Dorazí zájem o elektrokola do Česka?

Elektrokola se během posledního roku staly hitem v Nizozemí a Německu.

Foto: NaKole.cz

Dle informací holandských oborových cyklistických organizací RAI a BOVAG převýšil loni počet prodaných elektrokol v Nizozemí loňské předpoklady. Prodalo se zde za rok přes 140.000 kusů elektricky asistovaných kol. V Německu to bylo více než 100.000 kusů. V letošním roce předpokládá německá cyklistická asociace ZIV nárůst o 30 %.

Předpoklady letošních prodejů v celé EU – 300.000 budou pravděpodobně výrazně překonány – hovoří se až o půl milionu prodaných elektrokol. Jen v Německu a Holandsku, kde je poptávka velmi vysoká, tvoří prodeje bezmála čtvrt milionu kusů.

Největším světovým odbytištěm elektrokol ale stále zůstává Čína. V roce 2008 se tu prodalo přes 21 mil. elektrokol. Podle profesního sdružení China Bicycle Association je tuzemská poptávka nadále, i vzhledem ke světové krizi, vysoká.

Z průzkumu Light Electric Vehicle Association (Asociace pro lehká elektrická vozidla) – www.levassoci­ation.com vyplývá, že elektrokola se stala velmi důležitým dopravním prostředkem – vedle aut, motocyklů, lodí a kol jsou pátým nejpoužívanějším při lidské přepravě.

České republice je situace velmi odlišná. Většina lidí se s pojmem a funkcí elektrokola dosud nesetkala. Je to dáno především vnímáním jízdního kola jako sportovní pomůcky a jen velmi okrajově jako dopravního prostředku. Máme ale dobré důvody se domnívat, že tato situace se bude rychle měnit. Největší český výrobce a distributor elektrokol ekolo.cz hlásí od června 2008 již dvousté prodané elektrokolo a v prvních dnech měsíce dubna zaznamenává další nárůst zájmu o tento nový dopravní prostředek.

Zdroj: Bike Europe

redakce NaKole.cz, 12.04.2009

Cyklotoulky Vizovickými vrchy 2018

Pro další cyklotoulky jsem zvolil kraj, který nám je dobře známý, domovský, Vizovické vrchy. Po zkušenostech z Orlických hor jsem nabyl dojmu, že se Petra může zařadit do naší cykloskupiny která teď čítá už pět členů. Mě, Čívrsa, Fogina, Mare a teď i Petru. Plán je, že se potkáme v sobotu někde v…
ondrapisklak | včera

Cyklotoulky Orlickem 2018

Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo na Orlické hory. Naposledy jsem tam byl s rodiči na kole v roce 1996. Tak teď po 22 letech by nebylo špatné vyzkoušet, co se všechno změnilo. Jako referenční zkoušku jsem zkusil čtrnáct dní…
ondrapisklak | 12.10.2018

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…