reklama

Za smrt cyklisty na Vídeňské ulici v Praze je odpovědna radnice

Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Foto: Václav Vrtal

Již více než tři roky ví pražská radnice o nebezpečném přechodu na Vídeňské. Již 15.2.2002 na nebezpečí upozornil tehdejší předseda občanského sdružení Oživení – Bohemian Greenways Petr Štěpánek na zasedání pracovní skupiny pro výstavbu cyklistických stezek. Štěpánek, dnes zastupitel v Praze 4, tehdy označil situaci na přechodu za typické čekání na smrtelný úraz:

Citace z dokumentu Podněty pro pracovní skupinu (Podnět 6):
„Problém: Přejezd přes Vídeňskou ulici na trase z Krče na JM je nebezpečný. Chybí semafor a přejezd pro cyklisty. Výstražné oranžové světlo je totiž motoristy ignorováno. Typické čekání na smrtelný úraz.
Návrh opatření: Zřídit světelnou křižovatku s přejezdem pro cyklisty obdobně jako přes ulici Sulickou před nádražím Krč na téže trase.“

2.7.2002 byli členové komise informováni, že podnět byl zaslán všem odpovědným osobám a institucím. Mezi adresáty byli i ředitel odboru dopravy Heroudek a tehdejší radní pro dopravu Hejl:

Citace z dokumentu Informace o předání podnětů pracovní skupiny:
Posíláme Vám informaci ve smyslu úkolu 4/1 ze 4. jednání PS VCT (které se konalo dne 15.5.2002), a úkolů 5/1 a 5/2 z 5. jednání PS VCT (které se konalo dne 12.6.2002) o předání podnětů.
Podněty pro zlepšení bezpečnosti byly předány TSK hl. m. Prahy – jednotlivým oblastním správám, podnět na vyznačení jízdního pruhu pro cyklisty v křižovatce před Obecním domem, z důvodu parkování automobilů v prostoru, kterým vede cyklistická trasa byl předán MČ Praha 1 – odboru dopravy a životního prostředí a podnět na nevhodné vzájemné umístění tlačítka a sloupku signalizace pro cyklisty na přejezdu pro cyklisty přes Sulickou ulici, byl předán TSK hl. m. Prahy.
Ing. Medek, Ing. Karban

Pánové Heroudek ani Hejl se problémem nezabývali. Po volbách v roce 2002 byl problém otevřen znovu. Upozornili na něj v dokumentu Návrh nutných opatření pro rozvoj cyklistické dopravy na území hl. m. Prahy v roce 2003 (příloha: projekty MHMP-cyklo-2003) na pracovní skupině pro cyklistiku sdružení Oživení, Děti Země, CEB a Partnerství. Na nebezpečný přechod upozorňoval i další zastupitel MČ Praha 4 Daniel Mourek. Materiál byl projednán za účasti radního Šteinera 3.6.2003.

Citace z dokumentu Projekty MHMP-cyklo-2003 – 13:
„Vídeňská u Michelského lesa (K2): Výstavba v místě současného přechodu pro chodce; náklady 1,5 mil. Kč“

Do krčského lesa denně chodí stovky lidí a všichni, kdo přicházejí od autobusů od Kačerova musejí přejít bez semaforů jeden ze dvou nebezpečných přechodů. Proti nim se od sídliště Krč řítí auta rychlostí často dvojnásobně přesahující povolenou rychlost.

„Je to strašné neštěstí. Na problém upozorňuji radnici již třetím rokem. Šokuje mne, že pánové Heroudek a Šteiner opakovaná upozornění ignorovali. Nelze postupovat způsobem, že se problémem začnu zabývat, až když je někdo zabit. Vedoucí odboru Heroudek takto selhal opakovaně (viz nedávná nehoda na tramvajové trati na Barrandov) a ukazuje se, že nedokáže pracovat koncepčně a řeší věci až když se stane neštěstí. Je na čase, aby radnice našla nového ředitele odboru. Pozůstalí by se měli s radnicí soudit o odškodné, radnice prokazatelně věděla o nebezpečném přechodu,“ vyjádřil se ke smrti cyklisty zastupitel MČ Praha Petr Štěpánek.

Fotogalerie

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu Přechod přes Vídeňskou ulici (stav 16.8.2005) Chodci se snaží přejít na přechodu přes Vídeňskou Vídeňská ulice na mapě Prahy s vyznačením kritického místa
tisková zpráva Oživení – Bohemian Greenways, www.greenways.cz, 17.08.2005
Do vaší knihovny
Blogy

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

Pobaltí 2023 - 4. část

 ()
Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a nedaleko začíná národní park Lahemaa. Ten se vyznačuje ohromnými bludnými kameny ležícími přímo ve vodě. Pro snímky těch největších a nejefektnějších si musíte kousek zajet a potkat se tam s…
Peggy | 13.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 56 před 6 minutami
VOLBY 2025 dnes v 13:41
Vyjížďky, srazy, akce LontBent 2025 - říjen dnes v 13:21
NEcyklo Covid 24 dnes v 12:06
Co vás zaujalo 288 dnes v 10:58
Nejlepší vtip 56. dnes v 10:03
Jaké to bylo 158 dnes v 09:49
Jaké to bylo 157 včera v 14:07
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

280 cyklistů (11 přihlášených)

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych…
Fabulator | 07.10.2025