o lepší životní prostředí a odlehčení dopravy stojí za stále větší oblibou cyklistiky i další faktory. Velký podíl má vznik nových cyklostezek a značených cyklistických tras.

Investice do cyklistické infrastruktury v ČR se ale stále nedá srovnat například s Německem nebo Rakouskem.

„Například Vídeň investovala nedávno do roční kampaně na podporu cyklistiky 700 tisíc euro, tedy v přepočtu téměř 19 milionů korun," říká Jaroslav Vymazal, předseda Asociace měst pro cyklisty.

Záleží nám na našem zdraví

Na růstu popularity cyklistiky se podílí i větší zájem o zdravý životní styl a kondici. Přísun nových informací a lepší finanční dostupnost pak zvyšuje zájem o speciální cyklistické vybavení i u rekreačních cyklistů.

Zvýšení zájmu o cyklistické doplňky ukazují i meziroční výsledky serveru Srovname.cz, který pocítil nárůst hledanosti v této sekci až o 14 %.

Kolo jako módní doplněk

Kolo se v neposlední řadě stává součástí image nejen mladých lidí. Repasovaná kola a tzv. skládačky můžeme často vidět v ulicích zejména větších měst. Souvisí to s módou, která k nám proudí ze zahraničí, stejně jako se snahou učinit kolo běžnou součástí našeho života i nás samotných.

Další novinkou posledních let jsou elektrokola. Zájem o ně se postupně zvyšuje, nárůst ale není tak rychlý, jak se očekávalo. „Je to nejspíše dáno jejich cenou, elektrokolo stojí v e-shopech průměrně 34 600 Kč a více," říká David Folprecht ze Srovname.cz.

Přesto v nich ale mnoho prodejců spatřuje velký potenciál, jelikož umožňují i lidem s menší fyzickou kondicí zažít radost z jízdy na kole.

(zdroj: Srovname.cz)

redakce NaKole.cz, 13.04.2016

TRANSKAVKAZ – nalehko

Je to více než 40 let co jsem v antikvariátu našel knížku „Kavkazská cesta"od Julia Komárka. Popis cesty kavkazskou Svanetií (v dnešní Gruzii), kterou autor vykonal v roce 1913 se svým spolustudentem zoologie. Popis plný lehkého studentského humoru, dobrodružství, porozumění pro místní reálie.…
mirekbik | 01.08.2018

Valíme na Moravu - poprvé

Na Moravě, v Třebíči, máme tetičku. Já, bratr, děda a kamarád Slávek za ní a za dalšími příbuznými v okolí jezdíme každý rok, někdy i dvakrát. Cesta autem dlouhá 250 km, skoro tři a půl hodinky jízdy. A tak jsem si řekl, pro cyklistu dobrá výzva! V žádném případě ale nepojedu po hlavní silnici!…
JohnyB | 28.07.2018

Welzlův kvadriatlon 2018 - extrémní závod pohledem programátora

Varování - následující vyprávění je dlouhé a nezkušený čtenář by se raději neměl do čtení vůbec pouštět. Pokud preferujete pohyblivé obrázky zkuste raději reportáž České televize. Před lety mě zaujal závod Hornettlon, což je inline kvadriatlon, tedy triatlon rozšířený o inline bruslení. Na tomhle…
Jrr | 23.07.2018

Kola v autobuse

Zdravím všechny. No jo, máte recht :-)
Drak007 | 23.07.2018

Dámská 2018 -přes 3 vrchy, 3 řeky, 3 země

Letošní termín, kdy vyjet na „Dámskou" byl daný datem 14. 7. a využily jsme pozvánku na návštěvu od kamarádky Ivy do Semil - Bítouchova. V sobotu 14. 7. v den dobití Bastily jedeme ráno na Hlavní nádraží a vlakem se přesouváme do Turnova. Původně jsme měly začínat v Mnichově Hradišti, projet Českým…