reklama

Kupujeme sedačku pro dítě (1.)

Dětské cyklosedačky jsou vhodné především pro kratší výlety. Seriál, který dnes začíná, ukáže základní pravidla pro výběr sedačky, představí zákonné normy a přednosti a negativa předních a zadních sedaček. Ještě než se tedy vypravíte do obchodu pro cyklosedačku, měli byste si položit několik základních otázek.

Foto: NaKole.cz

Bude se dítě vozit na dámském, nebo na pánském kole?

Většina nabízených cyklosedaček patří mezi „obojetné“, tzn. že se mohou montovat jak na dámská, tak na pánská jízdní kola. Mezi cyklosedačkami, které se montují před jezdce, se však vyskytují i takové, které lze namontovat buď na jeden nebo na druhý typ kola; některé musí spočívat na šikmé rámové trubce, jiné se montují na držák hlavy nebo na horní rámovou trubku.

Bude jízdní kolo vyhovovat způsobu upevnění cyklosedačky?

Cyklosedačky, které jsou určeny k montáži za jezdce, lze rozdělit do třech skupin podle způsobu upevnění na jízdní kolo…

  • Sedačka se upevňuje k podsedlové trubce a vzpěry sedačky se uchycují k zadní vidlici.
  • Sedačka se připevňuje k nosiči zavazadel.
  • Sedačka se montuje k podsedlové trubce a navíc ještě přichycuje k nosiči zavazadel.

Mohou nastat nějaké potíže?

Mohou. Ti, co dají přednost cyklosedačce, která se montuje na nosič, se o něj připraví, jestliže nebude natolik pevný, aby se nezhroutil pod hmotností sedačky a dítěte. Nosič musí navíc zvolené cyklosedačce vyhovovat i rozměrově, především svojí šířkou.
Komplikace by se mohly objevit i u cyklosedaček, které se montují před jezdce na horní rámovou trubku – nebudou se lanka třít o objímku sedátka?

Je dítě spíše klidné, nebo s ním neustále šijí čerti?

Vitalita dítěte by se měla zohlednit při konečném výběru typu cyklosedačky. Příliš vitální dítě by mělo být pod neustálou kontrolou jezdce, to znamená, že by mělo sedět před ním. Klidnější dítě „svěříme“ zadní cyklosedačce.

Kolik budoucí spolujezdec – dítě váží?

Od hmotnosti dítěte se odvíjí správná volba cyklosedačky. Každý výrobek musí doprovázet nepřehlédnutelné informace o jeho maximální nosnosti. Zanedbat či překročit doporučení výrobce znamená vystavit dítě (i jezdce) riziku. Někteří výrobci navíc připojují i informaci, která věkově omezuje užívání cyklosedačky. A protože cyklosedačka se zpravidla neužívá pouze po krátké časové období, nýbrž slouží dva, tři i více let, měli by rodiče po delší pauze vždy dítě zvážit, zda již nepřekročilo limit daný výrobcem.

První fázi přemýšlení máme za sebou, známe odpovědi na základní otázky a můžeme se společně vydat do obchodu.
Druhá část článku vám poradí, co je dobré zkontrolovat přímo v prodejně.

Celý seriál o cyklosedačkách:

(1.) Základní otázky před návštěvou obchodu
(2.) Čeho si všímáme při výběru
(3.) Výhody a nevýhody přední a zadní cyklosedačky

Text je převzat z časopisu TEST – časopisu pro spotřebitele.
Zde najdete bližší informace o možnostech předplatného i zakoupení starších čísel časopisu.
© JUDr. Ida Rozová, 2001 – Občanské sdružení spotřebitelů TEST

Přečtěte si také:

Redakce NaKole.cz, 29.05.2003
Blogy

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

Pobaltí 2023 - 4. část

 ()
Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a nedaleko začíná národní park Lahemaa. Ten se vyznačuje ohromnými bludnými kameny ležícími přímo ve vodě. Pro snímky těch největších a nejefektnějších si musíte kousek zajet a potkat se tam s…
Peggy | 13.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Covid 24 před 2 minutami
Ukrajina 56 před 6 minutami
Nejlepší vtip 56. dnes v 10:03
Jaké to bylo 158 dnes v 09:49
Vyjížďky, srazy, akce LontBent 2025 - říjen dnes v 09:34
NEcyklo Co vás zaujalo 288 dnes v 08:47
VOLBY 2025 dnes v 08:20
Jaké to bylo 157 včera v 14:07
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

221 cyklistů (10 přihlášených)

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych…
Fabulator | 07.10.2025