Alpy začínají hodinu za Vídní

Nejvyšší vrchol Vídeňských Alp dosahuje přes dva tisíce metrů. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Jedete po Dunajské stezce, úrodnou nížinou podél řeky se blížíte k Vídni. Jen hodinu cesty autem jsou přitom vzdálené alpské štíty s bělavou sněhovou čepicí, která mizí až s prvními přísliby léta. A právě tato část Dolního Rakouska dodnes okouzluje technikou, jež dokáže překonat alpská údolí mohutnými viadukty, po kterých se prohánějí parní lokomotivy. Podívali jsme se na tři místa, která dodnes vyvolávají údiv a okouzlují nejen vyznavače železnic.

Podunajská cyklostezka s vozíky a dětmi

Tři mámy, tři vozíky Croozer a Podunajská stezka (NaKole.cz)

Čtyři mámy, čtyři děti ve vozících Croozer a nejpohodovější evropská stezka. Týden na cestě mezi Lincem a Vídní jsme si užily spoustu legrace a kapku dobrodružství.

Cyklistický průvodce Vídní

Oblíbenost jízdních kol nejlépe dokumentují stále naplněné stojany kdekoli v pěší zóně, náš obrázek je z vídeňských „Příkopů“ (Graben). (Olomoučtí kolaři)

V rakouském hlavním městě lze nalézt celou řadu inspirativních řešení, z nichž některá jsou v ČR dosud jen zbožným přáním cyklistické veřejnosti. Na druhé straně se samozřejmě ani Vídeň nevyhnula chybám, ze kterých je třeba se poučit.

« Předchozí 1 2 Další »

První dobrodružství v sedle

Asi málokdo dokáže zapomenout na své první větší cyklistické dobrodružství. I já si to své velmi dobře pamatuji - možná i proto, že to není zase tak strašně dávno, ale přeci jen od té doby třináctkrát sníh zasypal hory, třináctkrát odkvetly lípy a třináctkrát vlaštovky přilétly z teplých krajin.…
JohnyB | 16.05.2019

Cesta z města (ba i z vesnice) aneb West Highland Way romantiky zbavená

Před několika lety jsem byla se svojí maminkou na poznávacím (a velmi drahém) zájezdu do Skotska. Za čtyři dny nás povozili po všech výrazných pamětihodnostech a zejména v místech, kde nám bylo dopřáno ze silničního odpočívadla se pár minut pokochat výhledy do přírody, ve mně uzrálo přesvědčení, že…
Ifča | 12.05.2019

Vietnam na kole 2019

Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré, známý chválil…
RendaStr | 06.05.2019

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 7. - závěr

Část 7 - Ukrajina, Slovensko, Polsko a hurá domů Minule jsem psala, že Karpaty nekončí v Rumunsku, ale pokračují na Ukrajinu. Zbylo nám ještě pár dní nad plán, tak jsme po směru karpatského oblouku vyrazili dál. Přejeli jsme Tisu a rázem jsme se ocitli v jiném světě. Ve světe mimo EU, který je…
Peggy | 06.05.2019

Rumunským a srbským Banátom 2018

Pôvodne plánovanú cestu po Balkáne (Srbsko, Kosovo, Macedonia, Albánsko, Č. Hora, B a H, Chorvatsko) "zrušilo" búrkové počasie v tejto oblasti, záplavy, zosuvy pôdy a krupobitie- následne vysoké horúčavy neskôr (koniec júna, júl) a záhrada týždeň bez "obsluhy". Po krátkom váhaní prišlo na rad opäť…
bi-cyklista | 03.05.2019

Ostatní – cyklo Jaké to bylo 81 včera v 23:54
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 150 včera v 23:36
Oblečení a outdoor Nepromokavé ponožky - neoprén, seals včera v 23:26
Elektrokola přečipování elektrokola včera v 23:05
Cestování na kole Nebyl jste někdo v poslední době na Islandu na kole včera v 22:28