reklama

Elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem

Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.

Foto: NaKole.cz

Jízdní kolo doplněné o elektropohon, to je hit současnosti. Pokud víte, jak se dívat (umíte je rozeznat od běžných kol), spatříte tyto hbité stroje takřka všude. Potkáte je ve městech, zde asi nejčastěji, mimo zástavbu na běžných komunikacích a nově i v přírodě na terénních stezkách.

Nástup kol s pomocí elektromotorku, tedy elektrokol, je v posledních letech vskutku markantní. Nicméně nemusíte mít strach, že by tyto hybridy vytlačily klasická jízdní kola, to bychom míchali, porovnávali, hrušky s jablky. Ono totiž elektrokolo nenahrazuje běžný bicykl, jen rozšiřuje jeho využití a vyplňuje prázdná místa či opuštěné pozice.

Dost teorií, vydejme se do praxe, do běžného provozu, a to kamkoliv, kde bychom se s elektrokolem mohli setkat.

Městem v kostýmku či v obleku

Zřejmě nejlepším uplatněním elektrokola je město, čím větší, tím lepší, kopci nešetřeme, úspěšnými podnikateli rovněž. Zde totiž platí rovnice: město + stoupání + serióznost = elektrokolo. Důkaz rovnice: město znamená větší vzdálenosti a navíc časté zácpy, tedy jízda autem nic moc, kopce představují námahu při šlapání do nich a následné pocení, což vylučuje poslední člen, tím je seriózní dojem např. při dojezdu na schůzku. Řešením všeho je elektrokolo. Pro jedince (bez ohledu na pohlaví), který se chce po městě pohybovat rychle, a na svá jednání dorazit včas, bez výraznější známky únavy a klidně i v obleku či kostýmku, tak právě pro něj je určeno elektrokolo.

Na kole s dětmi nebo nákupem

Druhý typ uživatelů kol se od prvního liší jen minimálně. Jde o jedince, kteří jezdí po městě, ale i mimo něj a nemají rádi zbytečnou námahu, případně převáží náklad, nebo vlastní či jiné děti. Modelovou kombinaci představuje mladá žena s dětmi a zaměstnaným manželem, bydlící na okraji Prahy, vysoko nad vltavským údolím, tedy centrem města, kde je veškerá kultura, kroužky pro děti i její zájmy. MHD není zcela flexibilní, autem to také není ono, s běžným kolem je to dřina. Elektrokolo to jistí. Snadno se s ním do kopce vytáhne náklad dětí, elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra, na kávu s přítelkyní, do úřadu.

Na výletech pomáhá držet tempo


Foto: NaKole.cz

Zde se setkávají dvě skupiny zcela opačného zaměření. První mohou, ale nechtějí šlapat, druzí by chtěli, ale již jim to nejede. Zjednodušeně jedni jsou lidmi pohodlnými, druzí hendikepovanými. Řeč je o jedincích, kteří by rádi jezdili na kole, ale nebaví je šlapání do kopců, protože prostě na to nemají fyzičku, ale nevzdávají to. Mnohem nosnější skupinou potenciálních uživatelů elektrokol jsou lidé, mající již něco za sebou, jak věkem, tak výkony, ale kteří se nevzdávají aktivního života. Díky elektrokolu mohou nyní absolvovat výlety, které pro ně byly předtím na hranici jejich možností. Elektrokolo tak otevírá zcela nové možnosti trávení volného času.

A co ostatní

Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho není elektrokolo určenou, výše uvedené tři příklady pokrývají asi většinu cyklistické populace. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice. Je zcela jedno, zda jde o příznivce silniční či terénní cyklistiky. Elektrokola si ale našla svoje uplatnění pro široké použití v každodenní dopravě i na výletech. Starší lidé si je dokonce pořizují i v případech, kdy jezdí jen občas nebo na kratší vzdálenosti (do 2 km).

Chtěli byste vyzkoušet jízdu na elektrokole, ale pořizovací cena se vám zdá vysoká? Nebo si chcete vybrat elektrokolo na míru a vyzkoušet různé značky a provedení? Anebo máte zájem se jen tak projet na elektrokole, protože o nich slyšíte ze všech stran? Navštivte PREkolo – půjčovnu elektrokol Pražské energetiky!

PREkolo

PREkolo – Půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Centrum energetického poradenství PRE

Jungmannova 747/28 (Palác TeTa), Praha 1


Otevírací doba: Po-Pá 10.00–18.00

Tel.: 734 234 832
poradce@pre.cz

www.prekolo.cz
www.facebook.com/pre­kolo

 

 

O elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste:

  • lidé, kteří se potřebují rychle a spolehlivě pohybovat po městech
  • lidé, kteří se neradi potí
  • lidé, kteří mají rádi své civilní oblečení i při jízdě na kole
  • lidé, kteří potřebují převážet děti či jiný náklad
  • lidé, kteří neradi šlapou do kopců
  • lidé, kteří zjistili, že již kamarádům nestačí
  • lidé, kteří nemohou jezdit motorovými vozidly
  • lidé, kteří chtějí být nezávislí na veřejné dopravě
  • lidé, kteří myslí ekologicky
  • lidé, kterým již zdravotní stav nedovoluje jezdit na klasickém kole
  • lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život

Přečtete si také:

Fotogalerie

Elektrokolo Ultramotor A2B Elektrokolo Ultramotor A2B
Světlana Jasná, NaKole.cz, 24.07.2012
Blogy

Jak jsem jel okolo Čech

 ()
Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

 ()
Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

 ()
V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka mírného sklonu naláká spoustu cyklistů včetně mě a Rendy. My konkrétně vyrazíme na dvě cyklostezky v okrese Tirschenreuth ve vládním obvodu Horní Falc. Zvolili jsme si třetí červnovou sobotu,…
Guiseppe | 27.08.2022

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

 ()
Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | 08.08.2022

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

 ()
Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti letech jsme se vrátily na některá místa projetá v roce 2011. Svratecká vrchovina má stále co nabídnout, a proto je pěkné se vracet. Ve škole se zpíval lidový popěvek „na břehu Svratky roste…
HMS | 04.08.2022

O čem se mluví:

NEcyklo Co potěšilo, pobavilo 182 před 2 minutami
Ukrajina XXX... před 8 minutami
Trénink a zdraví Co vás vytočilo 145 před 10 minutami
NEcyklo Co s řopíkem? dnes v 13:19
Lehokola Zimní pláště na jednostopé leho dnes v 08:37
NEcyklo Nejlepší vtip 51 včera v 23:32
Covid 22 včera v 21:09
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

208 cyklistů (10 přihlášených)

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka…
Guiseppe | 27.08.2022