Do kostela na kole

(dokostelanakole.cz)

Strmý nárůst automobilové dopravy v posledních letech se nevyhnul ani církevnímu prostředí. V neděli jsou kostely doslova obleženy auty. „Pojeďte do kostela na kole!“ je výzva a zároveň motto akce, kterou již potřetí pořádá několik křesťanských organizací.

Evropský týden mobility: příležitost pro cyklisty ve městech

Pražská cyklojízda na Nuselském mostě v Praze (Hynek Moravec)

Akce, určená nejen pro milovníky kol, ale i pro další, kterým není lhostejný stav dopravy a životního prostředí v našich městech - tak by se dal uvést Evropský týden mobility, který začíná ve čtvrtek 16. září. Následující článek přináší přehled cyklojízd a dalších akcí pro cyklisty, ke kterým se můžete přidat v následujícím týdnu i vy. (Aktualizováno 22. 9. 2010)

Pomohou nové dopravní značky cyklistům?

(NaKole.cz)

V průběhu několika dní vstoupí v platnost vyhláška  Ministerstva dopravy 247/2010 Sb., která mimo jiné zavádí nové dopravní značky pro cyklisty. Jak je vidět z reakcí médií, většina novinářů trochu tápe v tom, jaký je vlastně význam této úpravy a co přinese českým cyklistům.

Za sluníčkem na sever (1.) – Z Prahy na Rujánu

Mělnický zámek (NaKole.cz)

Co dělat, když ještě v půli června spí slunce kdesi za horami a venku to vypadá spíš na zamračený podzim? Sedněte na kolo a vyražte na sever. Tam snad bude o letním slunovratu slunečního svitu mnohem víc.

Leoš Tržil: Vyrůstal jsem v malé Šanghaji

Komunikace s médii patří ke každodenní práci ředitele dopravní policie. (NaKole.cz)

Obličej Leoše Tržila zná většina z nás hlavně z televizního zpravodajství – jako služby dopravní policie tu často komentuje statistiky dopravních nehod. Málokdo ale ví, že tento muž stojí za vznikem historicky prvního cyklopruhu v Česku. Původně měl na schůzku vyhrazeno jen 20 minut, nakonec jsme si o prosazování procyklistických opatření povídali bezmála tři čtvrtě hodiny.

Co kus to originál

Rozhledna nad vodojemem Ocmanice u Náměšti nad Oslavou (www.tesarske-prace.cz)

Rozhledny dnes zažívají svoji renesanci. V posledních letech vyrostly nebo byly otevřeny desítky těchto staveb, které přitahují turisty jako magnet. Podívejme se nyní na několik zajímavých nebo přímo kuriózních staveb. Třeba některé z nich stojí nedaleko vašeho domu a vy o tom ani nevíte....

Tour de Labe povede z Děčína do Magdeburgu

Z loňského ročníku Tour de Labe. (Jan Ritter)

Labská stezka patří v Německu k nejoblíbenějším cílům cykloturistů. U nás jsme v porovnání s našimi severními sousedy v budování bezpečných stezek pro cyklisty podél Labe o něco pozadu. Napomoci rozvoji má Tour de Labe – propagační jízda, které se účastní zástupci místní samosprávy. Letos se koná již podruhé. Jaký je stav Labské stezky v ČR a jaké nové služby pro cykloturisty jsou letos přichystány, se dočtete v následujícím článku.

V sobotu začínají na Valašsku Dny horské cyklistiky

Průvodcem po MTB stezkách nám byl Luboš Sušila ze Specialized bike resort Valašsko. (NaKole.cz)

V následujících dvou týdnech se jeden z nejhezčích koutů Moravy stane dějištěm akce pod názvem „Specialized Dny horské cyklistiky“. Vyznavačům sportovní jízdy v terénu nabízí mimo jiné možnosti vyjížděk s cykloprůvodcem. Výjimečným zážitkem budou určitě večerní a noční vyjížďky.

Pobaltí na kole (9.) – Vlakové dobrodružství na zpáteční cestě

Znovu cyklostezka po bývalé trati, tentokrát zpátečním směrem do Riispere (Jaroslav Tvrdík)

Závěrečný díl vyprávění Marie Tvrdíkové o cestování po baltských zemích nás zavede na estonské železnice. Že cestování vlakem s naloženým kolem není vždy v Česku úplně snadná  záležitost, si možná leckdo z vás už vyzkoušel. Ale víte, jak to vypadá v Estonsku?

Podél Bečvy s Toulavou kamerou

Cyklostezka Bečva před Valašským Meziříčím. (NaKole.cz)

Od pramenů Vsetínské Bečvy až do její soutok s Moravou jsme vyrazili na kolech společně s reportéry Toulavé kamery. S kamerou a stativem na rameně se filmaři vydali po stezce podél řeky. Jak jsme se přesvědčili, cyklostezka Bečva má co nabídnout MTB jezdcům i rodinám s dětmi.

« Předchozí 1 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 55 Další »

Valíme na moravu - podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)