Město na kole klame jménem

Festival Město na kole, který dnes začal na nábřeží Vltavy v Praze, by podle svého jména měl ukazovat kolo především jako dopravní prostředek ve městě. Místo toho na pražské náplavce, kterou projíždí denně tisíce cyklistů, najdete exhibice adrenalinového sportu, energetické nápoje a prezentaci cukrovinek.

Vstup do areálu výstavy je zdarma.
Foto: Jitka Vrtalová

"Představíme stezky a resorty, odstartujeme závody, poradíme se sezonním servisem, vyrazíme dech triky na kolech,“ slibují organizátoři na stránkách festivalu Město na kole. Všichni, kdo zamířili během prvního slunečného víkendu na jednu z nejvytíženějších pražských tras podél Vltavy, musejí dát zapravdu. Cyklisté příliš nadšení nebyli, stánky zabraly většinu náplavky a úzký průchod mezi nimi donutil většinu z nich sesednout z kola.

Hlavním partnerem festivalu je ČEZ a oranžové hostesky můžete potkat na každém kroku.
Foto: NaKole.cz

Švýcarské sýry, víno a čokoládu si můžete koupit u stánku označeném helvétským křížem. S informacemi o cykloturistice ve Švýcarsku už je to horší.

Nad hlavami vám budou lítat bikeři na jedinečné slopestyle dráze a podívanou na pomezí baletu a BMX předvede česká Flatlandová špička. Své jezdecké schopnosti otestujete hned na několika dovednostních drahách a vyzkoušíte si jízdu na kolech do města, do terénu, na elektriku, na vodu nebo třeba na sníh.
Zdroj: mestonakole.cz

Festival žije městskou cyklistikou, jak je vidět očima obyvatel Prahy – teens se mohou vyřádit při freeridu na umělých překážkách, dospělí raději dají kola na střechu a rychle z města ven. Taková je dnes realita na většině míst Prahy, světlou výjimkou je vybudovaná páteřní stezka podél Vltavy. Město na kole se odehrává v hezkém prostředí v kulisách s Pražským hradem, zároveň ale ukazuje na současný stav cyklodopravy v Praze. V porovnání s obdobnými festivaly ve Vídni nebo Berlíně trochu smutný obrázek.

Na festivale Město na kole nakonec najdete i něco městské cyklistiky.
Foto: NaKole.cz

Základní informace o festivalu Město na kole

• Termín: 13. – 14. dubna 2013
  • Místo: náplavka Dvořákova nábřeží – Na Františku
  • Vstup: zdarma
  • Další informace: www.mestonako­le.cz

Vstup do areálu výstavy je zdarma. Město na kole rozložilo svojí malou cyklistickou vesničku na páteřní stezce na vltavském nábřeží.
Jitka Vrtalová, 13.04.2013

Poutnický deník

Jiří Bouda
Tři velké cesty po Evropě na kole
OD SVATÉHO MATĚJE V PRAZE KE SVATÉMU JAKUBU V SANTIAGU DE COMPOSTELA (2003) CESTA ZPÁTKY - Z LISABONU DO PRAHY (2006) JAK JSEM…

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…