Mezi doly s cyklopřívěsem

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Foto: NaKole.cz

Minulý rok jsme vám nabídli výlet k bývalému dolu Mayrau (řečenému „Mayrovka“) na trase mezi Slaným a Kladnem. Dnešní tip leží nedaleko odtud. Trasa dlouhá 32 km je zvlášť vhodná pro malé děti a přívěsné vozíky za kola a vede po kvalitních zpevněných cestách.

Pro interaktivní verzi klikněte na obrázek s mapou. Zdroj: PLANStudio

Doporučujeme auto ponechat u Sletiště (1) – sportovní areál, kde je velké parkoviště zdarma, cyklomapa na tabuli a také možnosti, jak děti unavit cyklovýletem – pěkné nové dětské hřiště a aquapark, který můžete navštívit před cestou domů.

Vyjíždíme po trase 0017+0018 směr Turyňský rybník po pěkné zpevněné cestě, po přejezdu železniční tratě nás čekají pěkné výhledy do okolí a lavičky podél tratě.

Po přejezdu silnice jedeme okolo bývalé středověké osady Německá Lhota, kde jsou patrné základy domů a studny.

Jedeme podél bývalé koněspřežky, kde jsou i nyní vidět náspy (2). Zde máme možnost sjet k Turyňskému rybníku aneb Záplavám (3), zde je možnost občerstvení v restauraci Racek nebo v hotelu Fiala. Potom se můžeme opět vrátit zpět na trasu.

Pokud máme vlastní zásoby, vynecháme projížďku kolem koněspřežky a rybníku a pokračujeme po trase 0017 asi necelý kilometr po silnici s minimálním provozem a poté odbočíme do lesa.

Zde se držíme značení 0017. Cestou se můžeme občerstvit v nové restauraci „U červeného buku“ (4), kde je pískoviště s vybavením pro nejmenší.

Vydáme se směrem na Švermov, rodiště hokejisty Jaromíra Jágra.

Po necelých 3 km dorazíme k bývalému dolu Ferdinandka (5), kde je další informační tabule s mapou. Zde sjíždíme kolem výsypek bývalých dolů. Následuje prudší sjezd k záchranné stanici AVES s možností občerstvení a k vidění jsou zde zvířátka pro děti. AVES je při sjezdu po pravé ruce. Vstup je volný.

Po odpočinku se po stejné trase vydáme na zpáteční cestu na Sletiště (6).

Zajímavosti v okolí:

Další možnosti autem:

• Lány - muzeum T.G.Masaryka, zámecká obora a zámek (letní sídlo prezidenta)
  • Hrad Okoř

Hornický skanzen Mayrau
rodina Králova, 16.04.2010

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka mírného sklonu naláká spoustu cyklistů včetně mě a Rendy. My konkrétně vyrazíme na dvě cyklostezky v okrese Tirschenreuth ve vládním obvodu Horní Falc. Zvolili jsme si třetí červnovou sobotu,…
Guiseppe | 27.08.2022

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | 08.08.2022

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti letech jsme se vrátily na některá místa projetá v roce 2011. Svratecká vrchovina má stále co nabídnout, a proto je pěkné se vracet. Ve škole se zpíval lidový popěvek „na břehu Svratky roste…
HMS | 04.08.2022

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se zajímavými lidmi a na čtvrté pokračování jste si museli trochu počkat. O tom všem se dozvíte nejspíš už v dalším díle. Ale abych navázal na předchozí vyprávění, jsme ještě ve španělské Andalusii…