Bristol cyklistický, částečně vzpřímený

Bristol je jihozápadní branou britských ostrovů. Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie. Městem vede mnoho cyklistických stezek, které jsou napojeny na Národní systém cyklotras směrem na Londýn, Bath, Gloucester, Wales a dále na jihozápadní pobřeží Anglie.

Punkové dopravní značení v Bristolu.
Foto: Květoslav Syrový

Ve své historii mnohokráte přestavované město, je v současnosti charakteristické svými doky, ze kterých se neustále ozývá stavební ruch. Původní industriální nábřeží se nyní postupně mění v multifunkční zóny s bydlením, obchody a restauracemi a dřívější tmavá zákoutí se proměňují v oddechové zóny. Dnes půlmilionový Bristol v řešení dopravy trochu ztrácí. Je to především z důvodu stále nedokončeného systému kolejové dopravy. Jeho dostavba je především díky geografickým poměrům velmi nákladná. Přes časté dopravní zácpy se zde však daří i dopravě, kterou by zde čekal málokdo. Relativní kopcovitost a nepřízeň počasí překvapivě není překážkou. V zimních měsících Bristol připomíná spíše nočník Evropy než centrum jihozápadní anglické vzdělanosti. Město je i tak abnormálně cyklistické. Projeďte se tedy jednu zářijovou sobotu při levém obrubníku a pojďte se podívat, jak se daří městu – skoro vzpřímenému dvacátníkovi, který cyklisticky dospívá.

Jak se jezdí ve městě námořního obchodu, leteckého průmyslu, informačních technologií, finančních služeb a turistiky, se můžete podívat v dalším fotografickém seriálu zde.

Autorem fotografií i textu je Květoslav Syrový – dopravní projektant v kombinaci oborů: doprava / urbanismus / životní prostředí. Absolvent ČVUT – Fakulty stavební, obor životní prostředí v kombinaci oborů uvedených výše. Nyní se již sedmým rokem zabývá integrací cyklistické dopravy od A do Z, tj. od plánování v území, projektovou a inženýrskou přípravu, až k realizaci a vlastním dozoru na stavbách. Dále je členem Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a členem pracovní skupiny při Ministerstvu dopravy, kde se podílí na přípravě návrhů na doplnění české legislativy a technické literatury o prvky pro cyklisty. Pracuje jako poradce národního cyklokoordinátora. Je posedlý představou narovnaných zad nejen při jízdě na kole, ale i narovnaných zad morálních. „Čech totiž nemusí být cyklistou, jenž se nahoře hrbí a dole šlape“.

Punkové dopravní značení v Bristolu. Bristol je kopcovitý, přesto se jezdí - i na periferii po jednom z nejslavnějších britských mostů, Clifton suspension bridge.
Květoslav Syrový, 27.05.2010

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…