České dráhy jedou vstříc cyklistům

Když je průvodčí vstřícný. (Jiří Juřík)

Před několika dny proběhla v sídle generálního ředitelství Českých drah tisková konference, na které byly představeny novinky pro rok 2014. Byli jsme u toho, a tak došlo i na otázky o změnách týkajících se přepravy jízdních kol ve vlacích.

Kola pro africké děti

(Kola pro Afriku, o.p.s)

Máte doma kolo, které zahálí, případně na něm nemá kdo jezdit? Potom máte základní předpoklad k dobrému skutku a věnovat své nepotřebné jízdní kolo na dobrou věc a navíc jej poslat za teplem do Afriky, takže nebude v průběhu nastávající zimy mrznout.

Dobře utajený cyklopruh

Cyklopruh ve své celé délce (Jiří Juřík)

V tichosti, zcela bez reklamy, tiskových zpráv, natož slavnostního přestřihování jakýchkoliv pásek byl v Praze, přímo v jejím srdci, vykonán pro cyklisty přelomový počin, který doposud nemá asi nikde na území České republiky obdoby. Jedná se o netradiční (pro města ČR) řešení průjezdu na kole v protisměru, a to přímo na jedné z nejexponovanějších ulic v Praze, kterou bezesporu bulvár Na Příkopě je.

Moravské vinařské stezky bojují v soutěži o nejlepší turistickou destinaci

(Moravské vinařské stezky)

Připravte se na finále, v sobotu 30. listopadu končí soutěž agentury CzechTourism o nejlepší turistickou destinaci České republiky. O titul absolutního vítěze bojují i Moravské vinařské stezky, kterým prozatím patří druhá příčka. „První místo zatím drží Rychlebské stezky, ale my doufáme v drtivý finiš jižní Moravy,“ říká s úsměvem koordinátor Moravských vinařských stezek Luboš Kala z Nadace Partnerství.

Velký test elektrokol – Stevens Carpo

(Jitka Vrtalová)

Strohost, účelnost, perfektní provedení – to je namátkou jen několik vlastností letošní novinky z produkce německé firmy Stevens, která se jmenuje Carpo. Co byste ale od typického Němce nečekali, to jsou nejednoznačnost až přetvářka. I tyto charakterové rysy totiž můžete u Carpa nalézt.

Cesta za východem slunce – Japonsko

(Jan Žďánský)

Osmihodinová noční plavba z jihokorejského Busanu na sever japonského ostrova Kjúšú utekla jako mrknutím oka. Tedy pokud budeme brát za mrknutí zavření očí při usnutí a následné otevření při probuzení. Jsem zde. Cílová stanice. Japonsko. Před pěti měsíci jsem vyrazil z České republiky, na horském kole ověšeném brašnami, na dlouhou cestu do Japonska. Všichni tvrdili, že je to blbost. Ale… jsem zde.

Velký test elektrokol – Apache Hawk

(Jiří Juřík)

Když indián pronese slovo „hawk“, znamená to, že dohovořil. Když výrobce kol Apache představí na trhu elektrokolo Hawk, není to zdaleka jeho poslední slovo, ale v případě tohoto kola se i tak jedná o pořádný argument.

Z Děčína do Chebu přes dvě moře a tři království

Na cestě z Děčína do Chebu (NaKole.cz)

Možností, jak se dostat na kole z Děčína do Chebu je téměř nekonečné množství. Asi nejznámější a nejkratší spojnicí je Krušnohorská magistrála. Můžete to ale také vzít přes moře nebo cestou navštívit třeba i království. Nevěříte?

Tern Verge P18 – závodní skládačka zrozená pro silnice

Skládací kolo Tern Verge P18 (NaKole.cz)

Je to poprvé, co se nám do redakčních drápů dostalo skládací kolo postavené s maximálním důrazem na rychlost. Seznamte se, přijíždí Tern Verge – městská raketa na dvou kolech.

Lednicko-valtický areál se stal dějištěm Mistrovství ČR a SR skládacích kol Brompton

(Cyklospeciality.cz)

Poslední záříjovou sobotu se prostranství před Janovým hradem tradičně zaplnilo cyklisty a cyklistkami v elegantních kostýmech a dalších nápaditých převlecích. Konal se tu již třetí ročník závodu na skládacích kolech Brompton, tentokrát poprvé i s mezinárodní účastí. Atmosféru lehce výstředního festivalu můžete nasát z následující fotogalerie.

« Předchozí 1 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 84 Další »

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…