Pobaltí na kole (9.) – Vlakové dobrodružství na zpáteční cestě

Znovu cyklostezka po bývalé trati, tentokrát zpátečním směrem do Riispere (Jaroslav Tvrdík)

Závěrečný díl vyprávění Marie Tvrdíkové o cestování po baltských zemích nás zavede na estonské železnice. Že cestování vlakem s naloženým kolem není vždy v Česku úplně snadná  záležitost, si možná leckdo z vás už vyzkoušel. Ale víte, jak to vypadá v Estonsku?

Podél Bečvy s Toulavou kamerou

Cyklostezka Bečva před Valašským Meziříčím. (NaKole.cz)

Od pramenů Vsetínské Bečvy až do její soutok s Moravou jsme vyrazili na kolech společně s reportéry Toulavé kamery. S kamerou a stativem na rameně se filmaři vydali po stezce podél řeky. Jak jsme se přesvědčili, cyklostezka Bečva má co nabídnout MTB jezdcům i rodinám s dětmi.

Pobaltí na kole (8.) – Kolem ostrova Vormsi

Na trajektu silně foukalo (Jaroslav Tvrdík)

Estonsku náleží více než 1500 ostrovů a ostrůvků v Baltském moři. Na jeden z nich, kouzelný ostrov Vormsi nás zavedou i naši cyklocestovatelé. Po necelé hodině plavby na trajektu se najednou ocitnete v úplně jiném světě.

Pobaltí na kole (7.) – Po trati na západní pobřeží

Lokomotivní skanzen na bývalém nádraží v Haapsalu (Jaroslav Tvrdík)

V další části vyprávění o putování Estonskem se projedeme po luxusní cyklostezce, která nás dovede na západní pobřeží do lázeňského města Haapsalu.

Bristol cyklistický, částečně vzpřímený

Punkové dopravní značení v Bristolu. (Květoslav Syrový)

Bristol je jihozápadní branou britských ostrovů. Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie. Městem vede mnoho cyklistických stezek, které jsou napojeny na Národní systém cyklotras směrem na Londýn, Bath, Gloucester, Wales a dále na jihozápadní pobřeží Anglie.

Recenze kola Author Avion: Karbonový kros

Author Avion (NaKole.cz)

Těžko by se v Čechách hledal někdo, kdo by neznal kola Author. Není divu – za posledních patnáct let, kdy tato originální česká značka působí na českém trhu, je nabídka každým rokem bohatší, a to kvalitativně i kvantitativně. Nikoho tedy nepřekvapí, že již v roce 2009 se u nejvyšších modelů Author nabízí rám z karbonové pleteniny. Vyzkoušeli jsme, jak se jezdí na modelu Author Avion pro rok 2010.

Pobaltí na kole (6.) – Na Tallinn!

Turistický průmysl v centru Tallinu (Jaroslav Tvrdík)

Tallinn bývá částo nazýván perlou Pobaltí. Tento původně dánský přístav je zároveň krásným historickým městem, které svojí atmosférou asi nejvíce připomíná křivolaké uličky Starého města pražského. Jak zapůsobil na naše cyklopoutníky, to se dočtete v dalším díle cestopisu.

Jízda po Greenways Praha-Vídeň startuje dnes

Na cestě (NaKole.cz)

Skupina cyklistů v zelenobílých dresech projíždí návsí. Jedou zvolna, za jízdy si spolu vyprávějí nebo na sebe pokřikují. Většina z nich se zná už z předchozích jízd po Greenways, někteří jsou tu poprvé. Skupina 25 cyklistů absolvuje v následujících dvou týdnech cestu z Vídně do Prahy. V pelotonu nebudou chybět zástupci serveru NaKole.cz. Připojit se na českém území bude možné od pondělního rána.

Povodně cyklostezky vážně nepoškodily

Cyklostezka Bečva v okolí Hranic na Moravě (Michaela Škrobánková, Hranická rozvojová agentura)

Když jsme minulý týden zveřejnili pozvánku na výlety podél Baťova kanálu, ani ve snu nás nenapadlo, co se během několika dní na Moravě rozpoutá. Letecké záběry rozlitých řek a informace o předpovědi počasí byly asi nejsledovanějším tématem každodenního zpravodajství. Cyklostezek na Moravě se ale povodně dotkly mnohem méně, než by se mohlo zdát z televizních záběrů.

Recenze atlasu ČR s cyklotrasami (Žaket)

(NaKole.cz)

Na veletrhu Svět knihy představilo vydavatelství Žaket již druhé aktualizované vydání atlasu ČR s cyklotrasami. Jeden výtisk putoval i do redakce NaKole.cz a dnes se s vámi tak můžeme rozdělit o hodnocení tohoto mapového díla.

« Předchozí 1 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 50 Další »

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | 08.08.2022

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti letech jsme se vrátily na některá místa projetá v roce 2011. Svratecká vrchovina má stále co nabídnout, a proto je pěkné se vracet. Ve škole se zpíval lidový popěvek „na břehu Svratky roste…
HMS | 04.08.2022

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se zajímavými lidmi a na čtvrté pokračování jste si museli trochu počkat. O tom všem se dozvíte nejspíš už v dalším díle. Ale abych navázal na předchozí vyprávění, jsme ještě ve španělské Andalusii…
Martin_re-cyklista | 21.06.2022

Bikepacking španělsky 2.část: Z Valencie přes Castilla-La Mancha

Po příhodách v Katalánsku nás čeká nový terén a další životní zkušenosti ve Valencii a Castilla-La Mancha. Část druhá. Předchozí 1. část mého blogu si můžete přečíst zde. Valencia a Dos Aguas Z delty Rio Ebro přijíždíme vlakem do Valencie, kde pobýváme několik dní. Čekají nás zde naši známí…
Kristina | 16.06.2022

RUNDREISE 2022: Brenner - Reschen - Maloja

Můj blog za rok 2022:Pro letošní expedici mě napadl Engadin a Maloja. Už nevím proč a který z těch dvou pojmů dříve. Vždy pomýšlím na hory nebo moře. To jsou cíle, které voní výškami a dálkami. Loni jsme jeli k moři z Mori podél Adige. Letos nás Adige dovedla do hor ke svému prameni. Nakolák Petr.K…