reklama

Průvodce po Panevropské trase (5.) - Radotín-Praha 15 km

Poslední úsek Panevropské trasy na území ČR vede z okraje Prahy až do centra. Tady pod Karlovým mostem trasa Paříž-Praha končí. Každému, kdo se po ní rozhodne vydat, přejeme hodně štastnou cestu - Bonne Chance!

Panevropsá cyklotrasa, Paneuropa-Radweg, piste cyclabe paneuropeénne
Panevropsá cyklotrasa, Paneuropa-Radweg, piste cyclabe paneuropeénne

Délka úseku: 15 km

Na okraji Prahy se značení mění. Praha má svůj vlastní systém cyklotras, který se svým číslováním liší od celostátního systému KČT. Kdo jel až do této chvíle po cyklotrase č. 3, ocitne se na A1. Trasa A1 je páteřní trasou, která vede po levém břehu Vltavy. V současné době je její vedení pouze provizorní Vrážskou a Radotínskou ulicí směrem do Velké Chuchle. Od srpna 2008 by stezka měla dále kopírovat břeh Berounky a Vltavy, tedy vést cyklisty v klidném prostředí podél vody odděleně od automobilové dopravy.

Z Radotína směrem do Prahy vede trasa po silnici. Bez krajnice a v hustém provozu pracovního dne může být cesta poměrně nebezpečná. Ve Velké Chuchli můžeme najet na stezku pro pěší a cyklisty, která vede souběžně se silnicí.

Po silničním úseku mezi Velkou a Malou Chuchlí následuje cyklostezka, která vede pod legendárními Barrandovskými skálami směrem do Hlubočep. Před sedmdesáti lety se tu scházely nejvýznamější osobnosti společenského žiovta. Barrandovská restaurace Terasy s otevřeným bazénem se stala pojmem. Dnes po koupališti pod Barrandovskou skálou zbývají jen vzpomínky. Ze dna bazénu rostou stromy, přesto je možné místo ještě najít. Cestou podjíždíme Barrandovský most, postavený v 80. letech.

Nebezpečný úsek v ulici Na Zlíchově vede po tramvajových kolejích, společně s automobily.

Kolem pivovaru Staropramen projedeme Smíchovem na pěší zónu Anděl. Křižovatka Anděl je snad jedinou pěší zónou v ČR, kde legálně mohou projíždět automobily, cyklisté však ne. Skrze centrální část Smíchova vede trasa A1 až na malostranskou­ Kampu.

Pod Karlovým mostem Panevropská trasa začíná, nebo pro někoho možná končí.

Ať už se kdokoli rozhodne projet si Panevropskou trasu, musí se připravit na českém území na hodně proměnlivé podmínky. V některých místech jedou cyklisté po samostatné cyklostezce, jinde trasa vede po silnici 2. třídy nebo po rozbitých a blátivých polních cestách.
Trasa Praha-Paříž ale není jen tipem na výlet. Je to především výzva pro obce a především pro kraje, aby se připojili k budování páteřních tras, které budou odpovídat německým a francouzským standardům. Jak se ukazuje, stávají se takové trasy v okolí měst důležitými dopravními koridory, které slouží ke každodennímu dojíždění do práce či do školy.
Naši cestu, zdokumentovanou fotografiemi, jsme podnikli na jaře 2008. Je to výpověď o podobě stezky Praha-Paříž, která se jistě bude časem měnit. Věříme, že už brzy budeme moci bezpečně a příjemně projet skrze celou Českou republiku.

Další informace

Cykloservisy na cestě:

Ski a Bike Centrum
Topasová 1
Praha 5 – Radotín
tel.: 257 912 495

Kola Na Statku
Pod Žvahovem 7/37
Praha 5 – Hlubočepy
tel.: 721 142 465

Jízdní kola u Anděla
Na Bělidle 31
Praha 5
tel.: 257 315 125

Zařízení se značkou Cyklisté vítáni:

Penzion Na statku
Pod Žvahovem 7/37
Praha 5 – Hlubočepy

Informační centra:

Pražská infor­mační služba
Staroměstská rad­nice
Staroměstské ná­městí 1
Praha 1
e-mail: [email protected]

Předchozí část seriálu

Jitka Vrtalová, 17.07.2008
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Výběr radaru na kolo, značka, mobilní app dnes v 00:21
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část včera v 21:32
Technické rady Technické dotazy a poznatky II včera v 20:46
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. včera v 10:55
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 08:44
Bezpečnost na kole ANC sluchátka včera v 06:25
Helmu nebo airbag? 17.05.2024
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

247 cyklistů (4 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024