Pobaltí na kole (8.) – Kolem ostrova Vormsi

Na trajektu silně foukalo (Jaroslav Tvrdík)

Estonsku náleží více než 1500 ostrovů a ostrůvků v Baltském moři. Na jeden z nich, kouzelný ostrov Vormsi nás zavedou i naši cyklocestovatelé. Po necelé hodině plavby na trajektu se najednou ocitnete v úplně jiném světě.

Pobaltí na kole (7.) – Po trati na západní pobřeží

Lokomotivní skanzen na bývalém nádraží v Haapsalu (Jaroslav Tvrdík)

V další části vyprávění o putování Estonskem se projedeme po luxusní cyklostezce, která nás dovede na západní pobřeží do lázeňského města Haapsalu.

Bristol cyklistický, částečně vzpřímený

Punkové dopravní značení v Bristolu. (Květoslav Syrový)

Bristol je jihozápadní branou britských ostrovů. Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie. Městem vede mnoho cyklistických stezek, které jsou napojeny na Národní systém cyklotras směrem na Londýn, Bath, Gloucester, Wales a dále na jihozápadní pobřeží Anglie.

Recenze kola Author Avion: Karbonový kros

Author Avion (NaKole.cz)

Těžko by se v Čechách hledal někdo, kdo by neznal kola Author. Není divu – za posledních patnáct let, kdy tato originální česká značka působí na českém trhu, je nabídka každým rokem bohatší, a to kvalitativně i kvantitativně. Nikoho tedy nepřekvapí, že již v roce 2009 se u nejvyšších modelů Author nabízí rám z karbonové pleteniny. Vyzkoušeli jsme, jak se jezdí na modelu Author Avion pro rok 2010.

Pobaltí na kole (6.) – Na Tallinn!

Turistický průmysl v centru Tallinu (Jaroslav Tvrdík)

Tallinn bývá částo nazýván perlou Pobaltí. Tento původně dánský přístav je zároveň krásným historickým městem, které svojí atmosférou asi nejvíce připomíná křivolaké uličky Starého města pražského. Jak zapůsobil na naše cyklopoutníky, to se dočtete v dalším díle cestopisu.

Jízda po Greenways Praha-Vídeň startuje dnes

Na cestě (NaKole.cz)

Skupina cyklistů v zelenobílých dresech projíždí návsí. Jedou zvolna, za jízdy si spolu vyprávějí nebo na sebe pokřikují. Většina z nich se zná už z předchozích jízd po Greenways, někteří jsou tu poprvé. Skupina 25 cyklistů absolvuje v následujících dvou týdnech cestu z Vídně do Prahy. V pelotonu nebudou chybět zástupci serveru NaKole.cz. Připojit se na českém území bude možné od pondělního rána.

Povodně cyklostezky vážně nepoškodily

Cyklostezka Bečva v okolí Hranic na Moravě (Michaela Škrobánková, Hranická rozvojová agentura)

Když jsme minulý týden zveřejnili pozvánku na výlety podél Baťova kanálu, ani ve snu nás nenapadlo, co se během několika dní na Moravě rozpoutá. Letecké záběry rozlitých řek a informace o předpovědi počasí byly asi nejsledovanějším tématem každodenního zpravodajství. Cyklostezek na Moravě se ale povodně dotkly mnohem méně, než by se mohlo zdát z televizních záběrů.

Recenze atlasu ČR s cyklotrasami (Žaket)

(NaKole.cz)

Na veletrhu Svět knihy představilo vydavatelství Žaket již druhé aktualizované vydání atlasu ČR s cyklotrasami. Jeden výtisk putoval i do redakce NaKole.cz a dnes se s vámi tak můžeme rozdělit o hodnocení tohoto mapového díla.

Baťův kanál: Nová cyklostezka i veletrh lodí

Baťův kanál tvoří osu turistické oblasti Slovácko, která je proslulá skvělými podmínkami pro cykloturistiku. Koncem dubna tu byly otevřeny nové úseky cyklostezky, tento víkend se navíc můžeme vydat na přehlídku lodí na Baťově kanálu. Nenáročná cyklistika po rovině nebo výlet na inlinech – to je náš tip na tento víkend.

Pobaltí na kole (5.) – Putování podél severního pobřeží a poloostrovů Estonska

Kostýmová atrakce pro turisty na hradě Toolse (Jaroslav Tvrdík)

Starověké hrady, deštné pralesy, bludné balvany a vůni moře – to vše můžete potkat na cyklostezce z městečka Kunda přes estonský národní park Lahemaa, kudy vede další etapa putování po Estonsku.

« Předchozí 1 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 Další »

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.