Mezi doly s cyklopřívěsem

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Foto: NaKole.cz

Minulý rok jsme vám nabídli výlet k bývalému dolu Mayrau (řečenému „Mayrovka“) na trase mezi Slaným a Kladnem. Dnešní tip leží nedaleko odtud. Trasa dlouhá 32 km je zvlášť vhodná pro malé děti a přívěsné vozíky za kola a vede po kvalitních zpevněných cestách.

Pro interaktivní verzi klikněte na obrázek s mapou. Zdroj: PLANStudio

Doporučujeme auto ponechat u Sletiště (1) – sportovní areál, kde je velké parkoviště zdarma, cyklomapa na tabuli a také možnosti, jak děti unavit cyklovýletem – pěkné nové dětské hřiště a aquapark, který můžete navštívit před cestou domů.

Vyjíždíme po trase 0017+0018 směr Turyňský rybník po pěkné zpevněné cestě, po přejezdu železniční tratě nás čekají pěkné výhledy do okolí a lavičky podél tratě.

Po přejezdu silnice jedeme okolo bývalé středověké osady Německá Lhota, kde jsou patrné základy domů a studny.

Jedeme podél bývalé koněspřežky, kde jsou i nyní vidět náspy (2). Zde máme možnost sjet k Turyňskému rybníku aneb Záplavám (3), zde je možnost občerstvení v restauraci Racek nebo v hotelu Fiala. Potom se můžeme opět vrátit zpět na trasu.

Pokud máme vlastní zásoby, vynecháme projížďku kolem koněspřežky a rybníku a pokračujeme po trase 0017 asi necelý kilometr po silnici s minimálním provozem a poté odbočíme do lesa.

Zde se držíme značení 0017. Cestou se můžeme občerstvit v nové restauraci „U červeného buku“ (4), kde je pískoviště s vybavením pro nejmenší.

Vydáme se směrem na Švermov, rodiště hokejisty Jaromíra Jágra.

Po necelých 3 km dorazíme k bývalému dolu Ferdinandka (5), kde je další informační tabule s mapou. Zde sjíždíme kolem výsypek bývalých dolů. Následuje prudší sjezd k záchranné stanici AVES s možností občerstvení a k vidění jsou zde zvířátka pro děti. AVES je při sjezdu po pravé ruce. Vstup je volný.

Po odpočinku se po stejné trase vydáme na zpáteční cestu na Sletiště (6).

Zajímavosti v okolí:

Další možnosti autem:

• Lány - muzeum T.G.Masaryka, zámecká obora a zámek (letní sídlo prezidenta)
  • Hrad Okoř

Hornický skanzen Mayrau
rodina Králova, 16.04.2010

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Slovinsko – Julské Alpy – Triglavský národní park

Stejný termín, stejná cestovní kancelář, v únoru obsazujeme poslední volná místa a těšíme se do nepoznané krajiny. Polovinu země zabírají lesy, třetinu hory, 28 vrcholů přesahují hranici dvou tisíc metrů. Vzpomínám, jak jsem víc, jak před 20 lety odpovídala na jakousi anketu cestovní kanceláře, kam…
HMS | 12.06.2018

Cykloputování podél Ohře, Labe a Vltavy - květen 2018 reportáž

Navázali jsme na naše loňské putování po Krušných horách u Karlových Varů. Vyrazili jsme v počtu 13 účastníků na cykloakci v termínu 4. - 8. května a vlakem jsme se v pátek přepravili do Ostrova nad Ohří. Celkem 6 mužů a 7 žen, tedy ženy v přesile :-D Trasa byla pohodová, většinou po asfaltovém…
Ladama | 10.06.2018

Kalottireitti – k nejvyšší hoře Finska Halti

Nordkalottleden (švédsky; česky Cesta Severní Kalotou, švédsky Nordkalottleden, norsky: Nordkalottruta, finsky: Kalottireitti) je značená turistická stezka v polární oblasti v severských zemích, v oblasti Severní Kalota. Cesta má celkovou délku 800 km a leží podél hranice Norska, Švédska a Finska.…
šíp | 28.05.2018

Kambrickým pohořím středního Walesu (2018)

Občas tu a tam čtu nebo i zaslechnu od některých cyklistů - převážně přespolních dálkařů, že prý se v Británii moc jinak nedá cykloturistikovat než jen po silnicích nebo cyklostezkách. Jak s tímto tvrzením nelze souhlasit a naopak jak rozmanité možnosti pro kola zdejší království nabízí snad trochu…
cyklo-poustevnik | 28.05.2018

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

MTB a krosová kola Defekty v terénu a podobné problémy? dnes v 00:40
NEcyklo Nejlepší vtip XXXVIII včera v 23:50
Co vás vytočilo 120 včera v 23:14
Elektrokola vynechává, cuká včera v 22:57
MTB a krosová kola Porovnání Kellys vs Scott nebo odpovidajici.. včera v 22:54

179 cyklistů (1 přihlášený)