Nouzové opravy v terénu (2.) – Opravy pohonného systému aneb není řetěz jako řetěz

Oprava pohonného systému ()

Druhé pokračování Bike školy se týká mechanismu, který celé kolo dává do pohybu – tedy starosti o řetěz. Pokud nevíte, co znamená nýtovačka, jak se pere řetěz či co si počít se zamrzlým řetězem, právě pro vás je určený tento článek.

Rezervace jízdních kol ve vlacích - užitečná služba nebo komplikace?

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

V listopadu loňského roku oznámily České dráhy novinky pro sezónu 2012. NaKole.cz jsme zaznamenali především dotazy, které se týkaly kol ve vlacích a jejich rezervací. Od Petra Šťáhlavského, tiskového mluvčího Českých drah, dorazilo na naši adresu obsáhlé vysvětlení. Z něho jasně vyplývá, že situace s rezervacemi není vůbec jednoduchá - liší se ceny i lhůty, do kdy je možné rezervaci provést.  I když ve většině případů se s kolem do vlaku nějak dostanete, u některých spojů je stále rezervace povinná. Cestujete-li s kolem, vyplatí se zjistit si podmínky předem...

Městem na kole (4.) – „V19“: Prostor pro cyklisty

(publikace Městem na kole)

Seriál NaKole.cz postupně představil základní cyklistická opatření, která můžete potkat v českých městech. Co znamená prostor pro cyklisty a jak se na něm pohybovat si přečtete právě dnes...

Nouzové opravy v terénu (1.) - Oprava duše a pláště, nouzové postupy

Oprava duše a pláště ()

Známe lidi, kteří se upřímně diví tomu, že někdo může píchnut kolo. Vždyť jim se nikdy nic takové ještě nestalo, a vozit s sebou nářadí natož pumpičku proto považují za úplně zbytečné. Stejně jako známe pár šťastlivců, kteří vyhráli ve sportce, nepatříme mezi tyto vyvolené a tak jsme měli mnohokrát příležitost si vyzkoušet opravu kola i v těch nejméně vhodných a příjemných podmínkách. (Aktualizováno 8. 3. 2012)

Bike škola: Základní opravy a seřízení jízdních kol

(Jitka Vrtalová)

Jaro co nevidět začne a to pro cykloturistu znamená jediné - nastane čas vytáhnout kolo ze sklepa na první jarní vyjížďku. Aby vás nenechalo kolo na holičkách, je tady nový seriál , který přinese návody na základní opravy kola v terénu a na jeho seřízení. Při tvorbě jsme spolupracovali s Alpským klubem Brno a sítí prodejen Cykloworld, které v společně pořádají sérii workshopů pro bikery z Brna a okolí pod názvem „Biková škola“.

Cyklosauna: Má Praha světový unikát?

(Jakub Smolík)

Jednou za čas můžete v okolí Vltavy v Praze spatřit zvláštní oválný předmět na dvou kolech, který uvnitř světélkuje. Pokud máte to štěstí a zahlédnete jej, stali jste se svědky provozu pražské cyklosauny. Nápad na pojízdnou saunu, kterou si každý může připojit ke kolu a přivézt přímo k rybníku nebo řece, vznikl v mezi pražskými cyklisty. Prý jde o světový unikát, který nemá obdoby ani ve Finsku, rodné zemi sauny...

Na hory se slevou

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Slevy se staly heslem dne. Slevové karty a balíčky služeb pevně zakotvily také v nabídce českých lyžařských areálů. Přinášíme vám přehled míst, které vsadily na balíčky služeb jako lákadlo pro lyžaře a kde můžete využít slev, bonusů a nejrůznějších karet.

Nový atlas Labské stezky je na trhu

(Atlas Labská cyklotrasa v ČR 2011)

Dálková cyklotrasa podél Labe u nás zdaleka nedosahuje popularity, jakou má v sousedním Německu. Nejednotné značení, různá kvalita povrchu a nedostatečné mapové podklady se podepsaly na tom, že většina německých turistů dojede maximálně do Děčína nebo Ústí, kde otáčejí řídítka svých kol zpátky na sever do Německa. Češi zase, pokud jde o dálkové trasy, raději vyrazí na jih k Dunaji do Rakouska. Labskou trasu v celé délce v ČR mapuje nový cykloturistický atlas, který vyšel koncem loňského roku.

Holiday World odstartoval, o víkendu otevírá brány veřejnosti

Holiday World 2012 (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Veletrh cestovního ruchu, to není jen křepčení okrojovaných dívčin, které mají za úkol přitáhnout pozornost návštěvníků k regionu nebo městu. Na letošním Holiday World se dají sehnat i užitečné informace pro cestování, ať už individuální nebo s cestovní kanceláří. Byli jsme se tu podívat, co může být zajímavého pro cykloturisty, bikery, in-line bruslaře nebo turisty.

Poslanecká sněmovna rozhodla: Vozíky mohou na české silnice

(Dvě plus dvě)

Diskuse o přívěsných vozících za jízdní kola spěje ke svému závěru. Poslanecká sněmovna včera odpoledne schválila novelu silničního zákona, která určuje podmínky pro přepravu dětí. Poslanci se shodli, že cyklopřívěsy budou jezdit všude, kam mají povolení jezdit také jízdní kola. (aktualizováno 13. 2. 2012)

« Předchozí 1 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 84 Další »

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…