reklama

Za smrt cyklisty na Vídeňské ulici v Praze je odpovědna radnice

Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Foto: Václav Vrtal

Již více než tři roky ví pražská radnice o nebezpečném přechodu na Vídeňské. Již 15.2.2002 na nebezpečí upozornil tehdejší předseda občanského sdružení Oživení – Bohemian Greenways Petr Štěpánek na zasedání pracovní skupiny pro výstavbu cyklistických stezek. Štěpánek, dnes zastupitel v Praze 4, tehdy označil situaci na přechodu za typické čekání na smrtelný úraz:

Citace z dokumentu Podněty pro pracovní skupinu (Podnět 6):
„Problém: Přejezd přes Vídeňskou ulici na trase z Krče na JM je nebezpečný. Chybí semafor a přejezd pro cyklisty. Výstražné oranžové světlo je totiž motoristy ignorováno. Typické čekání na smrtelný úraz.
Návrh opatření: Zřídit světelnou křižovatku s přejezdem pro cyklisty obdobně jako přes ulici Sulickou před nádražím Krč na téže trase.“

2.7.2002 byli členové komise informováni, že podnět byl zaslán všem odpovědným osobám a institucím. Mezi adresáty byli i ředitel odboru dopravy Heroudek a tehdejší radní pro dopravu Hejl:

Citace z dokumentu Informace o předání podnětů pracovní skupiny:
Posíláme Vám informaci ve smyslu úkolu 4/1 ze 4. jednání PS VCT (které se konalo dne 15.5.2002), a úkolů 5/1 a 5/2 z 5. jednání PS VCT (které se konalo dne 12.6.2002) o předání podnětů.
Podněty pro zlepšení bezpečnosti byly předány TSK hl. m. Prahy – jednotlivým oblastním správám, podnět na vyznačení jízdního pruhu pro cyklisty v křižovatce před Obecním domem, z důvodu parkování automobilů v prostoru, kterým vede cyklistická trasa byl předán MČ Praha 1 – odboru dopravy a životního prostředí a podnět na nevhodné vzájemné umístění tlačítka a sloupku signalizace pro cyklisty na přejezdu pro cyklisty přes Sulickou ulici, byl předán TSK hl. m. Prahy.
Ing. Medek, Ing. Karban

Pánové Heroudek ani Hejl se problémem nezabývali. Po volbách v roce 2002 byl problém otevřen znovu. Upozornili na něj v dokumentu Návrh nutných opatření pro rozvoj cyklistické dopravy na území hl. m. Prahy v roce 2003 (příloha: projekty MHMP-cyklo-2003) na pracovní skupině pro cyklistiku sdružení Oživení, Děti Země, CEB a Partnerství. Na nebezpečný přechod upozorňoval i další zastupitel MČ Praha 4 Daniel Mourek. Materiál byl projednán za účasti radního Šteinera 3.6.2003.

Citace z dokumentu Projekty MHMP-cyklo-2003 – 13:
„Vídeňská u Michelského lesa (K2): Výstavba v místě současného přechodu pro chodce; náklady 1,5 mil. Kč“

Do krčského lesa denně chodí stovky lidí a všichni, kdo přicházejí od autobusů od Kačerova musejí přejít bez semaforů jeden ze dvou nebezpečných přechodů. Proti nim se od sídliště Krč řítí auta rychlostí často dvojnásobně přesahující povolenou rychlost.

„Je to strašné neštěstí. Na problém upozorňuji radnici již třetím rokem. Šokuje mne, že pánové Heroudek a Šteiner opakovaná upozornění ignorovali. Nelze postupovat způsobem, že se problémem začnu zabývat, až když je někdo zabit. Vedoucí odboru Heroudek takto selhal opakovaně (viz nedávná nehoda na tramvajové trati na Barrandov) a ukazuje se, že nedokáže pracovat koncepčně a řeší věci až když se stane neštěstí. Je na čase, aby radnice našla nového ředitele odboru. Pozůstalí by se měli s radnicí soudit o odškodné, radnice prokazatelně věděla o nebezpečném přechodu,“ vyjádřil se ke smrti cyklisty zastupitel MČ Praha Petr Štěpánek.

Fotogalerie

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu Přechod přes Vídeňskou ulici (stav 16.8.2005) Chodci se snaží přejít na přechodu přes Vídeňskou Vídeňská ulice na mapě Prahy s vyznačením kritického místa
tisková zpráva Oživení – Bohemian Greenways, www.greenways.cz, 17.08.2005
Do vaší knihovny

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis i …
207 Kč

Každý kopec bere … DECH

Milan Silný
Výborná inspirace k výletům na nejzajímavější české a příhraniční kopce.
Pátá kniha autora a volné pokračování jeho knih: Každý kopec má své ... NEJ Každý kopec stojí za ... TO Každý kopec se zvedá ... VÝŠ Víte…
279 Kč
Blogy

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

 ()
Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez cyklostezky. Část pátá. Probudíme se v jedné z více než 2000 obytných jeskyní, které dělají z Guadixu město s jejich největším počtem v Evropě. O Guadixu slyšelo málo lidí, přestože se nachází jen 60…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

 ()
Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

 ()
Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

 ()
V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka mírného sklonu naláká spoustu cyklistů včetně mě a Rendy. My konkrétně vyrazíme na dvě cyklostezky v okrese Tirschenreuth ve vládním obvodu Horní Falc. Zvolili jsme si třetí červnovou sobotu,…
Guiseppe | 27.08.2022

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

 ()
Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | 08.08.2022

O čem se mluví:

Lehokola Homebuilders lehokol 14 dnes v 01:29
NEcyklo VOLBA PREZIDENTA REPUBLIKY finále včera v 23:04
Rada při výběru kola Co vás zaujalo 264 včera v 22:35
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 184. včera v 22:02
Cestování na kole Tak kam letos 2023? včera v 21:48
Jaké to bylo - 132 včera v 21:21
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

149 cyklistů (3 přihlášení)

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z…
Kristina | 07.09.2022