reklama
Země: Česko Česko

Cykloturistika s Favoritem.

Svého kovově modrého Favorita jsem dostal od rodičů v roce 1984 coby student.
Favorit pro mne vždy znamenal cykloturistiku.
Správné kolo podle mého gusta musí mít blatníky, světla a nosič.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 15.06.2025
  • S Favoritem za vrcholného socíku a po něm.

         

    S Favoritem za vrcholného socíku a po něm.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Nejkrásnější výlet s Favoritem na střední škole

           

      140 km, červenec 1987
      Přejezd Šumavy, a to i v noci.
      Velhartice – Kašperk – Vimperk – Prachatice – Budějice – Třeboň – Stráž nad Nežárkou.

      Z kraje prázdnin třetího ročníku střední školy jsem byl asi 2 týdny sám na chalupě v podhůří Šumavy u Sušice. Vymyslel jsem, že z chalupy na letní tábor turistického oddílu u Stráže nad Nežárkou pojedu na kole. Abych přijel na tábor dopoledne, budu z chalupy vyjíždět o půlnoci.
      Odpoledne před výletem jsem se trošku prospal a přesně o půlnoci odjížděl s nabaleným nosičem a se zapnutým dynamem. Na rozehřátí menší běžné kopečky přes Hlavňovice do Petrovic, krátké prudké stoupání do Hartmanic a za Annínem od Radešova stoupání od Vydry do Kašperských Hor.
      V Kašperkéch bylo náměstí s kočičími hlavami uprostřed noci v 01:30 kupodivu osvětlené. 30 km - průměr 20 km/hod. Pocitově mám za sebou větší stoupání, teď už to bude pohoda. Cestu přes Stachy a Zdíkov do Vimperka si užívám, je krásně teplo, svítí hvězdy, dynamo si vrčí a osvětluje mi slušný asfalt. Prostě krása!
      Krásný dlouhý sjezd do Vimperka, ve 2:45 projíždím město. 52 km, prům. 18,9 km/hod, naložený nosič, dynamo... Mají tu nějaký nový viadukt, či co, je tu pěkně a jede se mi hezky.
      Úsek do Prachatic si bohužel zcela přesně nepamatuji. Vím, že jsem nechtěl jet přes Husinec, a tak jsem kdesi za Vimperkem uhnul z hlavní silnice doprava. Projel jsem nějakou obcí a za ní se chytil zelené turistické značky. Ta vedla lesem po šotolinové cestě. Zatáhlo se, při pomalé jízdě dynamo moc nesvítilo. Obtížně jsem hledal značky a bylo to krásně dobrodružné. Mnohokrát jsem to od té doby hledal na mapě, přesto ale netuším, kudy přesně jsem tenkrát putoval...
      Před pátou jsem v Prachaticích, už je světlo, a tak mohu konečně po pěti hodinách cesty vypnout dynamo. Město spí, ulice jsou prázdné, svítá, to se mi líbí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.06.2025
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejkrásnější výlet s Favoritem na střední škole

             

        Za Prachaticemi jsem špatně odbočil a místo přes Brloh jsem na Budějice putoval přes Netolice. Ale vyplatilo se to! Krajina je tu moc hezká, samý rybník. V Radošovicích pekaři z Avie skládají přepravky před vesnickým krámem. Snad první auto, které jsem na cestě potkal. No a pak to přišlo. Projíždím okolo velikánského rybníku Dehtář, ve vzduchu je trochu mlha s prosvítajícím vycházejícím sluncem, všechno je voňavé, ostré a syrové, jak to mám rád, a od rybníka zní hlasy kachen, musí jich tam být stovky, je to slušný rambajz. Tahle chvilka nad ránem u jihočeského rybníka, to snad je nejkrásnější chvilka, kterou jsem kdy na svých putováních zažil.

        Průjezd Českými Budějovicemi v 8:00, přestože jsem z toho měl trochu obavy, se díky dobrému dopravnímu značení povedl bez bloudění. No a pak už to beru po státovce (tenkrát to ještě šlo) přes Rudolfov, Lišov a Třeboň do Mláky, a dále lesní cestou až na naše tábořiště, které je u soutoku Nové Řeky s Nežárkou. Koná se tu tzv. předtábor, kdy pár starších členů oddílu táboří bez vedoucích v předstihu před začátkem oddílového tábora. V 10:15 přijíždím na tábořiště, ostatní jsou právě po snídani. Jsem plný endorfinů a je mi bezvadně. A na otázky Jedeš z nádraží v Třeboni? mohu frajersky odpovědět: Ale ne, jedu 140 km z chalupy...
        To byl můj nejkrásnější výlet na kole.
        Délku trasy jsem tenkrát odečítal pomocí kružítka z turistické mapy 1 : 100 000. Vyšlo mi 140 km.
        Podle aplikace mapy.cz je to 152 km.

        - - -
        Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.06.2025
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Nejdelší výlet s Favoritem na střední škole

           

      260 km za 23 hodiny, červenec 1988.
      Přejezd Šumavy, a to i v noci. Velhartice – Srní - Černá v Pošumaví – Vodňany – Písek – Chraštičky.

      Po skončení 4. ročníku gymnázia jsme s kamarádem oslavili začátek prázdnin pořádným výletem na kolech Favorit. Zápis o výletu se dochoval v deníku, který jsme tehdy psali.

      Pražské přípravy.
      Mirek: Tak jsme o pár stránek dál, jak jste se mohli dočíst o pár stránek dřív. Je čtvrtek 30. 6. 1988 a my jsme se měli sejít s Ivem ve 12.00 u něho doma. Tomu ovšem tak nebylo, protože, jak je mým špatným zvykem, přišel jsem, vlastně přijel jsem pozdě. Ivo mě samozřejmě šíleně zprdnul - no Ivo, že jo.
      Chtěli jsme naložit kola na zahrádku u Tří tanků, ale nešlo to. (Tři tanky = Saab s děravým výfukem). Tanky byly v garáži. Ivo se nerozmýšlel a s Tanky vyjel. Pak jsme tam naházeli kola. Jo a taky jsme je přivázali, prý aby nespadly. A taky tomu tak celou cestu bylo.
      A teď vlastně kam jedeme ? Co to vůbec je za akci ? Beru to asi trochu na přeskáčku, ale to je smůla. Naskytla se nám totiž příležitost odjet autem i s koly na Šumavu k Ivovi na chalupu. Bylo to při příležitosti odvozu opravené lednice. Zároveň je to taková náhrada za květnovou jízdu na kole.
      Začátek tohoto výletu probíhal ve velmi pochmurné náladě. Např. Ivův velice častý výkřik byl „Všechno mě to s... !“ Na chalupě jsme spravili nějakou skříň a v deset jsme snad odjeli. I když jsme si dělali vtípky, jako že bychom mohli odjet už v devět apod.

      V noci vyrážíme
      Samozřejmě, že jsme v deset neodjeli. Mně prasklo lanko v přední brzdě a Ivovi žárovka v předním světle. To jsme dokonce měli náhradní, takže jsme odjeli až v půl jedenácté. Ještě jsem zapomněl napsat, jak se s Ivem dohadujem, kudy pojedeme. Ivo říkal, že pojedeme přes Lipno na Kanclíř, a já, že pojedeme už z Lipna směrem ku Praze (já ne ku Praze, ale ke Zdicím), a že se z toho ještě sedmkrát poblejem. Takže jsme odjeli se stavem kilometrů 4670 a se zapnutým dynamem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.06.2025
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejdelší výlet s Favoritem na střední škole

             

        Zpočátku se nám šlapalo sice ztěžka, to už tak bývá, když je to do kopce, ale zatím dobře. Před Čeňkovou Pilou jsem potřeboval dofouknout kolo, protože mi pořád ucházelo. Taky jsem ho pak dofukoval při každém druhém zastavení. Ale hlavně jsem tou dobou začal mít šílenej hlad (Ivo teda taky). Řekli jsme si ale, že budeme jíst až na Antýglu. Takže jsme nemohoucí dojeli na Antýgl. Tam jsme se najedli a napili a začala nám být šílená kosa. Vyjeli jsme ještě na Kvildu a tam nám už bylo utěšením, že pojedeme pořád dolů. A doopravdy. Jeli jsme snad 20 km z kopce. Paráda! Zdržel nás však zoufalý povrch na jedné silnici - 10 km. Okolí bylo samozřejmě krásné, i když byla noc. Začal svítit Měsíc, který byl zrovna v úplňku.

        Druhý den zrána
        Pořád jsme jeli, až se začalo rozednívat. Před šestou hodinou jsme dojeli do Horní Plané. Tady jsme se najedli, napili, a . . . světe, div se, Ivo řekl, že asi nepojedeme na Kanclíř. Dohodli jsme se dokonce na další trase a odskákali do Černé v Pošumaví. Zde jsme se vyspali za městem na louce na mokré trávě. Spali jsme 4 hodiny. Potom „krásně svěží“ do Chvalšin načepovat limonádu. Pokračovali jsme do Lhenic, kde se začala projevovat opět chuť k jídlu a k pití. Takže jsme jedli, pili, hodovali. Šel jsem tam taky koupit kofolu. V obchodě jsem ji však nenašel. Ivo tvrdil, že ji tam viděl a chtěl mi ji jít ukázat. Ale nic. Až když zpřeházel všechny basy, co tam měli, tak ji našel.
        Už dřív jsem začal mít škuby, že z Písku pojedu do Zdic z časových důvodů vlakem. Viděl jsem však, jak nám cesta pěkně ubíhá a že už jsme skoro ve třetině, tak jsem zase vymyslel, že pojedu až do Zdic. Odjeli jsme do Vodňan. Tam jsme viděli, že jsme dosáhli trochu slušného průměru rychlosti (24 km za 50 minut), tak jsme to rozpálili do Písku (další 24 km za 45 minut), a tam jsme umřeli. Ale ne zas tak docela. Dohodli jsme se na krásné trase přes Orlík do Příbrami. Asi po půl hodině, už ne tak rychle a živě, jsme odjeli.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.06.2025
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejdelší výlet s Favoritem na střední škole

             

        Jedeme a jedeme a jedeme - a najednou nejedeme. V jednom kopečku (jel jsem zrovna na malou jedničku) v Ostrovci se mi začalo šlapat nějak šíleně zlehka a kolo přestalo jet. Zastavili jsme - ono mi taky nic jiného nezbývalo - a vyzkoumal jsem, že moje závada na kole je dost vážná. Stržený závit mezi šestikolečkem a středem. Tak jsem si tam zanadával na perfektní socialistické výrobky. Když jsem se uklidnil, začal jsem shánět nádraží. Zjistil jsem, že je dokonce v té samé vesnici. Odjeli jsme na nádraží. No, odjeli, vyndali jsme uzlovačku a Ivo mě na nádraží odtáhl. Ivo taky začal mít nějaké problémy, kde bude spát, protože v dálce hřmělo a na hodinkách bylo sedm hodin.
        Na nádraží jsem kolo odstrojil, vše nacpal do kapes na kolo a kolo odevzdal do rukou ČSD s doměnkou, že mi ho dopraví na Smíchov. Dokonce mi na to dali papír. Odjel jsem tedy z Vráže v 19.55 do Zdic spěšným vlakem vagónem pro matky s dětmi do 10 let v teplákách a s brašnami na kolo. Vlak do Zdic jel na čas 1 h 20 minut.

        Pokračuji sólo
        Ivo: Když jsem se dosyta nasmál (jsem svině), začal jsem přemýšlet, co bude. Počasí vypadalo, že začne brzy pršet. A protože s prázdným žaludkem se špatně přemýšlí, odjel jsem 2 km do Varvažova. Tam vypukly hody složené ze zbytku paštiky a poslední housky. Vymyslel jsem, že pojedu dál, dokud nezačne pršet. Jelikož mne kousaly mouchy, dlouho jsem neotálel a vyrazil směrem na Příbram.
        Přijel jsem do Chraštiček, když začalo pršet. Schoval jsem se do autobusové zastávky s tím, že chvíli počkám. Ale pršelo stále, tak jsem se rozhodl trochu se prospat. Bylo totiž 10 hodin večer. Rozbalil jsem deku a natáhl se na lavičku. Nebylo to nic moc, protože lavičaka měla jen asi 40 čísel šířky a navíc ji tvořily pouhé 4 laťky, takže si člověk mohl vybrat, kterou ze tří děr chce propadnout. Budíka jsem nařídil na 23.00. Ale v 11 pořád pršelo, tak jsem spal až do rána, i když mne asi 5 x vzbudily projíždějící auťáky nebo déšť, který vítr zanášel dovnitř.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.06.2025
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejdelší výlet s Favoritem na střední škole

             

        Finále.

        Ráno v 1/2 7 přišla na zastávku nějaká slečna a udiveně na mne zírala. S vrozenou elegancí jsem vstal, uklidil deku a odjel do deště. V Milíně jsem se marně zkoušel najíst, neboť v této obci mají sice Textil a Punčochy a Hračky, ale ne Potraviny. Teprve v Příbrami jsem posnídal 2 limonády. Za Příbramí přestalo pršet, no, a pak už jsem se přes Jince - Hostomice - Osov a Řevnice doplazil domů, akorát 10 minut před polednem, načež jsem okamžitě usnul.

        - - -
        Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.06.2025
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 24.06.2025
      Autor: Plugwalk
  • Technika Favoritu za vrcholného socíku a po něm.

         

    Technika Favoritu za vrcholného socíku a po něm.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Standardní výbava Favoritu v 80. letech

           

      Standardní výbava Favoritu v 80. letech.

      Můj první Favorit měl dvoupřevodník 52 / 46 zubů. Pětikolečko 13 - 15 - 17 - 20 - 24 zuby. Na pravé zadní patce vnitřní závit pro připevnění měniče převodů. Kovové klipsny s koženými řemínky. Pologalusky 27 x 1 1/4. Na přední vidlici držák na dynamo. Brzdy s centrálním tahem. Hliníková hustilka rozepřená pod rámovou trubkou. Tvrdé plastové sedlo. Chromovaný nosič s klapákem, bez postranic.
      - - -
      Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.06.2025
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Brašny.

         

    Brašny.

    Zde by měly kvést růže a možná že zde časem vykvete i povídání o brašnách.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Vlek za kolo.

         

    Vlek za kolo.

    Zde by měly kvést růže a možná že zde časem vykvete i povídání o vleku za kolo.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Poznámky k technice a historii kol Favorit.

         

    Poznámky k technice a historii kol Favorit.

    Zde je vlákno pro případné poznámky uživatelů fóra k technice či historii kol Favorit.
    Piště je výhradně sem do tohoto vlákna. Ne na hlavní kmen tématu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Poznámky k technice a historii kol Favorit.

           

      Zajímalo by mě, kdy dostával Favorit standartně z výroby převodník 46/30.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.06.2025
      Autor: mildakh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Dřeupřevodník 46/32.

             

        Ne standartně, ale standardně, ne 46/30, ale 46/32.

        Odpověď by se mohla skrývat v knize:
        Ing. Jaroslav Boháč, Bedřich Kareis:
        Jízdní kolo.
        Vyšlo 1989.
        Vydalo SNTL - Nakladatelství technické literatury, n. p., Spálená 51, 113 02 Praha 1.
        Nemám ji nyní při ruce.

        Já měl turistický dvoupřevodník 46/32 na kolech s roky výroby 1963, 1967 a 1971.

        - - -
        Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.06.2025
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dřeupřevodník 46/32.

               

          Dík, to jsem netušil.

          Takže ta tvoje kombinace vlastně není originál...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.06.2025
          Autor: mildakh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dřeupřevodník 46/32.

                 

            Není.

            • Výše zmíněná kniha uvádí "turistický dvoupřevodník" 46-32 zuby jako standardní tovární vybavení. Tím považuji za doložené, že taková kola přicházela do prodeje, že se turistický dvoupřevodník nekupoval samostatně a nemontoval dodatečně.

            Na základě mnohaletého sledování mnoha a mnoha inzerátů se dále domnívám, že turističtí Favorité automaticky měli (životný rod!) úzký nosič bez klapáku na (originální) koženkové brašny, kožené sedlo, rovná vlnovatá řídítka (jsou to ty pověstné "vlaštovky"?) a pneu 32 mm. Viz obrázky výše.

            Ve sbírce jsme měl i turistického Favorita s nižším rámem o výšce 56 cm. Na takovém kole mohly cykloturistikovat i čičí.

            V kontextu přelomu 60. a 70. let považuji turistického Favorita za perfektní kolo pro cykloturistiku.

            • Převodník 46-30 zubů, který mám nyní na kole, je soudobý výrobek Shimano Tourney FC-TY501.

            - - -
            Krmte kočky, hlaďte kočky, spěte s kočkami a pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.06.2025
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dřeupřevodník 46/32.

                   

              Turistický favorit měl ozn. F20
              V polovině 80. let nebyl "turistický" favorit na trhu, resp nikdy jsem ho v obchodech neviděl.
              Ani samotný dvoupřevodník 46/32 jako ND.
              Totéž speciální turistcký nosič a turistická řidítka.
              Vzhledem k tomu že se nedodávaly ND- tehdy byla povinnost dodávat 10 let po ukončení výroby- předpokládám ukončení sériové výroby před rokem 1975.

              "historické okénko"
              dvě provedení turistického nosiče viz
              https://www.kolaprokola.cz/favorit/nosic...
              https://www.kolaprokola.cz/favorit/nosic...

              Paradoxně, šedé koženkové brašny jsem v obchodě viděl nejméně 2x, naposledy v r.1986, ale nepasovaly na široký nosič z kulatiny.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.06.2025
              Autor: cibi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Úzký nosič turistického Favoritu a koženkové brašny.

                     

                > ...nepasovaly na široký nosič z kulatiny.

                Ano.
                V horní části jsou tyto brašny (vždy dvě spolu) trvale spojeny koženými řemínky k zavěšení na nosič. Tyto přinýtované nerozpojitelné řemínky jsou poměrně krátké. Brašny proto pasují výhradně na úzký nosič.

                Brašny jsou z tuhého pevného materiálu, dobře drží tvar. Zadní část brašen, přiléhající k nosiči, je vyztužená, takže se brašna při naplnění nevyboulí. Mají jednu hlavní kapsu uzavřenou víkem se zavíráním na dva kožené řemínky. Na boku (na užší straně) mají jednu kapsu na drobnosti, také tato malá kapsa je kryta víkem hlavní kapsy.

                Na zadní zpevněné straně každé jednotlivé brašny jsou vodorovné kožené řemínky s přezkami. Řemínek se má provléci a spojit za svislou částí nosiče a bránit tak brašně, aby plandala do strany ve směru od kola. Není to ideální. Velmi špatně se řemínek zapíná, mezi nosičem a výpletem je málo místa.

                Měl jsem ve sbírce tyto brašny v barvě hnědé a modrošedé, viděl jsem tyto brašny tmavě červené.

                Nosič.
                Výše zmíněná kniha uvádí: "Nosiče pro zavěšení brašen na sportovní turistická kola Favorit se upevňují objímkami na trubky zadní vidlice". Tak tomu bylo na dvou mých sbírkových kolech s tímto nosičem. Další dva z mých sbírkových rámů Favorit měly na zadních vzpěrách naletována oka pro upevnění tohoto nosiče.

                Zajímavostí nosiče je to, že na horních podélnících má naletované "ťupíky" o velikosti asi 2 mm, na každém podélníku 4. Do nich zjevně měly zapadat řemínky brašen, aby brašny na nosiči necestovaly vpřed a vzad.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.06.2025
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Některé výlety s Favoritem v roce 2025

         

    Některé výlety s Favoritem v roce 2025.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2025
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Klínovec 2025 s novým dvoupřevodníkem 46/30

           

      Klínovec 2025 s novým dvoupřevodníkem 46/30.

      Zas mne přepadla podivná touha po dlouhém táhlém kopci. Takže po roce opět hups na Klínovec. Byť to znamená příšerňáckou více než tříhodinovou cestu vlakem. Který to z Prahy do Ostrova bere okružní jízdou přes půl republiky, čímž mám na mysli Ústí nad Labem. Ve vlaku jsem chvílemi dřímal, takže nevím, zda se mi cedule "Dresden" nezdála.

      V Ostrově mi na žádném cyklopřejezdu nedalo žádné auto přednost. Ti autisté mě prostě chtěli úmyslně zabít! Už už jsem se chystal napsat o tom ostrý fňuk do diskuse. Ale pak jsem si řekl, že se nechci stát druhým pacientem s neléčenou paranoiou jako Rjj.

      V Jáchymově u prvního kulaťáku zatáčím doprava a až za kulturním domem se napojuji na ulici Palackého. Je to zas něco jiného, než stoupat po hlavní silnici. Jsou tu pěkné domy. A výhledy. Dosud jsem vůbec netušil, že těžní věže jsou v Jáchymově dvě!
      V Jáchymově nad kostelem, pamětliv loňské Radčiny rady, odbočuji doleva ke zřícenině hradu Fruedenstein. A tak to na Abertamskou zatáčku beru mírnou oklikou. Následuje vedro, kopec, vedro, kopec a na 30. kilometru výletu jsem na Klínovci.

      Čeká mě úmorný nekončící sjezd. Ano, i sjezd může být nepříjemný, je-li příliš dlouhý a po rozbitém povrchu. K Ohři se dostávám v Pernštejně na 48. kilometru výletu. A pokračuji další 22 kilometry přes Klášterec nad Ohří do Kadaně. Vlaková zastávka pak je u elektrárenských věží v Prunéřově.

      https://mapy.com/s/bogugubucu

      - - -
      Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.06.2025
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Benešov -Tábor.

           

      Benešov -Tábor.

      Po pracovním týdnu jsem moc unavený a tak z Benešova vyrážím v sobotu ve velkém horku až v 1/2 1.
      Nedal jsem si pozor, jakou trasu mapy.cz navrhly. A to mě vytrestalo. Jsou tu děsné kopce.

      https://mapy.com/s/butebebahe

      Za každým bukem vrcholová prémie. To mě odrovnalo více, než přede dvěma týdny Klínovec.
      Původně jsem si myslel na koupání ve Veselských pískovnách, vezu si s sebou i plaveckou bójku.
      Ale v brzkém podvečeru u Jordánu vidím, že pískovny dnes nebudou.

      Ale co už, hlavně, že zážitek blil silný.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2025
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Benešov -Tábor.

             

        Na těžko naložené kolo, velké horko a kopce, to je výzva. Loni mne to cestou do Chorvatska také dostalo. Prostě to už skoro nešlo, protože se mi přehřála hlava. Teď cestou do Štětína byly nějaké kopce jen občas a pravidelně jsem pil a jedl a do tohoto hrozného stavu jsem se nedostal. Přitom na teploměru v tachometru jsem za jízdy měřil 37C. Možná málo piješ.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2025
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Benešov -Tábor.

               

          Ve vysokých teplotách mám tendenci dýchat povrchně, doporučuji tedy, kromě pitného režimu, soustředit se na správné dýchání.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2025
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Benešov -Tábor.

             

        Nemusí být nějaké velké hory, ono se to i v menších kopečcích nasčítá. Takhle jsem jel od Sázavy do Pelhřimova a na těch asi 85km jsem nastoupal nějakých 1500m. Tam snad nebyl metr silnice vodorovně.

        (přeháním, u Vlašimi to vedlo asi 3km podél potoka)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2025
        Autor: Aviatik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Cykloturistika s Favoritem.

         

    Krásný souhrn.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.06.2025
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Cykloturistika s Favoritem.

           

      Děkuji za pochvalu.
      A zcela výjimečně Ti promíjím, žes zavěsila příspěvek na hlavní strom diskuse.
      Případné další příspěvky NA HLAVNÍM STROMU DISKUSE budu mazat.
      Neboť Favorit1970 je prostě umanutej a chce mít ve svém tématu jasnou a přehlednou hierarchii příspěvků.

      - - -
      Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.06.2025
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Cykloturistika s Favoritem.

             

        Šmarjá a kam jsem to teda měla zavěsit, když jsem to myslela obecně na celé téma?!?!?!?!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.06.2025
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Cykloturistika s Favoritem.

               

          No v pořádku, v pořádku. Měl jsem tam dát mrkacího smajlíka. ;-) !?!?!?!?

          Nedorozumění je holt způsobeno tím, že e-mail nepřenáší mimiku, čili vědomé vyjadřování výrazem tváře, způsobené stahy obličejových svalů, která je – vedle gestikulace – důležitou složkou nonverbální komunikace, hereckého umění, pantomimy i živého vyjadřování a je úzce spjata s očním kontaktem.

          Jsem rád, že uživatelé reagují.
          Piš, piš, piš, nebo Tě kousne myš.
          ?????

          - - -
          Pokud chcete reagovat na tento příspěvek, zavěste komentář přímo pod něj. Nezavěšujte komentář na hlavní kmen diskuse.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.06.2025
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 16.06.2025
    Autor: brum
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny
Tip na letošní dovolenou

Šumava na kole

 (CK Frčíme)
15.08.2025, 3 dny
6 900 Kč
cyklistický Autobusem

Lázeňský trojúhelník na kole podél Ohře

 (CK Frčíme)
19.08.2025, 5 dní
10 500 Kč
cyklistický Autobusem

Teplické cyklostezky na pohodu

 (CK Frčíme)
26.08.2025, 5 dní
10 500 Kč
cyklistický Autobusem
Seznamka

Hledám: Kamarád (ka) či parta na kolo

Hledám: Kamarád (ka) či parta na kolo
13.07.2025
Ahojky.Nikdy neni pozdě zkusit něco nového,tak jsem začala jezdit na kole.Toutou formou hledám kamaráda(ku)nebo…

Hledám: Parťačku na výlety po cyklotrasách – stř Morava

12.07.2025
Hledám parťačku na výlety po cyklotrasách – Střední Morava Ahoj, rád vyrážím na kole do přírody, ideálně po…

Hledám: Kámoš na kolo

01.07.2025
Ahoj, hledám kamaráda na výlety na kole. Je mi 14,jsem z Klimkovic.

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

195 cyklistů (9 přihlášených)

Hellenic Mountain Race – nekonečná stoupání v řeckých horách

Řecko si většina lidí představí jako dovolenkovou destinaci. Teplo, pláže a pohodička. Já jsem tam vyrazil na…
Fabulator | 12.07.2025

Odra - Nisa, cesta mezi dvěma světy

Podnikl jsem na konci června 2025 cestu z Prahy do Štětína podél Lužické Nisy a Odry na kole natěžko se…
Brahma | 30.06.2025

Vítr ve vlasech, víno po cestě a Vídeň na dohled

Víkend na kole jsme s kamarádem chtěli udělat trochu jinak než obvykle - žádný klasický okruh kolem chalupy,…
Mirila | 21.06.2025