Minulý týden se z Nordkappu vrátil do rodné Ostravy Pavel Matějka. Trasu na nejsevernější výběžek Evropy a zpět absolvoval celou na kole. Za více než tři měsíce tak ušlapal osm a půl tisíce kilometrů. V rozhovoru vypráví o svých zážitcích z Polska, Německa, Švédska, Norska, Finska, Estonska, Lotyšska a Litvy.
Na českých nádražích jsou nově k vidění oranžové vagony s modrým symbolem kola. České dráhy testují nový model pro přepravu kol.
Na trhu je mapa páteřních evropských tras EuroVelo. Přestože síť o celkové délce 65.000 km teprve vzniká a leckde trasy existují jenom na papíře, je mapa ECF první ucelenou informací o trasách celoevropského významu.
Jak se v Polsku nakládají kola do vlaku a jak se jezdí na kole u našich severních sousedů.
Média zrovna zaplňovaly zprávy o vstupu naší země do Schengenského prostoru. Cíl naší jarní cesty byl tedy jasný – městečko Schengen na pomezí Německa, Francie a Beneluxu. Na cestě z Prahy do Lucemburska a zpět jsme na vlastní kůži zažili, co znamená Schengen.
Poslední úsek Panevropské trasy na území ČR vede z okraje Prahy až do centra. Tady pod Karlovým mostem trasa Paříž-Praha končí. Každému, kdo se po ní rozhodne vydat, přejeme hodně štastnou cestu - Bonne Chance!
Úzké silničky, které se šplhají až do nebe. Pestrobarevný proud cyklistů se vine před vámi jako had. Není to závod, je to Sella Ronda Bike Day.
Čtvrtý úsek Panevropské trasy na českém území nás zavede z Hořovic na okraj Prahy. Čekají nás tu silnice 2.třídy i pohodové cyklostezky, které vedou přes prvorepubliková letoviska s výletními restauracemi.
A je tu další část průvodce po Panevropské trase. Na cestě mězi Rokycany a Hořovicemi nás zavede do starobylé Dobřívi nebo do vojenského újezdu u Zaječova.
Řetězec oficiálních proslovů a formalit nebo oslava radosti z pohybu? Obojí jsem zažila na cestě s pelotonem Nadace Partnerství, který vezl svoje poselství z Drážďan přes Prahu do Vídně.
« Předchozí | 1 … 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 … 50 | Další » |