Festival Město na kole, který dnes začal na nábřeží Vltavy v Praze, by podle svého jména měl ukazovat kolo především jako dopravní prostředek ve městě. Místo toho na pražské náplavce, kterou projíždí denně tisíce cyklistů, najdete exhibice adrenalinového sportu, energetické nápoje a prezentaci cukrovinek.
Pěkný že je to o víkendu , vžycky když tam něco je v týdnu, tak jsem z toho zpruzenej, nejvíc ráno, když se tam při stavbě stánků motají jako nudle v bandě... zpátky pak už samozřejmě jedu jinudy.
No přiznám se, že jsem strašně zvědavej, jestli se podobná věc nestane při slavnostni víkendového zprůjezdnění Smetanova nábřeží, jestli tam pak oslavy nedosáhnou parametru na kole krokem a s očima na šťopkách ?
Netušíte někdo jestli to bude jen vyřazení aut a nic jiného, nebo tam bude spousta dobře míněných doprovodných akcí fungující stejně tak jako tahle ? Tedy jako retardér...
Nevím přesně, jak to Iva má zorganizované, ale nějaké stánky tam asi budou. Ale vzhledem k tomu, že tramvaje tudy budou jezdit, tak cyklisté nebudou muset projíždět kolem těch stánků, tedy rychleji.
Nicméně to uzavírání na 6 dní v roce o víkendu mi přijde spíš jako výsměch radnice, než že by A*M tady něco dokázal změnit. Možná je to dokonce horší, než kdyby to místo zůstalo tak, jak je.
Atrakce, které by tu ulici zalepily, se nechystají. Jen nějaké drobnosti, aby se tam lidi naučili chodit. Dlouhodobé fungování pěší zóny nemůže být podmíněné nějakým festivalem.
Myslím, že to slovo pěší zóna je celkem výstižné označení průměrné rychlosti cyklistů, která tam bude dosahována, pokud tedy člověk nebude cykloprase jedoucí na krev a kličkující mezi lidma.
Ostatně i ten projekt pontonovécyklostezky kolem, dle obrázků, vypadal jako místo, kterému se cyklista jedoucí z bodu A do bodu B příště raději vyhne...
Tak jestli tam bude pěší zóna tak to nás potěš, neznám v Praze žádnou, která je odpoledne jetelná..
Ony tam budou taky tramvajové koleje, to zabírá.
Jako jet za tramvají ?
No a kolik jedou tramvaje pěší zónou ?
No spíš asi, že se tolik chodci nemotaj v kolejišti a ty to tam pak můžeš trochu rozjet...
Tuhle jsem zrovna náhodně vyposlechla reklamu na firmu Citybikes v rádiu. Dozvěděla jsem se, že benzín zdraží o pět korun, povinné ručení o 10% a na vjezd do města bude zavedeno mýto:-))
I když nevím, na co byla reklama, myslím, že prosté zdražení benzínu či pojistného nebo zavedení mýta cyklisty do města nepřivede. Takových zdražení provozu automobilu už bylo. Osobně neznám nikoho, kdo by kvůli zdražení benzínu přesedlal.
Reklama je na firmu Citybikes, tedy předpokládám, že na městská kola, ale o kolech se v ní člověk nic nedozví. Pouze si v ní dva zadýchaní cyklisté povídají o těch motoristických jobovkách. Taky tak trochu klame tělem, řekla bych:-))
Benzín nebo nafta neodradí, mĕ i madam fest odrazuje nemožnost zaparkovat, tedy levnĕ zaparkovat.
Rozdíl mezi parkováním na Chodovĕ a třeba v podzemí Národního nebo na Palacháči je v rozdílu řádu, místo 20ky, 200 Kč a to už je slušná motivace.
Ale nepřesednu na kolo ale na metro, že jo.
I to pomůže :-) Akorát by to chtělo těch míst v P+R trochu víc, aby nebyla plná už v půl osmé ráno.
V tom obchoďáku na Chodově problém nemívám, zatím se nestalo, že bych místo nenašel. Ale neznám to z jinejch konců metra.
Myslím si, že my "venkovani" pokud do města nemusíme, do něj jezdit nebudeme, mám za to, že mnohem větší problém jsou auta rezidentů a hůř, firemních rezidentů.
No, on ten denní "nácuc" z mimoměsta přes hranice Prahy je asi 150 000 aut denně (prakticky polovina aut, co jsou ve městě denně v pohybu). Firemní rezidenti jezdit nepřestanou, ale zájem by rozhodně byl (teď to tahám z paměti, ale podle ročenky z roku 11 byl Černý most a Zličín plný mezi sedmou a osmou). Hlavně by tedy ta parkoviště ale neměla být půl kilometru od metra či vlaku, jak je v kraji zvykem.
Většina z toho asi opravdu budou cesty do práce, vykazované jako cesty pracovní.
Pokud to hradí firma, cena parkování nerozhoduje, mýtné nerozhoduje, tím spíše, jedná-li se o firmu státní či polostátní.
U státních či polostátních firem však používání služebních vozů lze snadno omezit Befehlem, u ryze privátních by cena v konečném důsledku měla také dříve nebo později hrát svoji úlohu.
Nevím jak to ti ouřadové pytlíkují, když může být na metru každé hyper-super nákupní, proč tam nemůže být nějaký to patrový veleparkoviště, ale to bude asi tím, že motivace příslušných ouředníků je úplně jiná, než zájmy města.
Mizerné územní plánování a projekty, samozřejmě, plus městské části rády prodávají lukrativní pozemky (he, a pak se diví, že jim venkovani parkují po celé čtvrti v docházkové vzdálenosti k metru). Až dotáhnou metro na Petřiny (nová trasa bude mít jako celek tak 150 stání P+R), budou to místní milovat.
Já coby rezident ze šestky mám minimální potřebu jezdit autem do centra. Odrazuje mě to parkování a ta celoroční lítačka na MHD mě právě naopak motivuje používat MHD, které, dle mého názoru, není v porovnání s některými jinými městy vůbec špatné.
Řekla bych, že do centra jezdím autem méně než moji kamarádi třeba od Berouna, Mělníka nebo Kutné Hory.
Jak to z povzdálí pozoruji, jestli pro ty kamarády nakonec nevyjde jednodušší složitě hledat místo na zaparkování v centru než složitě hledat místo na zaparkování někde na okraji Phy a k tomu případně ještě řešit jestli už jsem uvnitř pásma P+0(vč. B)
Já jako nepražák to můžu potvrdit, nebýt mého oblíbeného místa na Kladenský, tak radši budu parkovat u školy na Žižkově... ale teď se zase oteplilo a nějak se mi každý den mění cesta (metro a Blanka):-D
Záleželo by na řádu zdražení. Ale předpokládám, že obdoba ropné krize ze 70. let už nenastane. Mýto by ovšem zabralo, tam, kde ho zavedou, jde intenzita dopravy dolů zhruba o čtvrtinu.
Říkám to furt, místo koncepce "tzv. zklidnění" to znamená "pruzení, kolon, a větších exhalací" zavést mýto jako v centrálním Londýně, stejně brutálně zdražit parkování (zkus si zaparkovat v podzemí na Charing Cross, nebo na Oxford Street) a fest zmáčknout i rezidenty v centru - netahej tu plechovku před barák, nech ji někde na okraji města.
Vypudí to dost aut z centra.
Včetně těch obyvatel... ;-) Kterých tam btw už tak moc nezbývá...
Od tý doby, co jsem viděl Kodaň, Stockholm a další města, tak si nejsem jistý, jak moc by se musela Praha změnit, abychom měli stejné počty cyklistů... A bojím se, že daleko víc, než si je kdokoli ochoten připustit a násilným omezením to nepůjde... I když v tomhle bude asi nejúspěšnější ROPID...
Máš recht, obyvatlelé jsou z historického centra, až na výjimky, dávno vypuzení. Tak za nima vypudit ještě ty auta.
Praha se nikdy nezmění v Kodaň nebo Amsterodam, cykloměstem nebude. Kolo může být dobrým sezóním doplňkem dopravy, ale těžiště budu vždycky v MHD.
Při tom dopravním řešení mě pořád chybí druhá stránka té dopravní záležitosti. Proč ta radiální doprava, z periferie do centra a zpět.
Dva aspekty.
- Příliš mnoho státních institucí obecně.
- Zbytečné umístění v centru města.
Tyhle ouřady mohou být klidně někde na periferii, třeba zrekonstruovat halu Poldovky na Buštěhradu, a tam ať si ouřadové ouřadují a nemusí zabírat místo v centru a vytvářet zbytečné dopravní toky. :-)
Praha má na to, mít tu cyklo jako solidní doplňkový systém, který bude pomáhat veřejné i individuální dopravě (5-10% podíl). To není na "cykloměsto," jako Kodaň, na to stačí, aby se po městě dalo jezdit bezpečně a dobrým pocitem bezpečí (jako třeba v Bernu).
Centrum je přetížené funkcemi, ale je věcí územního plánování, aby vytvořilo rámec, který to vhodně změní. Když ale vytáhneš úřady a firmy moc ven z centra, bude tam mizerné spojení veřejnou dopravou a dopadne to spíš hůř. Hodně zajímavého čtení o tom, jak Praha (ne)funguje, se dá najít v územně analytických podkladech, je to tedy bichle asi na 500 stran, ale stojí to za proletění: http://www.uppraha.cz/clanek/101/textova-cast
J8 bych 80 procent úřadů zrušil, to jako bod 1 :-)
Víš mám za to, že pocit bezpečí nezajišťuje žádná cykloinfrastruktura ale spíš vzájemné mezilidské vztahy. V tý Paříži je to fakt hustý, provoz jako blázen, chaos a do toho všeho se motají cyklisti. Funguje to, nepanuje žádná nenávist, prostě lidi si dávají víc bacha a jsou dopravně tolerantnější.
U nás na úseku Spočilov - Pankrác na magistrále, kde je široký odstavný pruh a vjezd cyklistům povolen, nikomu nemůžu ani náznakem na kole vadit, vyslechnu každý víkend několik nadávek a nepočítaně klaksónů.
Z rozpoutávání nenávisti mezi řidiči a cyklisty osobně viním agresivní auto*mat, všechny ty cyklovopruzovací jízdy a touhu vyvolávat střet "špuntováním" a ostatníma píčovinama.
Protože si pár lidí honí svoje dotace, odsírají to všichni, co jezdí na kole. Na druhé straně se najdou pochopitelně stejně zaťatí bojovníci proti "cyklobuznám" a neštěstí je hotový...
Už jsem to na těchto stránkách jednou zmiňoval. Auto*mat ač si o něm můžeme myslet cokoliv není primárně zdrojem nenávisti stejně jako jím nejsou cyklovopruzovací jízdy. Tady o nějakém Automatu či cyklojízdách nemá naprostá většina řidičů ani ponětí a přesto tu ta nevraživost je. Ověřeno mnoha rozhovory a dotazy.
Je to možné, jsem odkázán pouze na internet, a tady, zejména pak u d-fense, je střet s auto*matem naprosto čelní.
O tom že se jezdí nějaké cyklojízdy u nás, 25 km od koně, nikdo nemá ani ponětí, tím spíše o nějakém auto*matu.
Auto*mat bude proto spíše záležitost pražská.
To bych neviděl až tak jednostranně, ona ta pověst není fakt nejlepší... Bohužel...
Já bych řekl, že to je do značné míry personifikace.
Na severu nadávají na "cyklisty", protože se motaj na silnicích a překážejí autům. Kdyby tam měli nějakou cyklistickou organizaci nadávají na ní, dobře se do ní strefuje.
Když pak někde staví předraženou stezku za peníze EU, tak za to nemůžou špatně fungující kontrolní orgány... Protože ani pořádně nevědí kdo a jak to má kontrolovat. Tak se to svalí na mediálně známou značku reprezentujcící (část, aby tu někdo nebyl startovací) cyklisty.
V tom s tebou souhlasím...
Těch 5-10% je možných, možná spíš na okrajích než v centru, avšak chápu, že centrum je nejvíc vidět, tak se o tom nejvíc mluví.
Pro mě byla Kodaň rušná až nepříjemná... Tam skoro nemají historické centrum, mají široké bulváry a tak.. nakonec v tom Stockholmu taky vybourali snad 90% starého města a zbytek bylo dílem šílených územních plánovačů... Ale kol tam neměli ani v nejmenším tolik, co v Umea a už vůbec ne v Linkopingu. Ale tam nebyla skoro vůbec MHD, takže ti lidi museli kolmo a pořád raději než autem, protože nebylo kde parkovat, ael to neznamená, že tam bylo málo aut...
Paradoxně mi přijde, že oni mají řidší provoz proto, že mají dostatek asfaltu všude a my ne... A my zase máme dokonalou mhd s tramvajemi, které vedou k tomu, že se na kola neženeme... ;-)
Obdobný (i když o dost měkčí) systém v HK byl poslední kapkou při mém rozhodování - vzápětí jedno auto z města ubylo a já s ním. A nebyl jsem sám.
Jo, taky jsem přemýšlel, jak to s naší rodinou dopadne po zavedení mýta (nevím proč, ale i Vinohrady se počítají do centra), buďto přestanu do práce jezdit na kole a budu jen autem (jako rezident budeme patrně platit nějaký paušál, auto občas potřebujeme, takže zaplatit se to bude muset, a když už si člověk nějakou "službu" zaplatí, tak ji taky bude využívat) anebo se vystěhujeme, přibudou další dva dojížděči do Prahy za prací.
Mýto se dělá ze dvou důvodů: buďto proto, aby se z něj zaplatila daná stavba, a potom jsou paušály žádoucí a používají se (tunely na okruhu v Lyonu). A nebo proto, aby se omezila intenzita automobilové dopravy, a potom se paušály nezavádějí. Pro ten účel by možná dokonce stálo za to nechat několik jízd v měsíci zdarma a taxu nastavit progresivně.
Já vím, jenže doopravdy si myslíš, že v reálu nakonec rezistenti nedostanou paušál? Víš, jaký by místní spustili virgál? Navíc by to bylo i proti zájmům radnice, ta mýtné zavede jen proto, že je to další možnost, jak podojit lidi a příjem z rezistentů bude částka jistá (viz parkovací zóny, to taky přece nebylo zaváděno, ať mají místní kde parkovat, nýbrž aby platili jednou ročně paušál, zbytek příjmu pak jde z odtahů).
Pak to ale nebude plnit účel. Rezidenti by měli mít několik cest měsíčně zadarmo, to mi přijde jako podstatně lepší řešení než paušál, a spoustě lidí to bude vyhovovat.
Já teda nevím, ale doufám, že až se to bude zavádět, tak ten někdo odpovědný si zjistí, jak to funguje jinde a jaké to bude mít dopady.
Dát rezidentům několik cest zadarmo, no pěkné to je, ale k čemu. Ono pro ty rezidenty pod mýtem se prodraží i třeba taková oprava ledničky. Ten opravář tam bude muset taky vjet.
A že by bylo úplně nejlepší vnitřní město vylidnit a mít tady hezký a ekologický skanzen ale bez lidí? To mi příjde protismyslné.
Tohle je oblíbený argument. Ale dovoluji si tvrdit, že když ne rovnou nepravdivý, tak extrémně zkreslený a zavádějící.
Zaměstnavatele stojí takový opravář zhruba dvě stovky na hodinu. Mýtné třeba stovku na den.
Takže když by milý opravář denně (s)trávil dopravováním mezi zákazníky o půl hodiny méně než bez mýtného, vychází to fiskálně neutrálně. A že k nějakému zrychlení dopravy dojde je neoddiskutovatelné.
Dále předpokládejme, že takový opravář ledniček za den zvládne tři až čtyři opravy. A že by neušetřil při přejezdech ani minutu (imho nesmysl). Rozpočítejme tedy těch 100kč - 30kč na každého zákazníka. Nevím kolik si dnes účtují řemeslníci, dlouho jsem nikoho neobjednával, ale tuším že za příjezd se platilo 200-300kč plus takové tři až pět stovek na hodinu práce. Nevím jak Ty, ale já bych si v tom těch tří pětek asi moc nevšimnul.
Víš Hraboshi, o mě ani o tebe nejde. Pravděpodobně ani jeden z nás nebude v zoně mýtného bydlet. To mě ovšem neopravňuje o lidech, kteří tam bydlet budou, jakkoliv rozhodovat.
Nelíbí se mi, že by někdo měl být trestán byť i jen 30Kč pouze za to, že já se chci v místech, kde on žije cítit a pohybovat lépe a radostněji.
Za sebe tedy: pokud mýto, tak pro rezidenty výrazné slevy nebo paušály. Pokud vím, tak v Londýně mají rezidenti slevu na mýtném 90%.
Já se tam s chutí přistěhuju, klidně i s podmínkou že tam nebudu parkovat auto a že budu platit mýtné. Akorát to nájemné je na mě hodně vysoké.
Někomu se nelíbí DPH, jinému se nelíbí spotřební daň (řemeslník jede autem), dalšímu zdravotní a sociální pojištění...
Proč mám dýchat jedovatý vzduch když jedu přes centrum? Proč to nemá být regulované?
Přemýšlel jsem k tomu něco psát. Nemám rád tenhle styl diskuse.
Kde jsi přišla na to, že by měl být někdo za něco "trestán" třiceti korunami?
Ve svém příspěvku jsem psal, že k žádnému zvýšení nákladů nedojde a že tudíž ani nedojde ke zvýšení ceny služeb.
Potom jsem psal cosi o třiceti korunách. JENŽE to bylo podmíněné! A rovnou jsem napsal, že taková podmínka nemůže nastat (označil jsem to za "nesmysl").
Z mého příspěvku sis vytrhla asi 20%, zbytek ignorovala, a kolem tohoto vytrženého kousku jsi postavila celou svoji reakci.
Ale budiž. Mezi "nedojde ke zkrácení doby přejezdů" a "náklady stoupnou o 30kč" je ekvivalence. Pokud platí jeden, plati i druhý. Podle Tebe je pravda že "náklady stoupnou o 30kč". Zkus mi nějak vysvětlit proč, při snížení objemu přepravy o 25% (viz předchozí Vratislav, mám to i z jiných zdrojů) nedojde ke zkrácení cestovní doby.
Hraboshi, tohle je opravdu celkem dost netriviální úloha, teda myslím to zavádění mýtného. Nerada bych, aby bylo zaváděno pod tlakem nějaké lobby. Doufám, že bude zaváděno s rozmyslem tak, aby fungovalo a zároveň nevyrobilo z center měst skanzen bez života.
Město bez lidí, co v něm žijou svý životy, klame jménem.
Měl jsem poměrně jednoduchou otázku. Buď jsem nedůvtipný, nebo ve Tvém příspěvku na ni chybí odpověď.
Jinak tohle politické ptydepe o obtížném nastavení parametrů implementace konkrétného harmonogramu postupu realizace, umožňující poslat k ledu i úplně jednoduché věci, si nech od cesty.
No to musela být radost. Vloni jsem byl na vídeňské bikeparade (cyklojízda a následně cyklofestival), tam byly v parku před radnicí taky adrenalinové atrakce, ale nepřevažovaly.
No mě včerejší akce (asi spolu s jinými) akorát zkomplikovala život tím, že byla náplavka pod Palackým mostem uzavřená. Nejen pro cyklisty, ale i pro pěší! Ráno plot, večer plot. Ani na PNK jsem uzavírku neviděl. Člověk aby jezdil s flexou i do centra ;( A co se týká názvu a náplně, asi fakt někdo nepochopil, co znamená "Město na kole". Ani nemusíme do Vídně, třeba v HK to probíhá takhle:
http://hkhit.org/Reportaze/Hradec-Kralove/Mesto...
Jo, já tu akci vypustil tak, že jsem zapomněl i varovat před objížďkou. Ale vrchem to mělo legálně jít, ne?
Jako když zjistíš u BA s naloženým kolem, že se musíš vrátit přes tu odpornou dlažbu až k Mánesovi...fakt jsem neměl slov. Takovéhle věci ať si dělají ve Wilsonovce nebo Legerce a né na páteřní A2! Hlavně by stačilo jasně vyznačit objízdnou trasu.
Tak za zátarasy na Rašínově nábřeží může tohle:
http://www.lodenavode.cz/
Je to totální ignorace dopravních i turistických principů. A zavřený BA k tomu ;(
Ty jo a to jsme tam chtěli jít, ještěže jsme vylezli radši na Letnou...
A představ si, když si řepan z vesnice jako já, popřípadě madam, co jede za umírajícím manželem do špitálu, a najednou zjistí, že bežná dopravní komunikace je zablokovaná, v cestě jí stojí dvacetiletej pitomeček, a hlásá nějaký to svoje náboženství.
To pak taková "cyklojízda" získá příznivců cyklistiky, to si dovedeš představit....
Dobře selhání jednotlivce se může stát, ale netrvá to většinou dlouho (naposled tomu expertovi co stál s autem přes koleje rozbili okno a auto odstranili celkem rychle). Tady je to jaksi legálně zatarasené snad na celý víkend!
Cyklojízdy do toho vůbec netahej, to je zdržení na pár minut a párkrát v roce oproti denním kolapsům, způsobených IAD. A pokud někam spěchám, tak auto po městě prostě není správná volba. Když nemůžu MHD nebo na kole, tak taxíci rychleji umí, mají vyhrazené pruhy. Taky občas potřebuju jet někam autem, ale bohužel si na to musím najít velkou časovou rezervu. Taky bych si raději připlatil za plynulejší průjezd.
Jak říkají odpůrci cyklojízd.
Ty nemáš právo mě svévolně kvůli svému náboženství omezovat ani na vteřinu mého času.
Jsem z principu proti všem těmhle teroristickým akcím, ať jde o cyklisty, zemědělce, učitele, lékaře nebo sportovce, chtějí-li si něco prosazovat, ať si to dělají tak, aby nikoho neobtěžovali, nikomu nepřekáželi a nikoho nezdržovali.
Metoda braní si rukojmí nepatří do civilizované společnosti.
Některé požadavky chápu, některé bych byl ochoten i podpořit, ale v okamžiku, kdy mě někdo postaví do cesty špuntaře, nebo balíky slámy, jsou mi jeho požadavky dočista volné a v tom člověku vidím pouze teroristu a s těmi se nevyjednává, ti se pouze trestají.
Kdybych tvoje tvrzení trochu pootočil, tak zase: Ty automobilisto nemáš právo svými exhaláty vypouštěnými za tvůj vůz svévolně otravovat ovzduší v našem společném městě. Nemáš právo mne utlačovat a vytlačovat na chodník a stavět do našeho města obrovské stavby, které jsou bez tvého auta nepřekročitelné a které slouží pouze tvému automobilu.
:) Ani jeden z postojů není moc konstruktivní a nepřispívá ke vzájemné toleranci.
To je jiná záležitost.
Mluvím o svévolných blokádách, u nás naštĕstí tyhle nátlakový akce mají nepatrnou tradici, možná i proto, že mají i nepatrnou podporu §irokých vrstev obyvatelstva. Tím, že na pár hodin zablokuju magistrálu si nadĕlám víc nepřátel než příznivců.
Prostĕ tak to je. Tím, že Rosťa zašpuntoval nĕjakou paní se ovzduší v Praze nezmĕnilo, jen cykloaktivisté získali pár dalšiích stovek odpůrců. Teror není prostředek debaty.
Pokud se bavíme o shromažďování v centru města... Dovolil bych si připomenout třeba rok 1419- první dobře zdokumentované shromáždění na Staroměstském náměstí.
Shromažďování má v centrech měst mnohasetletou (a pokud budu počítat i Řeky, tak několikatisíciletou) tradici. Nevím co Tě na tom tak irituje. Střed města odjakživa sloužil k cituji:
"§ 1
(1) Občané mají právo pokojně se shromažďovat.
(2) Výkon tohoto práva slouží občanům k využívání svobody projevu a dalších ústavních práv a svobod, k výměně informací a názorů a k účasti na řešení veřejných a jiných společných záležitostí vyjádřením postojů a stanovisek.
(3) Za shromáždění ve smyslu tohoto zákona se považují též pouliční průvody a manifestace."
Tvoje snaha degradovat veřejný prostor na dopravní stoku, která má jedinný účel, poskytnout prostor mototoristům k přepravě sebe sama a spousty železa kolem sebe je pro mě nepřijatelná.
Závěrem bych se rád zeptal na koho budeš držkovat, až neprojede záchranka kvůli koloně aut. Tj. v důsledku motoristické blokády ulic někdo přijde o život. Znovu zopakuji jeden příběh: Jeli jsme Resslovkou. Nějaký pán na nás troubil a najížděl, pár lidí muselo vytáhnou kolo z pod nárazníku. Prý nutně spěchá do nemocnice za dcerou. Když se prodral dopředu, zůstal stát, stejně jako my, za kolonou aut. Najedou do nikoho nenajížděl, nikoho ze silnice nevytlačoval. Proč? Po ostřejší výměně názorů z něj vylezlo, že (dospělá) dcera je po naplánované operaci, vyrazil pozdě a rád by stihnul návštěvní hodiny...
Po téhle zkušenosti jsem vůči komukoliv kdo by mi tvrdí "nutně musím do nemocnice" VELMI nedůvěřivý. Můžou si za to sami motoristé.
To ale děláš chybu, že jsi vůči komukoliv, kdo tvrdí, že nutně potřebuje do nemocnice, nedůvěřivý.
To kdybychom to takhle dělali všichni nebo většina, tak by se nám (i tobě) to mohlo docela dost nevyplatit.
V čem by se mi to mohlo nevyplatit?
Při vší úctě, ta ženská vůbec neměla sednout do auta. Být já v její situaci, nebyl bych schopen se plně soustředit na řízení.
**************************
A takového člověka, kterému můžou v libovolnou chvíli povolit nervy a může sešlápnout plyn, chceš v autě pustit mezi děti na kolech?
Na tobě Hraboši není posuzovat, jestli měla nebo neměla sednout do auta, a Rosťa neměl v žádném případě právo jí v cestě bránit.
Tahle dobytkárna, veřejně Rosťou přiznaná a zdá se, že je na svůj postoj dokonce hrdý, uškodila víc, než si dovedeš představit, a nespravila to ani skutečnost, že jeden cykloaktivista dostal pěkně přes hubu k nemalé radosti neaktivistů :-)
Je dobře, že tuhle vopičárnu přesunuli na sobotu, když už si myslí, že něčemu prospěje.
Blokádama nic neprosadíš, škoda že to nejsi schopen pochopit.
Zkus se vžít do situace, že si na návsi uděláte veselici, začne z tlampačů vyhrávat polka a vy se budete chtít dobře bavit a hodně se vás tam sejde. Organzátoři proto raději uzavřou pár uliček, kudy se za normálních okolností lze dostat na obecní úřad vozem. Mě z vedlejší vesnice to bude hrozně prudit, protože se mi bude zdát, že mě svým počínáním okrádáte o můj drahocenný čas, který bych ušetřil, kdybyste tam měli mrtvo. Začal bych si stěžovat, co byste mi řekli?
A proc by mely byt veselice p[oradany na dopravnich komunikacich? Vetsina obci a mest urcite najde neco vhodnejsiho.
Dalsi vec je rozdil ve vytizeni. Kdyz zamaznes v malem meste namesticko a ulicky, ktere do nej vedou, znamena to pro tech 50 postizenych 50 kroku navic. Kdyz zablokujes magistralu v Praze, pachas skodu o hodne vetsi. Nejen, ze tech lidi blokujes svevolne vic, ale navic je Praha na hrane a kdyz proud aut ucpes, trva pekne dlouho, nez se to rozmota.
A co treba vliv na psychiku tech, kterym v doprave branite?
Tech par lidi, kteri se budou muset projit veselici, projdou mezi rozjarenymi lidmi a neco z te nalady nejspis nasajou. Tech trvale a hodne nasranych nebude moc.
Cyklojizda nasere furu lidi, kteri se mozna ani nedozvedi, co je vlastne zablokovalo, protoze budou stat v kolone nekolik km od mista deni. I kdyby organizatori roznesli letacky a kamaradsky si popovidali s par prvnimi radami aut, p;orad je tu vetsina tech, kteri budou nekde trcet, treba stat v tramvaji s nakupnimi taskami v rukou, nebo jim bude spatne a pojedou k doktorovi, a uvidi, ze zdrzuje banda cyklistu, kteri si poradaji happening. Citis ten rozdil?
Ale to se přeci běžně děje:-))
Nedávno jsem zrovna jela do Kutné Hory, kde takovou veselici měli. Představ si, že aníž jsem o tom předem tušila, tak jsem krásně projela, protože měli krásně vyznačenou objezdovou trasu.
Jo a místní to také věděli, ti to věděli předem, co se bude dít a nikoho ani nenapadlo, že by se mohlo stát, že někdo bude potřebovat do nemocnice a nebude moct.
Ale cobicu, přeci zrovna tady v tom tématu jsi si stěžoval, že ti ten festival či co, zabral náplavku v sobotu a tys nemohl projet. A že nějaké lodě ji zaberou na celý týden.
Ano, já tě chápu. Tu objezdovou trasu tam měli vyznačit. To byla chyba. Ale zase na druhou stranu, bylo by fajn, kdybyste vy chápali, že stejně se může naštvat i někdo jiný vašim počínaním.
To je celé. Nic víc nic míň. Lelze přeci dlouhodobě držet názor, že jiní nemaj právo blokovat mě, ale já mám právo blokovat jiné.
Všechny zmíněné akce mají společné to, že jejich účel není blokování dopravy. Tak bych byl teď rád, kdybyste se teď místo CJ (která trvá pár minut) soustředili na ty lodě a veselice.
Lode blokuji dopravu? Jestli ano, tak kolik lidi zablokuji tak, ze se nemuzou se svym dopravnim prostredkem obratit a vzit to jinudy? (A to jinudy je pouhym okem viditelne, objizdne trasy znacit netreba, ne?)
Treba takove maratony a podobne akce jsou taky zrudnost, ale uz v posledni dobe byvaji dlouho dopredu znaceny a oznamovany i na dopravnich informacnich tabulich. Cyklojizda ne.
Neboj, cedule budou, statistiky taky a objízdné trasy už jsou navrženy: http://prahounakole.cz/2013/04/vystava-lodi...
Cyklojízda bývá oznámena na cyklostránkách. Akorát za to člověk nesmí poděkovat, protože pak se po něm sveze Hrabosh ...
Na cyklostrankach? Jak casto na takove stranky leze nekdo z metropole? Ja si taky neprohlizim stranky fandu do koni, jestli nahodou nepojedou pres Vaclavak. Slusnost je to oznamit verejne, ne to napsat nekde v horni dolni na plot.
Jak veřejně? Třeba říct to do hlavního zpravodajství v TV? Pokud se ti to podaří, tak budeš king! ;)
A proc se nezobrazuje informace o cyklojizde mezi informacemi o omezeni dopravy treba na praha.eu?
To by mě taky zajímalo, ale když koukám na jejich aktuality z března roku 2011, tak mě to ani nepřekvapuje ;( http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze...
Zkus se tam taky pozeptat...
A zobrazi se varovani alespon na tech svetelnych tabulich?
Proc bych to mel zajistovat ja? Ja to neorganizuju.
Dobra, tak se vam to nedari dostatecne zorganizovat. Neni to chodna chvile na uvahy o zmene trasy tak, aby tolik neprekazela, kdyz nedokazete dostatecne rozdistribuovat varovani?
Kdo chce takovou rozsahlou akci organizovat, mel by byt schopen ji i patricne zajistit po vsech strankach.
Pokud selhávají novináři a dispečinky ve své práci informovat veřejnost o dění, tak to rozhodně není chyba akce jako takové, ale novinářů a dispečerů. Informace k dispozici mají, fakt nemůžu za to že nepovažují za potřebné je zveřejnit.
Hele a nemyslíš, že se do toho ti novináři a sdělovací prostředky nechtějí míchat právě kvůli tomu, že je to tak kontroverzní akce?!?
Ruku na srdce, ale který novinář nebo kdo ti dá šot do zpráv o tom, že se konala tato akce, když moc dobře vědí, že to víc lidí nasírá než že by to podpořilo cyklistiku ve městě?!?
Nesváděj to na nezájem novinářů a sdělovacích prostředků, ale začněte u organizátorů. Tam bude zakopaný pes.
No a pokud tu akci chcete nadále dělat tak, jak ji děláte, pak se nedivte, že podporu médií nemáte a mít ani nebudete.
to lucie: nepleteš si pankáče s neonacistama?!?
to Hrabosh: jak sám víš, teorie a praxe jsou od sebe na hony vzdálené.
Podívej, můžeš si klidně lehnout na zem a tlouct lopatičkou, že novináři mají být nestranní a informovat o všem. V reálu ti to ale bude prd platné.
Ať se nám to líbí nebo ne i novináři si vybírají to, o čem a proč chtějí informovat.
Pochod neonacistů je věc, která asi opravdu zajímá více lidí a je vyhodnocena jako akce, o které se má informovat.
CJ takto vyhodnoceny nejsou a myslím, že to je právě to, co by organizátoři měli změnit.
Je nutno CJ udělat zajímavé i pro média, aby měla snahu o ní informovat.
Pokud srovnáváš pochod neonacistů a CJ, pak musím říct, že mě osobně více zajímá ten pochod neonacistů než CJ, protože u těch neonacistů vidím určitě potenciální nebezpečí a jsem ráda, že sjem o jejich aktivitách informována.
Hmmm. Tak to abychom začali na CJ vozit zápalné lahve. Ve Francii mají takovou hezkou tradici v zapalování aut.
Jseš fakt na hlavu. Pořád tu řveš "Cyklojízdy musí být umírněné, nesmí tohle, nesmí támhleto, pak získají zájem lidí". A teď mi tu píšeš pravý opak.
Tak jednak si dovolím oponovat v tom, že rozhodně neřvu. A pak musím konstatovat, že jsi moje slova špatně pochopil. Opět...
Já, samozřejmě, nemyslím, aby si CJ vzaly příklad z neonacistů a jejich agresivity. To v žádném případě.
Ty jsi si zvolil srovnání s neonacity - podle mého zase špatně vůči CJ - tak jsem v tom jenom pokračovala.
Chtěla jsem svým příspěvkem říci, že CJ musí být pro média zajímavé, aby o nich psali. A rozhodně tím nemyslím, že musí být zajímavé svoji agresivitou.
Ano, pokud se seprete na magistrále před Hlavákem, tak o vás rozhdoně budou psát, ale cyklistice to nepomůže.
Pokud budete blokovat provoz ve všední den, tak o vás také nebudou psát, protože je to kontroverzní vůči blokacím hlavním tahů ve městě.
Takže by asi bylo potřeba zamyslet se nad správným načasováním CJ a nad tím, aby se CJ stala součástí dopravy tak, jak to hlásá ve svém mottu.
Tady bych viděla pak i cestu do médií.
Pokud pro média není zajímavé, že se v Praze děje jedno z největších shromáždění v republice za celý rok vyjadřující se kriticky k aktuálnímu tématu, tak fakt nevím co jim k tomu ještě přidat.
Když se někde sleze 500 odborářů kvůli 5% zvýšení platů, tak jsou v televizi celý týden. Desetinásobek cyklistů s nikým nepohne.
Tohle je docela průser. Nevím proč, ale novináři na Zyklojízdy zvysoka kašlou. Přitom se jedná o jedno z největších shromáždění v průběhu roku. Účast 4-5.000 lidí je opravdu vyjímečná. Před odborářskou demostrací s 20.000 účastníky se o tom píše a mluví dva týdny dopředu ve zpravodajském a publicistickém primetime. Nechápu proč, ale o Zyklojízdě se dozvíš leda z regionální přílohy, případně se mihnou čtyři bicykly v regionálním večerním zpravodajství. Dokonce i setkání dvou stovek nácků v nějaké horní polní má lepší novinářské pokrytí.
Ani specializované weby a časopisy o Cyklojízdě nepíšou. Ve Velu se objevil jeden článek před mnoha lety (a dodám, že značně zkreslený a tendeční). Dokonce už ani Nakole.cz nemá k této akci nějaký redakční příspěvek.
Jestli se chceš něco dozvědět o Zyklojízdě, doporučuju Respekt- tam o ní píše Vitvar a Kontra.
Tedy- ptej se novinářů, ne mě.
Jo, ale jestli nechcete stvat fury lidi, meli by organizatori nejak zapracovat a protlacit to k verejnosti. Pozadat treba toho, kdo ty nove dopravni svetelne tabule spravuje, aby to tam pridal. Predpokladam, ze to bude policie. Treba je to jen nenapadlo. Treba taky zvolit mista pro zatarasy tak, aby se auta nechytala do totalnich pasti, ale aby mela kudy otocit zpet a objet to. Jsou to jen momentalni napady. Urcite cyklojizdy neorganizuji blbci. Tak by neco mohli vymyslet.
Kdyz jsme u tech pasti, dnes byl zavren v Bubenci podjezd pod trati, ale cela Papirenska byla plna aut, protoze to na jejim zacatku nikdo neavizoval. Jestli to nebylo na informacni tabuli v Podbabske jsem si nevsimla, kochala jsem se tim, ze tolik aut v zacpe uz jsem tam dlouho nevidela. Rekla bych, ze bez aktivniho zajmu autoru zaboru je sance na rozumne informovani mala.
Ta situace má tři roviny. Právní, technicko-realizační a etickou.
Právní- tady není co řešit. Jednalo se o akci o které úřady věděly a nezakázaly ji. Člověk, který by se pokusil do shromáždění najet autem, tak zcela jednoznačně přestupuje:
§ 14
Přestupek proti právu shromažďovacímu
(2) Stejná pokuta může být uložena tomu, kdo
a) neuposlechne pořádkových opatření svolavatele anebo určených pořadatelů shromáždění nebo těmto osobám brání v plnění jejich povinnosti;
b) neoprávněně ztěžuje účastníkům shromáždění přístup na shromáždění nebo jim v tom brání;
O technicko-realizačním aspektu je možné vést decentní polemiky. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby tam byl policajt s vobuchem, nebo (po zkušenostech z Bulhara) ještě lépe v BVP s lafetovaným půlpalčákem. Nemělo by ale v civilizované společnosti stačit, aby tam přijela uniforma, demostrovala "ano, víme o tom, spolupracujeme s pořadateli a zase odjel"? Skutečně není v této společnosti aby právo bylo dodržováno "jen" kvůli tomu že to tak je v uvedeno v zákonu nebo úředním rozhodnutí? To nám musí stát neustále policajt za zadkem a vynucovat dodržování zákonů silou?
Nicméně abych se vrátil k meritu věci. I když tam nebyl policista, tak jest potřeba si uvědomit že špuntař je jen přezdívka pro "pořadatel shromáždění":
§ 6
Oprávnění a povinnosti svolavatele
(3) Je-li důvodná obava, že shromáždění bude rušeno, může svolavatel požádat národní výbor nebo příslušný útvar Veřejné bezpečnosti, aby shromáždění byla poskytnuta ochrana.
(5) Svolavatel je povinen
a) poskytnout národnímu výboru na jeho žádost součinnost nezbytnou k zajištění řádného průběhu shromáždění a splnit povinnosti stanovené zvláštními právními předpisy;
d) dávat závazné pokyny pořadatelům;
e) dbát o pokojný průběh shromáždění a činit opatření, aby nebyl narušován;
5e je trochu gumový, ale zabránění třetím osobám v narušení shromáždění by se v tom asi najít dalo.
Třetí rovinu, etickou, bych tu raději nekomentoval.
Tys u toho byl Hraboshi?
A víš co, dovolila bych si ti poradit. Venku je krásně, vem kolo a jeď se projet, nebo projít, nebo si zaběhat, nebo na rande, nebo na pivo.
A až budeš v té Praze, tak koukej kolem sebe a třeba zjistíš, že ačkoliv se ti lecos nelíbí, tak přeci jen nejsme ve vyjímečném stavu ani ve válce. Nepotřebujeme revoluční tribunál ani frontového generála, který by šmahem ruky rozhodoval o tom, kdo má a kdo nemá jet do nemocnice.
Hm už ten váš popis " ta ženská" je na facku.
Jednou tady v diskusi na nakole byli popsáni lidi, kteří jeli na kole k porodu, tedy rodička a otec.
Zajímavé je, že nikoho z cyklofanoušků zde nenapadlo je urážet pokřiky "při vší úctě ta ženská" a "ten neurotickej skorotatík" a sypat o tom moudra typu nebyli schopni se plně soustředit na řízení.
Kdepak to bylo samé žjóva, super, vidíte, jste úžasní, stateční a vrcholem kritiky bylo něco jako já bych si netroufl...
Prostě situace se hodnotí podle toho jak se hodí a né podle logiky. Vyšší poslání a hned mohou létat větší třísky.
Označení "ženská" pro ženskou osobu ženského pohlaví je emočně zcela neutrální. Zkus mi vysvětlit co je na tom urážlivého.
A vidím určitý rozdíl v emocionálním zabarvení mezi "ten neurotickej skrorotatík" a "ten mužský".
Jindro, uvědom si, že to, co jednou za půl roku udělá Velká cyklojízda, se děje v Praze naprosto denně, jen jde o anonymní svévolné blokování komunikací všudypřítomnými auty. A to si nikdo nestěžuje. Velké cyklojízdy či jiné demonstrace anonymní vlastně nejsou. Jde vždy o určitou skupinu lidí, které vadí, že se stát nechová tak, jak by měl. A tak ti, co denně blokují dopravu hněv, který by měli ale soustředit sami na sebe, soustředí na tuto neanonymní skupinu. Na ty, co se rozhodli alespoň na chvíli vystoupit z řady, alespoň na chvíli nebýt těmi ovcemi.
Počet odpůrců po poslední jarní cyklojízdě rozhodně nenarostl o stovky, možná o jednotlivce, ale jinak ti, co si na Velkou cyklojízdu stěžují, jsou prakticky stále titíž lidé.
To, co se mi stalo poslední jarní cyklojízdu je sice politování hodné, jenže fakt nebylo možno ji pustit. Vím, kam měla namířeno. Nejpřímější cestou jsem ji pustit nemohl, i kdyby se malý prostor náhodou našel. Cyklojízda tam sjížděla z kopce. I kdybych znal přesně jednosměrky v těch místech, nakonec by zůstala vyset v zácpě způsobené motoristy. Rozumné východisko prostě nebylo. Tohle se holt stát občas může. Jenže kolikrát se stane, že někdo urgentně potřebuje do nemocnice, třeba z již popsaných důvodů, ale prostě se tam nedostane včas kvůli denní svévolné blokádě dopravy automobily(automobilisty)? Jistě se takových lidí najde víc, než kolik jich zablokovaly všechny Pražské cyklojízdy dohromady.
Ještě trochu k demonstracím, které Ty označuješ slovem Teror. Demonstrace jsou naprosto legitimním nástrojem demokracie. Krom voleb jsou taky vyjádřením vůle občanů. Vem si, že kdyby nebylo demonstrací, nebo teroru, tak je v ČR, nebo spíš ČSR, stále "komunismus"(byť v patrně ve formě, jakou navrhl Gorbačov, tedy daleko mírnější než normalizační). A bez demonstrací ani nelze změnit dnešní evidentně špatný stav ČR.
Nutno říct, že poslední dobou jsme tady v ČR vysloveně jako Orwellovy ovce z Farmy zvířat.
Demonstrace ano, ale tak, aby neposkozovaly ostatni, coz cyklojizda bohuzel poskozuje.
Autojizda neexistuje. "anonymní svévolné blokování komunikací všudypřítomnými auty" je vyuzivani komunikaci auty a k tomu komunikace mame.
" ti, co denně blokují dopravu hněv, který by měli ale soustředit sami na sebe, " Tak na tohle uz vazne nema smysl reagovat. Dobre, ze sis vybral auta a nebojujes treba proti bezohlednemu blokovani chodniku detskymi kocarky, nebo treba chodci.
Tak trochu mi Tvůj příspěvek zavání tím, co tu bylo před "Sametovou revolucí"(i když ono to tu jaksi bylo i po celých 23 let po ní), s tím rozdílem, že demonstrovat zakázáno není, ale pouze v případě, že vláda na tyto demonstrace nebude muset brát ohled.
Houby vlada. Neotravuj zivot jinym. Taky by se mohlo stat, ze ti pred barakem bude stat rada nastartovanych aut a bude se jednat o demonstraci za lepsi dalnici. To by se ti libilo? Asi ne, ze? Ale meli by na to stejne pravo, jako ty na courani se na kole v rozporu s predpisy po magistrale.
Demonstrace ano, ale tak, aby neposkozovaly ostatni.
A to jako proč?
Ve městě jako je Praha je přeci interakce, chceš-li ovlivňování a vzájemné překážení si různých aktivit naprosto přirozená. Ovlivňují mě auta, tramvaje, noční kluby, hospody, sousedé, jiní lidé... Proč by měli mít motoristé právo překážet shromažďování lidí (což je v centrech měst mhohasetletá tradice), ale shromažďující se lidé nemají právo na překážení motoristům? Co dává motoristům tu výsadu, že si z nich všichni musí sednout na prdel a nikdo jim nesmí překážet?
Dále- nelíbí se mi, že používáš slovo "poškozovat". Moje matka má astma, já na to mám náběh. Když je ve vzduchu prachu nad 50-60mg/m3 (od listopadu do půlky března každý druhý den), tak po vyjítí z domu začnu kašlat, dusit se. Takže motoristé mě poškozují. Proč oni mají mít právo mě poškozovat? Automobily ano, ale tak, aby nepoškozovaly ostatní. Což motoristé bohužel poškozují. Zní to jako pitomost? A proč to samé píšeš o demostracích?
Proc by mely? Proc moje potreba neco proklamovat ma omezovat ostatni, jde-li to udelat jinak? Prijde mi to jako sprostarna a rozhodne s takovymi lidmi pak nemuzu sympatizovat, i kdyby meli pravdu na sve strane.
Doprava je jedna ze zakladnich potreb spolecnosti. To, jakym zpusobem je vyuzivana nebo naduzivana, to je samozrejme otazka na dlouhou diskusi, ale dokud auta nezakazeme nebo nejak nebudeme limitovat, bude dost lidi, kteri se na tento zpusob dopravy bude spolehat. Treba proto, ze v jejich pripade MHD neni resenim a na kolo to maji daleko. Krom toho jsou pripady, kdy to vazne jinak nejde (zasobovani, servis, ...). Jak uz jsem psal nekde nahore, Praha je s dopravou na hrane. Staci drobnost a zaspuntuje se velka oblast. A do tehle situace nekdo ve spicce usporada happening na hlavni dopravni tepne. Ceho tim dosahne? Ze se nad nutnosti pouzit auto nekdo z tech v kolonach zamysli? Mozna par procent, ale co ten zbytek? Myslis, ze ma smysl, ze se zamysli par set lidi, aniz by z toho pravdepodobne vyvodili dusledky nebo neco zmenili a nasere nekolik tisic az desitek tisic?
Jakakoliv podobna blokacni akce (byt se sebelepsimi idealy) musi byt akci vetsinovou (demonstrace v 89, Prvomajovy pruvod, ...) jinak bude mit za nasledek mraky odpurcu. A kdyz nemam vetsinu, mel bych se smirit s prizpusobenim se vetsine a organizovanim akci tak, abych vetsinu neomezoval. Kdybyste misto cyklojizdy s blokaci magistraly zabrali treba na dve hodiny Vaclavak, Letnou, nebo tak nejak, pripadne Prahu prejeli napric po stezkach, melo by to pri vhodne medializaci dle meho podstatne lepsi vysledek.
A samozrejmosti by melo byt vyhybani se konfliktum podobnym tomu Rostovu. At uz byl v pravu nebo ne. Urcite se to dalo resit nejak citliveji.
Kdyz stavkuji tramvajaci as ja nutne potrebuju jet tramvaji, myslis, ze s nimi budu sympatizovat? Proc? Kdyz naopak budou demonstrovat pred ministerstvem tramvaji a budou mit opravdu nizke platy, klidne podepisu petici.
Proc by mely? Proc moje potreba se nekam dopravovat ma omezovat ostatni, jde-li to udelat jinak? Prijde mi to jako sprostarna a rozhodne s takovymi lidmi pak nemuzu sympatizovat, i kdyby meli pravdu na sve strane.
Pravo shromazdovaci je jedna ze zakladnich prav obcanu. To, jakym zpusobem je vyuzivano nebo naduzivano, to je samozrejme otazka na dlouhou diskusi, ale dokud shromazdovani nezakazeme nebo nejak nebudeme limitovat, bude dost lidi, kteri se na tento zpusob vyjadreni nazoru bude spolehat. Treba proto, ze v jejich pripade vstup do politiky neni resenim a nikoho kdo by to mohl ovlivnit neznaji. Krom toho jsou pripady, kdy to vazne jinak nejde (zmena politickeho rezimu, televizni krize, ...).
Doprava (treba moje s drahym, tezkym a krehkym serverem k zakaznikovi) jinak realizovat nejde. Demonstrace jdou zaridit tak, aby neobtezovaly ostatni obcany. Jde jen o to, jestli ti demonstrujici chteji brat ohledy na ostatni, nebo ne. Kdyz ne, proc bych mel ja brat ohled na ne?
Co kdybych chtel zorganizovat treba autojizdu - ucpat zcela umyslne Prahu a pri extremne pomale rychlosti nechat auta smrdet pod okny - rekneme mezi 22:00 a pulnoci? A jako hlavni cim bych si dal prosazeni zbourani domu podel hlavnich tepen, aby tyto mohly byt rozsireny.
Ja vim, je to pitomost, ale i tohle by byla legitimni akce.
Vlastne mi to cele prijde jako ten soused na chate. Shromazduji se (cyklojizda take), krici a rvou a to navic sproste (cyklojizda ostatnim prekazi) [potud se obe skupiny chovaji podle vsech pravidel, jen jsou znacne otravne] a nedodrzuji nocni klid (cyklojizda ignoruje pravidla dopravniho provozu). Je celkem jedno, ze tu posledni zavorku mate povolenou magistratem nebo kym. Pro ty, ktere omezujete, to vyjde nastejno a jste jim prijemni jako nam ten stankar. A nejspis si o vas i ti klidnejsi mysli neco podobneho, jako my o nem.
To Ti neprijde dulezite? Podle meho je hlavni ziskat na svou stranu co nejvic lidi. Dle meho a dle toho, co obcas slysim
od kolegu, kteri na kole jezdi docela hodne (byt ne dopravne), tak takhle si nadelate hlavne mraky odpurcu.
Tech par pripadu, kdy to jinak nejde - to jsem zminoval taky. Navic bezna demonstrace ostatni zase tolik neomezuje.
murphy nezlob se na mě, ale pokud 2x do roka se koná jedna velká cyklojízda aby si zastupitelé hlavního města uvědomili, že jsou tu také cyklisté kteří potřebují kvalitní infrastrukturu pro pohyb do práce nebo za sportem, tak si myslím, že se nejedná o nějaké šílené omezování ostatních.
Mám pocit, že omezování lidí žijících v převaze bez aut ve městě právě auty je více než velké. Neustálý hluk, smrad a stres. Přejít klidně po přechodu se skoro nedá, protože nervózní řidič který tak strašně spěchá musí zastavit a to ani kolikrát neudělá... ještě má potřebu troubit a stresovat okolí hlasitým zvukem.
Výmluvy města na to, že nejsou peníze pro rozvoj cyklistiky je prach obyčejný kec. Ve většině případů jde pouze o přestříkání pruhů a značení aby se cyklistům lépe a bezpečně jezdilo. Řidiče to nikterak neomezí. Jen si budou muset zvykat na dalšího účastníka silničního provozu, který je zcela regulérním uživatelem.
Cyklojízda není manifestem proti automobilismu, ale proti lajdáctví a lenosti zastupitelů s tím něco dělat.
Ale zvláštní je, že když se takhle " ucpe " část Prahy cyklistama kteří ve výsledku zaberou ve větším počtu lidí menší plochu motoristi jsou najednou v pasti a prskaj na všechny strany.
Mě osobně už taky nebaví neustále vidět v každé ulici v Praze zaparkovaný plechovky, cestou do práce napočítat v úseku Dejvická - Červený Vrch z MHD 400 aut kde sedí jeden člověk ale vzdálenostně zaberou plochu skoro 2Km a dýchat smrady co ty řidiči ze svých miláčků vypouštějí.
Neber to tak, že mi auta celkově vadí nevadí, ale ve městech jich má být podstatně méně aby zbytečně a kvůli pohodlnosti neomezovali druhé ( početnější spektrum ) a zabírali neúměrně společného prostoru. Je to jen matematika a zdraví selský rozum.
Dejvická - Červený Vrch po Evropské?
No to je v současné době kvůli výstavbě metra příšerné. A příšerné to mají jak chodci, tak cyklisté, tak motoristé. Uvidíme, jak to dopadne s tím parkováním po dokončení. Obávám se, že parkujících aut, které přijedou do Prahy zvenku tam neubude.
A už se těším, že to tam konečně dodělají a budu zase moct využívat cyklostezku podél Evropské. Ano, to strašnou a příšernou cyklostezku, co ji cykloaktivisté považují za výsměch městské cyklistiky:-))
Nejedna se jen o cyklojizdu. Vsechny ty behy pro neco, marathony a podobne. Nechapu, proc se k podobnym akcim nevyuziva neco jineho, nez dotrebne dopravni tepny. Nastesti jsem se prestehoval kus od centra a uz se mne to tolik osobne nedotyka. Ale jednou jsem kvuli omezenosti organizatoru marathonu malem nestihl letadlo. Od te doby jsem zasadne proti takovemuhle zneuzivani ulic.
Nejsem proti svobode shromazdovani, jak mi tu nekdo podsouva. Jen bych ocekaval vzajemnou ohleduplnost. Nepovazuji za omluvu to, ze NEKTERI automobiliste nedavaji prednost na prechodu. Cyklisti se v podobnych pripadech chovaji procentualne hur. Proc omezovat tu rozumnou vetsinu?
"lidí žijících v převaze bez aut"? Podle ceho to tak vidis? Neznam presne statistiky, ale co tak vidim kolem sebe, vetsina rodin ma minimalne jedno auto. Kdyz ne, vetsinou se jedna o cerstve absolventy, kteri si na auto zatim nevydelali, ale chystaji se na koupi.
Kolik ze Tvych znamych nema auto v rodine, ktere by obcas vyuzivali?
Když je v Praze 75% veřejného prostoru zabráno pro potřeby automobilové dopravy (v klidu/pohybu) a nikde není dostatečně velký spojitý prostor bez automobilů, tak je vcelku jasné proč se k podobným akcím nevyužívá něco jiného.
Dochází stále k většímu odklonu od "automobil má přednost před všemi ostaními aktivitami". Příznačné je například zrušení povinnosti chodce dávat na přechodu přednost projíždějícímu automobilu. Pro staré konzervy může být tato změna v myšlení a vnímání veřejného prostoru značně šokující.
Veřejný prostor zkrátka začíná být používán i jinak než pro automobilovou dopravu. Vadí mi že způsob, který se Ti nelíbí nebo Ti nevyhovuje, označuješ za zneužívání. Potom z mého pohledu třeba zase motoristé zneužívají veřejný prostor k odkládání soukromého majetku na náklady obce. Ale s takovouhle argumentací se nepohneme z místa.
Kde jsi prisel na tech 75 %? Ve velkych prazskych parcich (Stromovka, Hvezda, Hostivar ...) se najde spousta spojiteho dostatecne kapacitniho prostoru. Nechci obecne protestovat proti obcasnemu vyuziti komunikaci k nejakym akcim, jen si myslim, ze to nebyl s tim prostorem dobry argument.
( http://www.nabla.cz/obsah/cestina/clanky/psani... )
Jasně. Pak ještě Klánovický les, Čimický a Ďáblický háj a kdybych se chvíli snažil, určitě bych v katastru Prahy našel nějaká pole.
Je přirozené, že se podobné akce stahují do centra města, bavme se tedy o Praze v hranicích z roku 1920. Ostatně máme tu také spoustu silnic v okrajových částech Prahy, nestačilo by motoristům jezdit jen tam aby se vyhnuli centru, které by pak zůstalo pro lidi?
Pětasedmdesát procent mám v hlavě, zdroje jsem si nepoznamenával. Bylo to vytažené z ÚP.
Až to tu bude dovolovat psát entity, třeba , a nebude hrozit že mi to roztrhne konec řádku, tak o tom zauvažuji.
Co Vaclavak, Karlak, Petrin, Prokopak, Folimanka, Groebovka, ... To jen ta mista, kolem kterych se casto pohybuji. Nejen, ze by takove umisteni akci omezilo nepriznivy dopad na dopravu, ale jeste by ucastnici meli prijemnejsi prostredi.
Nekde na vesnici, kde tu a tam projede auto, nebude asi problem, kdyz se na nejakou dobu uzavre nejaka ta ulice. Kdyz zavres Strakonickou, Nuselske udoli, magistralu, nebo jinou dulezitou dopravni tepnu v Praze, neni kudy ostatni dopravu odvadet a ve vysledku je fura lidi zpruzelych, auta stoji v kolonach a dalsi fure lidi pousti pod okna splodiny, protoze jsou nekteri neohleduplni, nekteri predpokladaji, ze to je jen lokalni a docasne a hned pojedou. Mne by treba auta smrdici v nepohyblive kolone vadila vic, nez ta jedouci (napr. kolem Bulhara).
Ulice byly vybudovany pro dopravovani se, ne pro shromnazdovani. Na to jsou vhodne zminovane parky, nektera namesti, ...
Netvrdim, ze auto ma mit absolutni prednost. I kdyz - na druhou stranu se mi libi myslenka, kterou tu kdysi prezentoval Jindra. Omezit auta na vjezdu do nejake centralni casti, ale v centru jim zaridit co nejhladsi prujezd, aby, kdyz uz tam jsou, co nejdrive prestala smrdet.
Nicmene omezit nejak koncepcne (sude / liche) SPZ, mytne, omezeni dle exhalaci jako v Nemecku, ... ne nahodnymi akcemi, ktere ani nejsou dostatecne zverejnovany.
Proste si branit proti znecisteni centrum, nebo cele mesto, ne se navzajem brat za rukojmi.
Kdyz uz jsme vybudovali dopravni sit a zavedli urcita pravidla provozu na ni, nechapu, proc by se v rozporu s temito pravidly mela vyuzivat pro akce typu cyklojizda, zavody aut, RedBull akce, demonstrace (s vyjimkou tech, ktere se opravdu nevejdou na Vaclavak), pochody a behy, ... Proc by mensina, ktera si pro svuj plezir neco porada, mela omezovat zbytek mesta?
Spousta lidí už neumí po Praze cestovat jinak než autem a pak z toho vznikají problémy.
Ulice byly vždy multifunční- probíhal na nich obchod i výroba. To byl důvod proč třeba vznikala podloubí. Doprava byla jen jedna z funkcí. Skladovat věci na ulici bylo zakázané- například Jurimír odkazoval, že ještě v minulém století bylo zakázáno nechávat povozy na ulici, majitel si je musel někam uklidit (a nikdo mu s tím nepomáhal- chceš povoz? Zařiď si parkování).
Takže v prvním kroku bychom mohli zrušit parkovací místa, nemají žádnou historickou oporu.
Ano jsou tu nějaká pravidla... Pravidla vyhovující autům. A je potřeba tato pravidla změnit- není to žádný neměný kánon. Naopak by se měla přizpůsobovat aktuálním potřebám obyvatel. Cyklojízda je dobrý prostředek jak na to upozornit.
Proč by menšina, rozuměj motoristé, která si pro svůj plezír vozí zadek autem, měla omezovat zbytek města?
Mensina jsou motoriste pravidelne se dopravujici po Praze. Naopak motoristu jako lidi, co vlastni a obcas pouziji auto, je vetsina, v Praze je registrovanych 2/4 milionu osobnich aut.
Aplikuji stejnou úvahu: drtivá většina obyvatel Prahy jezdí na kole.
Pricemz vetsina pouze mimo Prahu - v prirode o dovolenych a vikendech.
Noa? Já jsem počítán za motoristu protože jsem si loni v lednu půjčil auto, abych si odvezl lednice, loni v létě jsem jel autem na dovolenou do Alp (ale to jsem s ním ani nejel po Praze) a letos v dubnu jsem si půjčil auto abych si si zajel do Strakonic pro kolo...?
Proc ne? Kdyz chces pocitat i podobne prilezitostne cyklisty?
Kazdopadne jsi se mnou v rozmezi dvou dni jel na hory mym autem.
OK, mas pravdu, neni na miste oznaceni motorista, ale uzivatel automobilu. Pak uz to bude sedet?
Jenze kola tihle lide mivaji casto na chalupe, nebo je hodi do sklepa. Auto tak snadno neschovas. To je to, co Tobe vadi. Jenze i Ty patris mezi obcasne uzivatele automobilu, takze i kvuli Tobe nejaka ta pomerna cast auta na ulici parkuje.
Trosku z jineho soudku - dost mne prekvapilo, kolik aut na ulici stoji skoro permanentne. Zvlast markantni to bylo v zime, kdyz nadpolovicni vetsina aut v nasi ulici mela snehovou prikryvku i pres predni sklo jeste tyden po poslednim snezeni. Takle auta by opravdu klidne mohla parkovat nekde za mestem na hlidanem parkovisti. Na druhou stranu - dobre, ze nejezdi, mestlo by bylo o to vic ucpane.
Ale do Krusnych jsme jeli autem, ktere parkuji na ulici, protoze parkovaci stani k dispozici nemam. Takze male procento z meho auta parkuje na ulici i kvuli Tobe. Urcite se obcas svezes i s nekym jinym, kdo parkuje auto mimo svuj pozemek.
Proc? Pocitam jen ty, kteri dopravu autem vyuzili. Treba kdyz pojede ridic pro 3 deti pres celou Prahu, aby je odvezl na nejake sportovni utkani, budes to brat tak, ze auto je tu jen kvuli ridici? Spis skoro naopak. Jede kvuli tem detem. Ridic by tam bez nich nejspis vubec nejel.
Ale klidne muzes mezi cyklisty pocitat ty, ktere svezes na nosici nebo na stangli.
Nema smysl delit jen podle toho, jestli ten ci onen dopravni prostredek kdo ridi. Z toho by jinak vychazelo, ze MHD je tu jen pro tech par ridicu autobusu a tramvaji. 8-)
A urcite se najde i dost tech, kteri se podivaji na oblohu a zasni se, kam by radi leteli. A pritom je letecke spolecnosti neuvadeji v poctech prepravenych cestujicich.
Dle pruzkumu GfK je polovina lidi v Praze necyklista.
http://prahounakole.cz/2013/04/cyklopruzkum...
Ale je zbytecne tu slovickarit, kdyz mame oba stejny cil a to, aby v Praze bylo mene aut na ulicich, at uz parkujicich nebo jedoucich a dokonce, narozdil od Murphyho, mi neprijde cyklojizda jako totalne nesmyslna akce. Jen si myslim, ze pohled zbytecne hrotis na cyklisty a motoristy, kdyz se ty skupiny prekryvaji.
To slovíčkaření se dá snadno vyřešit, pokud bychom u těch, kteří používají oba způsoby dopravy, příslušnost k motoristům či cyklistům posuzovali podle poměru vyprodukovaných a nadýchaných škodlivin během vlastní přepravy po městě. Ten, kdo by tu bilanci měl aktivní, je motorista. Kdo pasivní, je cyklista.
Oito:
Snažím se poukázat na to, že ty věci je potřeba brát v kontextu.
Když porovnám 2 % cyklistů s 26 % motoristů získám zcela jiný obrázek než když porovnám 2 % cyklistů s 30 % pěších a 42 % cestujících v MHD.
A kydž si uvědomím, že průzkum se týká jen Pražanů a že mi v něm vychází, že o víkendech se mi modal split IAD zvýší z 26 % na 33 %, tak mi asi dojde, kdo mi zvyšuje celková modal split v pracovních dnech:-))
O tom není sporu. Všechny tyhle údaje jsou ale náchylné na různý výklad. Ten dvouprocentní podíl cyklistů můžu interpretovat jako nezájem o cyklistickou dopravu nebo jako neúměrné množství aut. Ale i kdyby šlo o "nezájem" o cyklistickou dopravu, pořád je možné ho interpretovat jako lenost nebo jako strach vyjet mezi takové množství aut.
A řešení této pořád stejné situace pak může vyplynout úplně odlišně. Když si to relativně malé procento cyklistů vyložím jako lenost, pak asi nebudu mít chuť budovat pro lenochy stezky, pruhy, semafory, přejezdy atd. Když si to vyložím jako strach z aut, řešení bude přesně opačné - omezení individuální automobilové dopravy a rozšíření možností pro cyklisty.
Mensina jsou majitele auta, ne motoriste. Motoriste jsou Ti, kteri auto obcas ridi. Tedy napriklad i Ty. A nam vsem se prizpusobil zpusob vyuziti komunikaci.
Prizpusobil se tak, ze jeste nedavno, dokud nebyl provoz prilis husty, se dalo bezne jezdit po ulicich na kole. Dnes se situace zmenila, aut je vice, doba, zamestnani, rodinne potreby a jine okolnosti po nas pozaduji rychlejsi presun s moznosti odvezt vetsi jednorazove nakupy na delsi dobu, pripadne jine veci. Mozna je to spatne. O tom se nehodlam hadat, asi to tak je.
Pred sto lety bylo auto luxus a povozy mely kde parkovat. Kde dnes najdes misto pro parkovani alespon rekneme 1/3 aut, ktera jsou zaparkovana v ulicich? Za to, ze republiku mrsili komunisti a jejich urbanisti budeme trestat obyvatele?
Pod oknem mi ted rekonstruovali velke asfaltove hriste. Proc nevykopali velkou jamu a neudelali tam nekolikapatrove parkoviste? Vyhovelo by se tak vetsine lidi. z okoli - bylo by kde parkovat, auta by neprekazela venku a bylo by i hriste na strese toho parkoviste.
Ptam se i Tebe - kolik znas lidi, kteri alespon obcas nejezdi autem, tedy nejsou motoriste? Staci jen odhad procentualniho pomeru. Klidne do toho pocitej i deti a duchodce, protoze i tihle se obcas prepravuji auty svych blizkych.
A jeste jednou zduraznuju - nehajim stavajici stav. Jen se mi protivi kratkozraka reseni, ktera v dusledku spoustu lidi omezi a cirou nezkalenou radost prinesou jen par jedincum, kteri pak budou nadavat na neco, co ve skutecnosti bude nasledek jimi vyhadanych opatreni.
Jak jsem už psal jinde. Když budu uvažovat podobně, je v Praze více cyklistů než motoristů.
Aut je více, protože jsou cenově dostupnější. S potřebou dopravovat se to má málo společného. Ano v posledních letech se režim na ulicích přizpůsobil většímu množství aut. Je na čase aby se přizpůsobil většímu množství cyklistů a pěších (btw: koukal jsem, že před 50 lety představovaly motorky 20% dopravního proudu).
Mě je to úplně jedno kde si majitelé zajistí parkování. Nikdo se nestará o to abych měl kde bydlet, nikdo se nestará o to abych měl kam uložit kola a běžky. Proč se sousedé nesložili, nezaložili družstvo a nevykopali velkou jámu a neudělali tam několikapatrové parkoviště? Nevím, zeptej se jich. Soukromník to neudělá, protože ta místa neprodá (když je přeci normální parkovat zadarmo na chodníku a v křižovatce, že ani hasiči neprojedou).
Ptám se i Tebe. Kolik znáš lidí, kteří alespoň občas nejezdí na kole, tedy nejsou cyklisté. Kolik znáš rodin, které nevlastní kolo, nebo si ho alespoň nemůžou půjčit... ?
Cyklojízda není žádné řešení. Je to způsob jak na problém upozornit a donutit kompetetní osoby k tomu aby se řešením zabývaly.
Kdyz se budeme bavit pouze o pohybu po Praze, tak myslim, ze nadpolovicni vetsina lidi, se kterymi prijdu do styku, na kole nejezdi. Autem naopak vyrazna vetsina. Fura lidi ani nema kolo, nebo ho ma trvale nekde na chalupe. Auto v rodine (alespon jedno) ma vetsina a uplne vsichni se tu a tam svezou. Jedina vyjimka o ktere vim, je Medved. A toho neznam osobne, kdyz nepocitam, ze jsem ho jednou autem predjizdel. 8-)
"Spousta lidí už neumí po Praze cestovat jinak než autem a pak z toho vznikají problémy."
Opět bych si dovolila připomenout, že by bylo dobré si ty průzkumy číst v souvislostech, když už tedy jsou.
Takže, v tom GFK průzkumu, což byl průzkum mezi PRAŽANY se uvádí, že:
-do/z práce se jezdí/chodí (v procentech):15 pěšky, 22 osobním autem,1 na kole, 62 MHD.
Tak mi prosím netvrď, že spousta lidí neumí jezdit po Praze jinak než autem.
Jak rikam nemam nic proti autum. Jen proti autum prehrsene ve meste. Resp spousta lidi vyuziva automobil jen kvuli sve pohodlnosti nikoliv kvuli nutnosti. Resp kdyz jsem napocital tehda tech 400 aut - jednotlivci tak to je presne o cem mluvim. Pokud v aute sedi cela rodina nepocitam ho. To pak ma logiku a nerikam zhola nic. Je to vyuzite auto.
Statistiky prepravy MHD za rok 2012 vs statistiky dopravnich uzlu v poctu aut/hodina za rok 2012. Jsou ke shlednuti na strankach prislusnych organu. Tam je i videt ten rozdil. MHD vyuziva vetsina obyvatel Prahy.
Nestihl jsi malem letadlo z duvodu toho ze jsi nevedel ze je tam Maraton nebo proto, ze jsi tomu nevenoval pozornost a zijes ve stereotypnim rezimu provozu? :) Neber to spatne, ale Maraton je zrovna udalost ktera je silne nejen medializovana ale i diskutovatelna. Vsude jsou plakaty i informace.
Prednost na prechodu, mas pravdu ze nekteri cykliste nerespektuji s tim souhlasim, ale porad je mezi nama mensi zlo srazka s cyklistou prevedeno na Kg = 80-95 Kg i s kolem. Než s autem Kg = 800 - 3000 Kg.
Zacnu odzadu - nerespektovani prednosti, zakazu, ... je stejne. Ano, treba opatrna jizda po chodniku v pripade cyklisty je z hlediska bezpecnosti skoro nezajimava, ale prujezd na cervenou muze vylekat ridice neceho tezsiho a ten pak nasledne udela horsi paseku, kdyz se cyklistovi bude snazit vyhnout. Pred par dny mi primo pod kola auta najel cyklista z vedlejsi proti Stvanici. Sice zahnul a zaradil se tesne k obrubniku prede mne, ale ja preventivne dupnul na brzdy a peknych par auta za mnou diky tomu muselo taky. Shodit blba z mostu do vody by bylo adekvatni, Kdyby alespon ukazal, ze zataci a ze to nehodla vzit napric. Ani se nerozhledl.
Nestihl jsem letadlo, protoze meli oznaceno, ze na Jaromirove a Sekaninove se nesmi parkovat, ale ze bude Nezamyslova a Oldrichova odriznuta a nebude mozne odjet, to nijak nezminili. Ocekaval jsem, ze takovou vec organizuji lidi alespon z IQ kolem 70, ale asi jsem se spletl. 8-(
Ne kazde auto s jednim clovekem je nevyuzite. Uz mne nebavi davat sebe za priklad, ale mam pohotovosti a autem musim, nebo jedu s necim tezsim a drahym k zakaznikum. Ano, asi by se to dalo zaridit jinak - draz. Stouply by pak pomalu ceny primo navaznych produktu a ty by tl;acily zase dalsi ceny. Je to otazka priority. Zjednodusene - chceme mit rohliky o korunu drazsi proto, aby jezdilo kolem mene aut?
Mějme jeden Tranzit, najedou pobere zhruba 30-50.000 rohlíků.
To mi řekni jak by musely být rozváženy aby náklady vzrostly desetinásobně.
Buď jsi se upasl u Tranzita a chtěl jsi napsat Magnum s návěsem, nebo ti u čísla ulítnula jedna nula na konci :-)
10.000 rohlíků (43g) = 430kg
Tuším, že se do toho dá nacpat tak 1,5-2t. Ale jestli se vejdou na objem to netuším :)
430 kg x 3 = 1290 kg plus bedny plus řidič.
U normální dodávky do 3,5 t je užitečná váha do 1400 kg včetně řidiče.
S objemem už je to vůbec průšvih. Ta jejich přepravka pobere co si tak pamatuju 50 ks a to je na 30tis. nějakých 600 beden, +- 30 m3. Pěkná stodola :-)
Kamarád jezdí a Ivecem, do 3,5 tuny.
Ložná plocha má délku snad 6m (nakládali jsme tam 5m dlouhé desky a u čela už měl naloženou paletu), výška určitě přes 2 m a šířka taky.
To být může, ale pak už (regulérně) toho moc na váhu nenaloží. Ten plech navíc něco váží a to se odečítá z užitečné hmotnosti. Jezdím se Sprinterem, který je trošku výjimka se svými 1500 kg při 3,2 m ložné. Dlouhý bedny uvezou přiměřeně míň, 3,5t je holt strop.
Priklad ridice ktery mi v ulici Kostelni vrazil bez blinkru z mista na parkovani rovnou pod kola meho kola... sel jsem velmi prudce na brzdy ze i auto za mnou muselo prudce brzdit aby me nesmetl... bezohlednost ridice byla v tuto chvili taky na facku. Nebyt me pohotoveho zareagovani skoncil bych mu v kufru nebo na zadnich sedackach.
Ale jak jsem ti jiz psal nahore, souhlasim s tim ze spousta cyklistu se chova bezohledne, ale bohuzel i ridici. To same nedodrzovani pravidel. Nejcasteji dani prednosti v jizde. Jako by cyklista nebyl.
Jak jsem psal nahore Murphy nerozumim autum pro pohodlnost jedince. Pokud ho mas k praci a je potrebne k praci je to samozrejme neco jineho. Ale kolik z tech 400 lidi co jsem napocital ho skutecne vyuziva k praci? A tim nemyslim praci typu jsem realitni makler a bez auta bych nestihl objet mista v Praze :D to mi kdysi rekla moje znama a ja padl malem pod stul. To je presne jen pohodlnost. Elektrokolo je elegantnim zpusobem dopravy pro tyhle lidi aby vypadali dobre nespocene a vyjeli i kde jake kopce bez uhony. Navic si myslim, ze na klienta to muze pusobit i pozitivne, kdyz makler nemusi omlouvat svoje spozdeni kvuli parkovani ;)
Jinak ma praxe napr. z Francie byla takova ze i pecivo tam vozili na kolech s bednou v predu. Nakladni kolo. Uvezli toho mraky a pusobilo to velmi prijemne :)
Ano, bezohledni jsou i motoriste, ale vyjadreno v procentech, urcite povedou cyklisti. Nejsou tak snadno identifikovatelni a z toho leckdo tezi.
Psal jsem o tlaku doby, zamestnani, ...
Realitni makler, ktery nestihne objet dostatek nemovitosti, si na sebe nevydela a z prace ho vyrazi. Kdyby se jednalo jen o pohodlnost, ale jinak by bylo auto zasadne ekonomicky nevyhodne, asi by s nim tolik lidi v jednom nejezdilo.
Opet muj pripad:
Autem do prace 20 minut. Na kole s pripravou a zaverecnym sprchovanim, ktere je ve firme nasobne slozitejsi a delsi, nez kdybych se sprchnul doma, cca 2 hodiny. Financne neusetrim, cena vychazi dle meho odhadu spis ve prospech auta.
MHD mi neumozni vzit s sebou ani tolik veci, jako kolo. Je jeste nepohodlnejsi, riskuji kapenkovou infekci a jeste za to musim platit. 8-) Casove cca hodku a pul i s pesim presunem a cekanim (tezko se trefit presne).
Kdyz spocitam cestu mezi skoro libovolnymi dvema body, kde se obcas vyskytuji, vychazi mi levneji auto, zvlast v pripade, kdyz zapocitam i nejakou cenu za usetreny cas.
Cim tedy presvedcit lidi, ze auta ne? Ne kazdeho bavi jezdit na kole a ne vsude jezdi rozumne pouzitelna MHD.
Treba pres zimu jsem byl jediny v baraku (odhaduji kolem 100+ pracujicich), kdo jezdil na kole.
A kvůli tomu aby si mohl makléř vydělávat musím z daní dotovat tunel pod Hradem? Vznik bezplatných (nebo velmi levných) parkovacích míst? Proč si ho nezaplatí ten makléř, když ho potřebuje? Na dovezení rohlíků mi stačí 50 let stará uliční síť a další zkapacitňování nepotřebuju.
Vzato do důsledku- ředitel PIM také potřebuje prostor v centru města k obživě. Když by nemohl v centru města uspořádat běh, nepřijdou lidi, nezaplatí startovné, nesežene sponzory, přijde o práci. Není to od toho makléře sobecké, připravit někoho o práci? Neměl by mu pak ze svého uhradit vzniklou škodu?
Já teď ke své práci potřebuji sesli, stůl, počítač a elektriku. Stará se někdo o to abych měl měl kde a na čem sedět? Dostanu snad od města počítač zadarmo? Proč musím za své výrobní prostředky platit plnou tržní cenu a makléř ne?
Dobra - u maklere budu ten retezec hledat hur, ale rekneme u mne. Budu travit vic casu na ceste = bude drazsi servis. Banka se bude nejspis hojit na klientech a vsem trosicku zvedne cenu za vedeni uctu. A uz se to veze dal. Takove souvislosti budou nejspis u vetsiny zamestnani.
Rediteli PIM neprijdou lide, kdyz neudela dementni kolecko kolem Nuselskeho udoli? Stacilo by neobihat kolem dokola, ale na konci se otocit kolem jedineho bloku nebo treba kolem benzinky pod mostem a vracet bezce zpet taky Jaromirkou. Sekaninova by mohla zustat volna pro prijezd a odjezd aut.
A nebo by alespon mohl nekdo uvazovat a dat tam vystrazne tabule s oznamenim, ze z teto zony nepujde pul dne odjet.
Ja tehdy dorazil do Prahy v patek vecer a zadne varovani nebylo. Zaparkoval jsem tam, kde nebyl zakaz a druhy den jsem nalozil auto a zjistil, ze nemam kudy odjet na letiste. Jen tak tak se mi podarilo sehnat taxika a ten mel jeste problemy s objizdenim marathonu. Byt tam varovani, vyrazil bych o hodinu driv rovnou taxikem a bylo to vyresene.
Nestihne objet proč? kvůli parkování? je to nejčastější jejich výmluva. Stojí v kolonách a spol. Elktrokolo snáze projede a je i poměrně rychlé v klidu 25 km/h což je slušný na elektromotor poháněný baterii.
Spíš je to představa, že bez auta to nestihnu, protože dřív jsem používala jen MHD - nezkusili další variantu která by mohla ušetřit čas.
Pokud jezdíš z poza Prahy do Prahy auto na dálnici bude vždy rychlejší než kolo to bez debat, ale vem to z té druhé strany, tak moc spěcháš do práce, že zapomínáš žít? :) Proč si neudělat ten den hezčí tím protažením na kole do práce, sprcha zabere max 10min ne?
Tak bych i přesvědčoval lidi, já měl možnost vyzkoušet všechny varianty cestování do práce. A nejlepší se mi zdá kolo. Cesta ke mě do práce podél Vltavy na Roztoky, uhnu do Šáreckého údolí kde jedu malebnou krajinou plnou stromů, klikatící se silnice a málo aut. Pak výšlap po Horoměřické nebo až dál přímo do Vokovic a jsem tam. Parádní ranní probuzení. Probudím tělo, nastartuju metabolismus, provětrám mozek, sprška nebo opláchnutí a vesele můžu pracovat :) A zpět si to rovnou vezmu s nějakým malým výletem odpoledním kudy se mi za chce :)
Samozřejmě já jsem osoba bez rodiny a dětí, takže pokud bych měl děti tak by ta cesta nebyla s projížďkou ale rovnou domů :) Kde kupříkladu v Praze kde se pracuje nejezdí rozumné MHD? Kolika lidí se to dotýká?
K tomu makleri - kdyz jsme kupovali byt, makler prijel na skutriku. Takze nekteri si to uvedomuji. Ale v malokterem povolani muzes na schuzku po praze prichazet propoceny z kola.
Ja jezdim z Barrandova do Hostivare. 16,5 km nejkratsi pro mne pouzitelnou cestou, tedy na kole. A v tom hezcim dni s Tebou souhlasim.
Jenze pak mam problem, kdyz musim tu a tam neco koupit, nebo zajet nekam dal vecer. Na kolo je to moc casove narocne, pripadne se nehodi byt propoceny a obleceny v cyklohadrech. To se mi stava tak 1x tydne.
A spousta lidi ma cestu mene prijemnou, nez jakou jsem si nasel ja. Pres mesto by se mi taky nechtelo. Z puvodnich Nusli jsem do Hostivare taky nejezdil.
A dalsi zadrhel je v tom, ze nejsme dostatecne reprezentativni vzorek populace. Podle toho, co obcas slysim, bude vetsina chtit byt co nejrychleji u deti, nebo u piva a televize.
K tomu astmatu - ja treba tezko snasim vetsinu vonavek. Kdyz nejaka smrduta zenska nastoupila do tramvaje, znamenalo to pro mne bud prejit tak o pul vozu jinam, nebo mne pak dlouho bolela hlava. Totez vsechny ty smrady do aut (taxiky, autobusy), kancelari, na zachody, ... A co s tim? Proste se tem mistum musim vyhybat, jde-li to. To je bohuzel ta stinna stranka "civilizace". Kdyz chces zit jinak, budto to prosadis shora, nebo se prestehujes tam, kde Ti to bude lepe vyhovovat. A nebo se byudes do konce zivota zbytecne vztekat.
Třetí možnost je změnit to. Pokud to je systematické, můžeš těm lidem říci ať s tím přestanou, že Ti to vadí.
To muzes. Vyse jsem zminil jistou paralelu s temi ozraly vedle - ano, muzu jim to rikat, ale poslou mne do ... (coz se i stalo). Jenze kdyby nervali, urcite by je to nijak zasadne neomezovalo. Kdybych mel na servis s naradim nebo nahradnimi dily jet MHD, asi bych se na tuhle praci vykaslal, takze bych to za zasadni omezovani povazoval.
A naopak - kdyz vam budou motoriste dokola opakovat, ze jim vadite, ukoncite cyklojizdy (nebo alespon zmenite lokalitu)?
Přesně tak.
Můžu motoristům říkat ať nejezdí tolik, ale pošlou mě do .... (což se i stalo). Jenže kdyby nejezdili autem denně pro rohlíky, určitě by je to nijak zásadně neomezovalo.
Já prosím nepožaduji po motoristech aby ZCELA zanechali ježdění autem. Nežádám nulovou variantu. Chci po nich, by se chovali tak aby se do města vešli i jiní. A pokud se motoristé přizpůsobí cyklistům, ano, cyklisté začnou brát ohledy na motoristy.
Jenze touhle akci nastves i ty, kteri auto nepouzivaji zbytecne. Zatvrdis ty, ktere by ses spis mel snazit ziskat na svoji stranu.
Dokud cyklojizda bude vzbuzovat v nezucastnene verejnosti vztek misto usmevu na tvari, bude to spatne.
Astma neni problem jen Hraboshe, ale vsech lidi. Pocet lidi s astmatem stoupa a Praha vycerpala pocet "povolenych" prasnych dnu (36) letos uz 4.4.
http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologie/na...
Ale jo, ja to nezpochybnuju. Ale nezijeme na divokem vychode. Jsou ustavni moznosti, jak neco zmenit. Ne natlakove akce na obcany.
Pro nejakou pozitivni zmenu je myslim leope lidi naladit pozitivne, ne? Uz to planovane omezeni aut do centra, ktere nutne musi byt na konci takove snahy bude nepopularni. Takze je cas na osvetu a pozitivni akce, ne na strety.
Začínáš blábolit. Odkdy není SHROMÁŽDĚNÍ ústavní a legitimní možností vyjádřit názor? Prozradíš mi kdy ČR odstoupila od Listiny a odstranila právo na shromažďování z Ústavy????
Legitimni ano. Ale kdyz tim otravujes zivat ostatnim, je to sice zakonne, ale sprostarna. Ten vul vedle zahradky taky smi cely den hulakat sprostarny, ale slusne to neni a kdyuby nahodou nekdy neco potreboval, urcite bych ho nepodporil. Podobne vidi vetsina lidi cyklojizdy.
Jízda autem za smogové situace ostatním otravuje život, je sice také zákonná, ale sprosťárna.
Vzhledem k tomu, že Zyklojízdu nejvíce odnáší sprosťáci otravující mi život, tak jaksi necítím morální zábrany a potřebu se jim snažit vyhovět.
V tom tvém příkladu- vůl ze zahrádky jsou motoristé. A cyklisté, vcelku logicky, necítí potřebu přizpůsobovat jim svoje aktivity.
No vidis, kdyz pojedu k zakaznikovi, nebo kdyz treba pojedu na hory s Hraboshem a kvuli nejake podobne akci se zadrhnu o dve hodiny a smekne mi snih, urcite mne nepotesi. A to ani tehdy, kdyz budu zbytek tydne jezdit do prace na kole.
Cesta k uspechu dle meho neni nasrat co nejvic lidi, ale potesit a pozitivne naladit alespon nektere.
Zkusis vysvetlit bance, ze ma prestat na par dni obchodovat, protoze za smogove situace nepojedeme na servis? Totez aplikuj na tisice jinych cinnosti, ktere vykonavaji ostatni.
Pokud Te napadaji nejake zpusoby, jak zviditelnit cyklistiku v Praze v pozitivnejsim smyslu, tak si je nenechavej pro sebe. Myslim, ze kdyby Automat mel nejaky lepsi napad nez cyklojizdy, tak by ho klidne realizoval, takze asi zadny nema.
Já myslím, že má. Třeba DPNK.
A také myslím, že ačkoliv je ta letošní cyklojízda trasou podobná té loňské, tak velký rozdíl je v tom, zda se jedou projet po Nuseláku tam a zpět ve čtvrtek ve špičce nebo v sobotu od 15:00. Ta fotogeničnost, kterou to omlouvali loni, tam zůstane.
Ale myslím, že asi existuje i v AutoMatu něco jako vnitřní opozice.
A není teda načase začít s pravidelným kropením a čištěním ulic? Auta ten prach ani tak nevytvářejí jako rozviřují, čištění ulic mi připadá jako rychlejší a efektivnější řešení než nějaké emisní zóny (o jejichž efektu dost pochybuju, dneska jsem zase projížděl tmavým čmoudem za autobusem MHD a ty přece mají všemožné atesty, jak jsou křišťálově čisté).
Tys dnes nejel po Praze? Potkala jsem nekolik oblasti, kde se intenzivne cistilo, a uzivala jsem si jizdu po cerstve umytych silnicich, kde neprekazela zadna parkujici auta. A i pres leto potkavam cisteni ulic v Praze casteji nez driv.
Tak asi jezdím ve špatné hodiny či po špatných lokalitách. Ano, vím, že se v Praze dělá tak jednou za měsíc KUK (kompletní údržba komunikací), na ty zmatky s postupným přeparkováváním auta se zapomenout nedá, ale každodenní čisticí vozy (či aspoň stopy po nich) na své trase nepotkávám, no možná jezdím už moc pozdě.
Astma má přímou souvislost i s přehnanou hygienou tedy domácí chemií včetně vůní a odpuzovačů všeho druhu . Nedávno jsem dokonce četl, že kdo nechá kojence plavat v chlorovém bazénu tak mu zadělává na astma.
Nejvíc astmatiků je v rodinách kde se krom přehnaného úklidu, hygieny i pere vzduch.
Děti které přišly na svět císařským řezem ( taky móda) mají o pětinu vyšší výskyt astmatu.
Atd.
http://www.airqualitynow.eu/comparing_home.php
momentálně jsou Amsterodam či Berlínm Linec či Graz nebo Oslo na tom hůř než Praha..
Ono to asi bude mít i souvyslost s počasím
Ono astma muze vzniknout z mnoha ruznych duvodu. Mne se zhorsil dech po opakovanych zanetech dutin a pry to je astma, ale ten doktor, co mi to tvrdil, mi prisel malo duveryhodny, ale jeste jsem se nedonutila (uz par let) zajit za nejakym jinym. Kdo me zna, tak vi, ze o prehnane hygiene se u mne opravdu neda mluvit. :-)
Tak je dobré, že ty cyklojízdy nazýváš pravým jménem:-))
Jen je potřeba to říct také těm účastníkům a okoloúčastníkům.
"Neblokujeme dopravu, jsme doprava"
Cyklojizda NENI doprava! Kdyby cyklojizda byla doprava, bude dodrzovat pravidla silnicniho provozu. Protoze je nedodrzuje, je to budto blokada, nebo bezohledne organizovana demonstrace. Zalezi na uhlu pohledu. Doprava jsme my, kteri na kole jedeme do prace a ani nas nenapadne zucastnit se cyklojizdy.
Co takoví popeláři, také je nemáš rád? Spěchající vesničani dovedou být ve městě dost agresivní: http://praha.idnes.cz/pobodany-popelar-0em-...
Jsem rád, že jsi v pořádku ;) Přečti si ten článek výše a řekni, zda už toho lumpa dopadli.
Toho lumpa nevím jestli dopadli,já jezdím u jiné firmy a na Praze8,9,my když můžem tak uhnem,ale většinou to nejde viz ulice Jablonecká na Proseku,když tam máš auta po obou stranách zaparkovana kolmo k chodníku a ještě před nimi řadu aut.Ridiči by taky měli být ohleduplní k nám popelářům a neparkovat před kontejnerama ještě ke všemu,když tam jsou namalovány žluté pruhy,bohužel Městská ani státní policie s tím nic nedělá.Kdyby se jezdilo od4h od rána jako dříve bylo by to fajn jenže pár obyvatelsi stěžovalo na magistrát,že nemohou spát tak jezdíme až od5h povolen výjezd a víkend až od8h.
Je to pakáž, u nás parkujou jak dobytci, že se nedá přejít ulice a při výjezdu do křižovatky nic nevidíš a přitom podzemní garáže jsou poloprázdné. Je jim líto dát litr měsíčně za parkování a místo toho všechny otravujou. Pak hrozně kňučej, když jim jednou za čas pixlu odtáhnou...
Zaplat panbu, ze nesmi takhle ramusici vozy jezdit v noci a budit lidi. Vam nevyhovuje jezdit a pracovat pres den, jako vetsina ostatnich lidi? Navic pres den byva v obytnych castech i vic prostoru, protoze cast aut se premisti k firmam...
Když se odpadky nevyvezou, tak se nadává a když se vyváží, tak se nadává taky...
Hele, dokud jsem o tom nevěděla víc, tak jsem se také divila, proč musí jezdit tak brzo ráno. Jenže ona není žádná sranda jezdit v plném provozu - přece jenom popeláři při nakládání zablokují na hodnou chvíli ulici a lidi chtějí odjíždět do práce apod.
Separace jsou docela rozsáhlý a když musí jet ještě v polovině vysypat do spalovny v Malešicích...
Doprčic, teď už to na té fotce vidím. To jako, že zabrali náplavku pod Palackého a Jiráskovým mostem, bez vyznačení legální objízdné trasy?
No, tak tady je aspoň vidět, jak je na tom podpora cyklistické dopravy za Noska a Krobové. (ne, že by za to mohli přímo, ale jejich ignorance k takovýmhle věcem přispívá).
Kdyžtak, byl bys tak laskav a napsal předsedkyni KCD dopis? (a mně CC na PNK).
(btw., zavřít náplavku týden před cyklojízdou je věc, která kontroverzi bezpochyby sníží...)
Jo, prosímtě, můžeš mi poslat tu fotku, jak je to tam zavřené? Dal bych ji na PNK...
Díky! U6 je to tam: http://prahounakole.cz/2013/04/vystava-lodi...
hm zítra tedy budu fotit a pak psát...
http://www.lodenavode.cz/
musím říci, ty kurvy o už letos expandovaly i na druhý břeh... a bude hůř...
vyjímám z jejich stránky :
Připomeňme, že vzestupná tendence trhu lodí a stále rostoucí poptávka české veřejnosti o pobyt a sportovní vyžití na vodních hladinách, ať už na domácích či na moři, přilákaly v roce 2012 na výstavu téměř 15 000 návštěvníků. Zaznamenán byl i větší zájem vystavovatelů, což přimělo organizátora rozšířit výstavní plochu Rašínova nábřeží o Smíchovskou pláž. Poptávka vystavovatelů na příští rok opět přesahuje možnosti zmiňovaných ploch, a proto se připravuje další navýšení výstavní plochy o Hořejší nábřeží, čímž vznikne výstavní prostor o velikosti úctyhodných 18 tisíc metrů. Propojení obou břehů bude stejně jako v loňském roce zajištěno přívozy, což zajisté přispěje k atraktivnosti výstavy.
Řekl bych, že nahoře na nábřeží se ráno budou dít zajímavé věci. Možná si tam půjdu na půl hodinky taky zašotit.
Taky jsem zvědavý, co to udělá se sčítačem v Podolí a na Nuselském mostě.
No u mě nic, na Podolí stejně jezdím kolejištěm... Nuselák nevím, sice jsem ho v první chvíli zvažoval ale zase je to zbytečně kratší cesta.
Po letošním březnu a několika rodiných víkendech jako dneska ( tedy 10 hodin s dítětem a jeho kamarády na závodech) musím vzít za vděk i možnosti našlapat nějaké km v Praze.
Zítra vyrazím spíš tak v 6,15 a vemu to kolem lesa a až pak k rokytce a podél vltavy :)
Abych se přiznal, tak já si to užil. Byli jsme tam asi na hoďku, ignoroval jsem uřvané komentátory kolové a krasojízdy, hopsající bmx, jedovatě svítící alkoholy, energeťáky a reklamy... Viděl pěkná kola od Ghostu, Giantu a dalších, nějaké oblečení a hlavně (!!!) si poprvé v životě vyzkoušel v běžném pražském provozu azubáckou tříkolku a dvě skládačky.
Na tříkolce jsem dojel po náplavce mezi davy lidí k Rudolfinu a po silnici zpět. Auta mě objížděla s hodně velkým okruhem a nepadal jsem, když jsem čekal až lidi projdou kolem. Přítelkyně se taky projela a byla úplně nadšená!
Pak jsem měl ještě Terna, to jsem se podíval za vodu a můžu potvrdit, že na kole začínám být drzejší jak v autě a bromptona si projel jen po okolí... Nejmíň drncala tříkolka a kostkovic koloběžka, ale bromík je bromík...