reklama

Nenechte si ukrást kolo

Místo, kde ještě před chvílí stálo Vaše kolo, je prázdné. V loňském roce evidovala Policie ČR 5956 krádeží jízdních kol. Může to potkat i vás. Je možné se toho vyvarovat? Přečtěte si pár rad, jak na to.

Takhle je to ukázkové :-)
Takhle je to ukázkové :-)
Foto: Archiv

Aby se to nestalo…

  • Nenechávejte své kolo odemčené ani na chvíli. Kolo pouze „opřené“ o zeď, lavičku, strom, sloup veřejného osvětlení či o stojan dopravní značky je velkým lákadlem pro zloděje. Stačí ho vzít a odvézt.
  • Pokud to jde, berte své kolo s sebou. Stůjte si za tím, že chcete mít své kolo na očích. Ptejte se „Kde si můžu bezpečně nechat kolo?“ Na úřadech, v obchodech, ve škole, v zaměstnání. Možná se v budoucnosti dočkáme i více bezpečných stojanů.
  • Pokud ho zamykáte, přemýšlejte k čemu a jak je vaše kolo připoutané. Je to bezpečné? Jaké je ukotvení? Nejlepší je zamknout si kolo k pevné části (např. lavička, strom, sloup, apod.) tak, aby bylo připevněno přes rám.
  • Vyfotografujte si kolo s jasným vyznačením času. Fotografie může být důležitým důkazním materiálem. Stejně tak číslo rámu se vám někdy později může hodit.
  • Pokud bydlíte v místech, kde se kola často kradou, jezděte raději na levnějším modelu.
  • Udělejte z vašeho kola jedinečný kus – nastříkejte si rám či vidlice nějakou barvou, nalepte na něj samolepky, apod.
  • Na některých místech se začínají montovat uzamykatelné stojany (viz obrázek TANO). Jsou mnohem bezpečnější než lanka, která mohou zloději přeštípnout. K vidění jsou tyto stojany například v Prostějově, v Hradci Králové, Krnově, postupně se inspirují i další města. Toto řešení prakticky znemožňuje krádež odstaveného kola.
  • U dražších modelů kol přicházejí do úvahy detektory a alarmy. Pokud někdo neoprávněně s kolem pohybuje, spustí detektor nebo osobní alarm sirénu.
    Příkladem je Bike Watch, který byl speciálně navržen pro ochranu kol. Je kombinací mechanického zámku (1,2 m dlouhý ocelový kabel) a alarmu, který je spuštěn při manipulaci s kolem nebo při přestřižení kabelu.
  • V některých městech již Policie ČR nebo obecní policie provádí registraci jízdních kol. Zatím má každá služebna svoji databázi, jednotlivé databáze však nejsou navzájem propojeny. Hlavní výhodou služby tak je samolepka na rámu s textem: „Jízdní kolo je evidováno u Městské Policie“. Tato služba funguje tedy hlavně jako prevence. Případný zloděj si vždy rozmyslí, jestli ukradne kolo s nebo bez označení.
  • Novou technologií je ochrana mikrotečkami či mikročipy. Jsou opět určena hlavně pro dražší modely kol.

Fotogalerie

Takhle je to ukázkové :-) Ideální je připevnit si kolo za rám (stojan - Brémy, ADFC) Mnoho evropských měst používá bezpečné stojany „účka“ Bezpečné stojany jsou už i v České republice I takhle to jde
Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 13.03.2006
Blogy

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 5 - Transbucegi Abych byla upřímná, nápad projet Karpatský oblouk na kole nebyl tak úplně z mé hlavy. Inspirovala mě tím jedna slečna, jakási Viktorka, která Karpaty prošla pěšky. Pěkně…
Peggy | včera

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 4 - Kolečko po Transylvánii Sedmihradsko, nebo také Transylvánie je historické území, které se rozkládá uprostřed Rumunska. Je to v podstatě území, které svírá karpatský oblouk, tedy území…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 3 - Transfagaraš 2.045 merů Přejezd vysokohorské silnice napříč pohořím Fagaraš byl nejhezčím zážitkem celých rumunských hor. Silnice nazvaná Transfagarašan je dlouhá asi 152 km a…
Peggy | 07.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 2.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 2 - Transalpina, pasul Urdele 2.145 merů Na začátek, na samý úvod, ještě než do toho Rumunska pořádně vjedeme, bych čtenáře ráda naladila. Jaké se i v 21. století mohou v Rumunsku…
Peggy | 29.03.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 1.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 1 - Úvod, z Maďarska do Rumunska Na začátku se to jevilo jako bláznivý výmysl jedné ambiciózní matky. (Která má ráda hory a přírodu a směr na východ Evropy a letos prostě zatoužila vrátit…
Peggy | 27.03.2019

O čem se mluví:

Cestování na kole Viaduct de Millau dnes v 11:43
Lehokola LontBent 2019 dnes v 10:27
Elektrokola Výzkum elektrokol dnes v 10:26
Technické rady kde koupit díly na staré Shimano? dnes v 09:02
Cestování na kole Omeletta Pascal - Velikonoční omeleta včera v 22:54
NEcyklo Stav našich vodníků I včera v 22:25
Co vás vytočilo 125 včera v 22:18
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

287 cyklistů (22 přihlášených)

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | včera

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) …
Peggy | 07.04.2019