Město na kole klame jménem

Festival Město na kole, který dnes začal na nábřeží Vltavy v Praze, by podle svého jména měl ukazovat kolo především jako dopravní prostředek ve městě. Místo toho na pražské náplavce, kterou projíždí denně tisíce cyklistů, najdete exhibice adrenalinového sportu, energetické nápoje a prezentaci cukrovinek.

Vstup do areálu výstavy je zdarma.
Foto: Jitka Vrtalová

"Představíme stezky a resorty, odstartujeme závody, poradíme se sezonním servisem, vyrazíme dech triky na kolech,“ slibují organizátoři na stránkách festivalu Město na kole. Všichni, kdo zamířili během prvního slunečného víkendu na jednu z nejvytíženějších pražských tras podél Vltavy, musejí dát zapravdu. Cyklisté příliš nadšení nebyli, stánky zabraly většinu náplavky a úzký průchod mezi nimi donutil většinu z nich sesednout z kola.

Hlavním partnerem festivalu je ČEZ a oranžové hostesky můžete potkat na každém kroku.
Foto: NaKole.cz

Švýcarské sýry, víno a čokoládu si můžete koupit u stánku označeném helvétským křížem. S informacemi o cykloturistice ve Švýcarsku už je to horší.

Nad hlavami vám budou lítat bikeři na jedinečné slopestyle dráze a podívanou na pomezí baletu a BMX předvede česká Flatlandová špička. Své jezdecké schopnosti otestujete hned na několika dovednostních drahách a vyzkoušíte si jízdu na kolech do města, do terénu, na elektriku, na vodu nebo třeba na sníh.
Zdroj: mestonakole.cz

Festival žije městskou cyklistikou, jak je vidět očima obyvatel Prahy – teens se mohou vyřádit při freeridu na umělých překážkách, dospělí raději dají kola na střechu a rychle z města ven. Taková je dnes realita na většině míst Prahy, světlou výjimkou je vybudovaná páteřní stezka podél Vltavy. Město na kole se odehrává v hezkém prostředí v kulisách s Pražským hradem, zároveň ale ukazuje na současný stav cyklodopravy v Praze. V porovnání s obdobnými festivaly ve Vídni nebo Berlíně trochu smutný obrázek.

Na festivale Město na kole nakonec najdete i něco městské cyklistiky.
Foto: NaKole.cz

Základní informace o festivalu Město na kole

• Termín: 13. – 14. dubna 2013
  • Místo: náplavka Dvořákova nábřeží – Na Františku
  • Vstup: zdarma
  • Další informace: www.mestonako­le.cz

Vstup do areálu výstavy je zdarma. Město na kole rozložilo svojí malou cyklistickou vesničku na páteřní stezce na vltavském nábřeží.
Jitka Vrtalová, 13.04.2013

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Každý kopec bere … DECH

Milan Silný
Výborná inspirace k výletům na nejzajímavější české a příhraniční kopce.
Pátá kniha autora a volné pokračování jeho knih: Každý kopec má své ... NEJ Každý kopec stojí za ... TO Každý kopec se zvedá ... VÝŠ Víte…

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je…