Dobrý den chtěl jsem se zeptat, mám naplánovanou trasu kde bych chtěl ujet 130 km za den plánoval jsem že bych jel klidně tak 9 hodin a nějakými přestávkami zas na kole nejsem úplný nováček ale taky ne nějaký profesionál.
Stručná odpověď = ANO.
Záleží, kolik jsi na kole zatím jel nejvíc? Každý máme fyzické možnosti někde jinde, hodně záleží jestli silnice nebo terén a jak moc kopcovitá ta trasa bude.
Jestli jsi v nedávné době jel aspoň polovinu a nebylo ti na umření, tak bych se toho nebál. Základ je nechat si dostatek času a není špatné mít záložní plán pro případ problémů, třeba vlakové nádraží poblíž nebo telefon na někoho s autem...
Mimochodem na (leho)kole mám za 24h nejvíc v životě asi 530 km, světový rekord je nějak okolo tisícovky. ;-)
Když vyrazíš ráno přiměřeně včas, nebudeš se vyloženě flákat a nepotká tě nějaké dlouhé zdržení (složitá závada, zdravotní komplikace, dlouhá objížďka apod.), do večera bys to měl celkem v pohodě zvládnout. Na tom, kolik jsi měl předtím natrénováno, potom záleží, jestli budeš den poté schopný normálně fungovat, nebo budeš jenom pospávat a léčit otlačené části těla :-).
Pro srovnání: já osobně počítám při vícedenních cestách natěžko (po silnicích) se 100 km denně, ranní odjezd kolem deváté, večerní utáboření někdy před sedmou a během dne přestávky po hodině nebo 20 km. To je pro mě trvale udržitelné tempo. Nejdelší přejezd odněkud někam jsem měl 150 km, od 11 ráno do 11 večer, a druhý den jsem byl tuhoš. Ale obecně má každý svoje hranice jinde, tak to ber jenom jako bod do statistiky, ne jako univerzální pravidlo.
• A já si myslím, že výše uvedené reakce nejsou nereálné. Tedy že se to ujet dá.
• Za druhé si myslím, že doba jízdy, kterou plánuješ, je silně podhodnocená. Reálné je to, co píše můj předřečník.
• A za třetí si myslím, že tohle plánování a zkoumání a radění je k ničemu. Sám si nejsi sebou jistý a chceš od lidí, kteří Tě vůbec neznají, radu, zda to ujedeš - či to není na hlavu padlé?
Vykvákni se na nějaké plánování stotřicítky. Uvaž, kolik jsi ujel nejvíc dosud, přidej k tomu dvacku a zkus to. Příště zas o 20 víc. A příště zase. Takhle se k té stotřicítce dostaneš také, bez nervů a lépe.
• A douč se gramatiku! To je k zblití to po Tobě číst.
Gramatika je v pohodě. Jedná se totiž o tzv. automatické psaní bez následné korekce, která je druhotnou morální cenzurou.
Takto napsal svůj slavný román Na cestě Jack Kerouac. Celý román napsal bez jakéhokoliv členění na odstavce a bez interpunkčních znamének. Bohužel vlastním jen překlad s odstavci a nabodeníčky :-))
Proč by se nedal, jsou lidi co ujedou i 300, i 500.
Jestli on to nebude jen nějaký troll.
Vždyť jen na YT najde mraky takových videí, například Expedice 2023 z Prahy na Gibraltar na sterbabike, kde urazili každý den cca 150km.
Možná bude, založil téma, nenapsal nic o sobě a zatím nikterak nereaguje, tak těžko hádat, co si od takové otázky sliboval?
Jsou cyklisté, pro které je 130 km rutina, jsou lidé kteří nikdy neujedou víc než 30 km a dokonce jsou i tací, co na kole vůbec jezdit neumí nebo na kolo nikdy nesednou ze zásady....
Jednorázově to problém není, problém je pro dost lidí ujet tyhle kilometry třeba 5 a více dní po sobě.
Samozřejmě, že dá. Záleží ale, na co jsi zvyklý. Pokud jsi doteď jezdil třeba 10-20km apod. bude to slušný skok. Mě třeba víc vyhovuje si to navyšovat postupně. Nejdřív dát třeba 20km trasu, pak 40km, 60,... a tak dál. :)
Pozor na to, kudy to povede a jak moc máš naložené kolo. To co ujedeš po rovině po silnici s lehkým kolem, není to, co ujedeš na těžko v kopcích a třeba jen po polňačce.
Hlavně potřebuje 2 baterie :-)
Dá, samozřejmě, že dá. I stará bába to za 24 hodin nějak dá. Otázka zní proč? Chceš to ujet, protože musíš, protože chceš, máš málo času? Chceš po cestě i něco vidět, někde se zastavit, něco zažít? Nebo chceš jen jet?
Dá se ujet,záleží na kopcích...
A taky záleží na jezdci, o kterém nic nevíme, protože jen položil otázku a zmizel. ;-)
Zahynul na 129. kilometru...
Stačí si pořádně přečíst zadání a napsal toho o sobě dost. Já z toho vidím, že i když píše že není úplný nováček, tak se chová jako laik. Jestliže mám na kole "něco najeto", tak vím co je v mých nohách sám a neptám se (bez dalších podrobností)cizích o kterých nic nevím zase já. Já sám o sobě za ta léta vím co zvládnu několik dní po sobě, mám svůj rozvrh a ten mi vyhovuje (vstanu brzy, vyrážím kolem sedmé, končím nejpozději o sedmé a ujedu kolem 100km s průměrem 10-16km/hod podle terénu, se zastávkami na zajímavostech). Nikam se nehoním, protože druhý den by se to projevilo. Takže tak...
Jsi-li až takhle zdatný ve čtení mezi řádky, třeba nám dokážeš taky objasnit, zda:
Ta naplánovaná 130 km trasa má být po silnici nebo v terénu? Podél Labe nebo v Alpách? Na lehko nebo včetně plné polní?
Když není úplný nováček, znamená to, že dosud za den ujel nejvíc 30 / 60 / 90 km? A bylo to v terénu s kopci nebo po rovinaté cyklostezce?
Případně absolvoval už nějaký celodenní cyklovýlet nebo dosud jezdil jen hodinové projížďky okolo domu, takže možná po třech hodinách zjistí, že ho bolí zadek k nevydržení?
Když ale vezmu titulek doslovně:
"Dá se ujet 130 km?"
Samozřejmě dá!
Nicméně zda to ujede tazatel nevíme. :-)
...nepodsouvej něco z říše pohádek- kdybys četl "s porozuměním" už jeho zadání, přišel bys ke stejnému závěru. Ptát se neznámých na svoji kondici při konstatování, které blíže nic neříká a potom zaujat pozici "mrtvého chrobáka" svědčí o jeho zájmu o názor. Víc se k tomu nic říct nedá (aby se zase někdo neozval s podobnými otázkami, místo na autora)- stačilo napsat otázky jako reakci na tazatele . :-))
Pane Lorenc, uvezu to?
Jejda, proč by se nedalo?
To je taková normální etapa.
Musíš počítat s tím, že to pojedeš spíš 10 hodin, ty přestávky dost sráží cestovní rychlost.
Horší je to třetí, pátý den, takovýhle etap to pak chce malinko cviku. Největším nepřítelem nejsou kopce, jednou si nahoře a pak už se vezeš, blbej je silnej protivítr.
Taky mě nejvíc se.. vítr. Kopec si vyjedu a zase sjedu, ale ten blbý vítr mi nic nevrátí. Kamarádka mi psala, že na Skye musela šlapat i z kopce, díky protivětru.
Tedy pardon, není to jistě zásadní, ale z toho kopce musela šlapat KVŮLI protivětru - a ne DÍKY protivětru.
Děkuji za pozornost; odešlu rozpočet, který jsem v noci zpracoval, a jdu do poste--- jdu na střechu.
Ono to jde, ale otázka je, proč? Když chci něco vidět, trochu se válet u vody a tak podobně počítám s 60 km denně. Když jsou ideální podmínky a vítr v zádech, ta se dá v klidu i těch 130. Třeba na Baltu nebo na Dunajské stezce.
Teď jsem po dlouhé době oprášil kolo a jel přes Alpy z Memminghenu do Bergama. Až do půlky Alp naprosto rekreační jízda bez kopců. Od Bodamského jezera do Lichnštejnska pořád rovně kolem řeky. Málem jsem ten Vaduz minul, čekal jsem ho až za několik hodin.
Ale pak jsi musel nějakou tu dvoutisícovku přejet, ne?
Na horském kole, hodně na těžko, s gumou Smart Sam, furt po rovině, se mi to stalo jen jednou v životě.
Když jsem v roce 2021 prchal z Holandska do Belgie, vyrazil jsem z kukuřičného pole v půl šesté ráno a dorazil jsem těsně za hranici do malého lesíka v Belgii již za soumraku.
Za celý den se dá ujet hodně. Na těžko mám nejvíc 211Km z Lipna do Znojma. Teď už takové dardy nejezdím, i když letos o dovolené to jeden den bylo 145km.
https://www.nakole.cz/diskuse/30531-navrhy-na...
....dobře se vám diskutuje? Samotnému zakladateli je to ale šumafuk- protože ho to nezajímá tak se tu už neukázal (asi ho sklátilo těch ujetých 130km :-((
No... čekala jsem, že sem šoupne reklamu na to NEJ e-kolo, na kterém se těch 130 km za den hravě ujede, ale zřejmě se ještě nerozhodl, jaké nám doporučí :o)))