Po pěti letech snažení se liberečtí cyklisté dočkali – jejich první městská cyklostezka se dostala až do centra, na Soukenné náměstí. Bezpečnější cestu kolařům umožnil zvlášť vyznačený pruh o délce 43 metrů jednosměrnou ulicí Barvířská, vedle kavárny Nisa.
Rozhovor s Ivanou Popelovou, náměstkyní primátora Českých Budějovic.
Právě dnes probíhá ve více než třech desítkách českých a moravských měst Evropský den bez aut, jímž končí Evropský týden mobility.
Včera ráno se uskutečnil nevídaný závod. Z východního a západního okraje Prahy vyrazili v půl osmé jezdci na kolech, aby změřili svoje síly s automobilem, MHD a motorkou. Cílem bylo centrum města, přesněji Český rozhlas, který byl zároveň pořadatelem celého závodu. Byli jsme u toho.
… i tak vypadá Den bez aut v některých českých městech.
Nebojte se, tohle nebude článek o hnusných bezohledných řidičích a ubohých cyklistech. Lidé jsou tací, jací jsou, neumějí být jiní a většinou se snaží být dobří. A to, ať už jedou na kolech nebo sedí v autě.
Zajímavý experiment vyzkoušeli v belgických Flandrách. Přepravní společnost De Lijn tu nabídla rodinám předplatné na MHD výměnou za jejich auta. Výsledek překvapil i samotné organizátory. Do projektu se zapojilo už 30 000 rodin.
V pátek 16. září, začne ve stovkách evropských měst již počtvrté Evropský týden mobility – týden, zaměřený na rozvoj ekologicky šetrné dopravy (veřejné dopravy silniční i železniční, cyklistiky a chůze) ve městech. Letos se mottem celé akce stalo heslo „Do práce a do školy – bez auta“.
Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.
Předem bych chtěl konstatovat, že moje úvahy o cestováním nejsou a nemohou být nezávislé, chtěl bych spíše vyprovokovat zamyšlení nad tím zda je lepší cestovat po těch našich hezkých českých komunikacích na kole či raději autem.
« Předchozí | 1 … 24 25 26 27 28 29 30 31 | Další » |