reklama

Cyklistické oblečení: Co by mělo umět, aby vám na kole dobře sloužilo?

Ať už sedáte na kolo denně, nebo jen o víkendech, vhodně zvolený outfit dokáže výrazně ovlivnit váš komfort i radost z jízdy. Cyklistické oblečení není jen o barvách a designu – správné materiály a střihy pomohou tělu zvládat fyzickou zátěž, chrání před počasím a umožní soustředit se na cestu.

Foto: freepik.com

Podívejme se na hlavní vlastnosti, které se při výběru vyplatí hlídat.

1. Pohodlný a funkční střih

Cyklistický dres nebo kalhoty musí sedět tak, aby vás při šlapání nic neomezovalo. Špatně padnoucí oblečení může způsobit otlaky, omezit pohyb a ubrat na výkonu.

Závodní jezdci často volí přiléhavé střihy, které snižují odpor vzduchu a zlepšují aerodynamiku. Pro rekreační cyklistiku může být příjemnější volnější střih s větší volností pohybu.

2. Prodyšnost a regulace teploty

Při jízdě se tělo zahřívá a potí. Volte oblečení z materiálů, které dobře odvádějí vlhkost a umožňují cirkulaci vzduchu. To oceníte zejména na delších trasách, kde se počasí může rychle měnit.

Moderní cyklo materiály – například směsi polyesteru a elastanu nebo také merino vlna – umí odvést pot od těla a zároveň rychle schnout. Některé tkaniny jsou navíc elastické ve všech směrech, takže se přizpůsobí každému pohybu.

3. Ochrana proti zápachu

Antibakteriální úprava nebo použití přírodních vláken, jako je merino, pomáhá zabránit množení bakterií a nepříjemnému pachu. Tuto vlastnost oceníte hlavně u cyklistických dresů, spodních vrstev a kalhot s cyklistickou vložkou.

Tip: Pod cyklistické kalhoty se spodní prádlo nenosí. Vložka je navržena tak, aby odváděla vlhkost a chránila citlivé partie. Cyklistické kalhoty na silniční i horskou cyklistiku nabízí také český výrobce sportovního oblečení Kilpi.

4. Odolnost proti větru a dešti

Vítr a přeháňky umí cyklistu rychle zaskočit. Lehké bundy nebo vesty s větruvzdornou a vodoodpudivou úpravou jsou skvělým řešením. Hodí se i modely s podlepenými švy nebo voděodolnými zipy, které vás ochrání při horším počasí.

5. Viditelnost a bezpečnost

Reflexní prvky a výrazné barvy zvyšují šanci, že vás ostatní účastníci provozu včas zaregistrují. To je důležité nejen při večerních návratech, ale i přes den v horších světelných podmínkách. 

Pozor! Na kole nezapomínejte na přední i zadní osvětlení. Základním pravidlem je být vidět za každých podmínek. I když se budete pohybovat převážně v lese, domů se budete vracet nejspíš po silnici.

6. Odolnost materiálů

Při jízdě dochází k neustálému tření a natahování materiálů. Oblečení z kvalitního polyesteru, nylonu nebo elastanu vydrží déle, zvlášť když je doplněno plochými švy, které snižují riziko poškození a zvyšují pohodlí. Myslete také na správnou údržbu a péči o sportovní oblečení. 

Jak o cyklistické oblečení pečovat

Správná údržba prodlužuje životnost a zachovává funkční vlastnosti:

  • Perte co nejdříve po jízdě, aby se v oblečení nemnožily bakterie.
  • Držte se pokynů na štítku od výrobce.
  • Používejte jemné prací prostředky určené pro sportovní textil.
  • Vyhněte se aviváži a bělidlům, která mohou poškodit vlákna.
  • Při praní v pračce volte šetrný program do 30 °C nebo perte ručně.

Dobře zvolené funkční oblečení dokáže udělat z jízdy na kole příjemný zážitek, a to i v náročnějších podmínkách. Investice do kvalitních materiálů a střihu se vám vrátí v podobě pohodlí, lepšího výkonu a delší životnosti výbavy.

- PR -, 21.08.2025
Blogy

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

 ()
Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si dopoledne někde na kávu. V poledne si dát oběd. A odpoledne třeba zastavit na pivko nebo si koupit v obchůdku nanuk. Zkrátka nemuset řešit, kolik zásob nakoupit, kde bude další obchod, jestli bude…
Peggy | 04.11.2025

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 288 včera v 23:04
Ukrajina 57 včera v 20:33
Cestování na kole Opět přes Aply na kole, tentokrát Bergamo-Innsbruck včera v 16:21
Lehokola Homebuilders lehokol 16 včera v 15:37
NEcyklo Co vás pobavilo /potěšilo/? včera v 13:22
Jaké to bylo 158 včera v 06:11
Lehokola LontBent 2025 05.11.2025
Technické rady Využití 3D tisku - 2 05.11.2025
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

227 cyklistů (0 přihlášených)

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si…
Peggy | 04.11.2025

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025