Město na kole klame jménem

Festival Město na kole, který dnes začal na nábřeží Vltavy v Praze, by podle svého jména měl ukazovat kolo především jako dopravní prostředek ve městě. Místo toho na pražské náplavce, kterou projíždí denně tisíce cyklistů, najdete exhibice adrenalinového sportu, energetické nápoje a prezentaci cukrovinek.

Vstup do areálu výstavy je zdarma.
Foto: Jitka Vrtalová

"Představíme stezky a resorty, odstartujeme závody, poradíme se sezonním servisem, vyrazíme dech triky na kolech,“ slibují organizátoři na stránkách festivalu Město na kole. Všichni, kdo zamířili během prvního slunečného víkendu na jednu z nejvytíženějších pražských tras podél Vltavy, musejí dát zapravdu. Cyklisté příliš nadšení nebyli, stánky zabraly většinu náplavky a úzký průchod mezi nimi donutil většinu z nich sesednout z kola.

Hlavním partnerem festivalu je ČEZ a oranžové hostesky můžete potkat na každém kroku.
Foto: NaKole.cz

Švýcarské sýry, víno a čokoládu si můžete koupit u stánku označeném helvétským křížem. S informacemi o cykloturistice ve Švýcarsku už je to horší.

Nad hlavami vám budou lítat bikeři na jedinečné slopestyle dráze a podívanou na pomezí baletu a BMX předvede česká Flatlandová špička. Své jezdecké schopnosti otestujete hned na několika dovednostních drahách a vyzkoušíte si jízdu na kolech do města, do terénu, na elektriku, na vodu nebo třeba na sníh.
Zdroj: mestonakole.cz

Festival žije městskou cyklistikou, jak je vidět očima obyvatel Prahy – teens se mohou vyřádit při freeridu na umělých překážkách, dospělí raději dají kola na střechu a rychle z města ven. Taková je dnes realita na většině míst Prahy, světlou výjimkou je vybudovaná páteřní stezka podél Vltavy. Město na kole se odehrává v hezkém prostředí v kulisách s Pražským hradem, zároveň ale ukazuje na současný stav cyklodopravy v Praze. V porovnání s obdobnými festivaly ve Vídni nebo Berlíně trochu smutný obrázek.

Na festivale Město na kole nakonec najdete i něco městské cyklistiky.
Foto: NaKole.cz

Základní informace o festivalu Město na kole

• Termín: 13. – 14. dubna 2013
  • Místo: náplavka Dvořákova nábřeží – Na Františku
  • Vstup: zdarma
  • Další informace: www.mestonako­le.cz

Vstup do areálu výstavy je zdarma. Město na kole rozložilo svojí malou cyklistickou vesničku na páteřní stezce na vltavském nábřeží.
Jitka Vrtalová, 13.04.2013

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…

Pestrý život cyklotrempa

Jan Vlasák
Čtvrtá kniha svérázného cestovatele a spisovatele
Čtvrtá kniha je výjimečná tím, že si autor kromě textu a fotografií do ní sám nakreslil obrázky uvádějící jednotlivé kapitoly a je také…

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul i manželku, takže jezdíme několik let spolu. Zpočátku se jí sice moc nechtělo, ale když jsem vymyslel pár výletů jen s mírným převýšením, ale přitom krásnou přírodou, tak byla z trávení času…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června ráno vlakem do Rokycan a pak na kole přes brdské kopce směr Praha. Celkově nás jelo pět, já, Honza a ještě tři neznáme cyklistky – Helena, Soňa a Marika, které jsme různě náhodně potkali v…
Ladama | 26.06.2018

Slovinsko – Julské Alpy – Triglavský národní park

Stejný termín, stejná cestovní kancelář, v únoru obsazujeme poslední volná místa a těšíme se do nepoznané krajiny. Polovinu země zabírají lesy, třetinu hory, 28 vrcholů přesahují hranici dvou tisíc metrů. Vzpomínám, jak jsem víc, jak před 20 lety odpovídala na jakousi anketu cestovní kanceláře, kam…
HMS | 12.06.2018

Cykloputování podél Ohře, Labe a Vltavy - květen 2018 reportáž

Navázali jsme na naše loňské putování po Krušných horách u Karlových Varů. Vyrazili jsme v počtu 13 účastníků na cykloakci v termínu 4. - 8. května a vlakem jsme se v pátek přepravili do Ostrova nad Ohří. Celkem 6 mužů a 7 žen, tedy ženy v přesile :-D Trasa byla pohodová, většinou po asfaltovém…
Ladama | 10.06.2018

Kalottireitti – k nejvyšší hoře Finska Halti

Nordkalottleden (švédsky; česky Cesta Severní Kalotou, švédsky Nordkalottleden, norsky: Nordkalottruta, finsky: Kalottireitti) je značená turistická stezka v polární oblasti v severských zemích, v oblasti Severní Kalota. Cesta má celkovou délku 800 km a leží podél hranice Norska, Švédska a Finska.…