Tyrolsko na kole

Tyrolsko (německy Tirol) je spolková země na západě Rakouska. Hlavním a největším městem Tyrolska je Innsbruck. Velkou část území Tyrolska zabírají Alpy.

Serfaus u Seealm Hög
Foto: (c) Tirol Werbung

Na hranicích Východního Tyrolska s Korutany ve Vysokých Taurách leží nejvyšší hora Rakouska Grossglockner (3.798 m n.m.). Na hranici Tyrolska a Německa, pod majestátní horou Zugspitze, se rozkládá oblast zvaná Tiroler Zugspitz Arena.

Karnischer Höhenweg
Vysokohorská cesta Karnischer Höhenweg © Tirol Werbung

Nicméně ani zbytek hornaté spolkové země rozhodně není cyklisticky neatraktivní – naopak, zejména pro milovníky horských kol jde přímo o zemi zaslíbenou.

Cyklostezka podél řeky Inn

Innská cyklostezka začíná u pramene řeky ve Švýcarsku a končí u jejího ústí do Dunaje v německém Pasově (Passau). Při tom však prochází prakticky celým Tyrolskem. Jako většina „říčních“ cyklostezek je vhodná pro rodiny i starší cyklisty, protože na ní nejsou žádná strmá stoupání – kopcovitější terén je spíše ve švýcarské části, Tyrolskem už pojedete víceméně po rovině.

Cesta vás povede podhůřím dvou až třítisícových alpských velikánů a výhledy z ní jsou dechberoucí. Postupně navštívíte turistické centrum Tyrolska – Laneck, dále Zams a Imst – tady můžete vyzkoušet nejdelšího bobovou dráhu v Alpách – Alpine coaster.

Innradweg
Innská cyklostezka u Innsbrucku, Foto: Václav Vrtal, NaKole.cz

Dále do Roppenu je možné pokračovat dvěma cestami: severně od řeky Cestou Římanů (Römerradweg) nebo po jižním břehu řeky přes kaňon Imsterschlucht. V Roppenu pak určitě doporučujeme navštívit Římské lázně. Pak už na cyklisty čeká metropole Tyrolska – Innsbruck (nevynechte zlatou stříšku „Goldenes Dach“, kostel Schwarz-Mander-Kirche nebo olympijský areál s moderním skokanským můstkem). Je toho samozřejmě mnohem víc – z historických měst na trase můžeme jmenovat Hall, jehož mincovní věž je vidět již z dálky, Schwaz s historickým a klášterem a stříbrnými doly, nebo Stans s nejstarším poutním místem St. Georgenberg.

Značení na Innské cyklostezce, Foto: Václav Vrtal, NaKole.cz

Innskou cyklostezku můžeme zkráceně charakterizovat jako unikátní mix nádherné alpské přírody a nezapomenutelných historických památek pro celou rodinu.

Užitečné odkazy

Serfaus u Seealm Hög Vysokohorská cesta Karnischer Höhenweg Innská cyklostezka u Innsbrucku Značení na Innské cyklostezce
redakce NaKole.cz, 26.06.2019
 (Österreich Werbung, CK Kudrna)

Dunajská cyklostezka – kemp

04.08.2021 - 5 dní

Štýrsko na kole

05.08.2021 - 5 dní

Štýrsko na kole

18.08.2021 - 5 dní

Korutany na kole

25.08.2021 - 6 dní
Solná komora – Salzkammergut (Salzkammergut Tourismus)

Salzkammergut Trophy

09.09.2021 - 4 dny

Tam, kde cesty končí

Michal Pavlata
Nejkrásnější alpské výjezdy a sjezdyRakousko / Německo / Švýcarsko / Itálie / Lichtenštejnsko Motto: Každý kopec má vlastní příběh,…

Poutnický deník

Jiří Bouda
Tři velké cesty po Evropě na kole
OD SVATÉHO MATĚJE V PRAZE KE SVATÉMU JAKUBU V SANTIAGU DE COMPOSTELA (2003) CESTA ZPÁTKY - Z LISABONU DO PRAHY (2006) JAK JSEM…

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.