Mezi doly s cyklopřívěsem

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Foto: NaKole.cz

Minulý rok jsme vám nabídli výlet k bývalému dolu Mayrau (řečenému „Mayrovka“) na trase mezi Slaným a Kladnem. Dnešní tip leží nedaleko odtud. Trasa dlouhá 32 km je zvlášť vhodná pro malé děti a přívěsné vozíky za kola a vede po kvalitních zpevněných cestách.

Pro interaktivní verzi klikněte na obrázek s mapou. Zdroj: PLANStudio

Doporučujeme auto ponechat u Sletiště (1) – sportovní areál, kde je velké parkoviště zdarma, cyklomapa na tabuli a také možnosti, jak děti unavit cyklovýletem – pěkné nové dětské hřiště a aquapark, který můžete navštívit před cestou domů.

Vyjíždíme po trase 0017+0018 směr Turyňský rybník po pěkné zpevněné cestě, po přejezdu železniční tratě nás čekají pěkné výhledy do okolí a lavičky podél tratě.

Po přejezdu silnice jedeme okolo bývalé středověké osady Německá Lhota, kde jsou patrné základy domů a studny.

Jedeme podél bývalé koněspřežky, kde jsou i nyní vidět náspy (2). Zde máme možnost sjet k Turyňskému rybníku aneb Záplavám (3), zde je možnost občerstvení v restauraci Racek nebo v hotelu Fiala. Potom se můžeme opět vrátit zpět na trasu.

Pokud máme vlastní zásoby, vynecháme projížďku kolem koněspřežky a rybníku a pokračujeme po trase 0017 asi necelý kilometr po silnici s minimálním provozem a poté odbočíme do lesa.

Zde se držíme značení 0017. Cestou se můžeme občerstvit v nové restauraci „U červeného buku“ (4), kde je pískoviště s vybavením pro nejmenší.

Vydáme se směrem na Švermov, rodiště hokejisty Jaromíra Jágra.

Po necelých 3 km dorazíme k bývalému dolu Ferdinandka (5), kde je další informační tabule s mapou. Zde sjíždíme kolem výsypek bývalých dolů. Následuje prudší sjezd k záchranné stanici AVES s možností občerstvení a k vidění jsou zde zvířátka pro děti. AVES je při sjezdu po pravé ruce. Vstup je volný.

Po odpočinku se po stejné trase vydáme na zpáteční cestu na Sletiště (6).

Zajímavosti v okolí:

Další možnosti autem:

• Lány - muzeum T.G.Masaryka, zámecká obora a zámek (letní sídlo prezidenta)
  • Hrad Okoř

Hornický skanzen Mayrau
rodina Králova, 16.04.2010

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis i …

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…