Velký test skládacích kol (7.) – Dahon Espresso

Dahon Espresso (NaKole.cz)

Přijměte pozvání na šálek kávy, a nejde o kávu černou, ale o docela podařené espresso s mlékem. Ostatně právě barva kávy s mlékem je charakteristická pro design skládacího kola Dahon Espresso, které jsme pro vás otestovali.

Mezi doly s cyklopřívěsem

(NaKole.cz)

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Pobaltí na kole (2.) – Dobrodružství v Klaipédě a trocha kultury

Hora křížů v Litvě (Jaroslav Tvrdík)

Na cestu přes Polsko do litevské Klaipédy a přes Kuršskou kosu navazuje po malém dobrodružství s nosičem výlet do Šiauliai na známou Horu křížů (Kryžių kalnas).

Rozhledny stále rostou

Hrádek Větruše slouží dnes jako restaurace, z jejíž terasy uvidíte jako na dlani město Ústí nad Labem. (Ústí nad Labem)

V posledních letech zaznamenaly rozhledny obrovskou renesanci zájmu. Jarní počasí je jako stvořené pro výlet na kolech za některými nově postavenými rozhlednami, které se objevily v posledních letech. Pojďte se s námi podívat na svět z výšky!

NaKole.cz mediálním partnerem projektu Vltava-Labe-Press

Vydavatelství Vltava-Labe-Press v letošním roce opět připravuje speciál zaměřený na cykloturistiku. Vydavatel nejčtenějších regionálních titulů v ČR v tomto projektu spojil své síly s internetovým portálem NaKole.cz.

Pobaltí na kole (1.) – Přes Polsko na pobřeží Litvy

Na trajektu Klaipéda-Smyltiné: jsou vidět současně břeh pevniny a Kuršké kosy (vpravo) (Jaroslav Tvrdík)

Tři země, které jsme si zvykli označovat jako Baltské státy, mají za sebou dramatickou historii. Tři státy, ve kterých žije dohromady méně lidí než v Česku, jsme si zvykli tak trochu házet do jednoho pytle. Jak rozmanité jsou chutě Pobaltí, to objevila Marie Tvrdíková na cestě se svým (tehdy ještě budoucím) manželem.

První jarní víkend na nových cyklostezkách

(NaKole.cz)

V uplynulém roce přibylo v České republice 221 km nových cyklostezek. Máme před sebou první teplý víkend - vytáhněte kola a vyražte prozkoumat některé nově postavené úseky. Přinášíme několik tipů na výlet po stezkách, které ještě v loňském roce existovaly jen na papíře.

Kvalitní cyklostojany už i u nás

Vhodné cyklostojany v Praze-Karlíně (Archiv Komise HMP pro cyklistickou dopravu)

Má-li být cyklostojan v našich podmínkách pokládán za kvalitní, musí být především funkční. V Česku stále ještě přetrvává názor, že k zaparkování kola postačuje kolo postavit. Málokdo přemýšlí nad tím, zda si cyklista může také kolo dobře zamknout (tedy spojit vlastním zámkem běžné délky rám kola se stojanem) nebo zda si kolo parkováním nepoškodí. Řešení splňujících tyto podmínky přitom najdeme dost nejen v zahraničí, ale už i u nás.

Jak se zbavit bolestí kolen

Koleno je největší a nejsložitější kloub v lidské těle. Na kole dostávají kolena pořádně zabrat. (NaKole.cz)

Co nevidět je tu jaro. Většina cyklistů vytáhne kola a v chladném jarním vzduchu budou dohánět to, co zameškali přes zimu. Především na začátku tréninku dostanou zabrat právě kolena, která se mohou po zimě ozvat. Proto přinášíme přehled nejčastějších chyb, které vedou k bolestem kolen a návrhy na jejich léčbu.

Christiania Bike na veletrhu For Bikes

Petr Introvič, který má na starosti cyklisty na Technické správě komunikací hlavního města Prahy. (Květoslav Syrový)

Na veletrh For Bikes, který potrvá až do neděle v Praze-Letňanech, jsme dostali od dánské ambasády zapůjčeno nákladní kolo Christiania Bike. Podívejte se sami, kdo všechno se na něm projel.

« Předchozí 1 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 50 Další »

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…