Bike Brno už za dva týdny

(Michaela Kulíšková)

V Brně se už za dva týdny koná tradiční veletrh Sport Life. Nabídka pro cyklisty se letos poprvé prezentuje pod samostatnou značkou Bike Brno. Od 5. do 8. listopadu přivítá své návštěvníky největší akce tohoto druhu v České republice. Redakce NaKole.cz bude mít své zastoupení na dvou stáncích veletrhu.

Po stopách železné opony

František Šesták (František hejtmánek)

Za pár týdnů tomu bude už dvacet let, kdy se začaly stříhat dráty „Železné opony“ na českých hranicích. Symbol nesvobody, svého času střežený pohraničníky s kulomety, nášlapnými minami a elektrickými dráty pod proudem. Dnes je ale tato oblast také zeleným pásem, kde se díky vysídlení zachovaly nádherné kousky přírody. Celkem 2 530 km z německého Lübecku do italského Terstu projeli letos cyklocestovatelé František Šesták a František Hejtmánek.

Podunajská cyklostezka s vozíky a dětmi

Tři mámy, tři vozíky Croozer a Podunajská stezka (NaKole.cz)

Čtyři mámy, čtyři děti ve vozících Croozer a nejpohodovější evropská stezka. Týden na cestě mezi Lincem a Vídní jsme si užily spoustu legrace a kapku dobrodružství.

Rájem rozhlednovým II. – rozhledny z pohledu cyklisty

Rozhledna na zřícenině hradu Šelmberk leží nedaleko Mladé Vožice. (NaKole.cz)

Z letošního veletrhu Svět knihy jsem si přinesl knihu „Rájem rozhlednovým“ od Jiřího Štekla. Díky velkému zájmu vyšlo letos už druhé vydání. A protože rozhledny nás cykloturisty vždycky lákají, tenhle soupis 266 českých, moravských a slezských rozhleden považuji za užitečnou pomůcku.

Dolů k horám, vzhůru mezi kopce - střípky z expedice El Gafla

Cvrkot na vsi (Aleš Podivínský)

Poslední ze série vyprávění o rodině, která se čtyřmi dětmi, dvěma tandemovými koly a přívěsným vozíkem cestovala z Čech až do Maroka a zpět.

Neusiedler See na kole se psem

Na kole okolo Neusiedler See (Daniel Mourek)

Neziderské jezero (Neusiedler See) je jedno z mála velkých jezer v Evropě. „Moře pro Vídeňáky“, jak se mu někdy přezdívá, nabízí speciální služby cyklistům, divokou přírodu národního parku, to vše doplněné vínem z okolních vinic. Daniel Mourek se sem vydal s kolem, přítelkyní a třináctiměsíční kólií v přívěsném vozíku.

Kudy jela štafeta NaKole 2007

Poslední etapu štafety vezla Nakolík nejmladší účastnice – tříletá Anička (NaKole.cz)

První ročník štafety NaKole je už definitivně za námi. Chvíli to trvalo posbírat podklady, naskenovat a upravit, dát dohromady a uspořádat. Ale už je to tady – kompletní popis cesty štafetového kolíku naší zemí.

« Předchozí 1 30 31 32 33 34 35 Další »

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…