reklama

Kupujeme sedačku pro dítě (1.)

Dětské cyklosedačky jsou vhodné především pro kratší výlety. Seriál, který dnes začíná, ukáže základní pravidla pro výběr sedačky, představí zákonné normy a přednosti a negativa předních a zadních sedaček. Ještě než se tedy vypravíte do obchodu pro cyklosedačku, měli byste si položit několik základních otázek.

Foto: NaKole.cz

Bude se dítě vozit na dámském, nebo na pánském kole?

Většina nabízených cyklosedaček patří mezi „obojetné“, tzn. že se mohou montovat jak na dámská, tak na pánská jízdní kola. Mezi cyklosedačkami, které se montují před jezdce, se však vyskytují i takové, které lze namontovat buď na jeden nebo na druhý typ kola; některé musí spočívat na šikmé rámové trubce, jiné se montují na držák hlavy nebo na horní rámovou trubku.

Bude jízdní kolo vyhovovat způsobu upevnění cyklosedačky?

Cyklosedačky, které jsou určeny k montáži za jezdce, lze rozdělit do třech skupin podle způsobu upevnění na jízdní kolo…

  • Sedačka se upevňuje k podsedlové trubce a vzpěry sedačky se uchycují k zadní vidlici.
  • Sedačka se připevňuje k nosiči zavazadel.
  • Sedačka se montuje k podsedlové trubce a navíc ještě přichycuje k nosiči zavazadel.

Mohou nastat nějaké potíže?

Mohou. Ti, co dají přednost cyklosedačce, která se montuje na nosič, se o něj připraví, jestliže nebude natolik pevný, aby se nezhroutil pod hmotností sedačky a dítěte. Nosič musí navíc zvolené cyklosedačce vyhovovat i rozměrově, především svojí šířkou.
Komplikace by se mohly objevit i u cyklosedaček, které se montují před jezdce na horní rámovou trubku – nebudou se lanka třít o objímku sedátka?

Je dítě spíše klidné, nebo s ním neustále šijí čerti?

Vitalita dítěte by se měla zohlednit při konečném výběru typu cyklosedačky. Příliš vitální dítě by mělo být pod neustálou kontrolou jezdce, to znamená, že by mělo sedět před ním. Klidnější dítě „svěříme“ zadní cyklosedačce.

Kolik budoucí spolujezdec – dítě váží?

Od hmotnosti dítěte se odvíjí správná volba cyklosedačky. Každý výrobek musí doprovázet nepřehlédnutelné informace o jeho maximální nosnosti. Zanedbat či překročit doporučení výrobce znamená vystavit dítě (i jezdce) riziku. Někteří výrobci navíc připojují i informaci, která věkově omezuje užívání cyklosedačky. A protože cyklosedačka se zpravidla neužívá pouze po krátké časové období, nýbrž slouží dva, tři i více let, měli by rodiče po delší pauze vždy dítě zvážit, zda již nepřekročilo limit daný výrobcem.

První fázi přemýšlení máme za sebou, známe odpovědi na základní otázky a můžeme se společně vydat do obchodu.
Druhá část článku vám poradí, co je dobré zkontrolovat přímo v prodejně.

Celý seriál o cyklosedačkách:

(1.) Základní otázky před návštěvou obchodu
(2.) Čeho si všímáme při výběru
(3.) Výhody a nevýhody přední a zadní cyklosedačky

Text je převzat z časopisu TEST – časopisu pro spotřebitele.
Zde najdete bližší informace o možnostech předplatného i zakoupení starších čísel časopisu.
© JUDr. Ida Rozová, 2001 – Občanské sdružení spotřebitelů TEST

Přečtěte si také:

Redakce NaKole.cz, 29.05.2003
Blogy

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

 ()
Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

 ()
Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

 ()
Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

 ()
Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

Být králem na cestě... 1. Německo

 ()
"Mami, ty plaveš?"Volám překvapeně, když vidím svoji osmdesátiletou matku vrhat se odhodlaně do vln. Co pamatuji, nikdy to neuměla, ve vodě maximálně po pás a nás neustále zaháněla z hloubky."Plavu, už dva roky. Jak jsem byla s tetou Boženkou v Řecku.Řekla jsem si, ty, Jana i Václav jste zaopatření…
Jindra8526 | 25.07.2019

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 83. před 10 minutami
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 152 dnes v 15:26
Elektrokola Je Bafang BBS02 750w legalní ? dnes v 15:02
NEcyklo Co vás vytočilo 126 dnes v 01:21
Cestování na kole Itálií ve dvou a nadivoko (7/2019) včera v 17:26
MTB a krosová kola vůle brzdových páček včera v 14:32
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 151 včera v 13:49
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

246 cyklistů (15 přihlášených)

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk…
Jindra8526 | 28.07.2019