Švýcarsko – ráj pro bikery

(David Blažek)

Máte občas pocit, že vás při vyjížďkách na horském kole pronásledují nenávistné pohledy pěších turistů? Chcete-li zažít pocit bikerské svobody, aniž byste se museli obávat pokut nebo nadávek, vyjeďte se svým horským kolem do Švýcarska.

Odstartoval veletrh FOR BIKES 2013

Kola, kam se podíváš. (Jiří Juřík)

V pátek 5. dubna v 10:00 začal čtvrtý ročník jarního cyklistického veletrhu FOR BIKES, který naleznete na pražském výstavišti v Letňanech. Na co se můžete těšit, vám představí malá pozvánka na tuto akci, kterou můžete navštívit následující sobotu a neděli, vždy od 10 do 18 hodin.

Skotskem na sever po cyklotrase číslo 7

Značení skotské cyklotrasy č. 7 (Josef Vaníček)

Dálková cyklistika je o úniku, poznávání nových míst, zdravém životním stylu a svobodě pohybu. Naprosto při ní platí pravidlo, že cesta je cíl. Každá zatáčka, stoupání, sjezd či zastávka slibují nové výhledy, zážitky a pocity.

Hradec Králové otevírá unikátní robotickou parkovací věž

Parkovací věž v Hradci Králové. ()

Už nejenom v Asii, ale i v Čechách lze najít robotickou parkovací věž pro kola. V únoru letošního roku v Hradci Králové zahajuje provoz nové parkoviště pro kola, které je jediné svého druhu v celé Evropské unii.

Zimní jízda (4.) – Zkušenosti z hor

(MěÚ Trutnov)

Následující článek berte jako zakončení malého seriálu o zimním jezdění na kole. Dojde v něm nejen na jízdu na kole, ale i jiné, alternativní aktivity (to pokud náhodou nejste ortodoxní bikeři). (Aktualizováno 4. 2. 2013)

Zimní jízda (3.) – Technika jízdy

(Petr Introvič)

Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.

Zimní jízda (2.) – Cyklista a zima – abychom v zimě nezamrzli

(Milan Zajíc)

V předchozím díle našeho miniseriálu o specifikách zimní cyklistiky jsme se zabývali stroji, tedy koly. Nyní se zaměříme na jejich motor, tedy na samotného cyklistu, který toho při jízdě v zimním období musí také hodně vydržet a především ve zdraví přestát.

Zimní jízda (1.) – Zima v jednom kole, zima a naše stroje

(Václav Vrtal, NaKole.cz)

Přestože se letos skutečná zima dlouho někde toulala, anebo právě proto, že se zimní počasí do půlky ledna jaksi nedostavilo, můžeme stále na cestách potkat řadu cyklistů a je více než jisté, že je budeme potkávat i nadále. Co taková zimní jízda vlastně obnáší?

Na kole do Evropského parlamentu zdarma

S redakcí NaKole.cz se můžete vydat po stopách europoslance Edvarda Kožušníka na jeho cestě z Prahy do Štrasburku. Knížku Františka Šestáka si nyní můžete objednat a zdarma si ji nechat zaslat na svoji poštovní adresu.

Jak budou příští rok jezdit ve vlacích cyklisté?

(Jitka Vrtalová)

Dráhy přepravily letos opět více cyklistů. Nový jízdní řád vlaků začne platit už za dva týdny. Zeptali jsme se, zda budeme platit více za přepravu jízdních kol.  (aktualizováno 21. 11. 2012)

« Předchozí 1 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 50 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…