Město na kole klame jménem

Festival Město na kole, který dnes začal na nábřeží Vltavy v Praze, by podle svého jména měl ukazovat kolo především jako dopravní prostředek ve městě. Místo toho na pražské náplavce, kterou projíždí denně tisíce cyklistů, najdete exhibice adrenalinového sportu, energetické nápoje a prezentaci cukrovinek.

Vstup do areálu výstavy je zdarma.
Foto: Jitka Vrtalová

"Představíme stezky a resorty, odstartujeme závody, poradíme se sezonním servisem, vyrazíme dech triky na kolech,“ slibují organizátoři na stránkách festivalu Město na kole. Všichni, kdo zamířili během prvního slunečného víkendu na jednu z nejvytíženějších pražských tras podél Vltavy, musejí dát zapravdu. Cyklisté příliš nadšení nebyli, stánky zabraly většinu náplavky a úzký průchod mezi nimi donutil většinu z nich sesednout z kola.

Hlavním partnerem festivalu je ČEZ a oranžové hostesky můžete potkat na každém kroku.
Foto: NaKole.cz

Švýcarské sýry, víno a čokoládu si můžete koupit u stánku označeném helvétským křížem. S informacemi o cykloturistice ve Švýcarsku už je to horší.

Nad hlavami vám budou lítat bikeři na jedinečné slopestyle dráze a podívanou na pomezí baletu a BMX předvede česká Flatlandová špička. Své jezdecké schopnosti otestujete hned na několika dovednostních drahách a vyzkoušíte si jízdu na kolech do města, do terénu, na elektriku, na vodu nebo třeba na sníh.
Zdroj: mestonakole.cz

Festival žije městskou cyklistikou, jak je vidět očima obyvatel Prahy – teens se mohou vyřádit při freeridu na umělých překážkách, dospělí raději dají kola na střechu a rychle z města ven. Taková je dnes realita na většině míst Prahy, světlou výjimkou je vybudovaná páteřní stezka podél Vltavy. Město na kole se odehrává v hezkém prostředí v kulisách s Pražským hradem, zároveň ale ukazuje na současný stav cyklodopravy v Praze. V porovnání s obdobnými festivaly ve Vídni nebo Berlíně trochu smutný obrázek.

Na festivale Město na kole nakonec najdete i něco městské cyklistiky.
Foto: NaKole.cz

Základní informace o festivalu Město na kole

• Termín: 13. – 14. dubna 2013
  • Místo: náplavka Dvořákova nábřeží – Na Františku
  • Vstup: zdarma
  • Další informace: www.mestonako­le.cz

Vstup do areálu výstavy je zdarma. Město na kole rozložilo svojí malou cyklistickou vesničku na páteřní stezce na vltavském nábřeží.
Jitka Vrtalová, 13.04.2013

Rozhlednovým rájem 2019

Jiří Štekl
61 renovovaných, nových a ještě novějších rozhleden České republiky
Vzhůru na rozhledny – na kole, pěšky, vlakem, autem i lanovkou V další naší rozhlednové knize jsou představeny nové a krásné rozhledny…

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis i …

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.