Dunajská cyklostezka – opravdová cyklodálnice uprostřed Evropy

Zkušení cykloturisté to dávno vědí, ovšem pokud s výlety na kole do zahraničí teprve začínáte, cyklostezka podél Dunaje je tou správnou volbou. Především její rakouská část byla často vzorem pro další dálkové cyklostezky, které dnes kopírují hlavní evropské řeky.

Foto: NaKole.cz

Dunajská cyklostezka (německy Donauradweg) je patrně nejznámější a nejfrekventovanější cyklostezkou v Evropě. Vede přes území čtyř států – po březích Dunaje z německého Donaueschingenu přes Rakousko a Slovensko až do hlavního města Maďarska – Budapešti. Tato stezka je součástí mezinárodní cyklotrasy Eurovelo 6 s celkovou délkou okolo 1.200 km.

Dunajská cyklostezka
Na Dunajské cyklostezce, Foto: © ARGE Donau

Nejoblíbenější částí Dunajské cyklostezky je úsek z Pasova do Vídně. Touto zhruba 320 km dlouhou částí stezky projede ročně více než 300.000 cyklistů. Vzhledem k minimálnímu převýšení je vhodná prakticky pro kohokoli, včetně rodin s dětmi a starších osob. Na území Rakouska pak prochází třemi regiony: Horním Rakouskem, Dolním Rakouskem a regionem Vídeň.

Dürnstein
Dürnstein v údolí Wachau, Foto: NaKole.cz

Jak už je v Rakousku zvykem, kvalita stezky samotné je vynikající. Téměř celá je vyasfaltovaná a většinou vede po vyhrazených cyklostezkách. Také kvalita návazných služeb je na vysoké úrovni, včetně desítek zařízení chlubících se obdobnou certifikací jako u nás Cyklisté vítáni.

A jaká zajímavá místa můžete na své cestě navštívit?

Začínáme v Pasově, bavorském městě tří řek. Během cesty vás pak jistě nadchne obří dunajský meandr Schlögen. Také si určitě nenechte ujít návštěvu trapistického kláštera Engelszell, proslulého vynikajícími likéry. Další zastávkou pak bude Linec – historická metropole Horního Rakouska. Impozantní klášter Melk označuje začátek oblasti Wachau, nejznámější vinařské oblasti v Rakousku s malebnými obcemi Weißenkirchen, Spitz, Dürnstein a Krems. Poslední úsek Dunajské cyklostezky vás pak přes město zahrad Tulln a klášter Klosterneuburg zavede až do Vídně – hlavního města Rakouska a světoznámé metropole architektury a umění.

Tulln
Tulln, Foto: NaKole.cz

Na cestě vás ovšem zcela určitě potkají i další výjimečné zážitky. Protože Dunajskou cyklostezku lze beze sporu považovat za hlavní evropskou cyklodálnici, narazíte tu kromě výborné infrastuktury také na pestrou skladbu cykloturistů z různých koutů Evropy. Výměna zkušeností pak může být dobrým odrazovým můstkem při rozhodování, kam vyrazit příště.

Užitečné odkazy

7 220 Kč 6 850 Kč

Tam, kde cesty končí

Michal Pavlata
Nejkrásnější alpské výjezdy a sjezdyRakousko / Německo / Švýcarsko / Itálie / Lichtenštejnsko Motto: Každý kopec má vlastní příběh,…

Z útulku až k moři

Lucie Kovaříková a Michal Jon
aneb Jak se Ernest učil plavat
DOTISK úspěšného titulu s novou podobou obálky Málokterý pes u nás je tak velkým cestovatelem jako Ernest. Vždyť jen na cestě popisované v…

Salzkamergut – Solná komora a přilehlé okolí na kole 2018

Krásné místo, krásná příroda. Ideální destinace pro turistiku a cyklistiku to je oblast Solné komory v Rakousku nedaleko Salzburka.  Mým „útočištěm" se stalo městečko Altaussee, Puchen-Camping Temel s přilehlým a malebným jezerem Altausseer see pouze přes kopec. Odtud jsem podnikal cyklo výlety do…
Marťas004 | 29.11.2018

Cyklotoulky Českomoravským Mezihořím 2018

Pro další víkend jsme zvolili podhůří Orlických hor. Chceme navštívit muzeum řemesel v Letohradě (já ne, byl jsem nedávno), rozhlednu Mariánka u Lanškrouna, vesnici Cotkytle a dojezd má být v obci Leština u Zábřehu. Přece jenom je říjen, tak dáváme vale stanům a máme zařízené ubytování na hřišti v…
ondrapisklak | 21.11.2018

Expedice 116 Novohradské hory

Motto : Když se na něco hodně těšíme, tak se to většinou pos... (nepovede). Ale tohle není tento případ. I když začátek tak vypadá. Letošní Expedici jsem začal opět plánovat za dlouhých zimních večerů. První otázka zněla: Kam? Napadlo mě, že by nebylo špatné navázat na naši úplně první šumavskou…
Stanley58 | 20.11.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 2 – Plošin, Boudovka

Je nádherné první zářijové odpoledne a já měl velké plány, jak ho co nejpříjemněji strávit. Tedy do chvíle, než mi na mobilu pípla esemeska. Rázem je po plánech i po náladě. Co teď? Pustit se znovu do práce na domě? Té jsem si užil dost dopoledne. Podmínky jsou ideální pro vyjížďku na kole, jen ta…
JohnyB | 02.11.2018

Cyklotoulky Olomouc - Slezská Harta

Další kraj pro naše cyklotoulky jsme vybrali Olomoucko. Respektive Mariánské údolí, Moravský Beroun a Slezskou Hartu. Na Slezské Hartě jsme byli naposledy před dvěma roky, když jsme se vraceli z Osoblahy. Zaujalo nás, že je to místo rekreačně nedotčené. Žádné davy lidí jen sem tam rybář. Tábořit…
ondrapisklak | 31.10.2018

NEcyklo Co vás zaujalo - 200 před 8 minutami
Vyjížďky, srazy, akce Galasova Cyklojízda č.255 - Vánoční dnes v 15:47
Cestování na kole Odra dnes v 09:07
Elektrokola Stavba akumulátoru včera v 22:41
Vyjížďky, srazy, akce Poslední/první prohlídky relikviáře svatého Maura v roce včera v 17:59