Jak se jezdí v dešti

(NaKole.cz)

Čeští cyklocestovatelé vyprávějí, jak si obvykle na cestách poradí s deštěm a s nepřízní počasí vůbec.

Ministr Gustáv Slamečka: Půjdu příkladem

S ministrem dopravy Gustávem Slamečkou jsme rozmlouvali v zasedací místnosti vedle jeho pracovny. (Petr Vít, Nakole.cz)

Je jasné podzimní ráno. Stojím před budovou Ministerstva dopravy a čekám na fotografa. Dnes máme domluvenou schůzku s mužem, který řídí pomyslný volant české dopravní politiky. Hned po příchodu mě zaujala dlouhá řada stojanů na kola. A jak ukázal rozhovor s ministrem dopravy Gustávem Slamečkou, není to jediné, co se ve své funkci chystá pro cyklisty udělat.

Ještě dnes je možné navštívit veletrh ITEP

Na veletrhu ITEP se stejně jako vloni prezentovaly společně portál NaKole.cz, Plzenskonakole.cz a certifikace Cyklisté vítáni. (Radka Žáková, Plzenskonakole.cz)

Veletrh cestovního ruchu ITEP v plzeňském Kulturním domě stojí za návštěvu. Mapy a tipy na cyklovýlety nabízí většina regionů, jen je někdy dobré se zeptat. Hned v přízemí u vchodu navíc najdete speciální cyklistický stánek, na kterém se společně představuje program Cyklisté vítáni, stezky Greenways, internetový portál Plzenskonakole.cz a NaKole.cz.

Bike Brno už za dva týdny

(Michaela Kulíšková)

V Brně se už za dva týdny koná tradiční veletrh Sport Life. Nabídka pro cyklisty se letos poprvé prezentuje pod samostatnou značkou Bike Brno. Od 5. do 8. listopadu přivítá své návštěvníky největší akce tohoto druhu v České republice. Redakce NaKole.cz bude mít své zastoupení na dvou stáncích veletrhu.

Po stopách železné opony

František Šesták (František hejtmánek)

Za pár týdnů tomu bude už dvacet let, kdy se začaly stříhat dráty „Železné opony“ na českých hranicích. Symbol nesvobody, svého času střežený pohraničníky s kulomety, nášlapnými minami a elektrickými dráty pod proudem. Dnes je ale tato oblast také zeleným pásem, kde se díky vysídlení zachovaly nádherné kousky přírody. Celkem 2 530 km z německého Lübecku do italského Terstu projeli letos cyklocestovatelé František Šesták a František Hejtmánek.

Podunajská cyklostezka s vozíky a dětmi

Tři mámy, tři vozíky Croozer a Podunajská stezka (NaKole.cz)

Čtyři mámy, čtyři děti ve vozících Croozer a nejpohodovější evropská stezka. Týden na cestě mezi Lincem a Vídní jsme si užily spoustu legrace a kapku dobrodružství.

Rájem rozhlednovým II. – rozhledny z pohledu cyklisty

Rozhledna na zřícenině hradu Šelmberk leží nedaleko Mladé Vožice. (NaKole.cz)

Z letošního veletrhu Svět knihy jsem si přinesl knihu „Rájem rozhlednovým“ od Jiřího Štekla. Díky velkému zájmu vyšlo letos už druhé vydání. A protože rozhledny nás cykloturisty vždycky lákají, tenhle soupis 266 českých, moravských a slezských rozhleden považuji za užitečnou pomůcku.

Dolů k horám, vzhůru mezi kopce - střípky z expedice El Gafla

Cvrkot na vsi (Aleš Podivínský)

Poslední ze série vyprávění o rodině, která se čtyřmi dětmi, dvěma tandemovými koly a přívěsným vozíkem cestovala z Čech až do Maroka a zpět.

Neusiedler See na kole se psem

Na kole okolo Neusiedler See (Daniel Mourek)

Neziderské jezero (Neusiedler See) je jedno z mála velkých jezer v Evropě. „Moře pro Vídeňáky“, jak se mu někdy přezdívá, nabízí speciální služby cyklistům, divokou přírodu národního parku, to vše doplněné vínem z okolních vinic. Daniel Mourek se sem vydal s kolem, přítelkyní a třináctiměsíční kólií v přívěsném vozíku.

Podél železné opony ze Šoproně do Štrasburku

Zástupce pelotonu přebírá v Šopronu memorandum za ochranu zeleného pásu, aby jej předala ve Štrasburku v Evropském parlamentu. Zleva ministr životního prostředí Maďarska Imre Szabó, ministr životního prostředí Rakouska Niki Berlakovich, redakce NaKole.cz (Naturathlon)

V těchto dnech projíždí Českem propagačníjízda pod názvem Naturathlon 2009. Na trase podél bývalé železné opony připomíná skupina sportovců ze šesti evropských zemí, abychom nezapomínali chránit jedinečné přírodní bohatství, které vzniklo v pásu podél hranic. Redakce NaKole.cz má v pelotonu svého zástupce.

« Předchozí 1 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 50 Další »