Mezi doly s cyklopřívěsem

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Foto: NaKole.cz

Minulý rok jsme vám nabídli výlet k bývalému dolu Mayrau (řečenému „Mayrovka“) na trase mezi Slaným a Kladnem. Dnešní tip leží nedaleko odtud. Trasa dlouhá 32 km je zvlášť vhodná pro malé děti a přívěsné vozíky za kola a vede po kvalitních zpevněných cestách.

Pro interaktivní verzi klikněte na obrázek s mapou. Zdroj: PLANStudio

Doporučujeme auto ponechat u Sletiště (1) – sportovní areál, kde je velké parkoviště zdarma, cyklomapa na tabuli a také možnosti, jak děti unavit cyklovýletem – pěkné nové dětské hřiště a aquapark, který můžete navštívit před cestou domů.

Vyjíždíme po trase 0017+0018 směr Turyňský rybník po pěkné zpevněné cestě, po přejezdu železniční tratě nás čekají pěkné výhledy do okolí a lavičky podél tratě.

Po přejezdu silnice jedeme okolo bývalé středověké osady Německá Lhota, kde jsou patrné základy domů a studny.

Jedeme podél bývalé koněspřežky, kde jsou i nyní vidět náspy (2). Zde máme možnost sjet k Turyňskému rybníku aneb Záplavám (3), zde je možnost občerstvení v restauraci Racek nebo v hotelu Fiala. Potom se můžeme opět vrátit zpět na trasu.

Pokud máme vlastní zásoby, vynecháme projížďku kolem koněspřežky a rybníku a pokračujeme po trase 0017 asi necelý kilometr po silnici s minimálním provozem a poté odbočíme do lesa.

Zde se držíme značení 0017. Cestou se můžeme občerstvit v nové restauraci „U červeného buku“ (4), kde je pískoviště s vybavením pro nejmenší.

Vydáme se směrem na Švermov, rodiště hokejisty Jaromíra Jágra.

Po necelých 3 km dorazíme k bývalému dolu Ferdinandka (5), kde je další informační tabule s mapou. Zde sjíždíme kolem výsypek bývalých dolů. Následuje prudší sjezd k záchranné stanici AVES s možností občerstvení a k vidění jsou zde zvířátka pro děti. AVES je při sjezdu po pravé ruce. Vstup je volný.

Po odpočinku se po stejné trase vydáme na zpáteční cestu na Sletiště (6).

Zajímavosti v okolí:

Další možnosti autem:

• Lány - muzeum T.G.Masaryka, zámecká obora a zámek (letní sídlo prezidenta)
  • Hrad Okoř

Hornický skanzen Mayrau
rodina Králova, 16.04.2010

Šťastná to země

Rosťa Gregor
Koloputování okolo Československa a jiné příběhy
„Co je to štěstí? Mít radost na duši a neubližovat tím druhým. Může tak být, milý čtenáři? Moje duše se raduje na cestách. A taky se …

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Jak jsem očuchával bikepacking - podruhé

První „zkouška bikepackingu" nebyla kdovíjaká a ani nepřinesla očekávané nadšení. Přesto po dvou týdnech, když si bolavé koleno odpočinulo a když i rozmrzelost opadla, rozhodl jsem se, že s tím nepraštím hned po prvním nezdaru. Naplánoval jsem další trasu, opět víkendovou, jen o něco delší a s…
JohnyB | 20.03.2021

Jak jsem očuchával bikepacking - poprvé

Bikepacking je stále ještě novým a pro mnohé neznámým pojmem. Je to zcela zvláštní odvětví cyklistiky. Dalo by se říci jakási směsice outdooru, cestování a survivalu – to vše dohromady a na kole. Bike = kolo; Packing = balení, balík, náklad. Volně přeloženo by se tedy dalo říci, že je to jízda na…
JohnyB | 14.02.2021

Okolo ČR - 1. část

Moje cyklistika-biková (jinou ani neprovozuji) se vyvíjela od prvotních začátků se šílenou výbavou, přes postupné navyšování ujetých kilometrů, amatérské bikové maratony až k poznání, že CESTA JE CÍL.A tak mimo ježdění s partou si „ordinuju" jedno až x denní bikové „laufy". Během covidového jara…
vrubozubec | 05.02.2021

Cykloturistika po Jižní Moravě

Určitě se to minulý rok stalo spoustě z Vás – naplánovaná dovolená, zaplacený zájezd, ale nakonec nemožnost odjet kvůli koroně. Sice jsem mohl dovolenou v práci odvolat, ale už jsem byl naladěnýna volnočasové vlně, tak jsem se rozhodl, že se nevzdám a dopřeju si turistiku s objevováním krás naší…
Hanar | 04.02.2021

Zapomenuté Frýdlantsko

Velmi rád objevuji zapomenuté kraje. Jsem o to radši, když se taková místa najdou v Česku, které mám křížem krážem proježděné, tedy spíše prochozené. Frýdlantsko má většina lidí spojené se strmými severními svahy Jizerských hor, které jsou rozervané divokými skalnatými roklemi, nad nimiž se tyčí…