Budapešťská cyklojízda

Budapešť 22.4.2005 (rgranc)

Budapešť, krásné starobylé město nad Dunajem se v lecčems podobá Praze. Koncem dubna se tu sjelo deset tisíc cyklistů. Společná jízda centrem pod názvem Kritická mez – Critical Mass měla jasné poselství – kolo do města patří.

Evropská „Cyklostezka“

Cyklostezka na Evropské (Štěpán Boháč)

V létě 2004 byla v Praze 6 podél Evropské ulice vybudována 2,5 km dlouhá dělená pěší a cyklistická stezka, kterou pražská radnice hrdě prezentovala v rámci Evropského týdne mobility jako důkaz podpory cyklistické dopravy. Pojďme se tedy na Evropskou podívat...

Protest automatismu

Pražská cyklojízda, 21.4.2005 (Zbyněk Pecák)

Cyklistická mše svatá. I tak by se mohla nazývat protestní akce vyznavačů jízdních kol, kteří každý třetí čtvrtek v měsíci vyrážejí do pražských ulic. Orodují za bezpečné koridory, proplouvají plechovou lavinou a tvrdí: „Neblokujeme dopravu, MY JSME DOPRAVA!“

Na kolo jen s přilbou

Ilustrační foto (Spiralis)

Kampaň prevence úrazů cyklistů vyvrcholí během červnových Dnů bez úrazů.

Aktuální stav cyklistické dopravy v Brně

Brněnská cyklojízda ke Dni Země 22.4.2005 (Bicybo)

Tradiční jízda cyklistů ke Dni Země byla opět příležitostí připomenout neutěšené podmínky cyklistické dopravy v Brně. Jak to tedy vypadá a co můžeme očekávat v letošním roce?

Značené cyklotrasy na území Prahy

Cyklistický pruh v ulici Na Slupi (Oživení)

Do roku 2004 město realizovalo a provozuje následující trasy celoměstského systému cyklistických tras na území hl. m. Prahy (zdroj Ústav dopravních informací):

Možnosti pro cykloturisty v Praze

Pražská zoologická zahrada (Václav Vrtal)

Kam v Praze na kole? Jaké možnosti a služby česká metropole cyklistům nabízí? Odpovědi na tyto a další otázky týkající se cykloturistiky v hlavním městě naleznete v následujícím článku.

Jak jsem viděl cyklojízdu

Jízda městem (Michal Křivohlávek)

O cyklojízdách v Praze jsem si před pár lety povídal se spolumajitelem známého sportovního časopisu. „No jo, to jsou ty dredaři. Hlavně že můžou proti něčemu protestovat“, zhodnotil stručně celou akci. Pár dní předem se rozjela celkem živá diskuse na bike-forum.cz. Zastánci a odpůrci se tam sekali hlava nehlava. Tak jsem se jel 21. dubna podívat osobně.

Lyon nabízí lidem k využití 2000 kol, aby odlehčil dopravě

Ilustrační foto (Archiv)

Ve snaze odlehčit městské dopravě i životnímu prostředí se radnice francouzského města Lyonu rozhodla dát místním lidem k dispozici 2000 kol, jejichž použití by mělo většinou vyjít zdarma. Lyonští radní se podle listu Le Monde inspirovali příkladem Vídně, kde byl před několika lety podobný systém zaveden. Vídeň od něho ovšem předloni po špatných zkušenostech ustoupila.

Snídaně pro cyklisty a novináře

Snídaně na ulici (Jitka Vrtalová)

Dnes ráno na Mariánském náměstí spolu posnídali novináři a cyklisté. Na parkovišti před pražským Magistrátem tak možná začala nová tradice společných akcí, které mají upozornit na přílišné zatížení historického centra automobilovou dopravou.

« Předchozí 1 28 29 30 31 32 33 34 Další »

TRANSKAVKAZ – nalehko

Je to více než 40 let co jsem v antikvariátu našel knížku „Kavkazská cesta"od Julia Komárka. Popis cesty kavkazskou Svanetií (v dnešní Gruzii), kterou autor vykonal v roce 1913 se svým spolustudentem zoologie. Popis plný lehkého studentského humoru, dobrodružství, porozumění pro místní reálie.…
mirekbik | 01.08.2018

Valíme na Moravu - poprvé

Na Moravě, v Třebíči, máme tetičku. Já, bratr, děda a kamarád Slávek za ní a za dalšími příbuznými v okolí jezdíme každý rok, někdy i dvakrát. Cesta autem dlouhá 250 km, skoro tři a půl hodinky jízdy. A tak jsem si řekl, pro cyklistu dobrá výzva! V žádném případě ale nepojedu po hlavní silnici!…
JohnyB | 28.07.2018

Welzlův kvadriatlon 2018 - extrémní závod pohledem programátora

Varování - následující vyprávění je dlouhé a nezkušený čtenář by se raději neměl do čtení vůbec pouštět. Pokud preferujete pohyblivé obrázky zkuste raději reportáž České televize. Před lety mě zaujal závod Hornettlon, což je inline kvadriatlon, tedy triatlon rozšířený o inline bruslení. Na tomhle…
Jrr | 23.07.2018

Kola v autobuse

Zdravím všechny. No jo, máte recht :-)
Drak007 | 23.07.2018

Dámská 2018 -přes 3 vrchy, 3 řeky, 3 země

Letošní termín, kdy vyjet na „Dámskou" byl daný datem 14. 7. a využily jsme pozvánku na návštěvu od kamarádky Ivy do Semil - Bítouchova. V sobotu 14. 7. v den dobití Bastily jedeme ráno na Hlavní nádraží a vlakem se přesouváme do Turnova. Původně jsme měly začínat v Mnichově Hradišti, projet Českým…