Potřebujete pro vaše dítě koupit první kolo a nevíte, podle čeho vybírat? Při výběru rozhoduje nejen váha a velikost, o kvalitě kola rozhodují především detaily. Pozor je třeba dát na levná kola, často vůbec neodpovídají normám.
„Hory jsou doma ve Švýcarsku“ říká jeden reklamní slogan. Ovšem přesto, že se této zemi připisuje celkem 48 vrcholů vyšších než 4 000 m.n. m., dokáže nabídnout i pohodovou cyklodovolenou. Tip na trasu, která provede cyklistu mezi horskými velikány, vede po Innské stezce.
Můj dres je na hadry, nejspíš ho pietně pohřbím i s rozsekanou přilbou. „Nedělej to, to je trofej,“ přesvědčují mě ostatní. Sedíme v restauraci na okraji Berouna a za sebou máme dvě hodiny jízdy terénem. Já navíc promáčklou helmu, roztržený dres a šrámy po celém těle.
Pro cykloturisty, kteří se chystají z Hřenska podél Labe do Mělníka a dál podle Vltavy až do Prahy, vychází v těchto dnech nový podrobný průvodce. Kromě detailního popisu trasy v něm najdou to nejzajímavější, co je možné v okolí trasy vidět či zažít, a také osvědčené restaurace, ubytovací zařízení nebo cykloservisy.
Zatímco oblékáme další vrstvu oblečení, kolem běhají děti v krátkých kalhotkách a plovacích vestách. Stojíme pod přístřeškem a přemýšlíme, zda vyrazit v dešti na kolech. Kolem projíždějící kráska na těžkém městském kole se zastaví, aby si vyhrnula límec saka. Jsme ve Frísku, nejsevernější holandské provincii. Jeho název zní sice trochu větrně a studeně, během léta tu ale je počasí pro cykloturistiku ideální. A jak nám ukazují sami Holanďané, ani déšť se nemusí brát nijak vážně.
Terénní cyklistika, horská cyklistika, bajkování, bikování, MTB...
Všechny tyto názvy popisují jedno - jízdu na kole mimo asfaltové cesty. Pokud tápete, když slyšíte názvy jako XC, enduro nebo freeride, je tady malá procházka světem horské cyklistiky.
Dva prodloužené víkendy se řada Pražanů rozhodla strávit příjemným výletem na kolech - bohužel pro ně právě na nejzatíženější stezce podél Vltavy z Podolí do Modřan. Rekreační cyklostezky v okolí Prahy, na kterých se setkávají cyklisté, bruslaři a chodci, jsou už často na hranici kapacity, denně po nich projede až 6 700 cyklistů. Sčítače umístěné na různých místech v Praze ukazují oblibu páteřních cyklostezek i efekt, který měla rekonstrukce křižovatky kapitána Jaroše.
Majitelé dětských přívěsných vozíků budou moci vyjíždět se svými dětmi na silnice i cyklostezky bez obav z postihů a pokut. Poslanecká sněmovna definitivně stvrdila novelu silničního zákona. Projednávání zákona trvalo celkem devět měsíců, zákon se tedy doslova rodil, a to stejnou dobu, která uplyne od početí k porodu dítěte.
Divíte se, proč u nás páteřní dálkové cyklotrasy končí často „u šípkového keře“? Proč při opravě chodníku najednou zmizí vydlážděná stezka? Proč se na městských úřadech nikdo nehlásí k zodpovědnosti za cyklisty? Olomoucký cyklokoordinátor Stanislav Losert by se mohl živit jako učitel. Tiše a klidně vysvětluje na příbězích ze života, proč česká města a kraje potřebují své cyklokoordinátory, proč kulhá výstavba dálkových cyklotras a proč cyklisté potřebují své zákony.
Několik let redakce váhala - má mít NaKole.cz svoje dresy? Rozhodování ukončila nabídka společnosti Bison Sportswear, které nešlo odolat. Dresy v tradiční modro-oranžové barvě se tisknout budou! Teď záleží jen na vás, jakou podobu získají.
« Předchozí | 1 … 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 … 50 | Další » |