reklama
Země: Rakousko Rakousko, Švýcarsko Švýcarsko, Česko Česko, Německo Německo, Francie Francie

Okruh Rakousko-Francie-Německo

Zdravím všechny nadšence kol. Chystáme se příští rok na okruh Rakouskem, Švýcarskem, Francií, Německem a zpět do ČR. Chtěl bych se zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti s takhle dlouhou trasou (přes 4000 km) a hlavně scháním cyklistický mapy jednotlivejch zemí. Můžete mi prosím poradit jaké vybavení a hlavně, kde seženu mapy? Díky moc. Pavel

[ Zpět ]
Datum: 21.03.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel Dočkal)
  • Re: Okruh Rakousko-Francie-Německo

         

    Mapy se určitě dají koupit v každé větší prodejně knih nebo přes internet.
    Pro Rakousko používám souhrn cykloturistických map s měřítkem 110000, Švýcarsko 200000, ale Německo a Francie je příliš velké na podrobnou mapu. Pokud člověk jede kolem řeky, dá se koupit např. mapa Dunaje nebo Innu. Jinak, nebudete-li mít pevnou trasu, je lépe koupit něco po cestě.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Vladimír Nevrlý ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Okruh Rakousko-Francie-Německo

         

    Na jak dlouho to planujete? Pred dvema lety jsme projeli jihovychod Francie za dva tydny a rozhodne jsme nestihli vsechno. Jinak doporucuju prusmyk Col de Calibier a kanon Verdon. Ale co se tyce map, byl to docela problem.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.04.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Lucie)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Okruh Rakousko-Francie-Německo

         

    Mám zkušenosti i s delšími trasami, ale projeto mám jen Rakousko a Německo. Je pravdou, že nejlepší jsou mapy do měřítka 1:300 000. Používal jsem a používám i mapy 1:800 000, ale ty lze použít pouze na dlouhý přejezdy velkých zemí, ve kterých by se člověk za podrobnější mapy jednotlivých krajů nedoplatil (např. Finsko, Švédsko apod.) Pokud však plánujete na 4000 km zhruba 2 měsíce, vězte, že zdaleka nemůžete stihnout vše a proto není dobré ani viset v průvodcích a nějak pečlivě se připravovat a trasovat. Ono to tak nějak vždy přijde samo. Samozřejmě, že si pak člověk tluče pěstí do hlavy, že něco významného minul, ale to byste jeli čtyři tisíce kilometrů půl roku a bylo by jich nakonec 10. Vybavení? To je těžké. Hlavně dobrá ložiska, ráfky, špice a brzdy. Zbytek se dáoželet a nebo opravit. Já používám brašny od Sport Arsenalu. Vhodné jsou ty, které jsou samostatně na bok a nahoru. Také doporučuji něco naložit dopředu na nosiče po stranách kol. Ze začátku se to sice blbě řídí, ale pak je to stabilnější. Pokud máte dobrou paměť, pak je dobré mít hodně brašniček a všechny prostory mít naplněné tak akorát, líp se pak v tom všem šílenství hledá. My používáme na tandemu i visačky s popisky, které visí na brašnách a uvnitř máme popsané igeliťáky. Důležitým vybavením je i benzínový vařič. Za plyn byste se nedoplatili. Benzíňák už se začíná vyplácet tak po měsíci a navíc člověk může vařit i brambory, či jiné mňamky a ne jen instatní žblemcy, aby šetřil na palivu. Benzín je v těchto množstvích ouplně za babku. Tak 0,5 l / 3 dny.
    www.blids.nl/honza

    [ Zpět ]
    Datum: 01.08.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (honza galla)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Okruh Rakousko-Francie-Německo

           

      Ohledně vařičů bych si dovolil oponovat. Sám si plním bomby Var a Coleman. Z dvoukilové PB bomby, kterou koupím za 65 Kč naplním čtyři 440g velké bomby od Colemana. Tedy náklad na jednu bombu je necelých 17 Kč. Z jedné bomby uvařím zhruba 40l vody. Navíc výhody regulace plynu, čistší provoz, možnost vařit ve stanu. Benzíňák se vyplatí jen při cestách letadlem, ale že by byl u něho levnější provoz by se dalo polemizovat. Na litr benzínu se uvaří také kolem 45 l. ¨Při vlastním plnění vyjde plyňák levněji a pořizovací cena plyňáku je přitom čtvrtinová. Pokud by si chtěl někdo přečíst solidní rady nejen ohledně vařičů - http://howadoor.wz.cz/rady.html

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Horal Fanda ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny
Tip na letošní dovolenou

Provence na kole: Od Verdonu až po Camargue

 (CK Bondo)
19.09.2025, 10 dní
21 740 Kč
cyklistický Autobusem

Provence a Azurové pobřeží

 (CK Frčíme)
19.09.2025, 9 dní
20 900 Kč
cyklistický Autobusem

Paříž a Versailles na kole

 (CK Frčíme)
07.10.2025, 6 dní
11 900 Kč
cyklistický Autobusem
Seznamka

Hledám: Parťáka na kolo

dnes
Cyklistka s e-kolem hledá prima parťáka -+ 60 let na pohodové společné vyjížďky do okolí Prahy.

Hledám: Kamarád /ka na kolo.

14.09.2025
Ahoj. Přidej se. Plán ....Stezka Českem (původně Cesta Českem[ ]) turistická trasa v Česku. Více na Email…

Hledám: Parťáky na cyklovíkend 12.-14.9. Podkrkonoší

Hledám: Parťáky na cyklovíkend 12.-14.9. Podkrkonoší
03.09.2025
Život je pecka, tak si ho pojď parádně užít. 12.-14.9. s námi šlápni do pedálů za novými zažitky a přátelstvími …
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

251 cyklistů (6 přihlášených)

Pobaltí 2023 - 5. část

Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se…
Peggy | včera

Pobaltí 2023 - 4. část

Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a…
Peggy | 13.09.2025

Pobaltí 2023 - 3. část

Z Lotyšska do Estonska Později v Lotyšsku se vzdálenosti mezi „něčím" ještě víc protáhly. Z pauz po 15-20…
Peggy | 11.09.2025