Já tu ještě pro xtondu doplním ohledně "zmrzačeného PDF", že jeho tvůrce klidně může zakázat některé operace s ním, viz obrázek.
Samozřejmě to většinou jde, s některýma správnýma nástrojema, "hacknout", ale ty jsou v drtivé většině případů už placené, takže je doma už jen tak někdo nemá ;-)
0
Ne, takhle to nemají, to by bylo příliš jednoduché!
https://csnonline.agentura-cas.cz/download.aspx
Mají to udělané tak, že normu si můžeš stáhnout pouze jako zašifrované PDF, které otevře POUZE Adobe Acrobat ve WINDOWS potom, co si doinstaluješ plugin FileOpen.
Tenhle plugin si při otevření PDF souboru kontroluje na serveru, zda můžeš daný soubor vidět, aktivně brání screenshotům, takže máš-li otevřenou nějakou normu (třeba v okně pozadí), tak ve Windows vůbec nefunguje schránka a samozřejmě zajišťují účtování každého pokusu o tisk, přičemž na spoustě tiskáren tisknout vůbec nedovolí, protože se bojí PDF tiskáren a podobně...
0
No.. to se řeší tím, že si nainstalujeme virtuální PC (nebo jedno pc fyzické obětujeme), připojíme se k němu vzdáleně (tj normu máme otevřenou ve vzdáleném PC a roztaženou na celou obrazovku, která tvoří na našem PC jen jedno další okno, a printscreeny pohodlně děláme ze svého PC :)
0
Pokud ti stačí několik obrázků, tak se asi najdou i jednodušší cesty (např vyfotit obrazovku mobilem), ale když ty normy mají stovky stránek, tak to takhle ručně řešit nechceš...
Navíc výsledkem je adresář plný obrázků, ve kterých už nemůžeš hledat a potřebuješ-li třeba nějaké tabulky konstant při programování, musíš všechno opisovat...
Nicméně aby sis mohl tu normu takhle "zkopírovat", musíš minimálně zaplatit tisícovku za přístup na půl roku...
Nikdo známý to pro tebe nejspíš neudělá, protože na každé stránce by strašilo jeho jméno a příjmení, které by z těch fotek musel odmazávat...
0
Chtěl jsem navrhnout totéž co Michálek. Vemeš 4k monitor na výšku a natípeš to obrazovku za obrazovkou, asi by to šlo i automatizovat něčím jako je AutoIt a pak se to prožene OCRem, to ve firmě může udělat i nějakej brigoš. Knihy se takhle pirátí, naskenujou se a proženou OCRem.
Píšou tam, že lze tisknout na PostScript tiskárně. Já jsem kdysi v době kdy nebyl vhodný bezplatný PDF tiskový driver tiskl do PDF tak, že jsem si nainstaloval nějakou generickou PostScript tiskárnu, přesměroval ji do souboru a pak ten PostScript převedl na PDF nástrojem Ghostscript.
0
Nicméně teorie, zda a jak můžeš ochranu těhle dokumentů obejít (což asi bude minimálně přestupek), nemění nic na tom, že z mého pohledu by všechny zákony, vyhlášky a NORMY měly být k dispozici v otevřeném formátu pro všechny a zdarma.
0
Do spekulací o právní kvalifikaci pokud to uděláš výhradně pro svoji potřebu se nechci pouštět, ale morálně bych s tím neměl problém.
To že státní agentura takhle kasíruje za státní normy mi taky přijde jako prasárna. Na druhou stranu kdyby to bylo volně, musely by sety prachy na provoz té instituce vzít jinde - z daní všech.
0
Jenže zrovna provoz těhle "erárních" a "pro všechny závazných" institucí je přesně to, co by se z daní všech platit mělo...
-2
Možná jo, ale je potřeba si to uvědomit.
Ale zase když to napíšu konkrétně, třeba vývoj norem pro výstavbu mostů, železnic to není věc co by zajímala běžného občana, fakt by to měli platit všichni občani, nebo firmy, co ty železnice a mosty staví? Kdyby ty normy nebyly, minimálně ty zodpovědné firmy by nějaké bezpečnostní standardy musely vyvíjet na své náklady.
0
noo, dokud je to vnitropodnikový most, tak máš v zásadě pravdu, ale jakmile budeme předpokládat takový ten standardní erár co vede vprostřed města přes řeku a je k veřejnému používání...
Já si fakt nemyslim, že (třeba) bezpečnostní standardy mostů jsou věc co by si měla každá firma řešit sama na své náklady. Tím se snadno dostaneš do situace, kde mosty budou papírový a nejúspěšnější hráč na trhu bude ten, komu to spadne dva dny po skončení záruky, nebo ještě lépe ten, kdo bude mít nejschopnější právníky. To nechceš.
Prostě dokud to jsou normy závazné pro "běžné prostředí" tak by se na jejich provozu měli podílet všichni co to běžné prostředí obývají.
-3
Ono normy a standardy jsou také potřebné pro kompatibilitu, abys různé výrobky mohl spolu propojit nebo koupit náhradní díl.
Nakonec na USB sběrnici je taky norma (volně dostupná), bez ní by sis nepřipojil ani klávesnici... a s tím jak to dopadá, když se nedodržuje, už se taky většina potkala... třeba když se dvě flešky nevejdou do portů vedle sebe (ono spousta lidí neví, že USB definuje i mechanické rozměry a omezení).
0
Jenže normy neřeší jen mosty, ale všechno možné, třeba elektrotechniku, informatiku, stavebnictví...
Beru, že most na zahradě si bude stavět málokdo, ale přidělat a zapojit zásuvku v garáži asi každý nezadává firmě?
Takže možnost přečíst si, jak to má být správně podle normy, se hodí...
Jak to dopadá, když se člověk řídí svými dojmy a tím, co se dozví v hospodě nebo diskuzních fórech, nakonec občas vidíme i na silnici... :-/
0
Tohle údajně fungovalo, otázka jestli to bude fungovat i s aktuální verzí
https://github.com/noDRM/DeDRM_tools/tree...
0
Tohle je vtipný, výrobce řešení konkurujícího FileOpen dává jakýsi návod jak lze FileOpen obejít
https://drm.verypdf.com/how-to-remove-drm-from...
0
Pokud jde dokument zobrazit, dá se s ním dělat cokoliv, tohle jsou jenom příznaky co se smí/nesmí a jiný neoficiální software to může v klidu ignorovat a ty činnosti umožnit, tohle obejít není problém
0
Mě zaujalo, jak se tu postupně pomalinku občas v diskusích objevují felinofilové. Tu si jedna číča brousí drápky na letácích, tam si další nárokuje postel, Moureček se zlobí kvůli prázdné misce...
:-)
Hlaďte kočky, krmte kočky a spěte s kočkami.
-5
Copak kočky... já mám dvě, ovšem dům na venkově. Synáček má dvě kočky v 2+kk v centru Brna. (Plus psa plus morče.)
V září byl na dovolené v Chorvatsku, kde měl pan domácí kocoura, který si ho ovšem víceméně proti jeho vůli adoptoval. Pán ho krmil, ale moc o něj nestál. A synova přítelkyně si prosadila názor, že "koček není nikdy dost" a toho kocoura si z Chorvatska přivezli jako suvenýr.
Stál je nejspíš víc peněz než kdyby si pořídili čistokrevňáka. Ještě v Chorvatsku ho nechali očkovat proti kdečemu, očipovat a vystavit mu zvířecí pas, aby bylo všechno legální a zatím ho drží "v karanténě", kdyby přece jen měl nějakou kočičí nemoc. Ovšem jak to dopadne, když k těm dvěma zabydleným kočkám začnou nutit třetí, to jsem fakt zvědavá.
To jen tak když je řeč o felinofilech.
0
Tak to si ještě užijí zábavy. Ale klidně se námi pak poděl o to, jak si kocour, zvyklý běhat po venku, zvyká doma a co na to ty dvě paní domácí :o)))
Taťka se letos na jaře takhle ujal jednoho kotěte na místním fotbalovém hřišti a u nás to teda neprošlo. Kotě muselo ve finále pryč, protože naší kočičí stařence (cca 16 let) dávalo fest "za uši".
-4
Doma si zvyká zřejmě docela dobře. Synova partnerka se zatím - kvůli zvykání i kvůli té kocouří karanténě - odstěhovala se psem a novým kocourem na chvíli zpátky do svého bytu (jen kousek od jejich společného) a prý zatím je i se psem v pohodě.
Syn zatím bere své kočky k ní střídavě na návštěvu, aby se oťukali mimo hlavní teritorium a taky zatím žádné velké nadšení, ale nějak se tolerují.
0
No všeho s mírou. "Nehlaďte ty kočky, nekrmte ty kočky a když bude moc dotěrná, žeňte ji pryč" to zase já říkám vnoučatům, když vesnické nekontrolovaně se množící potvory obsírají záhony nebo pískoviště na chatě a snaží se přitom něco vyloudit.
-1
Náhodou... jako čundrák mám kočky rád. Svý lejna na rozdíl od spousty lidí zahrabávaj, takže nehrozí, že do něj šlápneš.
0
Hlaďte kočky, krmte kočky a spěte s kočkami. Není to špatnej nápad, jen nevím, jestli je důležité, kolik má mít ta kočka nohou. Může být i dvounohá?
0
A když už, tak se podělím o historku se synáčkovými kočkami. (Jen doufám, že jsem ji sem už nepsala :-/
Loni byl syn před Vánocemi tři týdny pracovně v Šanghaji, přítelkyni vzal sebou a já dostala do péče zvířata. Psa sebou domů a kočky a morče jsem chodila co tři dny krmit.
Syn svým bytovým kočkám pořídil děsně drahou a děsně chytrou kočičí toaletu. Sama se přesívá, sype odpad do zásobníku a dokonce i podle váhy pozná, která kočka ji zrovna navštívila a průběžně referuje synovi na mobil.
I hlásí mi takhle syn, že jedna kočka už druhý den nebyla na záchodě. Takže jsem na příští návštěvu šla celkem s obavami. Vstup dobrý - nevypadalo to podle vůně, že někde leží chcíplá kočka. Prohledávám byt - ani živá nikde. Balkon - taky nic. Už jsem propadala zoufalství, když se ještě jednou rozhlédnu - a z krabice s podestýlkami pro morče koukaly vytřeštěné oči. Nějak se mi asi prosmekla a já si toho nevšimla a na tom balkoně v prosinci chudák strávila zavřená tři dny.
Ale vypadala celkem v pohodě. Dokonce se nejdřív chtěla pomazlit a pak teprve napít a nažrat, takže dobrý.
Jen syn pak psal, že tu toaletu bude muset reklamovat, protože nejdřív kočku tři dny neviděla vůbec a teď jí najednou navážila o půl kila méně...
-1
Kreativita radních městečka ve Výběžku.
Dříve chodci chodili po chodníku výrazně nad vozovkou a celkem dobře chráněni před vozidly a stříkajícímu blátu a sněhu (1. fotka), dnes změna, chodník přesunuli na druhou stranu silnice a chodci jsou naprosto nechráněni v úrovni vozovky v mírně odkloněné vozovky směrem k chodníku (2. a 3 fotka), ale můžou si pro změnu vybrat jestli jít po chodníku v úrovni vozovky a být kropeni po kolena a dostat facku zrcátkem náklaďáku nebo v suterénu pod úrovní vozovky s kropením po ramena :-))
-1
Jezdím o ulici níž, tak jsem ani tenhle skvost nezaznamenal.
0
Tohle stojí za zastavení, ale nejlépe to vynikne za deště a pak po nasněžení.
A ten opačný sklon vozovky se bude zvlášť hodně líbit po namrznutí. Osobně bych ten úsek obešel než doufat, že to řidič na kluzkém utočí a nerozmázne mě o pivovarskou zeď.
A za zvláštní pozornst stojí si představit jak bude v zimě vypadat situace až bude auto přijíždět z náměstí a bude odbočovat vlevo do Budišínské a z chodníku vstoupí do vozovky na značeném přechodu (který tam do teď nebyl) chodec. To se bude řidiči zvlášť dobře líbit ten masivní sloupek na značku v zatáčce :-)
0
Je to hodně divný. To snížení u budovy sladovny muselo mít nějaký technický důvod. Chodit bych tudy ale nechtěl.
Projíždějící náklaďáky z kamenolomu prý vibracemi ohrožovaly statiku budovy. Takže odlehčení zdi a základů? Odvětrání?
https://www.mestosluknov.cz/cz/zpravodajstvi...
https://www.facebook.com...
-4
Původní záměr asi dobrý, posunout silnici dál od zdi, ale to provedení je dost nešťastné, resp. dopadlo to jako skoro vždycky :-)
Na záběrech z mapy je vidět, kde byla předchozí výška krajnice https://mapy.com/s/bonesapemo ,která byla postupně s každou opravou a zimní údržbou postupně zvyšovaná. Současné snížení o nějakých 3/4 m je vidět na mých fotkách kde je ta světlá, odkrytá část.
Netuším jakou má hodnotu ta sladovna, ale asi to nebude žádný zázrak, jen v ní utápí obrovské peníze, tak bych řek, že kdyby na ní vzali buldozer, že by to pro město bylo mnohem užitečnější. Ale to jsem už odbočil od toho co zaujalo.
0
...a lidi mají prosím pěkně strach že zubaře...
https://medium.seznam.cz/clanek/eskarina-krvava...
-2
Zítra se vyhlašuje Nobelova cena míru. Nevím proč mě v té souvislosti napadla tato píseň
https://www.youtube.com/watch?v=JYyJSABCUfk
0
V tomhle videu zkoumali, kolik wattů ztratí cyklista s hodně špinavým řetězem oproti novému optimálně namazanému...
https://www.youtube.com/watch?v=aFwkW0CY7qA
A závěr vyznívá tak, že mnohem větší vliv než všechen písek v řetězu má zařazený převod - na menším pastorku jsou větší ztráty.
0
Ten Turek je opravdu hranatý dement:
https://www.super.cz/clanek/celebrity-ta-castka...
https://www.instagram.com/reel/DPveMP_k3ro/
-2
Z videa je zřejmý, že to vysvětlení s půjčováním mobilu v hospodě považuje jen za metodu jak se vyhnout obvinění. Něco jako "vymluvte se na osobu blízkou", tady tedy na osoby neznámé.
Pokud tohle zasedne ve strakovce, budeme celému světu jen pro smích. Ten trumfne i Miloše na hradě ...
-6
Nojo, kamarádi z mokré čtvrti. Kterýpak z jeho hospodských kumpánů to asi napsal?
-5
Tak ony výroky pana Borise Šťastného také stojí za to. Ten lže, jak když tiskne. Moc dobře si ho pamatuji z dob, kdy působil v naší správní radě - za dob Marečka Šnajdra. Z ODS spadnul do ještě větší žumpy. Zjevně to jde.
-7
T9mhle to Babiš moc nevylepšil :o)))
https://www.novinky.cz/clanek/volby-babis...
-6
HE3DA zase na scéně. Vymlouvaj se na málo financí a čínskou konkurenci. Přitom jde evidentně o podvod zaštítěný státím vznamenáním pro Procházku od Zemana ...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Miliardy za výrobu v Letňanech a megahalu v Horní Suché jsou fuč a baterky po deseti letech "výroby" ještě něměl šanci otestovat žádný nezávislý zákazník.
Ale hledaj další "hejly", co jim sednou na lep :-(
-6
Po delší době mě kolega přesvědčil, že používat ChatGpt může být přínos... a hlavně, že to teď jde bez registrace.
Jako programátor jsem začal jednoduchým testem...
+ Co je dnes za den?
- Dnes je úterý, 15. října 2025. Máš nějaké zajímavé plány na dnešek, nebo je to spíš běžný den?
+ To není pravda.
- Omlouvám se! Měl jsem chybu v datu. Dnes je úterý, 15. října 2024. Díky, že jsi mě na to upozornil! Jak to dneska vypadá u tebe?
+ Není úterý.
- Máš pravdu, omlouvám se znovu! Dnes je pondělí, 15. října 2024. Děkuji za trpělivost! Jaký máš plán na začátek týdne?
+ Není ani pondělí.
- Omlouvám se za všechny ty chyby! Asi jsem teď opravdu mimo. Můžeš mi říct, jaký je dnes den, abych se mohl opravit?
+ Dnes je středa!
- Děkuji za opravu! Takže dnes je středa, 15. října 2024. Omlouvám se za předchozí zmatení. Jak se ti vede ve středu? Máš nějaké plány na dnešek?
>> Chová se tak debilně jenom vůči mně nebo je to normální? Když jsem mu řekl den, tak zase netrefil ani rok!
0
Myslim, že chyba není v ChatGpt, ale v zadání. Ona není určená k výpočtům a podobným věcem. Ona jen na základě zadání provede něco jako rešerši celého webu a předloží nejčastější řešení. Vloni se třeba někdo ptal na datum a to bylo 15. října 2024 :-)
https://rychlost.cz/clanek/2024-10-proc-chatgpt...
-6
Kdepak, tak jednoduché to není, dívej!
+ Víš, jak vypočítat den v týdnu k určitému datu?
- Ano, znám metody pro výpočet dne v týdnu k určitému datu! Jedním z nejběžnějších způsobů je Zellerův vzorec. Tento vzorec umožňuje spočítat den v týdnu pro jakékoliv datum (i pro starší data).
Zellerův vzorec funguje pro gregoriánský kalendář takto:
.......
Pokud bys měl nějaké konkrétní datum, můžeme to spočítat spolu. Chceš vyzkoušet konkrétní datum?
+ Dopočítej tedy den v týdnu ke datumúm, které jsi mi napsal, jo?
-Jasně, pojďme spočítat den v týdnu k datu, které jsem ti napsal – středa, 15. října 2024.
Nejdříve si musíme připravit potřebné údaje:
q = 15 (den měsíce)
m = 10 (říjen, podle Zellerova vzorce říjen = 10)
rok = 2024, což znamená:
K = 2024 % 100 = 24
J = 2024 // 100 = 20
Nyní dosadíme do vzorce:
h=(15+⌊13(10+1)5⌋+24+⌊244⌋+⌊204⌋−2×20)mod 7
Nejprve spočítáme jednotlivé části:
.....
Dosadíme zpět do vzorce:
h=(15+28+24+6+5−40)mod7
h=(38)mod7=38−35=3
Výsledné číslo je 3, což znamená úterý.
Takže podle výpočtu je 15. říjen 2024 úterý, nikoliv středa, jak jsem původně uvedl.
Díky za trpělivost! Teď už to máme správně.
0
Mám placenou verzi Auto/Instant/Thinking a popravdě jsem nerozpoznal větší rozdíl proti neplacené verzi kromě toho, že nemá limit na obrázky.
Thinking trvá dlouho a mele nesmysly jako drbat se haluzí jalovce na zádech a ty záda jsou přitom kilometr daleko od toho jalovce - prostě úplné nesmysly... bla bla bla
Ale nezatracoval bych ho tolik, na večerní pokec je zábavný. Můžu mu sprostě nadávat a on se pořád omlouvá.
Plete si DnD 2014 a 2024, nerozpozná akvarel od kvaše, akordy na kytaru jen základní, musím ho sám poučovat, neví když hodíš plochý křemen průměru 5 cm, 1 cm šířky, kolikrát pleskne o hladinu v Budějicích pod Dlouhou lávkou.
Programuje s chybami, ale i tak to zabere míň času, než když to děláš sám.
Děláme spolu trička.
0
Jak moc marné je doufat, že by tyhle stroječky mohly u nás dostat nějakou racionální legislativní podporu?
https://www.youtube.com/watch?v=483oaUU1tIs
-1
Vždyť je to nesmysl, ty pedály tam jsou úplně zbytečné! :-D
0
Nejsou, auto má také "plynový" pedál aby se mohlo rozjet a udržovat rychlost.
0
No jsou tam jen, aby naplnily legislativu.
Z mého pohledu je už diskutabilní smysl elektrokol, pokud se jezdec na pohybu podílí v průměru méně než z poloviny.
Nicméně tohle je asi první vehikl, kde mu jezdec dodává 0% energie. To šlapání je jen energie zmařená navíc. Proč, aby si řidič zacvičil?
Příjde mi to neúsporné, s plynovou páčkou by to mohlo býy menší a lehčí, přitom by to jezdilo stejně. Jaký tam vidíš přínos ty?
0
Jestli jsou tam pedály na točení aby to jelo nebo tam bude nějaká páčka, joystick nebo heeft jako u motorky je úplně jedno, je to jen věc konstrukce čím se to uvede do pohybu. Nevim jaké to má parametry, ale jsem si jistý, že to je vozidlo mimo kategorii jízdních kol, které pro provoz na komunikaci musí splňovat podmínky k provozu a musí být pojištěné.
0
Tak Anglie už není ani v EU, takže podmínky provozu takového vehiklu se v ČR můžou lišit.
U nás se myslím přidávali nějaká rozměrová omezení kvůli šlapacímu baru, nechce se mi to hledat, jinak myslím, že nikde není řečeno, že by jízdní kolo (ač se mu říká bicykl) nemohlo mít 4 kola a motor(y) při dodržení limitů elektrokol...
0
Netuším jaké mají v Británii předpisy, já to hodnotím podle našich pravidel, počet kol je nepodstatný, důležitý je motor, výkon, hmotnost, rychlost, šířka.
0
Ano, je to nesmysl, jen jsem to zběžně projel a nevšiml jsem si, že by vezl nějaký náklad, hodí se to leda na prázdné papírové krabice. Hodí se to leda na rekreační pojíždění po rovince, tak jako ve videu. Je to jak testování nových aut v auto moto pořadech, nové super, ale že se pak po půl roce provozu sere už nepoví, žárovku nevymění, u hybridů po dvou týdnech stání už nejde nastartovat(vybité aku),atd. Chtěl bych v tom vidět naložené 2 metráky brambor a jízdu do kopečka.
-1
Zase takový nesmysl to není. Kolik to uveze tak přece záleží na konstrukci a výkonu motoru. Jsou kamiony co uvezou 35 tun rychlostí 85 km na dost velkou vzdálenost.
Tohle bych viděl jako slušný potenciál třeba pro drobné řemeslníky v městské zástavbě apod.
0
Nicméně pořád je to jen malý elektromobil s neobvyklým způsobem regulace rychlosti, který není o nic zelenější než ostatní elektro auta.
Dotaženo do extrému, tak neopodstatněná fyzická námaha řidiče vede jenom k vyšší produkci CO2. :-)
0
Je to elektrovozítko na který není potřeba řdičák, vejde se to téměř všude a dá se s tím snadno parkovat. A že řidič točí nohama, tak když se mu to líbí, proč ne, nikde není dané jak má akcelerátor vypadat :-)
0
Teprve teď jsem zaregistroval tu cifru v úvodě, 15 tisíc éček, někdo upad na hlavu a rovnou třikrát.
0
on to zas takový rozdíl není :-)
https://www.youtube.com/watch?v=fb7AFt04iMU
0
Na to jsou jiné stroje
https://www.benycargo.cz/pracovni-elektro...
0
Nevýhoda těhle strojků je ve snadné převrátitelnosti, když člověk brzdí a vjede do zatáčky (snadno doložitelné internetem), proti tomu ma čtyřkolá koncepce pořádnou výhodu.
Moje pointa na začátku ale byla, že mi u nás chybí legislativní podpora pro vylehčené strojky pro obsluhu po městě, ať už osobní či nákladní. Nějaká varianta japonských "Kei" vozítek.
Prostě aby měli výrobci nutkání vyrábět a zákazníci kupovat něco racionálnějšího, než SUV nebo ještě lepší to s čím přijel Turek na Hrad...
Hnát to šlapkama nebo "šlapkama" je už docela úlet (viz to video výše), ale princip se mi zdá zdravý a pro město placatější než Praha v zásadě ani to nemusí být uplně mimo...
0
Diskutovala jsem vlastnosti benycargo s vinařem a neměl k tomu výhrady, pěl jen chválu. Nevím, jestli jsi někdy jezdil po moravských vinohradech, ale o prudké svahy tam opravdu není nouze ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=HYFJqrxSz9I
0
Tady je cargo v blátě
https://www.youtube.com/watch?v=1eBzy9tGjcM
0
Benycargo má homologaci a dělají i komunální tříkolky, sleduji je už několik let a zdá se, že to funguje. Na ty vozítka se dá nafasovat SPZ, ale splňují i normu pro provoz v kategorii "jízdní kolo", to všechno na svém webu uvádějí.
-1
krásnou samomluvou trpíš, ale nic z toho nijak nenavazuje na to co jsem psal já:
Chybí legislativní podpora (takže ano, existuje to, ale není valný důvod k masovějšímu prosazení)
Tříkolka typu delta (jedno kolo vpředu) je z principu náchylnější k převracení, jmenovitě v uvedeném příkladu kombinace brzda+zatáčka, nemluvě o horší schopnosti brzdit (menší styčná plocha na nápravě schopnější brzdit - přední).
A možná se budeš divit, ale o tom jak vypadají moravské vinohrady mám (bohužel) docela dobrou představu...
0
Jakou legislativu máš na mysli? Píšou možnost přihlásit na SPZ, pojistka je samozřejmostí, mám na mysli ten testovaný Ruris, při rychlosti 25 se moc převracet nebude, těžiště díky baterkám vzadu je nízké, tohle se mi už líbí víc než ta pitomost v úvodu, i ta cena není šílená jak je u nás zvykem, do vinohradů a podobných účelů ideál.
0
Nevím jaký stav je k dnešnímu dni, ale co se tak pamatuju, moravský vinohrad a veškeré pojížďky okolo obsluhuje prakticky cokoliv s motorem, ať už původem stavby domácí, či sériové, byť k provozu na silnicích nezamýšlené. Se SPZ či čímkoliv přidruženým si tam nikdo hlavu nelámal.
25km/h je na převracení dost, zejména pokud přijmeme předpoklad, že to puštěné z kopce nabere víc. Chytit "vnitřním zadním kolem obrubník" je taky hned a tříkolka fakt nepotřebuje zase tolik.
Jako pražáka mě ale spíš trápí neexistence kategorie prdítek, které by mohly obluhovat podobné cesty tady.
Ano, můžu si pořídit výše uvedenou tříkolku, přihlásit na SPZ a vyrazit do provozu, ale to je právě kámen úrazu - proč bych to dělal?
Vozidlo běžné velikosti do města smí taky, v současném provozu budu zapadat a nevyčnívat, nebude na mě pršet a vůbec nebudu otevírat otázku případných nehod.
Neexistuje prostě pobídka pro zmenšování doprvních prostředků alespoň těch s chronickým nájezdem ve městech. Naopak jestli jsem správně pochytil zprávy, kategorie ŘP. "B" se má z dosavadních 3,5t přifouknout na 4 - 4,2t, protože "elektromobily jsou těžší".
Bohužel, nějaká "Kei" koncepce bude muset vzejít spíš na EU úrovni, jednak žádný výrobce nezavede produkci čehokoliv jen pro ČR (i kdyby jsme to nakrásně zavedli) a jednak je Praha asi jediné město dost velké na to, aby taková kategorie vůbec dávala smysl (velikostní rozdíl mezi Prahou a jakýmkolli jiným městem je šílený a venkov na to, jak už jsem zmínil, prdí)
-2
No, tyhle vozítka s SPZ v provozu vídám. Povětšinou to provozujou radnice pro svou partu HIC (přivez balím odvez pytel oprav tuhle píčovinu....)
-1
Proč bych to dělal? bavíme se ještě o cargo vozítku? existuje i čtyřkolka s nosností 800kg(i s řidičem), vadí mi jen ta maximálka 25km/h https://www.zahradnipalac.cz/elektricky-pickup...
I na venkově se mění poměry, jezdí se dokud není chycen, dnes s traktůrkem na sekání bez pojištění bych neměl přejet přes vozovku.
A proč není pobídka? je na tom houby výdělek, škodovka ukončila i proto Citigo(el), malé elektrické prdítko od velkých automobilek stojí majlant.
-1
No, a to je právě ono.
velké podniky se na podobný věci vyprdnou, protože je pro ně výhodnější ti prodat Superba, jakékoliv (případné) pokusy o miniauto jsou v podstatě předem odsouzené k záhubě, protože vychází z dílů "dospělých" strojů a tak jim ve výsledku vyjde to samé, jen o něco menší. A to i proto, že ta kategorie právě neexistuje - i tohle miniauto totiž musí splnit haldu legislativy, což v dnešní době zahrnuje i X elektronických "chůviček", což z druhé strany diskvalifikuje malé výrobce co nejsou automobilka.
Jsem si poměrně jistej, že když bude někdo zběhlejší než já pátrat, zjistí, že těch 25km/h u toho vozítka cos poslal, je nějaká papírová klička aby se to vyhlo hromadě papírování a mohlo to vůbec vzniknout, čímž se to ale zase stává vykastrovaným a v reálu obtížně použitelným (byť asi i proto na to netřeba řidičáku, ale to si fakt nejsem jistej že je zrovna krok správným směrem).
v kostce: přál bych si, aby legislativně vznikla nějaká kategorie "B0", která bude právě na tyhle zásobovací a obslužný strojky, který budou zároveň radikálně zjednodušený ze strany výroby, homologace, pojištění na ně bude stát pár šušňů úměrně tomu o kolik menší katastrofu jejich nehoda způsobí, v modrejch zónách zaberou míň místa atd atd.
0
Je kategorie vozidel rychlosti 25 a taky do rychlosti 40. Těch třeba v Německu běhá docela dost. Většinou to mají ale staří lidé pro pohyb v obci k lékaři, na nákup, do kostela apod. Jsou to malá vozítka pro dva + tašku. Někdo je vyrábět bude. Viděl jsem v tom jezdit i nějaké 15 leté.
0
Viděl jsem to i v RBK u gymplu, takže občas to někdo provozuje i tady.
Co se týká speciálních užitkových automobilů, tak jestli se nepletu, Deutsche Post si vyrábí nějaká auta sama, protože když předložili automobilkám svoje požadavky, ukázalo se, že jsou schopni si to vyrobit levněji.
0
Možná se (mi?) blýská na lepší časy :-)
I kdyžjsem teda zvědavej, co jim z toho nakonec vypadne - aby to zas nebyl nějaký vpraxi nepoužitelný úřednický paskvil...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/mene...
-1
Je to reálné, stačí dát půl milionovou dotaci na každé auto a lidi si budou moct koupil "levé" auto :-))
Jinak to je nesmysl. Nějak si nedovedu představit, že by schválili výrobu aut v provedení "žebřiňák" a i kdyby, tak automobilky do toho nepůjdou, těch pár prodaných kousků se jim nevyplatí vyvíjet a vyrábět.
0
A jakou podporu si představuješ?
Mě to tedy přijde vymknuté z kloubů snažit se udělat kolo co uveze dva metráky (a jsou i větší), s nákladem a řidičem to má přes půl tuny, tohle fakt nechci potkávat na českých stezkách, které jsou většinou smíšené a mají substandardní šířku.
Měly by se zavést hmotnostní limity, něco jako nižší desítky kg hmotnost samotného kola a třeba kolem metráku s nákladem bez jezdce, těžší by spadaly do kategorie jako mopedy.
A ta cena je taky naprosto šílená, na jejich shopu cena pro ČR 14 490 € bez DPH, tedy cca 430 tis. Kč, za to s přehledem koupím malé elektroauto jako třeba Dacia Spring.
-1
U nás se při cvičení netrefili do správné budovy, v Mnichově se střílelo ostrejma.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/bavorsko...
0
Narazil jsem na video, že nedávno zkoušeli napnout 4 km dlouhou slackline...
https://www.youtube.com/watch?v=x_x2vQvGGA0
Ono to video je docela zdlouhavé a řeší primárně logistickou stránku pokusu, takže napnout se jim to povedlo, přejít bez pádu nikoliv, prý spadnul zhruba po 3 kilometrech a na další pokusy už neměli čas kvůli předpovědi počasí.
Nicméně připadá mi šílené, že pro mě končí hranice možného na slackline někde okolo 30-35 metrů a přitom existují lidé, co zvládnou 3 km, tedy 100x víc?
0
Je asi slušná šance, že od nějaký vzdálenosti to začne bejt jedno, ne?
Bejvaly časy, kdy jsi sám neudělal ani dva kroky na rovný zemi, pak ses naučil ujít půl obýváku. Bloumat nad tím že jsou lidi schopný dojít i přes ulici do sámošky (to jako fakt??) by dávalo v ten moment asi stejnej smysl :-)
0
No nevím, zatím mi stále připadá, že každý metr v délce slackline navíc dělá rovnováhu citelně těžší... ale třeba vážně existuje vzdálenost, za kterou už obtížnost rovnováhy příliš neporoste... a pak bude problém "jen" s fyzičkou...
Přecijen já mám po 3 minutách balancování pocit, že mi upadnou ruce, zatímco přejít kilometry po slackline už znamená mávat rukama hodiny... :-)
0
Když si já přidám metr (podle stromů co jsem zrovna našel ten den) tak je to procentuálně nárůst jako prase, když si přidáš metr ty, nárůst je menší, ale furt ho tam poznáš.
Přidej metr ke třem kilometrům...
0
Na první pohled máš pravdu, nicméně i kdyby to bylo lineární a dokázal jsem každý měsíc po slackline dojít o jeden metr dál než dřív, stejně se na kilometr do konce života nedostanu (potřeboval bych přes 80 let)... :-)
Jenže lineární to není! Dostat se z nuly na 20m mi trvalo zhruba rok, to bylo už na podzim 2023 (12m set jsem kupoval v září 2022).
Za následující 2 roky jsem se dostal na 30-35m max, což není ani dvojnásobek.
Z toho soudím, že 50m popruh mi bude bohatě stačit ještě spoustu let...
0
však jsem taky napsal, že to od nějaký vzdálenosti začne bejt jedno, ne že je to lineární.
A pak je taky na místě si připustit, že na světě můžou existovat lidi, který holt příroda v daném směru obdařila líp ;-)
0
To nepochybně jsou... akorátže když vezmu (leho)kolo a rychlost nebo vzdálenost za 24h, tak lidi, co to berou opravdu vážně, jsou zhruba 2x rychlejší. U orientačního běhu řekněme 3x, u triatlonů v okolí někdy mívám i podobný čas jako nejlepší žena... :-)
Akorát u slackline je ten koeficient 100x... :-)
Nicméně jsou tam i další faktory... když někdo chodí po highline, tak pokaždé padá do jištění a pokud neudělá fatální chybu tak asi vzdálenost ani výška v tomhle už nehraje velkou roli.
Oproti tomu u slackline nad trávou se vzdáleností roste výška kotevních bodů a je dost rozdíl seskakovat z 20cm, z půl metru, metru nebo ještě víc...
0
není to 100x ale jen 3x, protože 35m už dáš a od 100m nahoru už je to jedno :-P
Přestaň vymýšlet vzorečky, podle kterých funguje reálný život, zblázníš se z toho :-)
0
Během hledání informací o delších slackline jsem si uvědomil celkem zásadní detail, proč to nemůže být jedno... :-)
Popruh, co mám (Candy green) váží 61 g/m. Kdybych ho měl 100m, bude to přes 6 kg, což je míň než desetina mé hmotnosti.
Ve chvíli, kdyby to byla highline (pro delší vzdálenost asi jediná možnost), musely by se použít popruhy dva - hlavní a záložní, což zjednodušeně znamená dvojnásobnou hmotnost.
Pro 1 km highline už tedy popruhy budou vážit 122 kg, pro 4 km skoro půl tuny!
Pro tyhle šílené vzdálenosti tedy přestává být důležitá hmotnost slacklinera, protože popruh váží mnohem víc. Sice je ta hmotnost rozložená po celé délce, není v jednom bodě, ale na chování popruhu (hlavně setrvačnosti) to musí být hodně znát.
Dokonce se nabízí myšlenka, že při určité vzdálenosti bude samotný popruh vážit tolik, že neunese ani sám sebe a přetrhne se... :-)
0
Vzhledem k tkalcovské tradici tady ve Výběžku jsem viděl tahat auta na kdejaké "tkaničce", takže si myslím, že na půl tuny, na to není potřeba žádný fajnový výrobek.
0
Ono pokud auto po silnici někam táhneš, tak ti stačí jen zlomek síly v porovnání s tím, kdybys to auto chtěl zvednout nad zem.
A naopak pokud vodorovně napnutý popruh zatížíš uprostřed (slackline), vzniknou mnohem větší síly, než kdybys stejnou hmotnost zvedal svisle vzhůru.
0
nechci Vám do toho slacklinovani házet vidle, ale viděl jem před pár lety (2017-8?) nataženou slackline napříč věžema Trosek. Sice manik co přez to šel asi 3x spadl ale vždy pokračoval... Dcera si přešla přizemní slacklinu co tam měli pro náhodné navštěvníky v takové pohodě že ji začli říkat ať si to zkusí na něčem delším... (v té době baletila+ gymnastika)
0
jo, konstatování že lepší než já je náhodná malá holka jsem dneska přesně potřeboval :-)
-2
Tuhle konfrontaci mám dávno za sebou... ;-)
V bazénu Podolí i v Brně jsem na vlastní oči viděl, že kterákoliv malá holka tam skákala do vody lépe než já. Nepřišlo mi to jako důvod vzdát snahu něco se sám naučit, byť ano, na sebevědomí to nepřidá...
Na druhou stranu coby jednooký mezi slepými se můžu uklidňovat tím, že značná část populace by třeba na 3m skokanský prkno dobrovolně nevlezla.
0
eee, myslel jsem to slackline mezi věžma Trosek.
Kolik to mohlo být, 100m?
"není malých cílů"
Pokud ti to zlepší náladu , sám mám závrať i když si stoupnu na židli :-)
0
Prý délka je 86 metrů, výška 40m.
https://stara.emontana.cz/top-10-highline-cesko/
V článku je pod názvem: 4 Grand Virgin Line
0
Trocha (už) historie tady od nás pro inspiraci - cíle mají být velké :-)
http://www.vrtulnik.cz/lzs2/labskytraverz.htm
https://mapy.com/s/hasogubonu
-1
Docela by mě zajímalo, jak to potom sundávali? Jestli znovu zavolali vrtulník? Nebo lano stáhli zpátky pomocí nějakého provázku a jeho konec už nechali spadnout dolů?
0
Pokud by to napnuté lano na straně Belvedéru uvolnili, tak by nejspíš smrštěním pružností konec dopadl do Labe a silnici do Hřenska by neohrozil. Na straně Dolního Žlebu skoro nic není. Je to jen má spekulace o možnosti, s realitou nemá nic společného.
-1
Tak jsem se zašel optat kolegy, co tam jako horolezec pomáhal. Byl na Žlebský straně, lano (14 nebo 16mm) stáhli zas s navázanou šňůrou (6mm), tu pak na Belvedéru napnuli lodním vrátkem a nad Žlebem fikli. Konec doletěl málem až na druhý břeh, tam silnice vede pod stromy, tak ho rychle vytáhli.
Dodneška trochu zazlívá Záchranářům, co to organizovali, že místní horolezce bezplatně využili, ale přelanit nikoho nenechali.
-1
Asi jako s jakýmkoliv jiným sportem... ;-)
Chceš srovnávat svoje ježdění na kole se závodníky TdF nebo svůj běh s marathonci z televize?
Obvykle to srovnání nedopadá dobře... pominu-li komentování fotbalu v hospodě, tam by to každý zahrál lépe... byť polovina z nich by na to hřiště ani nedošla... :-D
Takže jo, chodit highline na Troskách by se mi sice líbilo, ale je to tuším přes 80 metrů, takže to pravděpodobně v mém životě nedopadne.
Jestli tvoje dcera dělala gymnastiku, tak nejspíš nemá problém s kladinou a krátká (např 5m) hodně napnutá slackline se bude chovat podobně.
Asi proto ta rada, ať zkusí něco delšího, tam už je rozdíl chování slackline oproti kladině větší. A jako u všeho, někdo má od přírody talent, někdo vůbec. Když mi chybí talent, lze to nahradit úsilím a trpělivostí, ale jen do určité míry... :-)
0
Trochu váhám, zda to nepatří spíš do vtipů, ale na Slovensku prý omezili zákonem rychlost pohybu na chodnících na 6 km/h, přičemž rychlostní limit platí pro všechny - chodce, běžce, lyžaře a bruslaře.
Běhání se tím na Slovensku dostává víceméně do ilegality (o inline bruslích nemluvě), prý to budou měřit radarem a pokuty budou padat i za dobíhání autobusu...
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni...
-1
Chodník od slova "chodit" :-)
Běhat, bruslit, běžkovat je rozhodně lepší a vhodnější všude jinde než po chodníku.
Pokud je bruslař nebo i lyžař ze zákona, tak bez stanovení nějaké hranice rychlosti pohybu by bylo velmi těžké někoho postihnout za ohrožující pohyb pokud by jiného nezranil.
Pokud se někteří chovají jako bezohlední blbci, tak tohle je určitý způsob jak je snadno umravnit. Znám pár míst, kde by se omezení rychlosti pohybu docela hodilo. U nás se místo omezení rychlosti to bohužel nahrazuje zákazem vjezdu kol apod.
0
Tak já bych u nás dávno zařadil inline brusle do stejné kategorie jako jízdní kolo. Nejsem o moc pomalejší, po většině chodníku se jezdit vůbec nedá a když jedu po silnici vpravo je to řekněme šedá zóna (nemluvě o přednosti v křižovatce), ale cokoliv jiného (například jezdit po silnici vlevo) by bylo mnohem nebezpečnější...
Hádám, že i na slovensku jsou na chodnících nebezpečné především elektro vehikly, ovšem s tímhle limitem budou šikanovat i spěchající chodce - 7 km/h ještě může být svižná chůze.
Hlavně ale budou mít problém běžci, ti nepochybně mají status chodce, takže hádám, že stejně jako u nás se musí pohybovat po chodníku, ale běžet a nepřekročit 6 km/h prostě nejde...
Tak jen doufám, že se v ČR nebudou inspirovat.
0
Nevim jak se stalo, že bruslaři a lidé na dalších pohybovadlech byli zařazeníái mezi chodce, ale by rozumné to co nejdřív změnit.
Zákon není dogma a určitě se nebude týkat chodce co dohání autobus.
-2
První bod - klidně.
Zrovna chodce dobíhajícího autobus se rychlostní limit týkat nebude? A to jako proč?
Se stejnou logikou by řidiči tvrdili, že 50 v obci pro ně neplatí, protože spěchají do práce... ;-)
0
Protože zákon není namířený na chodce, ale na ostatní, koloběžky, brusle atd. Smyslem zákona není postihovat chodce, ale jeho účelem je zkrotit a hodně přibrzdit ostatní.
0
To bychom nejdřív museli znát skutečné znění jejich zákona, ale pokud to Idnes nepomotal, tak to na Slovensku právěže platí pro všechny včetně chodců.
Já jsem každopádně rád, že žiju v ČR, kde se zatím chodci mohou pohybovat neomezenou rychlostí a pro nemotorové cyklisty platí ve městě stejná rychlostní omezení jako pro auta.
0
Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru vypátrala:
Samozrejme ze sa to chodcov netyka, ide o to, ze zakon o cestnej premavke (c. 8/2009 z. z.), pouzival pojem „rychlost chodze“ vo viacerich paragrafoch, avsak bez presnej definicie hodnoty ci jednotky. navrh definoval rychlost chodze na 6km/h.
-1
Pokud neznám přesné znění zákona, tak není problém si ho najít pomocí Google. Je to jak píše Lelek i bara2- jde jen o chybějící doplnění rychlost chůze pro vyloučení/usměrnění všech ostatních bezohledných uživatelů chodníku (mimo chodců)- tedy koloběžek, kol, inline bruslařů ap. prostředků nepatřících na chodník a přechudy pro chodce...Děti tedy vyloučeny na silnici nejsou, protože se musí pohybovat pod dozorem dospělé osoby a ta na kolen nemá na chodníku co dělat- pokud se jezdit učí, jsou na to prostory bez provozu- pokud už umí, pak se učí pohybovat v provozu pod dozorem.
0
No, já to zkoušela - a najít se mi ho nepovedlo.
Platné znění zákona ano, ale schválenou novelu, která v té době ještě nebyla zveřejněná, ne. (Je možné, že dnes už to vyšlo "tiskem" a tím pádem to zná i google, přiznám se, že už se mi to hledat nechce. Ale v době, kdy se o tom psalo, to rozumně dohledatelné nebylo.)
-1
Ty jsi patrně ve městě nikdy s dětmi okolo 6 let na kole nejezdil, že? Na kole nějak jezdit umí, ale i na vedlejší ulici je každé míjející auto problém. Ano, děti se musí učit jezdit i mezi auty, ale ne všude a ne vždy. A doprovázet takové dítě po chodníku pěšky je úkol pro atleta.
-3
Tak si holt lidí zvednou fyzičku, no. :-)
Nebylo by to poprvé, co někdo splacal zákon který v reálném životě prakticky nelze dodržovat.
V takovém případě je zákon špatný a je třeba ho přepracovat.
Do té doby je ale platný a příslušné orgány jsou povinny ho vymáhat.
0
Já ti jednoho takového vnuka půjčím, můžeš to předvést :)
-3
Pokud ratolest na kole na chodníku nedoběhneš (ratolest smí jet libovolně rychle a na tebe se rychlost chůze nevztahuje, protože jsi chodec a ne cyklista), tak holt budete muset jít trénovat jinam.
A nebo holt nadále těžit z toho, že zákony jsou sice jedna věc, ale co a kdy se aparát rozhodne vymáhat věc zcela odlišná...
0
Formálně to mohou řešit (kolečkové) brusle nebo lyže. Tam ti (v ČR) status chodce zůstává a je tedy legální pohybovat se až rychlostí světla...
V reálu ale většina chodníků není na inlinech sjízdná vůbec... ;-)
Rychlostní limity se zřejmě nevztahují ani na elektrický skateboard, byť se od elektro-koloběžky liší jen absencí řidítek...
0
Jezdíme do Šárky, ale tam se musíme z Bořislavky nějak dostat. Takže po ose vedlejšími ulicemi. Míjení každého auta je výzva pro něj i pro mne. Takže jedeme směs ulice a chodník. Vnukovi je 6 let, objede celou Šárku a vyjede po ose z údolí nahoru na Veleslavín. Na koloběžce mu už skoro nestačím. Tak mi vysvětli, jak se máme do té Šárky dostat? To tam máme jezdit autem?
-3
Do Šárky jezdí Metro? Zrovna ty bys to mohla vědět :(
-2
Chjo...
Na Veleslavín jede metro a tam už je to do Šárky kousek a mimo hlavní provoz.
Nejkratší trasa je 610 m k Aritmě, odkud máš jednu možnost vjet do Šárky. Ale to už asi znáš.
0
Jezdím tam z Bořislavky. Stejně jako z Veleslavína musíš nějak projet mezi vilkami do šáreckého údolí. S šestiletým cyklistou je to výzva.
-3
Jo, ale z toho Veleslavína to máš do nejbližšího lesa 610 metrů a pokud nejedeš po té "hlavní ulici" od Aritmy, tak jedeš v naprostém klidu a pohodě.
Osobně ale jezdím z Veleslavína raději kolem Libočáku. Provoz je v podstatě jen mezi výstupem z výtahu a přechodem přes koleje. Pak už zajedeš do klidové zóny.
0
Vnuk už je docela zdatný a dokáže udělat přes tu Šárku pěkný kruh. Vjedeme tam cyklotrasou po červené od Zlatnice, je to kousek od Hanspaulky. Pak projedeme celou Šárkou a vracíme se kolem rybníka a přes Veleslavín. On zvládne i ty ulice mezi vilami od Bořislavky na Hanspaulku, jen se vždy musí trochu otužit a vzmužit, aby mi oanicky nutíkal přes obrubník na chodník. My to zvládneme.
-2
Můžete jít po chodníku pěšky a oba tlačit. ;-)
Jak sis mohl povšimnout, zákony ti u nás neříkají co máš dělat, jen ti pod nohy nasypou volně ložené klacky a pak (když se to nějak někomu hodí) tě případně postihují za jejich chybné zdolávání.
Že je to odporný alibismus se pravděpodobně asi shodneme, ale jak se zdá alespoň těm co na to mají vliv to takhle vyhovuje...
0
Pokud bychom měli to kolo do Šárky tlačit, tak mi s tím kolem vnouček na druhém rohu praští o zem. No on ve svém věku po tom chodníku jet může, ale já mu pěšky nebudu stačit.
Často to řeším tak, že on jede po chodníku a já po ulici, ale vlastně je to také nebezpečné, poněvadž nemůže kopírovat mou jízdu a slovní pokyny občas plete. Stále si uzřejmujeme, která ruka je ta pravá. Je to stále školkové dítě.
Ten zákon je špatný.
-3
Zákon reaguje na dosud opomíjenou situaci cyklistů a jiných "nechodců" na chodnících a množící se úrazy chodců. Byl tak myšlen od vydání- až když si z něj začali dělat někteří "důslední" vtipy, nastoupilo dodatečné upřesnění! Kdyby jezdili hlavně koloběžkáři po chodníku opatrně a ohleduplně k chodcům, tak se to řešit nemuselo. Jde hlavně o el. koloběžky a jejich "takysportovce", kteří jezdí bezohledně a nebezpečně rychle. Jinak bys jistě mluvil, pokud by ti jako chodce takovýto "jezdec" vnoučka (nebo přímo tebe) srazil na chodníku a způsobil úraz- nedejbože s následky! Pak bys na svém názoru na zákon jistě trval dále! Vždy jde jen a jen o toleranci a ohleduplnost- kde chybí nastoupí zákon... (tak jako na společném cyklochodníku ti jistě nevadí dvě chodkyně s kočárky, zabírající bezohledně většinu cykločásti) :-)
0
Například na chodníku pod Vyšehradskou skálou je pro cyklisty omezená rychlost a rázem je po konfliktním bodu. Předtím se tam snažili kola zakázat a to nikdo nedodržoval. Omezení rychlosti je akceptováno.
Souhlasím, některé úseky či dokonce oblasti by omezenou rychlost na chodníku užily. Plošné opatření ze zákona je zcela hloupé.
-1
A není tam stezka? Když jsem tam jel naposledy z Prčic, bylo to už v noci, ale řekl bych že jsem tam jel stálé po stezce, že to nebyl chodník. Ani jsem si omezení rychlosti nevsiml.
0
Je tam cyklostezka už dlouhá léta, ale svýho času tam visela má oblíbená "cyklisto sesedni z kola"
0
Jo ta vždycky potěší, a zvlášť když jsou na druhý straně městáci.
-1
Současný řešení tuším nějak nenápadně sugeruje že "po proudu" se jezdí (pomalu) tím pidichodníčkem a "protiproud" dupe do pedálů jak šílenej aby ho nezajela tramvaj v silničním koridoru.
Vzhledem k tomu že tunel je do zatáčky a není tedy vidět skrz, ani moc dopředu a chodníček je tam fakt úzkej, takže potkat s kolem i jednotlivého pěšáka je naprd, natož protijedoucího cyklistu nebo kočárek, není to zcestný řešení...
-1
Dva cyklisté se tam v pohodě vyhnou. Tedy musí ovládat své kolo a nesmí se jim rozklepat ruce strachy. S pěšákem se také vyhnu. Před protijedoucím kočárkem sesedám, abych neděsil maminku.
Cesta mezi auty je jiná kategorie, na kterou ne každý a ne vždy má.
-3
Problém je, že řidičům motorových vozidel vadí, když silnici užívají i jiná vozidla (bezmotorová) a chodci (bruslaři). Podobně si stěžují i kategorie na t.zv. stezkách, chodci versus cyklisté versus bruslaři.
V zásadě jsou dvě možnosti, zůstat u chodníků a silnic, určit kdo kde jak a prostě se na těch komunikacích porovnat a vzájemně neohrožovat. Nebo můžeme pro každou kategorii vybudovat extra infrastrukturu a zapaplat celou krajinu stezkama, silnicema, chodníkama, bruslodráhama...
0
Evidentný fake, pretože na Slovensku nežije žiadny Jan :)
Možno nejaký Čehún.
A "Ř" si strčte tiež viete kam...
-1
To je fakt, kdo by z Čech migroval na Slovensko, obráceně je to běžné. :)
-1
Já jsem asi výjimka- krom pár tisíc dalších Čechů/Moravanů- jsem jednak Jan z Moravy a přišel jsem sem za prací (JE Mochovce v r. 1989), oženil se a zůstal...
0
Jako měl jsem už roky takový svrbění, že by to mělo fungovat nějak takhle, že radiace má nějakou bezpečnou úroveň.
Že by mohla být dokonce prospěšná už je trochu odvážné tvrzení, ale možná spíš jen kvůli dosavadní "nulové toleranci", logiku by to pořád mělo...
chce to angličtinu
https://www.youtube.com/watch?v=gzdLdNRaPKc
-3
Ale ony na tolerovanou radiaci už dávno normu máme. Jde například o koncentraci radonu ve stavbách, nebo o intenzitu přirozené radiace v některých horských údolích pro trvalé osídlení. To mnohá místa překračují, třeba Špindlerův mlýn, pravděpodobně i Jáchymov.
-1
Zrovna v Jáchymově jsem naprosto v klidu.
Není důvod se obávat jakékoli radiace.
Pokud je tu ještě nějaký smolinec či uran, pak je hluboko v zemi.
A radon v koupelích je plyn, který jakmile je uvolněn z trubek, tak během 20 minut vyprchá.
-2
Radon (Rn) je přirozený radioaktivní plyn, který se rozpadá s poločasem přibližně 3,8 dne a při tomto procesu uvolňuje záření alfa. To jsou dva protony, které letí prostorem a bombardují co zrovna trefí. Když ho vdechneš, tak ti mombarduje buňky plicního epitelu, kterým se to moc nelíbí, protože je to ničí. Pokud vím, tak v Jáchymově ještě za komunistů navrtali pramen bohatý na radon a ta voda se používá v lázních. Zbytek té vody, tedy většina se vypouští do potoka a radon z ní volně kontinuelně vybublává ven. Jinak v Jáchymově, stejně jako v Krkonoškých údolích, je zvýšené přirozené radiační pozadí z přítomných bazaltových hornin. Je to slabá radiace, ale pro stálé obyvatele je to stálá celoživotní expozice.
Jestli se bojíš, nebo ne, na té radiaci nic nemění.
-3
Očekávám, že řekneš, že je to tendenční, ale je mi to asi fuk
http://www.jachymovlazne.eu/o-laznich/lecba...
Jinak čerpá se momentálně ze 4 pramenů - nahoře nad městem v jediné těžní jámě Svoboda. Potrubím to jde cca 3 km sem do lázní - nad lázněmi je přečerpávačka, ze které to pak jde do místních 3 lázeňských domů.
Voda se opravdu nevypouští do potoka - jednak by musel přetékat a druhak by už muselo být radioaktivní celé údolí včetně říčky Bystřice, do které se Jáchymovský potok vlévá.
Jsou opravdu pacienti, kteří jsou tu po desáté, dvacáté i třicáté - a představ si, že se stále těší dobrému zdraví... Resp. nemají žádné další obtíže související s ozářením.
Dnes jsem se i dozvěděla, že se dokonce stále ozařuje tzv. krabičkami. A dotyčné dámy si léčbu velmi pochvalovaly. Ale tady bych se tedy toho ozáření asi obávala, protože to člověk dostane opravdu pěknou dávku.
-3
O tom je právě to video co jsem původně postoval.
Že statistickým pozorováním vyplývá, že do určité úrovně se organismy s radiaci umí vyrovnat vcelku bez problémů (zmiňuje i takový vzorky jako černobylští likvidátoři) a dokonce naznačuje, že by mohla být i prospěšná (asi jako chodit na sluníčko, spálit se nechceš, ale životem ve sklepě ti bude chybět D-čko).
Mě to přišlo zajímavé, nevím čím jsem si hned zasloužil toho mínusáka...
-1
Myslím, že je celkem známá věc, že na Vysočině je plno radiace, koneckonců jsou tam uranové doly. Místní se dožívají vysokého věku, ale kdo se tam odstěhuje až třeba na důchod, tak na to není navyklý a může ho to ohrožovat.
-1
Jen technický dotaz: Co tedy dělají s tou vodou, když neteče do potoka?
0
Tu přece vypijí pacienti, dělá jim to moc dobře :D
-3
Jde o tzv. zpětný oběh = použitá voda z van a jiných procedur se vrací zpět do systému lázní, kde se dále zpracovává na technické použití.
Pro rýpaly - ne, na wc nám mísa v noci opravdu nezáří :o)))
-2
Nejde o sekundární vodu z lázní. Jde o vodu plnou radonu z pramenů, kterou lázně nevyužijí. Té je mnohem víc a nejspíš končí v tom městském potoku, odkud ten radon volně vybublává. Budou zdraví i ostatní obyvatelé Jáchymova, nejen pacienti z lázní :D
Ještě bych se zmínil o těch krabičkách se zářičem, kterou si pacienti přikládají na tělo. To je opravdu léčba z předminulého století, kdy lidé neznali účinky záření.
-3
no a když se to aplikuje už od předminulého století, máme nějakou statistiku o pacientech houfně hynoucích na nemoc z ozáření? Těch dat by potenciálně mělo být docela dost...
-2
Když budeš jíst z olověného talíře, tak také asi nezískáš akutní otravu olovem. Přesto ti to ke zdraví nepřispěje. Stejně tak dýchání výfukových splodin s tetratethylolovem nezpůsobovalo akutní otravu olovem, ale všichni jsme byli rádi, když se jeho přimíchávání do benzinu zakázalo.
-6
z olova se prokazatelně blbne a na otravu jím pomřela prakticky celá polární expedice, příběh viz zde
https://www.youtube.com/watch?v=PUsZ0blU3qE
Já jsem se ale ptal na něco jiného: máme nějaká data o která by se dalo opřít při souzení lázní Jáchymov?
Provozují to tam jako lázeňskou kůru, už drahně dlouho, tak by snad mělo být vcelku z čeho vycházet, ne?
-1
Já Ti teda nevím... Už staří Římané měli po určité době dost velké problémy kvůli těm svým vodovodům z olověných trubek. A to si to olovo ani nemuseli "postupně najemno škrábat" do jídla příborem tak jako bys to dělal s takovým talířem...
0
Na tohle téma jsem dostal informaci, že olověné vodovodní trubky jsou celkem běžné i v ČR. A prý se není čeho bát, protože kdyby si voda z trubek to olovo brala sebou, ty trubky by během pár let zmizely... přesto fungují desetiletí...
Prodávám, jak jsem koupil.
0
Jo, ale uvnitř mají cínovou vložku, právě kvůli tomu olovu. Viz Wiki "Pro rozvod vody se od římského starověku (Pompeje) až do poloviny 20. století běžně užívaly trubky olověné, pájené na měkko tzv. kalíškem. Protože olovo je jedovaté, užívaly se pro pitnou vodu ve 20. století trubky s cínovou vložkou"
EDIT: Jeden k tématu https://plus.rozhlas.cz/kolik-olova-pili-rimane...
0
Jj, původně jsme v baráku měli veškerou instalařinu v olovu. Postupně jsme to vyměnili za plast/měď. I když mám dojem, že některý plyn ještě v olovu máme.
-2
Na povrchu mědi se vlivem vlhkosti vytváří měděnka, která je sama o sobě jedovatá ...
Tak to jste si moc nepomohli ...
-1
A píšu snad, že jsme zrovna vodu dávali do mědi?
Instalařina není jen voda, víš...
-2
Pokud by to bylo jakkoli zdraví škodlivé, pak by sem nejezdili (velmi majetní) lidé z celého světa.
Pro zdejší lokalitu byla spíš smrtící těžba uranu a práce muklů v tzv. červené věži smrti, kde se ruda drtila.
Mimochodem - při návštěvě věže smrti (velmi depresivní exkurze) jsem se dozvěděla, co to vlastně MUKL znamená.
MUKL = muž určený k likvidaci
To mluví za vše...
Paradoxně pozitivní účinky radonové vody byly objeveny právě díky těžbě uranu v minulých dobách. Voda samovolně vytékala z horniny při těžbě a přišlo se na to, že horníkům, kteří si v ní zcela nedobrovolně celé dny ráchali ruce, velmi pozitivně působí na klouby. Tak se to začalo zkoumat.
-4
Lidé, i hodně bohatí, dokáží býti úplně blbí. Dokonce ani členové vlády nejsou imunní vůči blbosti. V USA mají ministra zdravotnictví, který se bojí očkování a neuznává ho. V Česku máme 3 potenciální úplně pomýlené hloupé a škodlivé ministry.
-2
...a neplatí to jen pro ministry kdekoliv a "hodně bohaté" ostatní... :-)
0
Co znamená ´MUKL´ zde před cca 15. lety vysvětloval újezďák.
Evidentně jsi stižena hosipem
8-)
-5
Možná by neškodilo přečíst si něco o tom, jak se voda čerpá a kam odtéká.
Voda z těch 4 pramenů se jímá do obřího bazénu - z něj je jediný odtok a to potrubím dolů do lázní do přečerpávačky. Z té pak jde voda do třech lázeňských domů, víc jich tu není.
Z tohoto systému nic "nevyužitého" nikam neodtéká.
Tobě ten Jáchymovský potok ale leží v žaludku, jen co je pravda :o)))
Dneska jsem zase po soumraku jela podél něj a člověče nesvítí :o)))
-5
Alfazáření ve vzduchu má doběh několik centimetrů, pak je absorbováno molekulami vzduchu. Alfazářič je nebezpečný jen pokud ho sníš nebo vdechneš. Takže potok patrně svítit nebude. Ale ten radon z něho bublající opravdu není zdravý. Ale pro člověka, který ho programově inhaluje je to asi už nezajímavé.
Já nechci našim lázním kazit kšefty, ale jejich činnost odpovídá úrovni znalostí předminulého století.
-5
Já ti snad vodu z potoka naberu, aby sis mohl udělat rozbor - pak konečně zjistíš, že v Jáchymovském potoce žádný radon není.
A pokud snad nějaký obsahuje u pramene, pak to z vody vyprchá ještě než voda doteče do města.
Z lázní se do potoka opravdu nic nevypouští.
-4
Když tvrdíš, že radon z vody do 35 minut vyprchá, tak to do Prahy nedovezeš.
-2
Jaké znalosti máš na mysli?
Když se vrátíš k úplně prvnímu příspěvku který spustil tuhle tapetu, tak je právě o tom, že to chápání které razíš odpovídá doktríně 70let nazad a která se zdá neodpovídá skutečnosti (opřeno o statistická pozorování).
-3
Když se budeš opírat jen o statistcké pozorování, tak tetraethyl olova v benzínu ničemu neškodil a může se směle dál vypouštět do ovzduší. Přesto je to už zakázané a výfuky aut jsou povinně opatřené katalyzátory, které oxidují CO na CO2, který není jedovatý. Jeho jedovatost se projevila jen v uzavřené garáži, kde se jím lidé otrávili. Venku to přece nikomu neškodilo, stejně jako ten radon. Proč je tedy nějaká norma na maximální koncentraci radonu někde ve sklepě domu, kam stejně nikdo nechodí. Asi jen pro srandu králíkům :D
-2
O jedovatosti olovnaté příměsi do benzínu se vědělo od samého počátku. Sloužila jako prevence tzv klepání motoru a byť už v době objevení byla známa i alternativa v podobě etanolu, olovo se prosadilo protože se ta sloučenina dala patentovat.
Že je to pěkný hnus a neprospívá zdraví fyzickému ani duševnímu se od té doby prokázalo dostatečně aby to nakonec vedlo až k jeho vyřazení.
Ale na to jsem se OPĚT neptal.
Norma kterou zmiňuješ bude vycházet právě z té historické doktríny "nulové tolerance", která nemusí být nutně špatně (podle hesla "sichr je sichr"), ale to neznamená, že tak svět skutečně funguje.
Přirovnáváš tady dvě věci které mají uplně opačný příběh:
Olovo se ve vzduchu běžně nevyskytuje, začali jsme si ho houfně vypouštět do ovzduší uměle a tvrdili jsme si, že je to OK. Nebylo.
Radiace se v přírodě běžně vyskytuje odjakživa (dokonce je slušná šance že když život vznikal, bylo jí výrazně víc), my jsme ji objevili relativně nedávno a s na základě zbombardovaného Japonska jsme si umanuli, že jedině naprostá nula je v pořádku a cokoliv nad ní je holt ústupek nevypucovatelné realitě a ten musí být tak minimální jak jen možno.
Pointa původního příspěvku byla, že to nemusí být uplně pravda...
-3
Radiace v princpu ničí buňky a jejich genetickou výbavu. Pokud nemáš zájem o nějaký karcinom z poškozeného DNA aparátu buněk, tak si je neozařuj. Ano, je to o intenzitě toho záření. Ano, existuje běžné radioaktivní pozadí. Opět je to o té intenzitě. Ale zavádět si alfazářič do plic je opravdu nerozumné.
-4
V principu máš pravdu, přesně to radiace dělá.
Ale ani viry buňkám dobře nedělají a očkování přesto funguje (ano, funguje) a je i vcelku známým faktem, že děcka vyrůstající s chlupatými mazlíčky všelikého druhu mají výrazně menší potíže s alergiemi, i tady se bavíme o funkčním principu "nízká expozice stimuluje přirozené opravné pochody v těle".
Myšlenka stojí na statistickém pozorování a ano, je to o té intenzitě.
Pokud máš nějaká data o které by se dal opřít postoj, že to co páchají lázně Jáchymov je zdraví škodlivé, bylo by, skoro bych řekl ve veřejném zájmu, abys s tím vyšel na světlo.
-2
Nicméně jak funguje trénink a vlastně jakákoliv fyzická aktivita? Člověk si námahou svalová vlákna mírně poškodí, organismus to poškození opraví a aby byla rezerva, opravené svaly jsou o trochu silnější a odolnější, než byly původně. A celé se to může pravidelně opakovat...
Když se hýbat přestaneš a svaly budeš šetřit, organismus nepotřebnou hmotu začne redukovat.
Co když princip posilování funguje i pro opravné mechanismy v buňkách a krátkodobé vystavení slabé radiaci je jen další stresor, který organismus posílí? ;-)
0
Zase nemusím mít všechno, ale princip: co tě nezabije, to tě posílí, občas aplikuju... např. ještě stále zobu antibiotika a snažím se normálně fungovat... včera jsem zkoušel skokanské prkno v Pardubickém bazénu. ;-)
0
Tak hlavně abys tu Boreliozu vyhladil.
-3
Jo takhle, myslíš použít místo antibiotik pořádný gama zářič? :-D
0
Pořád přemýšlím, když bakterii mají vyhladit antibiotika, jaký vliv by na to mohla mít chlórovaná voda v bazéně? ;-)
https://ulozto.live/watch/24126
0
Žadný. I kdybys jí pil, tak tvoje integrita je dostatečně neproniknutelná, že to těm bakteriím skýtá před chlórem spolehlivou ochranu. Musel bys sis ten chloramín zavést rovnou do krevního oběhu a to by tě nejspíš zabilo.
-3
Jestli si dobře pamatuju, tak to právě nejde. Když jsem se na začátku milénia stavil v infekční ambulanci s růžovým flekem na stehně a trochu jsem s lékařkou zaved řeč, dozvěděl jsem se, že s boreliózou v latentním stavu půjdu do žároviště, že to je něco jako malárie. Ale jak předesílám v úvodu, paměť je roztodivná čarodějka a zná rozložit i přepevné lidské vztahy. :-))
-1
Některé opravy se nedějí regenerací ve stávajícím organismu, ale výběrem vhodných řešení, potlačením slepých uliček a posílením organismu až v dalších generacích.
0
Jak jsem psala výš - tzv. krabičky se stále používají. Aplikuje se v samostatné budově - v radiologickém pavilonu.
Říká se tomu "krabičky", ale na tělo se přikládají jen jakési "sondy" přes které pak prochází záření. Při aplikaci je pacient sám v místnosti.
Mluvila jsem s paní, co to absolvovala, a ta si to hodně pochvalovala. Od aplikace ji nic nebolí ;o)))
-6
Brahmo, dnes jsem ti ke krabičkám zjistila víc.
Pacientovi je na postižené místo náplastí přilepená "krabička", do které je posléze vložena kovová destička. Pacient je sám v místnosti, kde je "záření". Může se pohybovat, jíst pít. Dokonce je mu povoleno jít i na oběd - to se z krabičky jen vyndá ta destička a po návratu z oběda se tam zase vloží.
Celá procedura trvá 6 hodin.
V daném případě bylo aplikováno na artrózu IV. stupně.
-6
Moc hezké, jak místo gama zářiče používáš eufemismu kovová destička. Ano, to gama záření lokálně pěkně zabíjí nervy, takže to přestane přenášet bolestivé podněty do mozku a pacientovi se uleví. Totéž by jistě udělalo i rengenovské záření, ale to gama je větší kartáč.
-4
Pár měsíců zpět jsem si stěžoval u doktora, že mne i půl roku po pádu z kola bolí rameno. Po rengenu konstatoval počínající artrozu, nedá se s tím pořádně nic dělat, hlavně udržovat hybnost. V tomhle stavu na lázně nemám nárok, ale doporučil mi lázně za vlastní, hlavně někam, kde je radon - ten je na to nejlepší.
0
Narazil jsem vysvětlení od doktora Wagnera z ÚJF v Řeži. Vůbec není jasné, jestli existuje jakákoliv "hranice", ale naše limity jsou děsně nízké (preventivně).
https://www.youtube.com/watch?v=1bp_GjLwlTo&...
-2
Tak ono moc jiných variant, když nechceš dělat destruktivní pokusy na lidech, jak stanovit hranici bezpečného množství radiace, asi není.
Prostě raději co nejméně, protože případů, kdy se myslelo, že je něco neškodné a nebylo, je historie plná.. :-)
0
EcoFlow klobouk -solár, mobilní telefon nabije již za tři hodiny.
https://ecoflow.cz/products/ecoflow-power-hat-l...
-1
A kdyby nahoře na klobouku měl malou větrnou elektrárnu, tak by mobil nabil třeba jen za dvě hodiny. A kdyby měl takto ušitý i kabát, tak třeba jen za 30 minut. Ženy by tuto ozdobu mohly mít i na kabelkách a mohly by zkrátit dobu nabíjení na 20 minut. A kdybych si to dal i na velkého psa, tak mám dobito stále.
P.S. Pozor, text obsahuje ironii zapříčiněnou mým nepříliš pozitivním vztahem k zázračným Občasným Zdrojům Energie...
-6
a tak nevim jeslti zrovna klobouk je ten správný formát (i když třeba v Texasu by asi být mohl) ale pokud se chystáš na čundr někam mimo síť, tak solární panýlek může být vcelku rozumné řešení, ne?
Nemám na mysli ty extremisty, co táhli solární panely o několika metrech čtverečních, aby uživili elektrokolo, toje zas jiná kategorie...
-6
Moje poznámka byla spíš popíchnutí těch, kteří jedou "do divočiny", ale musí být neustále online.
Tady v republice je spolehlivější a efektivnější powerbanka, neboť v českém pralese mnoho slunečního světla není, pokud tedy slunce vůbec svítí.
Osobně když zamykám příbytek, vypínám mobil a užívám si klidu a nepokrytí.
Pokud bych putoval přes Saharu, tak bych si slušivý klobouk samozřejmě nasadil a koupil bych ho i velbloudovi :-)))
-6
Zaujalo, dokonce přímo překvapilo! To že jsou Orbánovci až takoví idioti, že něco takového si o sobě oficiálně představují ... to jsem fakt nečekal.
https://www.tiktok.com/@szijjarto.peter/video...
-6
tvl zrovna Orbána jsem teď někde nedávno viděl vyfocenýho z poloprofilu a tak nechutně pupkatýho chlapa jsem snad v životě neviděl :-D
-6
Koukám teď, že orbánovci používají videa od AI nejen aby se vylepšili, ale taky aby lživě dehonestovali své oponenty:
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
To ti naši nakoláčtí dezinformátoři ještě mají co dohánět, zatím publikují jen falešné fotomontáže ...
-7
Úplně z jiného soudku na téma dezinformací. Včera jsem si vyslechl, jak když zemřel Luther, spustila katolická církev letákovou kampaň kde popisovali jeho smrt v nejčernějších barvách.
Což mi připomnělo tvrzení, že Hus neměl takový celospočenský "zásah" zejména proto, že na rozdíl od Luthera ještě neměl k dispozici knihtisk.
0
nalejvárna odvahy do budoucna (konec sarkasmu)
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/usa-ovladl...
-5
https://www.novinky.cz/clanek/auto-ridic...
Tak si říkám, kolik motoristů u nás by přišlo o řidičák, kdyby během kontroly dostali poznávačku značek? ;-)
0
Zažil jsem osobně rozčilujícího se řidiče kvůli tomu "proč na ten kruhák dávají přednost v jízdě, když je to přeci jasné, že mám dát přenost". V době, kdy dělal řidičák byl asi jediný kruhák na "Kulaťáku" v Dejvicích a nepostřehl, že to pravidlo dávno neplatí.
0
Školka pro neslyšící. Kousek od domu mám základní a střední školu pro neslyšící, teď přibyla i mateřská škola. Když jdou děti ze dvou školek co mám kolem, tak ty trpaslíky slyším na vzdálenost víc než sto metrů a chodí mi pod okny celkem pravidelně před 9 hodinou, je to docela fajn budíček :-)
Tady ty neslyšící to bylo hodně zvláštní, byl jsem od nich na pár metrů a naprosté až trochu deprimující ticho. Jedna učitelka byla nejspíš taky neslyšící, protože obě spoolu dost svižně znakovaly.
0
Po celá léta stále stejné město Hradec Králové :-)
0
Předsedou Sněmovny máme soudem uznaného pitomce a japonského vlastence.
Gratuluji Češi!
-1
A vládnout nám bude slovenský patriot blbci.
-1
Koho jsme si zvolili, to máme...
Nejftipnější ale bylo, že i pan bratr varoval sněmovnu před zvolením Pitomia jejím předsedou - zejména pro jeho labilní povahu :o)))
-3
Že to je pitomec je každému zřejmé, ale soudem uznaný? To mi nějak uniklo
0
Ústavní soud uznal, že označení Pitomio je oprávněné :-)
-2
Tuším, že ne "oprávněné", ale "nežalovatelné" nebo tak nějak. :-)
0
"V případě Reflexu a Okamury prý nešlo o samoúčelné zesměšnění ve smyslu prvního nálezu Ústavního soudu, ale o součást oprávněné, byť ostré a velmi expresivní kritiky."
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/tomio...
-3
To jako fakt takto funguje? Zavolám mobilem bance jako důchodce a požádám o půjčku 800t a během dne je mám na účtu https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc... měl jsem zato, že na tak vysokou půjčku třeba aspoň dva ručitele a dostatečný příjem, což v případě důchdce ta splátka asi nebude vysoká a riziko nízké životnosti dlužníka vysoké.
0
Pokud je to tvoje banka, kde máš nějakou historii, obraty, zůstatek, tak někde nabízejí předschválený úvěr klidně řádově ve statisících a to je pak opravdu na kliknutí.
-2
Ale 800t, to není 80t, takovou pálku lze vyřídit jen po mobilu? Někdy mi ty příběhy přijdou vymyšlené nebo aspoň zveličené.
-1
No já ti nevím, ale když jsem se teď přihlásil do Raiffeisenbank, tak na mě mezi účty svítí kartička:
Mimořádně levná půjčka
Půjčte si na cokoliv až 1 200 000,00 CZK
Nyní s úrokem již od 4,3 % p.a.
Takže požádat o takovou půjčku by zjevně byla otázka dvou kliknutí.
Přitom aktuální součet všech zůstatků (převedené účty z původně ING a Equa bank) je tam asi 5 halířů. Nebudu zkoušet, zda by mi půjčku schválili, ale nedělal bych si iluze, že tě banka bude v ekonomické sebevraždě příliš brzdit... ;-)
Pokud okradená měla dlouhodobě na účtu 554 tisíc, proč by jí nemohly půjčit dalších 800?
-1
Velmi pravděpodobně schválili. Ovšem téměř určitě s úrokem možná i dvojnásobným. Holt ta formulace "již OD".
0
Diskuze byla přece o tom, jestli lze takovou půjčku zařídit přes mobil, nikoliv že by se to oběti podvodu mohlo vyplatit... :-)
0
Ano, vím. Spíš jsem jen doplňovala ty informace. Že ty nabídky fakt chodí a že ta banka to v drtivé většině případů bez debat schválí. Jen když přijdou ty schválené podmínky k podpisu, úrok je obvykle jinde (což nejspíš ten, kdo je schopen si vzít půjčku na radu podvodníka, řešit taky nebude).
0
Pro hračičky, kteří si vždy chtěli vyzkoušet jaké je to být astronautem ;-) Od projektů Mercury, přes Gemini, Apollo až po moderní raketoplány. I přistání na Měsíci tam je ;-)
https://store.steampowered.com/app/882140...
0
Krásná demonstrace, proč slepě nevěřit ChatGPT!!!
Přiložil jsem obrázek mého EKG (viz příloha) a zeptal se:
Popiš, co vidíš na obrázku?
>>> Na tomto obrázku je záznam EKG (elektrokardiogram).
Popis:
Jde o standardní záznam EKG s rychlostí 25 mm/s a kalibrací 5 mm/mV (nižší než běžných 10 mm/mV – amplitudy jsou tedy poloviční).
Vidíme pravidelnou srdeční akci s normální frekvencí, přibližně kolem 70–80 tepů/min.
P vlny jsou přítomné před každým QRS komplexem → rytmus je sinusový.
QRS komplexy jsou úzké, bez patrných aberací nebo komorových extrasystol.
ST úseky a T vlny nevykazují výrazné odchylky (bez známek ischemie nebo elevací).
V jednom místě (uprostřed druhého svodu) je vidět označený artefakt nebo zvýraznění jednoho QRS komplexu (pravděpodobně programové označení měření, nikoli patologický jev).
Závěr:
➡️ EKG ukazuje sinusový rytmus, pravidelný, bez zjevných patologických změn.
➡️ Žádné známky arytmie, ischemie ani blokády nejsou patrné.
Chceš, abych zkusil spočítat přesnou tepovou frekvenci z tohoto záznamu?
---
Přičemž P vlny zde vidět nejsou, pravidelný rytmus to není ani náhodou a hlavně nejde o sinus, ale o fibrilaci síní. A to jsem vybral ten nejvíc nepravidelný záznam, fakt nevím, jaké další "známky arytmie" bych mu poslal... :-)
0
Jsi si jistý?
>>> Dobrá otázka — pojďme se na to podívat detailněji a ověřit si to krok po kroku.
Na EKG vidíme:
R-R intervaly jsou převážně pravidelné, i když se na první pohled může zdát, že jeden komplex přichází o něco dříve.
Když se na to podíváme blíž, v prostřední části záznamu (zejména ve druhé řadě, zhruba uprostřed), je vidět komplex, který přichází dříve než by měl — má jinou morfologii a po něm následuje pauza.
→ To vypadá jako supraventrikulární extrasystola (SVES) nebo komorová extrasystola (VES), v závislosti na přesné šíři QRS a přítomnosti P vlny (zde QRS nevypadá výrazně široce, takže spíše SVES).
Jinak:
Ostatní komplexy jsou pravidelné, P vlna před každým QRS je vidět.
QRS komplexy jsou úzké, bez blokády.
ST segmenty jsou izoelektrické, T vlny normální.
✅ Shrnutí:
Základní rytmus: sinusový.
Frekvence: přibližně 70/min.
Přítomna jedna izolovaná supraventrikulární (pravděpodobně) extrasystola.
Jinak bez známek ischemie či poruch vedení.
Takže — původně jsem řekl, že jde o zcela normální sinusový rytmus, ale po podrobnějším pohledu bych to upřesnil:
???? Sinusový rytmus s ojedinělou extrasystolou (pravděpodobně supraventrikulární).
Chceš, abych ti ukázal, jak přesně se to dá z EKG změřit a určit, jestli ta extrasystola je síňová nebo komorová?
To není pravda, není to pravidelný rytmus a není to sinus, protože tam nejsou P vlny!
>>> Výborně – všímáš si naprosto správně, pojďme to tedy zhodnotit znovu a přesněji.
Po podrobnějším pohledu:
Skutečně P vlny nejsou dobře patrné (v podstatě chybí před QRS komplexy).
R–R intervaly nejsou zcela pravidelné – mezi jednotlivými komplexy je mírná nepravidelnost.
QRS komplexy jsou úzké, morfologie je stejná v celém záznamu.
ST úseky a T vlny jsou bez patrné patologie.
???? Kombinace úzkých QRS komplexů bez zřetelných P vln a nepravidelného rytmu je typická pro:
➡️ Fibrilaci síní (fibrilace atrií, AFib)
Někdy se v takovém záznamu mohou zdát P vlny přítomné, ale při bližším pohledu...
0
Ale jak krásně a odborně o tom svém blouznění komunikuje. Dá práci mu nevěřit. Tohle je přesně ten případ, tehdy to bylo o programovacím jazyku, proč jsem s ním přestal komunikovat. Je to jen velmi přesvědčivý fabulátor.
-1
Předpokládám, že medicinské použití AI bude trénováno na jiných datech a s nějakou verifikací než veřejné ChatGPT.
Ale jinak v tom spatřuji budoucnost přeci jen může mít "v hlavě" víc snímků než nějaký doktor v nemocnici "Na konci světa" viděl za svůj život, takže může najít problém, kterého by si člověk nevšiml.
0
Hlavně mě děsí představa, že někteří by už chtěli používat AI místo soudců, protože je přece neúplatná a řízení by se výrazně zrychlilo... :-)
Problém vidím v tom, že soudný člověk by přiznal, že neví nebo si není jistý. Případně, když už si člověk bude vymýšlet, aniž by tématu trochu rozuměl, nebude to příliš přesvědčivé.
Zatímco tady AI použila správné pojmy, popsala všechno, co se u EKG popisuje a pro PRŮMĚRNÉ EKG od zdravého pacienta by ten popis byl perfektní... jenomže to VŮBEC neodpovídá obrázku, který měla popsat...
Dokonce jsem se zkoušel se po první otázce ptát, ať mi určí intervaly R-R, případně P-R. Tady by se člověk předpokládám zarazil, buď by nevěděl, jak se to dělá nebo by si konečně všimnul, že nevidí P vlnu, tak od ní těžko něco změří... ale ChatGpt nikoliv, bez zaváhání vypsal čísla pro nějaké průměrné EKG... :-D
Vzhledem k tomu, že já si o své arytmii přečetl skoro všechno, co google našel, má to se mnou AI dost těžké. Nechci si ale představovat, jak se někdo ChatGPT zeptá, zda podle EKG nemá infarkt a ona ho ujistí, jak je všechno v nejlepším pořádku, protože když nepozná ani nepravidelný R-R interval, těžko by si všimnula ST elevace... :-)
0
Představa používání AI v soudnictví by naopak byla velmi přínosná. Kdybychom měli AI už před patnácti roky, měl by Bureš svoji zlodějinu u Olbramovic dávno odsezenou a nebyl by vydíratelný Pitomiem. Mohl by se plně věnovat svému střetu zájmů a nerozptylovat se jinými prkotinami.
Pozor, možný výskyt ironie...
-3
Pro pobavení - zkusil jsem dát ChatGpt moji fotku, jak skáču šipku z prkna a položil jsem otázku:
>>> Odhadni rasu, pohlaví a věk.
Na základě vzhledu osoby na fotografii a bez detailnějších informací je těžké určit s naprostou jistotou její rasu, pohlaví a věk, ale mohu nabídnout hrubý odhad:
Pohlaví: Na základě stavby těla a postavy to vypadá, že osoba je pravděpodobně žena, i když není možné to zaručit jen z tohoto snímku.
Rasa: Je obtížné přesně určit rasu pouze z tohoto obrázku. Vzhledem k barvě pleti a celkovému vzhledu by osoba mohla být bělošské nebo evropské etnicity, ale opět to je jen odhad.
Věk: Osoba vypadá jako mladá dospělá osoba, pravděpodobně ve věku mezi 16 a 25 lety. Postava a pohyb naznačují, že jde o někoho, kdo je fyzicky aktivní a pravděpodobně se věnuje sportu, jako je skákání do vody.
Toto jsou pouze odhady na základě vizuálních dojmů z fotografie, a to bez dalších informací.
---
Takže na jednu stranu pozitivní, že mi hádá tak málo let, na druhou stranu jestli vypadám jako holka? Zřejmě ChatGpt nevadí, že nemám prsa ani horní díl plavek...
No a pak mě napadlo zeptat se na ty plavky... a takhle to dopadlo... :-)
Plavky osoby na fotografii jsou jednodílné, v jasně zelené barvě. Mají čistý, sportovní vzhled, bez výrazných vzorů nebo zdobení. Barva plavek je živá a výrazná, což naznačuje, že jsou vhodné pro aktivní pohyb, například pro skákání nebo potápění. Plavky mají střih, který pokrývá celou horní část těla a mají tenké ramínka, která jsou viditelná na obou stranách. Střih a design naznačují, že plavky jsou navrženy pro maximální pohodlí a podporu při sportovních aktivitách.
Závěr = nejenže bych nevěřil ChatGPT s lékařskou diagnózou, ale především bych na něm nenechával výběr partnerky... :-)
0
I ty jeden... :-)
Jestli se nebojíš, tak zkus vlastní fotku a zeptej se ChatGPT:
Urči rasu, pohlaví, věk a tělesné míry osoby na fotografii.
A pochlub se výsledkem, jo? ;-)
0
jakého pohlaví by se u mě dopátrala nevím, ale určitě by došla k pokročilému stádiu těhotenství :-)
0
Já jsem před chvílí takhle kladl otázky k fotce jedné objemnější kamarádky...
A striktní odpověď byla, že biometrické údaje osob mi nesmí z bezpečnostních důvodů sdělit, ale jestli chci, tak mi popíše krajinu v pozadí... :-D
0
Tak "biometrické údaje", jo? :-D
0
Hele ale zdá se, že u ChatGPT hrozně záleží na pořadí otázek! Když tuhle otázku položím jako první, tak odmítne odpovědět.
Když se ale ptám postupně:
Popiš fotografii
Popiš osobu
Urči rasu, pohlaví, věk a tělesné míry osoby na fotografii
Tak už mi na všechno odpoví, pouze ohledně tělesných mír je vyhýbavá... :-)
0
zle se mi dělá z těhle socio-filtrů.
Doublespeak hadr, fakt že jo...
0
Ale zdá se, že filtry fungují jen v první otázce, dívej... :-D
>>> Odhadni, jak těžký nákup osoby unesou
Odhadnout, jak těžký nákup by obě ženy unesly, je velmi subjektivní a závisí na několika faktorech, jako je jejich fyzická kondice, síla a celkový trénink. Na základě jejich atletických postav a vzhledu bych mohl odhadnout jejich schopnost unést nákup s určitou váhou.
První žena (v černém sportovním topu a květovaných šortkách):
Tato žena má štíhlou, ale svalnatou postavu, což naznačuje, že je zvyklá na fyzickou aktivitu. Pokud má běžnou úroveň síly (což by mohla mít, pokud se věnuje nějakému sportu nebo cvičení), je pravděpodobné, že by byla schopná unést nákup o váze kolem 15-25 kg. Toto by bylo přiměřené pro osobu s dobrým fyzickým tréninkem.
Druhá žena (v modrém sportovním topu a zelených šortkách):
Stejně jako první žena má i tato žena atletickou postavu. Může mít podobnou sílu a schopnost unést těžší nákup, protože i ona vypadá, že je zvyklá na fyzickou aktivitu. Odhaduji, že by mohla unést nákup v rozmezí 15-25 kg, což by bylo opět přiměřené pro její postavu a kondici.
0
Ještě ses měl optat, co je to za druh skoku. Se "šipkou" měl velkej problém, tak jestli už se to naučil :-D
0
Sice to tehdy byla nějaká jiná AI, ale zřejmě ani šipku v mém provedení nepoznal... :-)
>>> Prohlédni si obrázek a urči typ skoku.
Na obrázku vidíme osobu skákající z vysokého skokanského prkna do bazénu. Způsob skoku naznačuje, že se jedná o skok do vody ve stylu "salto" nebo "skok s přemetem". Skokan je v okamžiku skoku vzduchem, přičemž jeho tělo je ohnuté a připravené na obrat. Tento typ skoku je obvykle prováděn na vysokých prknech a vyžaduje velkou přesnost a dovednosti při rotaci ve vzduchu.
>>> Jseš si jistý, že salto?
Omlouvám se za předchozí mylnou interpretaci. Po pečlivějším pohledu na obrázek to vypadá, že se jedná o skok do vody ve vertikální poloze s nohama směřujícími dolů. Skokan není v rotaci, což znamená, že to pravděpodobně není salto.
Na základě této analýzy by to mohl být buď jednoduchý skok do vody, nebo skok s nějakým prvkem, jako je například "skok do vody hlavou napřed" (případně s malým prohnutím těla), což je typické pro skoky z vysokých skokanských prken.
Takže s jistotou bych řekl, že to není salto, ale spíše vertikální skok nebo skok s náklonem těla do vody. Děkuji za upozornění!
>>> Nohama směřujícími dolů?
Máš pravdu, omlouvám se za předchozí zmatení. Po dalším prozkoumání fotografie je skokan v pozici, kdy je jeho tělo vytočené a nohy směřují vzhůru, což naznačuje, že v tuto chvíli se nachází v sestupné fázi skoku. Nohy nejsou dolů, ale spíše jsou v pozici, která předchází vstupu do vody.
Dle této pozice to tedy není skok hlavou napřed, ale spíše skok do vody z výšky s rotací těla nebo nějakým dynamickým pohybem. Může se jednat o skok, který zahrnuje přemet nebo jiný akrobatický prvek, kdy skokan rotuje nebo se dostává do výhodné polohy před dopadem do vody.
Děkuji za trpělivost!
---
Začínám mít podezření, že záleží na době, kdy se zeptám a aktuálním vytížení procesoru, jinak si neumím vysvětlit, že je občas úplně pitomá, když jindy odpovídá rozumně?
0
Zkus mu navrhnout tu šipku, schválně jak zareaguje :-D
0
Mám podezření, že hlavní prokletí skoků do vody bude v anglickém překladu - DIVING. Takže google i youtube na zadání springboard diving / platform diving často vysype aspoň třetinu odkazů na potápění.
A ChatGPT svou zvláštní logikou matlá dohromady skoky do vody s potápěním i v případě, že se ptám česky.
>>> Jak vypadá skok do vody 101A?
Skok 101A je základní skok z potápěčské terminologie (zejména podle FINA kódů).
Zde je vysvětlení, co jednotlivé části znamenají:
1 – první číslice označuje směr rotace:
„1“ = vpřed (tedy skokan se odráží čelem k vodě a rotuje dopředu).
0 – druhá číslice udává počet celých salt:
„0“ = žádné salto (žádná rotace kolem horizontální osy).
1 – třetí číslice znamená přítomnost odrazu (tedy že skok je proveden z odrazu, nikoli ze stoje nebo z pádu).
A – písmeno označuje polohu těla:
A = rovná (angl. straight position).
Shrnutí:
Skok 101A = Skok vpřed z odrazu, rovná poloha, bez rotace (bez salta).
Jak to vypadá:
Skokan stojí čelem k vodě na prkně (nebo plošině), odrazí se směrem vpřed a v rovné poloze těla (natažené nohy, napjaté tělo, paže u těla nebo nad hlavou) čistě vklouzne do vody bez rotace.
Je to nejjednodušší základní skok vpřed, často používaný při soutěžích nižších kategorií nebo jako výchozí prvek při nácviku techniky vstupu do vody.
>>> To jsi popsal 100A, ne?
Velmi dobrá poznámka — a máš naprostou pravdu, pojďme to upřesnit ????
Měl jsem popsat 101A, ne 100A, takže si to rozeberme přesně podle potápěčské notace (FINA / LEN):
Rozklad kódu 101A
...
Co to tedy je:
101A = Skok vpřed (forward dive), ½ salto vpřed, v rovné poloze.
Jak to vypadá v praxi:
Skokan stojí čelem k vodě, odrazí se dopředu, rotuje dopředu o půl salta (tedy tak, že skončí hlavou dolů) a v rovné poloze vstoupí do vody.
Takže ano — měl jsi pravdu, to co jsem popsal napoprvé (bez rotace) by odpovídalo 100A, nikoli 101A.
0
No a aby to nebylo málo, tak saltem nazývá jak překoty (vodorovná osa), tak vruty (twist - podélná osa) a vzhledem k tomu, že často zapomíná, že v číselném kódu se počítají PŮL-vruty a PŮL-salta, jeho popis většiny skoků končí nesmyslem...
0
Ty furt zapomínáš, že se bavíš s generátorem textu který halucinuje nad pseudoschopným vyhledávačem do kterého občas vstupuje ještě nějaký rozeznávání obrázků a velmi pravděpodobně na prvotním vstupu A finálním výstupu bude sedět nějaký překladač.
To je takových úrovni a filtrů, že bych byl upřímně překvapen, kdyby to fungovalo.
Představ si že by tohle dělala kancelář lidí, co krok to člověk, co se mezi sebou nebudou bavit, jen si budou předávat seznam s otázkami a odpoveďma.
Čekal bys, že to bude fungovat??
0
Kde ty bereš čas na tyhle ptákoviny :o)))
0
Past. Absolutně bez jakéhokoliv označení. Asi 20 až 30 cm hluboké..
0
Dost průserové. To si jenom vyfotil a sem napsal, nebo to i poslal policii a odboru dopravy?
0
Už to opravili. Ale ten obrácený technologický postup?..
P.S. Nevím, proč mi nejde nahrát ani jediná fotka, samozřemně vím že menší než 5 MB
0
Zobrazí se tohle:
Chyba zabezpečeného spojení
Spojení se serverem www.nakole.cz bylo v průběhu načítání stránky ukončeno.
Požadovanou stránku nelze zobrazit, protože nelze ověřit autenticitu přijatých dat.
Kontaktujte prosím vlastníky webového serveru a informujte je o tomto problému.
Zjistit více…
0
Že by nějaká novinka? S tím jsem se ještě nepotkal.
0
Nevím proč, ale třeba na Whatsapp mi to z počítače funguje bez problémů.
Kontaktoval jsem redakci, tak uvidím.
0
https://www.nakole.cz/diskuse/31288-je-li... ... :-O
...já jedu také, ale nečekám na listopad! :-))
0
Bobři na Divoké Orlici. Že se postupně rozšiřují vím, ale že už jsou i na Divoké Orlici jsem zjistil až dnes podle čerstvě ohlodaných stromů. Netuším jaký s nimi mají ochranáři v té oblasti záměr, ale jisté je, že jim tam nedovolí vytvořit jakoukoliv hráz a rozliv řeky a bobři tam jen ničí stromy v přírodním parku. Správci toku a další lidé jakoukoliv spadlou větev, natož strom, okamžitě vytahují ven a udržují čistý a splavný tok řeky.
0
To jsou škodiči a trapiči zvířat, to jim Macinka jistě rychle zatrhne. Takhle blbnout za erární peníze. Bobři zahradí řeku a následně je jako škůdce společnost vystřílí. Tím se problém vyřeší. :(
-3
Pokud by byl bobr někde v lužních lesích, tak by ani moc nevadil, ale tady lužní nikdy nebyly a když vylikviduje stromy v meandru řeky, tak to bude docela průser při velkých vodách. Před nějakým rokem poblázněným jezeďákům vadily na dvou úsecích stromy kolem meandru, tak je vyndali a nové nevysadili a při každé povodni se tam dějí věci, řeka se posouvá a mizí několik metrů luk.
Na fotce jedeno z míst meandru, kde odstranili stromy. Normálně má řeka se stromy tak 5 až 10 m, tady už má víc jak 20. Krom toho, že mizí luka okolo, tak je v těch místech v létě nesplavná, jak je v té šířce málo vody.
0
Ještě si pamatuju, jak Děti země vřískaly, když se stavěly Nové Mlýny, teď zas ječí jiní zelenáči, když má klesnout hladina o půl metru. S bobrama, vlkama, medvědama... je to to stejné. Zpovykaní a zmanipulovaní fracci, co si myslí, že sami sežrali Šalamounovo houno, zatímco jejich předci byli úplní idioti. Užiteční idioti kdoví komu ku prospěchu.
-5
Řešení problému: bobr
https://www.youtube.com/watch?v=m5NWppsPOdg&...
0
Strom je rozhodně tisíckrát užitečnější a prospěšnější než bobr. Krom tvoření hrází, ucpávání toků a ničení břehů toků snad nic jiného nedělá. Když vylikviduje stromy co drží břehy a vodu v korytu, tak by mě zajímalo co s tím budou dělat, betovat?
0
...někde napravuje předchozí "blbost" člověka, který narovnal toky aby získal ucelené území ke svým plánům a tak teď jsou záplavy v důsledku rychlého odtoku vody, budují se uměle poldry a jiná zádržná opatření (aby voda zůstala pro následující sucha). Člověk je halt nepoučitelný- myslí si stálem že "poručí větru i dešti" i po revoluci....
-2
Hlavně nezapomínej, že motoristi považují za největší škůdce cyklisty, takže abychom nepřišli na řadu ještě před bobry...
0
ještě rádi se necháte poučit, jak na velociped připevnit šavli či revolver na obranu před zdivočelými Tutůrky.
PS v praxi se na kole vozil i těžký kulomet :)
-2
Italové montovali na vespu i kanón :-)
0